Audi A4 1,8T Quattro

Audi A4 1,8T Quattro

 
 

Koncem roku 97 jsme od známého moravského dealera automobilů Audi dostali nabídku na otestování Audi A4 s motorem 1,8 T, navíc s pohonem všech kol - Quattro. Je leden 98 a výsledek testu máte před sebou...

Koncem roku 97 jsme od známého moravského dealera automobilů Audi dostali nabídku na otestování Audi A4 s motorem 1,8 T, navíc s pohonem všech kol - Quattro. Je leden 98 a výsledek testu máte před sebou...

Stěžejní model automobilky Audi, který velmi úspěšně nahradil model 80, je dnes v tzv. nejlepších letech, kdy jsou vychytány drobné chybičky z náběhu výroby (které se zákonitě objeví vždy u nového vozu), ale zároveň ještě není moc okoukaný.

Testovaný vůz měl výbavu s názvem SPORT, která zahrnuje např. sportovní sedadla s bederní opěrkou, kožený tříramenný sportovní volant, zadní spoiler, litá kola a je samozřejmě ještě doplněna standardními prvky výbavy: ABS, 2x airbag, el. ovládaná okna ve př. dveřích, el. ovl. vnější zrcátka s vyhříváním, centrální zamykání, mlhovky, rádio Chorus, ukazatel venkovní teploty, posilovač řízení. Tuto rozsáhlou výbavu ještě doplňovala automatická klimatizace.

Interiér je typicky německý, tedy precizní, funkční s kvalitními materiály a dobře umístěnými ovládacími prvky. Zároveň je však příliš chladný, až technokratický, bez jakéhokoliv náznaku překvapení (viz. foto). Přední sedadla mají skutečně sportovní nádech . Jsou patřičně tvrdá s dobrým bočním vedením. Snad jediným místem ke kritice interiéru vozu byly páčky ovládání pod volantem, které jdou dosti ztuha a navíc jsou příliš vzdáleny od volantu, takže je nutno pro zapnutí blinkru s rukou na volantu prsty zcela narovnat. Zpětná zrcátka jsou zvláštní kapitolu A4. Levé je poměrně velké s lomením pro eliminaci mrtvého úhlu , naopak pravé zrcátko je příliš malé, stručně řečeno, není v něm téměř nic vidět. Argument, že je malé kvůli aerodynamice, mne moc neuspokojil. Při couvání se jako obvykle projevil horší výhled dozadu přes zvýšený kufr, navíc podpořený spoilerem. Zavazadlový prostor je poměrně veliký (440 litrů), ale podobně jako u nového Passatu má malý vstupní otvor, takže některé větší věci do kufru nedáte právě kvůli velikosti otvoru, i když by se tam jinak vešly (viz. foto). Naopak příjemný je mechanismus vyklápění víka, který nezasahuje do zav. prostoru.

Testovaný vůz byl vybaven čtyřválcovým motorem s objemem 1781 cm3 a pětiventilovou technikou. O dostatečný výkon a točivý moment se navíc stará turbodmychadlo. Díky tomu je výkon motoru 110 kW a průběh křivky točivého momentu je téměř ideální. Jeho největší hodnota 210 N.m je k dispozici už od 1750 otáček a na této hodnotě se drží až do 4600 otáček! Za jízdy se motor projevuje velmi kultivovaně se slušným tahem a neznatelným náběhem turba. Podle mě jde o ideální motor, který je možno k tomuto vozu použít, pokud chcete jezdit rychle s přijatelnou spotřebou (9-10 litrů na 100 km) a za rozumnou pořizovací cenou. Snad bude jednou tento výborný motor k dispozici i pro Octavii.

Podvozek A4 je spíše komfortní, což však neznamená, že by se v extrémních situacích neosvědčil. Právě naopak, Quattro dokázalo vůz vytáhnout i ze situací, kde by dvoukolka asi marně zápasila s adhezí. Zvláště na mě zapůsobilo téměř neutrální chování vozu v rychle projížděných zatáčkách, kdy Quattro vůz podrží ve zvolené stopě podstatně déle než vůz s pohonem př. nebo zadních kol. Před případným pokušením zkoumat, kde tato hranice je, však musím varovat, že ani Quattro neumí zázraky a po překonání zákonů přitažlivosti se pravděpodobně ocitnete mimo vozovku. Jednou z dalších výhod pohonu Quattro je to, že není třeba si dávat pozor při rozjezdu na prokluz kol, který je častým neduhem vozů s předním pohonem a výkonnějším motorem. Brzdy co do účinnosti nemají chybu, snad jen posilovač, potažmo pedál brzdy jsou až příliš jedovaté... (viz. foto)

