Audi A4 1.8T Quattro Celebration-Sport

Audi A4 1.8T Quattro Celebration-Sport

 
 

Před více než dvěma lety, kdy jsme naposledy testovali , jsme tomuto modelu prorokovali slibnou budoucnost. Odhad se zatím potvrdil - prodej neklesá a výrobce přichází stále s novými vylepšeními. Bezesporu nejpodstatnější novinkou je další výkonová...

Před více než dvěma lety, kdy jsme naposledy testovali obdobně vybavené Audi A4 1,8T s výkonem 110 kW, jsme tomuto modelu prorokovali slibnou budoucnost. Odhad se zatím potvrdil - prodej neklesá a výrobce přichází stále s novými vylepšeními.

Bezesporu nejpodstatnější novinkou je další výkonová verze známého dvacetiventilového čtyřválce, jehož výkon stoupl ze 110 na 132 kW. Upravená elektronika motoru s "plnokrevným" turbodmychadlem umožnily zvýšit maximální točivý moment z 210 na 235 Nm. Svou plnou sílu dokazuje motor až nad hranicí 2500 otáček, přičemž hluk v kabině je přijatelný ve všech režimech otáček. Oproti stodesetikilowattovému provedení je znatelněji cítit náběh turba, což dokresluje sportovní charakter vozu.

Při rozjíždění je třeba motor dosti vytáčet - pod třítisícovou hranicí auto nepříjemně překvapuje pomalou reakcí a "čekáním" na dostatečný tlak turba. Jakmile si ale řidič zvykne na vyšší otáčky, začne mít motor vlastnosti blízké koncernovým šestiválcům - silný a tichý ovšem s nadprůměrnou spotřebou.

Údaje výrobce o mimoměstské spotřebě 7,2 l/100 km jsme při vší snaze nedosáhli. I při ustálené rychlosti 80 km/h na pátý rychlostní stupeň ukazoval palubní počítač okamžitou spotřebu 8,1 l/100 km. V městském provozu jsme bez sportovní jízdy dosahovali průměru kolem 14 litrů a při častém vytáčení motoru tato hodnota ještě znatelně narostla. Šedesátilitrová nádrž tak stačí městskému řidiči jen na cca 350 kilometrů...

Interiéru dominují pohodlné sportovní sedačky s elektricky nastavitelnou bederní opěrou. V zatáčkách drží tělo pevně, ale řidič nemá pocit nepříjemného sevření. Klasický pohled na propracovanou přístrojovou desku Audi ozvláštňuje hliníkový pás, který obepíná celý interiér. Ve dvou osách nastavitelný volant má sice příjemně silný a poddajný věnec, ovladače pod ním jsou ale nezvykle daleko a manipulace s nimi tak může zbytečně rozptylovat. Problém budou mít také řidiči vyšších postav - ani při nejníže položeném sedadle neuvidí horní část "budíků", kterou zakrývá právě volant. A když už jsme u výtek, stálo by možná za seriózní průzkum, jak řidiči vítají či nenávidí zmenšená pravá zrcátka. Při předjíždění mezi více jízdními pruhy je leckdy lepší otočit hlavou, protože ani u Audi za milion a čtvrt není tímto zrcátkem vidět nic.

Při pohledu z boku je jasné, že u A4 se ještě počítá s tím, že majitelé si řídí sami. Výrazně užší zadní dveře totiž napovídají, že ani v interiéru nebude pro druhé dva cestující přebytek místa. Je ovšem pravda, že delší rozvor využili návrháři ve prospěch prostoru vpředu - ani největší dlouháni si v Audi A4 nemusí posouvat sedačku zcela dozadu. Středová zadní opěrka pak ukrývá praktický vak na lyže. Zavazadlový prostor se záchytnými oky má dno poněkud výš, ale přístupný je přesto dobře. Objem 440 litrů lze v této třídě považovat za průměr.

Zvenčí upoutají pozornost tradiční hladké linie karoserie, byť poněkud konzervativnější než u "superoblé" řady A6. Přídi dominují sympaticky hranaté světlometya záď zase zdobí ostrý úhel víka kufru. A4 tak dává najevo na jednu stranu serióznost, na druhou pak sportovního ducha a dravost.

Systém quattro, který představila automobilka Audi právě před dvaceti lety, dodává vozu jistotu hlavně při rozjezdech, kdy je potřeba přenést na vozovku relativně velký výkon motoru. V zatáčkách je pak jeho úkolem umožnit lepší kontrolu nad vozem a posléze i nad smykem. Dostat Audi A4 do řízeného smyku je přitom poměrně jednoduché - v každé fázi ale funguje možnost návratu. I přes relativně měkké odpružení jsou boční náklony v zatáčkách minimální a ani přejíždění příčných nerovností nevyvede automobil z klidu. V městském provozu pak překvapí velmi dobrá manévrovatelnost a solidní výhled.

