Audi A4 1,8T Quattro

Audi A4 1,8T Quattro

 
 

Koncem roku 97 jsme od známého moravského dealera automobilů Audi dostali nabídku na otestování Audi A4 s motorem 1,8 T, navíc s pohonem všech kol - Quattro. Je leden 98 a výsledek testu máte před sebou...

Koncem roku 97 jsme od známého moravského dealera automobilů Audi dostali nabídku na otestování Audi A4 s motorem 1,8 T, navíc s pohonem všech kol - Quattro. Je leden 98 a výsledek testu máte před sebou...

Stěžejní model automobilky Audi, který velmi úspěšně nahradil model 80, je dnes v tzv. nejlepších letech, kdy jsou vychytány drobné chybičky z náběhu výroby (které se zákonitě objeví vždy u nového vozu), ale zároveň ještě není moc okoukaný.

Testovaný vůz měl výbavu s názvem SPORT, která zahrnuje např. sportovní sedadla s bederní opěrkou, kožený tříramenný sportovní volant, zadní spoiler, litá kola a je samozřejmě ještě doplněna standardními prvky výbavy: ABS, 2x airbag, el. ovládaná okna ve př. dveřích, el. ovl. vnější zrcátka s vyhříváním, centrální zamykání, mlhovky, rádio Chorus, ukazatel venkovní teploty, posilovač řízení. Tuto rozsáhlou výbavu ještě doplňovala automatická klimatizace.

Interiér je typicky německý, tedy precizní, funkční s kvalitními materiály a dobře umístěnými ovládacími prvky. Zároveň je však příliš chladný, až technokratický, bez jakéhokoliv náznaku překvapení (viz. foto). Přední sedadla mají skutečně sportovní nádech . Jsou patřičně tvrdá s dobrým bočním vedením. Snad jediným místem ke kritice interiéru vozu byly páčky ovládání pod volantem, které jdou dosti ztuha a navíc jsou příliš vzdáleny od volantu, takže je nutno pro zapnutí blinkru s rukou na volantu prsty zcela narovnat. Zpětná zrcátka jsou zvláštní kapitolu A4. Levé je poměrně velké s lomením pro eliminaci mrtvého úhlu , naopak pravé zrcátko je příliš malé, stručně řečeno, není v něm téměř nic vidět. Argument, že je malé kvůli aerodynamice, mne moc neuspokojil. Při couvání se jako obvykle projevil horší výhled dozadu přes zvýšený kufr, navíc podpořený spoilerem. Zavazadlový prostor je poměrně veliký (440 litrů), ale podobně jako u nového Passatu má malý vstupní otvor, takže některé větší věci do kufru nedáte právě kvůli velikosti otvoru, i když by se tam jinak vešly (viz. foto). Naopak příjemný je mechanismus vyklápění víka, který nezasahuje do zav. prostoru.

Testovaný vůz byl vybaven čtyřválcovým motorem s objemem 1781 cm3 a pětiventilovou technikou. O dostatečný výkon a točivý moment se navíc stará turbodmychadlo. Díky tomu je výkon motoru 110 kW a průběh křivky točivého momentu je téměř ideální. Jeho největší hodnota 210 N.m je k dispozici už od 1750 otáček a na této hodnotě se drží až do 4600 otáček! Za jízdy se motor projevuje velmi kultivovaně se slušným tahem a neznatelným náběhem turba. Podle mě jde o ideální motor, který je možno k tomuto vozu použít, pokud chcete jezdit rychle s přijatelnou spotřebou (9-10 litrů na 100 km) a za rozumnou pořizovací cenou. Snad bude jednou tento výborný motor k dispozici i pro Octavii.

