reklama


Audi A4 1.8T Quattro Celebration-Sport

Audi A4 1.8T Quattro Celebration-Sport

 
 

Před více než dvěma lety, kdy jsme naposledy testovali , jsme tomuto modelu prorokovali slibnou budoucnost. Odhad se zatím potvrdil - prodej neklesá a výrobce přichází stále s novými vylepšeními. Bezesporu nejpodstatnější novinkou je další výkonová...

Před více než dvěma lety, kdy jsme naposledy testovali obdobně vybavené Audi A4 1,8T s výkonem 110 kW, jsme tomuto modelu prorokovali slibnou budoucnost. Odhad se zatím potvrdil - prodej neklesá a výrobce přichází stále s novými vylepšeními.

Bezesporu nejpodstatnější novinkou je další výkonová verze známého dvacetiventilového čtyřválce, jehož výkon stoupl ze 110 na 132 kW. Upravená elektronika motoru s "plnokrevným" turbodmychadlem umožnily zvýšit maximální točivý moment z 210 na 235 Nm. Svou plnou sílu dokazuje motor až nad hranicí 2500 otáček, přičemž hluk v kabině je přijatelný ve všech režimech otáček. Oproti stodesetikilowattovému provedení je znatelněji cítit náběh turba, což dokresluje sportovní charakter vozu.

Při rozjíždění je třeba motor dosti vytáčet - pod třítisícovou hranicí auto nepříjemně překvapuje pomalou reakcí a "čekáním" na dostatečný tlak turba. Jakmile si ale řidič zvykne na vyšší otáčky, začne mít motor vlastnosti blízké koncernovým šestiválcům - silný a tichý ovšem s nadprůměrnou spotřebou.

Údaje výrobce o mimoměstské spotřebě 7,2 l/100 km jsme při vší snaze nedosáhli. I při ustálené rychlosti 80 km/h na pátý rychlostní stupeň ukazoval palubní počítač okamžitou spotřebu 8,1 l/100 km. V městském provozu jsme bez sportovní jízdy dosahovali průměru kolem 14 litrů a při častém vytáčení motoru tato hodnota ještě znatelně narostla. Šedesátilitrová nádrž tak stačí městskému řidiči jen na cca 350 kilometrů...

Interiéru dominují pohodlné sportovní sedačky s elektricky nastavitelnou bederní opěrou. V zatáčkách drží tělo pevně, ale řidič nemá pocit nepříjemného sevření. Klasický pohled na propracovanou přístrojovou desku Audi ozvláštňuje hliníkový pás, který obepíná celý interiér. Ve dvou osách nastavitelný volant má sice příjemně silný a poddajný věnec, ovladače pod ním jsou ale nezvykle daleko a manipulace s nimi tak může zbytečně rozptylovat. Problém budou mít také řidiči vyšších postav - ani při nejníže položeném sedadle neuvidí horní část "budíků", kterou zakrývá právě volant. A když už jsme u výtek, stálo by možná za seriózní průzkum, jak řidiči vítají či nenávidí zmenšená pravá zrcátka. Při předjíždění mezi více jízdními pruhy je leckdy lepší otočit hlavou, protože ani u Audi za milion a čtvrt není tímto zrcátkem vidět nic.

Při pohledu z boku je jasné, že u A4 se ještě počítá s tím, že majitelé si řídí sami. Výrazně užší zadní dveře totiž napovídají, že ani v interiéru nebude pro druhé dva cestující přebytek místa. Je ovšem pravda, že delší rozvor využili návrháři ve prospěch prostoru vpředu - ani největší dlouháni si v Audi A4 nemusí posouvat sedačku zcela dozadu. Středová zadní opěrka pak ukrývá praktický vak na lyže. Zavazadlový prostor se záchytnými oky má dno poněkud výš, ale přístupný je přesto dobře. Objem 440 litrů lze v této třídě považovat za průměr.

Zvenčí upoutají pozornost tradiční hladké linie karoserie, byť poněkud konzervativnější než u "superoblé" řady A6. Přídi dominují sympaticky hranaté světlometya záď zase zdobí ostrý úhel víka kufru. A4 tak dává najevo na jednu stranu serióznost, na druhou pak sportovního ducha a dravost.

Systém quattro, který představila automobilka Audi právě před dvaceti lety, dodává vozu jistotu hlavně při rozjezdech, kdy je potřeba přenést na vozovku relativně velký výkon motoru. V zatáčkách je pak jeho úkolem umožnit lepší kontrolu nad vozem a posléze i nad smykem. Dostat Audi A4 do řízeného smyku je přitom poměrně jednoduché - v každé fázi ale funguje možnost návratu. I přes relativně měkké odpružení jsou boční náklony v zatáčkách minimální a ani přejíždění příčných nerovností nevyvede automobil z klidu. V městském provozu pak překvapí velmi dobrá manévrovatelnost a solidní výhled.

