Audi A4 1.8T Quattro Celebration-Sport

Audi A4 1.8T Quattro Celebration-Sport

 
 
17.6. 2000

Před více než dvěma lety, kdy jsme naposledy testovali , jsme tomuto modelu prorokovali slibnou budoucnost. Odhad se zatím potvrdil - prodej neklesá a výrobce přichází stále s novými vylepšeními. Bezesporu nejpodstatnější novinkou je další výkonová...

Před více než dvěma lety, kdy jsme naposledy testovali obdobně vybavené Audi A4 1,8T s výkonem 110 kW, jsme tomuto modelu prorokovali slibnou budoucnost. Odhad se zatím potvrdil - prodej neklesá a výrobce přichází stále s novými vylepšeními.

Bezesporu nejpodstatnější novinkou je další výkonová verze známého dvacetiventilového čtyřválce, jehož výkon stoupl ze 110 na 132 kW. Upravená elektronika motoru s "plnokrevným" turbodmychadlem umožnily zvýšit maximální točivý moment z 210 na 235 Nm. Svou plnou sílu dokazuje motor až nad hranicí 2500 otáček, přičemž hluk v kabině je přijatelný ve všech režimech otáček. Oproti stodesetikilowattovému provedení je znatelněji cítit náběh turba, což dokresluje sportovní charakter vozu.

Při rozjíždění je třeba motor dosti vytáčet - pod třítisícovou hranicí auto nepříjemně překvapuje pomalou reakcí a "čekáním" na dostatečný tlak turba. Jakmile si ale řidič zvykne na vyšší otáčky, začne mít motor vlastnosti blízké koncernovým šestiválcům - silný a tichý ovšem s nadprůměrnou spotřebou.

Údaje výrobce o mimoměstské spotřebě 7,2 l/100 km jsme při vší snaze nedosáhli. I při ustálené rychlosti 80 km/h na pátý rychlostní stupeň ukazoval palubní počítač okamžitou spotřebu 8,1 l/100 km. V městském provozu jsme bez sportovní jízdy dosahovali průměru kolem 14 litrů a při častém vytáčení motoru tato hodnota ještě znatelně narostla. Šedesátilitrová nádrž tak stačí městskému řidiči jen na cca 350 kilometrů...

Interiéru dominují pohodlné sportovní sedačky s elektricky nastavitelnou bederní opěrou. V zatáčkách drží tělo pevně, ale řidič nemá pocit nepříjemného sevření. Klasický pohled na propracovanou přístrojovou desku Audi ozvláštňuje hliníkový pás, který obepíná celý interiér. Ve dvou osách nastavitelný volant má sice příjemně silný a poddajný věnec, ovladače pod ním jsou ale nezvykle daleko a manipulace s nimi tak může zbytečně rozptylovat. Problém budou mít také řidiči vyšších postav - ani při nejníže položeném sedadle neuvidí horní část "budíků", kterou zakrývá právě volant. A když už jsme u výtek, stálo by možná za seriózní průzkum, jak řidiči vítají či nenávidí zmenšená pravá zrcátka. Při předjíždění mezi více jízdními pruhy je leckdy lepší otočit hlavou, protože ani u Audi za milion a čtvrt není tímto zrcátkem vidět nic.

Při pohledu z boku je jasné, že u A4 se ještě počítá s tím, že majitelé si řídí sami. Výrazně užší zadní dveře totiž napovídají, že ani v interiéru nebude pro druhé dva cestující přebytek místa. Je ovšem pravda, že delší rozvor využili návrháři ve prospěch prostoru vpředu - ani největší dlouháni si v Audi A4 nemusí posouvat sedačku zcela dozadu. Středová zadní opěrka pak ukrývá praktický vak na lyže. Zavazadlový prostor se záchytnými oky má dno poněkud výš, ale přístupný je přesto dobře. Objem 440 litrů lze v této třídě považovat za průměr.

Zvenčí upoutají pozornost tradiční hladké linie karoserie, byť poněkud konzervativnější než u "superoblé" řady A6. Přídi dominují sympaticky hranaté světlometya záď zase zdobí ostrý úhel víka kufru. A4 tak dává najevo na jednu stranu serióznost, na druhou pak sportovního ducha a dravost.

Systém quattro, který představila automobilka Audi právě před dvaceti lety, dodává vozu jistotu hlavně při rozjezdech, kdy je potřeba přenést na vozovku relativně velký výkon motoru. V zatáčkách je pak jeho úkolem umožnit lepší kontrolu nad vozem a posléze i nad smykem. Dostat Audi A4 do řízeného smyku je přitom poměrně jednoduché - v každé fázi ale funguje možnost návratu. I přes relativně měkké odpružení jsou boční náklony v zatáčkách minimální a ani přejíždění příčných nerovností nevyvede automobil z klidu. V městském provozu pak překvapí velmi dobrá manévrovatelnost a solidní výhled.