Podvozek A4 je spíše komfortní, což však neznamená, že by se v extrémních situacích neosvědčil. Právě naopak, Quattro dokázalo vůz vytáhnout i ze situací, kde by dvoukolka asi marně zápasila s adhezí. Zvláště na mě zapůsobilo téměř neutrální chování vozu v rychle projížděných zatáčkách, kdy Quattro vůz podrží ve zvolené stopě podstatně déle než vůz s pohonem př. nebo zadních kol. Před případným pokušením zkoumat, kde tato hranice je, však musím varovat, že ani Quattro neumí zázraky a po překonání zákonů přitažlivosti se pravděpodobně ocitnete mimo vozovku. Jednou z dalších výhod pohonu Quattro je to, že není třeba si dávat pozor při rozjezdu na prokluz kol, který je častým neduhem vozů s předním pohonem a výkonnějším motorem. Brzdy co do účinnosti nemají chybu, snad jen posilovač, potažmo pedál brzdy jsou až příliš jedovaté... (viz. foto)

Audi A4 je dnes velmi vyzrálým automobilem bez zjevných nedostatků a v porovnání s konkurencí se řadí jednoznačně mezi nejlepší. Zvláště v kombinaci s povedeným motorem 1,8 T jde o přitažlivou kombinaci pro movitější zákazníky. Zde se totiž dostáváme k vyšší pořizovací ceně tohoto vozu - 1.169.000,- Kč. Za dokonce o něco nižší cenu totiž dostanete např. koncernového bratra Audi - VW Passat Syncro s šestiválcovým motorem 2,8/142 kW a veškerou výbavou.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 169 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 169 000 Kč

Česko se možná připojí k žalobě na německé mýto, uvedl Sobotka Česko se možná připojí k žalobě na německé mýto, uvedl Sobotka

Zavedení mýtného pro osobní auta v Německu od roku 2019,…

Ministerstvo průmyslu chce zrychlit internet, vypíše výzvu na dotace Ministerstvo průmyslu chce zrychlit internet, vypíše výzvu na dotace

Ministerstvo průmyslu a obchodu by mělo do konce března…

Jaderná energetika srazila Westinghouse, bankrot vyjde na stovky miliard Jaderná energetika srazila Westinghouse, bankrot vyjde na stovky miliard

Japonský konglomerát Toshiba informoval své hlavní…

Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament

Řidiči osobních aut budou muset od roku 2019 platit za…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 5
Zdvihový objem (ccm): 1781
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 5700
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 210 / 1750 - 4600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 220
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.9 / 6.4 / 8.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 440 / -
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1340 / 550
Rozměr pneu:0
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4479
b) šířka (mm): 1733
c) výška (mm): 1415
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,50
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 




Audi A4 (1994-2001) - nová doba Audi A4 (1994-2001) - nová doba

Značka Audi dlouhá léta neměla tak dobrou pověst, jako…

Ojeté Audi A4 B8: Revoluce na německý způsob. Je ale spolehlivá? Ojeté Audi A4 B8: Revoluce na německý způsob. Je ale spolehlivá?

Od roku 1994 plní model A4 roli nejmenšího vozu značky s…

 



 
Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Dnes 12:50

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají do přelomu padesátých a šedesátých let, ale první exemplář, jímž byla zahájena výroba tohoto modelu byl dokončen v pátek 24. března roku 1967.




Blesk.cz

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné smoothie!

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné…

Smoothie je nápojem dneška. Nejde však jen »obyčejný« džus. Kromě šťávy jsou ve smoothie rozmixované celé kusy…

Vrah a hrdina z Londýna umírají pár metrů od sebe: Mrazivé záběry z kamer

Vrah a hrdina z Londýna umírají pár metrů od sebe:…

Pět mrtvých a čtyři desítky zraněných. Takový je výsledek středečního řádění britského učitele angličtiny…

 

iSport.cz

Ztráty pro reprezentaci. Do San Marina neletí Schick ani nemocný Sýkora

Ztráty pro reprezentaci. Do San Marina neletí Schick…

Česká fotbalová reprezentace poletí na důležitou kvalifikaci o světový šampionát v Rusku do San Marina (neděle,…

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme trénovali, asi to byla chyba

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme…

V reprezentaci je pátým rokem, zažil tři trenéry. Vladimír Darida má mandát srovnávat. Byl Michal Bílek opravdu…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli zeleným fanatikům ve vedení města

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli…

Pravidelná páteční rubrika, ve které Václav Klaus ml. odpovídá na otázky šefredaktora časopisu Reflex Marka Stoniše.

Posvátná řeka na Novém Zélandu dostala jako první na světě stejná práva jako lidé

Posvátná řeka na Novém Zélandu dostala jako první na…

Více než 140 let trval boj místních Maorů na Severním ostrově na Novém Zélandu, aby úřady uznaly jejich…