Audi A4 v uvedené konfiguraci představuje vyzrálou kombinaci moderní techniky s působivým designem a solidními jízdními vlastnostmi. Pokud je zájemce ochoten za tuto specialitu zaplatit příslušnou cenu, patrně mu nebude vadit ani vyšší spotřeba.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com

Základní výbava:ABS, EDS, 2 airbagy, automatická klimatizace, volant nastavitelný ve dvou osách, centrální zamykání, čtecí lampičky, determální skla, el. stahování oken vpředu, imobilizér, informační systém řidiče FIS včetně Auto-Check-Control, hliníková kola, mlhové světlomety, opěradlo zadního sedadla dělené a sklopné, posilovač řízení, rádio Chorus + 6x repro, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, el. nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka

Výbava testovaného vozu:Základní +: Dálkové ovládání centrálního zamykání, hliníková kola v pětiramenném designu, pneu 205/55 R 16 W, metalíza, příprava pro mobilní telefon, rádio Symphony, přední loketní opěrka

Děti chtějí bránit Rusko, jsou jich desítky tisíc Děti chtějí bránit Rusko, jsou jich desítky tisíc

Branné hnutí ruské mládeže založené loni v říjnu už…

Zákaz na segwaye začíná, nesmí do historického jádra Prahy Zákaz na segwaye začíná, nesmí do historického jádra Prahy

V historickém centru Prahy dnes začne platit zákaz vjezdu…

Přechodná dohoda s EU? Ta mě nezajímá, tvrdí britský ministr pro brexit Přechodná dohoda s EU? Ta mě nezajímá, tvrdí britský ministr pro brexit

Britského ministra pro brexit Davida Davise ve…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 5
Zdvihový objem (ccm): 1781
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 132 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 235 / 2000 - 4600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 230
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 440 / -
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1380 / 550
Rozměr pneu:205
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4478
b) šířka (mm): 1723
c) výška (mm): 1415
d) rozvor (mm): 2607
e) rozchod vpředu (mm): 1498
f) rozchod vzadu (mm): 1477
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 143
l) šířka vzadu (mm): 140
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,50
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Ikonický Dodge Challenger dostal pohon všech kol Ikonický Dodge Challenger dostal pohon všech kol

Tradiční zástupce segmentu amerických muscle cars si nyní…

Pokud potřebujete auto jen na 10 dní v měsíci, můžete ho mít zdarma Pokud potřebujete auto jen na 10 dní v měsíci, můžete ho mít zdarma

Automobilka Citroën chce zájemcům o dlouhodobý pronájem…

 




Audi A4 (1994-2001) - nová doba Audi A4 (1994-2001) - nová doba

Značka Audi dlouhá léta neměla tak dobrou pověst, jako…

Audi budou komunikovat se semafory, už příští rok Audi budou komunikovat se semafory, už příští rok

Moderní systém komunikace mezi vozy značky Audi a…

 



 
Motorové oleje: SAE, API, ACEA... Víte, co znamená jejich označení? A jak moc škodí nevhodný olej?

Motorové oleje: SAE, API, ACEA... Víte, co znamená jejich označení? A jak moc škodí nevhodný olej?

Včera

Nejdůležitější je aby olej plnil příslušné normy. Vyznáte se v nich? A co se stane, když použijete nevhodný olej?




Blesk.cz

Půl milionu na „prověřené“ migranty: Švýcaři přijmou dva tisíce Syřanů

Půl milionu na „prověřené“ migranty: Švýcaři přijmou…

Až 2000 dalších syrských uprchlíků chce přijmout Švýcarsko v příštích dvou letech. Má jít zejména o zvlášť…

Cestovatel na neuvěřitelné dovolené v severokorejské domácnosti: Poslední prázdniny v KLDR diktátora Kima

Cestovatel na neuvěřitelné dovolené v severokorejské…

Nádherné bílé pláže, které však od okolního světa odděluje elektrický plot, útulný obývák, v němž ale chybí…

 

iSport.cz

Kometu vyburcoval pohled na tabulku. Chceme nahoru, hlásí Zaťovič

Kometu vyburcoval pohled na tabulku. Chceme nahoru,…

Pět minut, dva góly za 37 vteřin a ideálně nastartovaný zápas. Pořádně zhurta zareagovali hokejisté Komety Brno…

Sparta hlásí posilu, kterou chtěla i Plzeň! Z Dukly přichází Néstor

Sparta hlásí posilu, kterou chtěla i Plzeň! Z Dukly…

Hotovo, podepsáno! Fotbalová Sparta oznámila pouhý den po svém posledním podzimním soutěžním zápase novou…

 

Reflex.cz

Padá Polsko do nové totality? Šikovně napsaný zákon znemožní lidem demonstrovat

Padá Polsko do nové totality? Šikovně napsaný zákon…

Polsko, ke kterému jsme ve východní Evropě vzhlíželi jako k zemi, kde by mohla padnout nesvoboda komunistického…

Redaktoři České televize předvedli trestuhodné neznalosti  historie

Redaktoři České televize předvedli trestuhodné…

Redaktoři České televize asi nemají základní znalosti historie. Jinak si nemohu vysvětlit článek z názvem „Svatý…

 
 
reklama