Audi A4 1.8T Quattro Celebration-Sport

Audi A4 1.8T Quattro Celebration-Sport

 
 
17.6. 2000

Před více než dvěma lety, kdy jsme naposledy testovali , jsme tomuto modelu prorokovali slibnou budoucnost. Odhad se zatím potvrdil - prodej neklesá a výrobce přichází stále s novými vylepšeními. Bezesporu nejpodstatnější novinkou je další výkonová...

Před více než dvěma lety, kdy jsme naposledy testovali obdobně vybavené Audi A4 1,8T s výkonem 110 kW, jsme tomuto modelu prorokovali slibnou budoucnost. Odhad se zatím potvrdil - prodej neklesá a výrobce přichází stále s novými vylepšeními.

Bezesporu nejpodstatnější novinkou je další výkonová verze známého dvacetiventilového čtyřválce, jehož výkon stoupl ze 110 na 132 kW. Upravená elektronika motoru s "plnokrevným" turbodmychadlem umožnily zvýšit maximální točivý moment z 210 na 235 Nm. Svou plnou sílu dokazuje motor až nad hranicí 2500 otáček, přičemž hluk v kabině je přijatelný ve všech režimech otáček. Oproti stodesetikilowattovému provedení je znatelněji cítit náběh turba, což dokresluje sportovní charakter vozu.

Při rozjíždění je třeba motor dosti vytáčet - pod třítisícovou hranicí auto nepříjemně překvapuje pomalou reakcí a "čekáním" na dostatečný tlak turba. Jakmile si ale řidič zvykne na vyšší otáčky, začne mít motor vlastnosti blízké koncernovým šestiválcům - silný a tichý ovšem s nadprůměrnou spotřebou.

Údaje výrobce o mimoměstské spotřebě 7,2 l/100 km jsme při vší snaze nedosáhli. I při ustálené rychlosti 80 km/h na pátý rychlostní stupeň ukazoval palubní počítač okamžitou spotřebu 8,1 l/100 km. V městském provozu jsme bez sportovní jízdy dosahovali průměru kolem 14 litrů a při častém vytáčení motoru tato hodnota ještě znatelně narostla. Šedesátilitrová nádrž tak stačí městskému řidiči jen na cca 350 kilometrů...

Interiéru dominují pohodlné sportovní sedačky s elektricky nastavitelnou bederní opěrou. V zatáčkách drží tělo pevně, ale řidič nemá pocit nepříjemného sevření. Klasický pohled na propracovanou přístrojovou desku Audi ozvláštňuje hliníkový pás, který obepíná celý interiér. Ve dvou osách nastavitelný volant má sice příjemně silný a poddajný věnec, ovladače pod ním jsou ale nezvykle daleko a manipulace s nimi tak může zbytečně rozptylovat. Problém budou mít také řidiči vyšších postav - ani při nejníže položeném sedadle neuvidí horní část "budíků", kterou zakrývá právě volant. A když už jsme u výtek, stálo by možná za seriózní průzkum, jak řidiči vítají či nenávidí zmenšená pravá zrcátka. Při předjíždění mezi více jízdními pruhy je leckdy lepší otočit hlavou, protože ani u Audi za milion a čtvrt není tímto zrcátkem vidět nic.

Při pohledu z boku je jasné, že u A4 se ještě počítá s tím, že majitelé si řídí sami. Výrazně užší zadní dveře totiž napovídají, že ani v interiéru nebude pro druhé dva cestující přebytek místa. Je ovšem pravda, že delší rozvor využili návrháři ve prospěch prostoru vpředu - ani největší dlouháni si v Audi A4 nemusí posouvat sedačku zcela dozadu. Středová zadní opěrka pak ukrývá praktický vak na lyže. Zavazadlový prostor se záchytnými oky má dno poněkud výš, ale přístupný je přesto dobře. Objem 440 litrů lze v této třídě považovat za průměr.

Zvenčí upoutají pozornost tradiční hladké linie karoserie, byť poněkud konzervativnější než u "superoblé" řady A6. Přídi dominují sympaticky hranaté světlometya záď zase zdobí ostrý úhel víka kufru. A4 tak dává najevo na jednu stranu serióznost, na druhou pak sportovního ducha a dravost.

Systém quattro, který představila automobilka Audi právě před dvaceti lety, dodává vozu jistotu hlavně při rozjezdech, kdy je potřeba přenést na vozovku relativně velký výkon motoru. V zatáčkách je pak jeho úkolem umožnit lepší kontrolu nad vozem a posléze i nad smykem. Dostat Audi A4 do řízeného smyku je přitom poměrně jednoduché - v každé fázi ale funguje možnost návratu. I přes relativně měkké odpružení jsou boční náklony v zatáčkách minimální a ani přejíždění příčných nerovností nevyvede automobil z klidu. V městském provozu pak překvapí velmi dobrá manévrovatelnost a solidní výhled.