Audi A4 v uvedené konfiguraci představuje vyzrálou kombinaci moderní techniky s působivým designem a solidními jízdními vlastnostmi. Pokud je zájemce ochoten za tuto specialitu zaplatit příslušnou cenu, patrně mu nebude vadit ani vyšší spotřeba.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Základní výbava:ABS, EDS, 2 airbagy, automatická klimatizace, volant nastavitelný ve dvou osách, centrální zamykání, čtecí lampičky, determální skla, el. stahování oken vpředu, imobilizér, informační systém řidiče FIS včetně Auto-Check-Control, hliníková kola, mlhové světlomety, opěradlo zadního sedadla dělené a sklopné, posilovač řízení, rádio Chorus + 6x repro, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, el. nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka

Výbava testovaného vozu:Základní +: Dálkové ovládání centrálního zamykání, hliníková kola v pětiramenném designu, pneu 205/55 R 16 W, metalíza, příprava pro mobilní telefon, rádio Symphony, přední loketní opěrka

Schulzova SPD je blíž velké koalici Schulzova SPD je blíž velké koalici

Schulz chce do koaliční smlouvy s CDU/ /CSU prosadit více…

Babiš v koutě. Hraje o šanci zůstat ve vládě Babiš v koutě. Hraje o šanci zůstat ve vládě

Existují čtyři varianty vlády, která by měla více než 101…

Zápisník Jany Havligerové: Politika? Být vidět! Zápisník Jany Havligerové: Politika? Být vidět!

České korunovační klenoty jsou nejspíš zakleté. Vrcholné…

Česko potřebuje víc inženýrů. Ekonomů je dost, říká odborník Česko potřebuje víc inženýrů. Ekonomů je dost, říká odborník

Potřeby firem se podle hlavního ekonoma UniCredit Bank…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 5
Zdvihový objem (ccm): 1781
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 132 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 235 / 2000 - 4600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 230
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 440 / -
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1380 / 550
Rozměr pneu:205
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4478
b) šířka (mm): 1723
c) výška (mm): 1415
d) rozvor (mm): 2607
e) rozchod vpředu (mm): 1498
f) rozchod vzadu (mm): 1477
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 143
l) šířka vzadu (mm): 140
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,50
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení! Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci…

 



Audi A4 (1994-2001) - nová doba Audi A4 (1994-2001) - nová doba

Značka Audi dlouhá léta neměla tak dobrou pověst, jako…

Výrobu vozů Audi A4 a A5 narušil nedostatek součástek Výrobu vozů Audi A4 a A5 narušil nedostatek součástek

Německá automobilka Audi byla ve své továrně v…

 



 
Jak levně garážovat auto: Temný život pod plachtou

Jak levně garážovat auto: Temný život pod plachtou

Včera

Sehnat při dnešních cenách nemovitostí garáž je pro většinu pracujících jako z říše snů. Existují ale i další možnosti řešení ochrany auta.




Blesk.cz

Trápení Antonína a Mirky z Manželských etud: Syn skončil za mřížemi!

Trápení Antonína a Mirky z Manželských etud: Syn…

Nikdy si nemysleli, že to může potkat zrovna je. Mirka a Antonín Kubrovi z dokumentárního cyklu Heleny…

Uniklo tajemství Dany Medřické (†62): Zemřel jí teprve roční syn!

Uniklo tajemství Dany Medřické (†62): Zemřel jí…

Málokdo tuší, že herec Václav Vydra (61) mohl mít staršího bratra. Ale ten krátce po svatbě jeho rodičů Dany…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

PSG bez Neymara padlo s Lyonem, zranil se i Mbappé. Rozhodla Depayova paráda

PSG bez Neymara padlo s Lyonem, zranil se i Mbappé.…

Gólem ve čtvrté minutě nastavení rozhodli fotbalisté Lyonu v 22. kole francouzské ligy o vítězství 2:1 nad…

 

Reflex.cz

Slavnostní monolog kandidáta Zemana

Slavnostní monolog kandidáta Zemana

Prezident zahájil na Nově svá čtyři volební vystoupení v novém hávu příjemného a slušného státníka. To se…

Fenomén jménem Kuba: Sjednoceni nouzí

Fenomén jménem Kuba: Sjednoceni nouzí

Nespal jsem pořádně dvě noci, nezbývá než se natáhnout přes prázdné sedačky a nechat se unášet sny. Probouzí mě…