Audi A4 v uvedené konfiguraci představuje vyzrálou kombinaci moderní techniky s působivým designem a solidními jízdními vlastnostmi. Pokud je zájemce ochoten za tuto specialitu zaplatit příslušnou cenu, patrně mu nebude vadit ani vyšší spotřeba.

Spolupracujeme s TipCars.com

Základní výbava:ABS, EDS, 2 airbagy, automatická klimatizace, volant nastavitelný ve dvou osách, centrální zamykání, čtecí lampičky, determální skla, el. stahování oken vpředu, imobilizér, informační systém řidiče FIS včetně Auto-Check-Control, hliníková kola, mlhové světlomety, opěradlo zadního sedadla dělené a sklopné, posilovač řízení, rádio Chorus + 6x repro, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, el. nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka

Výbava testovaného vozu:Základní +: Dálkové ovládání centrálního zamykání, hliníková kola v pětiramenném designu, pneu 205/55 R 16 W, metalíza, příprava pro mobilní telefon, rádio Symphony, přední loketní opěrka

První velký český kryptoměnový průšvih v podání Cryptela se prozatím odkládá První velký český kryptoměnový průšvih v podání Cryptela se prozatím odkládá

Počátkem února soud zamítl insolvenční návrh na tuzemskou…

Trump vyzval evropské spojence, aby převzali stovky zadržených islamistů Trump vyzval evropské spojence, aby převzali stovky zadržených islamistů

Americký prezident Donald Trump v noci na neděli v…

Babiše zvolili straníci znovu předsedou hnutí ANO. Jeho pravou rukou zůstává Faltýnek Babiše zvolili straníci znovu předsedou hnutí ANO. Jeho pravou rukou zůstává Faltýnek

Premiér Andrej Babiš (ANO) byl podle očekávání znovu…

ODS tepe ANO: Babiš razí politiku dvou tváří ODS tepe ANO: Babiš razí politiku dvou tváří

Dvě tváře má podle Občanské demokratické strany (ODS)…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 5
Zdvihový objem (ccm): 1781
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 132 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 235 / 2000 - 4600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 230
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 440 / -
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1380 / 550
Rozměr pneu:205
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4478
b) šířka (mm): 1723
c) výška (mm): 1415
d) rozvor (mm): 2607
e) rozchod vpředu (mm): 1498
f) rozchod vzadu (mm): 1477
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 143
l) šířka vzadu (mm): 140
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,50
 







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval

Představení moderního liftbacku s italským designem a…

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda…

 



Audi A4 (1994-2001) - nová doba Audi A4 (1994-2001) - nová doba

Značka Audi dlouhá léta neměla tak dobrou pověst, jako…

Modernizované Audi A4 vstupuje na český trh. Na kolik přijde? Modernizované Audi A4 vstupuje na český trh. Na kolik přijde?

Inovovaný sedan střední třídy je zatím u nás dostupný s…

 



 
Švédská rallye v cíli: Tänak vládl naprosto suverénně

Švédská rallye v cíli: Tänak vládl naprosto suverénně

Včera

Estonský pilot Ott Tänak (Toyota Yaris WRC) vyhrál Švédskou rallye 2019, druhý podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích.




Blesk.cz

Google představil doplněk Password Checkup. Varuje vás, pokud vám někdo ukradne hesla

Google představil doplněk Password Checkup. Varuje…

Weby Haveibeenpwned a Firefox Monitor vám po vyplnění e-mailu sdělí, jestli figuruje v některém ze známých úniků…

Jezdila s Terezou do Pákistánu: Teď její kamarádka prozradila, jak to ve skutečnosti bylo!

Jezdila s Terezou do Pákistánu: Teď její kamarádka…

Na kameru promluvila další modelka, která si jezdila přivydělávat focením do Pákistánu stejně jako Češka Tereza…

 

iSport.cz

Češi uzavřeli SP za mořem šestým místem ve smíšené štafetě

Češi uzavřeli SP za mořem šestým místem ve smíšené štafetě

Biatlonisté Michal Šlesingr, Michal Krčmář, Markéta Davidová a Eva Puskarčíková skončili šestí ve smíšené…

Nepomohl by nám ani Kane, řekl Trpišovský. Plzeň vyhrála nasazením

Nepomohl by nám ani Kane, řekl Trpišovský. Plzeň…

Nehledal výmluvy, neschovával se za fráze. Trenér Slavie Jindřich Trpišovský po prohře 0:2 v Plzni přiznal, že…

 

Reflex.cz

Historické dopravní nehody na území Čech aneb Pozor na splašené koně

Historické dopravní nehody na území Čech aneb Pozor…

Dopravní nehody nemívaly před staletími tolik obětí jako dnes, ale bývaly neméně tragické. I jízda na koni či na…

Sněm ANO: Dva rozpolcení Babišové aneb I tak jsme stále frajeři

Sněm ANO: Dva rozpolcení Babišové aneb I tak jsme…

Andrej Babiš byl zvolen předsedou hnutí ANO. Tuto větu píšu zhruba hodinu před jeho zvolením, ale myslím, že se…