Audi A4 v uvedené konfiguraci představuje vyzrálou kombinaci moderní techniky s působivým designem a solidními jízdními vlastnostmi. Pokud je zájemce ochoten za tuto specialitu zaplatit příslušnou cenu, patrně mu nebude vadit ani vyšší spotřeba.

Spolupracujeme s TipCars.com

Základní výbava:ABS, EDS, 2 airbagy, automatická klimatizace, volant nastavitelný ve dvou osách, centrální zamykání, čtecí lampičky, determální skla, el. stahování oken vpředu, imobilizér, informační systém řidiče FIS včetně Auto-Check-Control, hliníková kola, mlhové světlomety, opěradlo zadního sedadla dělené a sklopné, posilovač řízení, rádio Chorus + 6x repro, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, el. nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka

Výbava testovaného vozu:Základní +: Dálkové ovládání centrálního zamykání, hliníková kola v pětiramenném designu, pneu 205/55 R 16 W, metalíza, příprava pro mobilní telefon, rádio Symphony, přední loketní opěrka

Němečtí řidiči si pořizují stále širší automobily. Komplikují tím dopravu Němečtí řidiči si pořizují stále širší automobily. Komplikují tím dopravu

Dopravní komplikace v Německu jdou v posledních letech…

Skála: Kdyby se volba předsedy konala hned po volebním debaklu, dopadlo by to jinak Skála: Kdyby se volba předsedy konala hned po volebním debaklu, dopadlo by to jinak

Předsedou KSČM se po sobotním sjezdu stal opět Vojtěch…

Snad Češi jednou vyjdou do ulic kvůli vysokým cenám bytů, říká exdeveloper Koch Snad Češi jednou vyjdou do ulic kvůli vysokým cenám bytů, říká exdeveloper Koch

Nizozemec s českými kořeny Paul Vincent Koch pracoval už…

Vyšetřování údajného chemického útoku v Dúmě začíná. Experti jsou na místě Vyšetřování údajného chemického útoku v Dúmě začíná. Experti jsou na místě

Experti Organizace pro zákaz chemických zbraní (OPCW)…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 5
Zdvihový objem (ccm): 1781
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 132 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 235 / 2000 - 4600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 230
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 440 / -
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1380 / 550
Rozměr pneu:205
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4478
b) šířka (mm): 1723
c) výška (mm): 1415
d) rozvor (mm): 2607
e) rozchod vpředu (mm): 1498
f) rozchod vzadu (mm): 1477
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 143
l) šířka vzadu (mm): 140
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,50
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu

Audi vám tuto část své historie nejspíše připomínat…

 



Audi A4 (1994-2001) - nová doba Audi A4 (1994-2001) - nová doba

Značka Audi dlouhá léta neměla tak dobrou pověst, jako…

Výrobu vozů Audi A4 a A5 narušil nedostatek součástek Výrobu vozů Audi A4 a A5 narušil nedostatek součástek

Německá automobilka Audi byla ve své továrně v…

 



 
Rozjíždění vozidla „na dvojku“: Škodí autu i vašim nervům!

Rozjíždění vozidla „na dvojku“: Škodí autu i vašim nervům!

Dnes 17:36

K rozjíždění vozidla s manuální převodovkou z klidu slouží první převodový stupeň. Tak se to učí v autoškole. Co když ale při rozjezdu použijete „dvojku“? Co při tom hrozí? A proč je takový rozjezd pomalý a neplynulý?




Blesk.cz

Chlapec s autismem postavil největší repliku Titaniku z lega. Teď doplula do USA

Chlapec s autismem postavil největší repliku…

Největší světovou repliku neslavně proslulého parníku Titanic, která kdy byla sestavena z kostek lega,  trvalo…

„Žena hrdinka.“ Janu Nagyovou navrhli na státní vyznamenání

„Žena hrdinka.“ Janu Nagyovou navrhli na státní vyznamenání

V Poslanecké sněmovně se sešly návrhy na státní vyznamenání, které posoudí příslušný podvýbor. Mezi zasloužilými…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Hašek po remíze: Nemůžeme vždy hrát jako bychom si šňupli kokain

Hašek po remíze: Nemůžeme vždy hrát jako bychom si…

Čtyřikrát za sebou doma na jaře vyhráli, ale popáté brali jen bod. Bohemians po skvělé šňůře v horkém sobotním…

 

Reflex.cz

KSČM nadále povede Filip, ve druhém kole volby porazil Skálu

KSČM nadále povede Filip, ve druhém kole volby porazil Skálu

Komunistickou stranu Čech a Moravy nadále povede Vojtěch Filip. Ve druhém kole tajné volby mu delegáti dnešního…

Skoro zázračná špalda: Dávala vojákům sílu do boje a pomáhá s trávením

Skoro zázračná špalda: Dávala vojákům sílu do boje a…

Svatá Hildegarda z Bingenu prý prohlásila: „Kdyby už člověk nemohl nic jíst a nic mu nepomáhalo, špalda jej…