Audi A4 je dnes velmi vyzrálým automobilem bez zjevných nedostatků a v porovnání s konkurencí se řadí jednoznačně mezi nejlepší. Zvláště v kombinaci s povedeným motorem 1,8 T jde o přitažlivou kombinaci pro movitější zákazníky. Zde se totiž dostáváme k vyšší pořizovací ceně tohoto vozu - 1.169.000,- Kč. Za dokonce o něco nižší cenu totiž dostanete např. koncernového bratra Audi - VW Passat Syncro s šestiválcovým motorem 2,8/142 kW a veškerou výbavou.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 169 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 169 000 Kč

Lovci s obřími teleobjektivy: národním sportem Tchajwanců je focení ptactva Lovci s obřími teleobjektivy: národním sportem Tchajwanců je focení ptactva

Vypadají jako skupina novinářů, která napjatě čeká před…

Draghi: Eurozóna se pořád ještě neobejde bez levných úvěrů Draghi: Eurozóna se pořád ještě neobejde bez levných úvěrů

Ekonomika eurozóny je stále závislá na levných úvěrech a…

ONLINE: Česko si připomíná 17. listopad. Drahoš: Zpochybňování hesla pravdy a lásky nechápu ONLINE: Česko si připomíná 17. listopad. Drahoš: Zpochybňování hesla pravdy a lásky nechápu

Tisíce lidí napříč Českem si v ulicích a na náměstích…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 5
Zdvihový objem (ccm): 1781
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 5700
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 210 / 1750 - 4600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 220
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.9 / 6.4 / 8.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 440 / -
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1340 / 550
Rozměr pneu:0
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4479
b) šířka (mm): 1733
c) výška (mm): 1415
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,50
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle 10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Znáte to. Ty nejspolehlivější motory máme beztak všichni…

Hyundai už vyrábí největšího konkurenta Octavie. i30 Fastback bude i ve verzi N Hyundai už vyrábí největšího konkurenta Octavie. i30 Fastback bude i ve verzi N

Letos by se v nošovické továrně značky Hyundai mělo…

 



Audi A4 (1994-2001) - nová doba Audi A4 (1994-2001) - nová doba

Značka Audi dlouhá léta neměla tak dobrou pověst, jako…

Výrobu vozů Audi A4 a A5 narušil nedostatek součástek Výrobu vozů Audi A4 a A5 narušil nedostatek součástek

Německá automobilka Audi byla ve své továrně v…

 



 
Tesla konečně odhalila nákladní Semi. Slibuje parádní dojezd i zrychlení na úrovni sporťáků

Tesla konečně odhalila nákladní Semi. Slibuje parádní dojezd i zrychlení na úrovni sporťáků

Dnes 15:40

Dočkali jsme se! Tesla po několika odkladech konečně dostála slova a představila světu svůj první tahač. A rozhodně má čím zaujmout.




Blesk.cz

„Ty p**o zatracená.“ Babišův muž v rozhlase nadával matce Emmy Smetany a utekl

„Ty p**o zatracená.“ Babišův muž v rozhlase nadával…

Vulgárním útokem přerušil předseda správní rady Babišova Institutu pro politiku a společnost Jan Macháček…

Největší lesní kalamita v dějinách Česka: Stromy v Jeseníkách »sežralo« sucho, zbyly jen holiny! Hrozí povodně

Největší lesní kalamita v dějinách Česka: Stromy v…

Největší přírodní katastrofa v historii českého lesnictví zasáhla pohoří Nízkého Jeseníku. Doslova před očima…

 

iSport.cz

Staré dobré časy? Witkowski má za návrat do obří bitky 10 zápasů stop

Staré dobré časy? Witkowski má za návrat do obří…

Hokejový útočník Luke Witkowski z Detroitu dostal v NHL automatický zákaz startu na deset zápasů. Byl potrestán…

V Bohemians skončil ve zlém. Všechno šlo udělat jinak, přiznává Hubínek

V Bohemians skončil ve zlém. Všechno šlo udělat…

Jeho letní přestupová sága rozproudila dost zlé krve. „Celé je to jedna velká chyba,“ ohlíží se pár měsíců zpět…

 

Reflex.cz

Vlak vyjel o dvacet vteřin dříve, japonský dopravce se omluvil cestujícím

Vlak vyjel o dvacet vteřin dříve, japonský dopravce…

Japonská soukromá dopravní společnost se omluvila svým cestujícím. Vlak společnosti Tsukuba Express totiž vyjel…

Bill Gates, jeden z nejbohatších lidí světa, postaví v Arizoně vlastní supermoderní „inteligentní“ město

Bill Gates, jeden z nejbohatších lidí světa, postaví…

Bude se jmenovat Belmont, má mít necelých 200 tisíc obyvatel a má vyrůst na jihozápadě amerického státu Arizona.…