Audi A4 1,8T Quattro

Audi A4 1,8T Quattro

 
 
8.1. 1998

Koncem roku 97 jsme od známého moravského dealera automobilů Audi dostali nabídku na otestování Audi A4 s motorem 1,8 T, navíc s pohonem všech kol - Quattro. Je leden 98 a výsledek testu máte před sebou...

Koncem roku 97 jsme od známého moravského dealera automobilů Audi dostali nabídku na otestování Audi A4 s motorem 1,8 T, navíc s pohonem všech kol - Quattro. Je leden 98 a výsledek testu máte před sebou...

Stěžejní model automobilky Audi, který velmi úspěšně nahradil model 80, je dnes v tzv. nejlepších letech, kdy jsou vychytány drobné chybičky z náběhu výroby (které se zákonitě objeví vždy u nového vozu), ale zároveň ještě není moc okoukaný.

Testovaný vůz měl výbavu s názvem SPORT, která zahrnuje např. sportovní sedadla s bederní opěrkou, kožený tříramenný sportovní volant, zadní spoiler, litá kola a je samozřejmě ještě doplněna standardními prvky výbavy: ABS, 2x airbag, el. ovládaná okna ve př. dveřích, el. ovl. vnější zrcátka s vyhříváním, centrální zamykání, mlhovky, rádio Chorus, ukazatel venkovní teploty, posilovač řízení. Tuto rozsáhlou výbavu ještě doplňovala automatická klimatizace.

Interiér je typicky německý, tedy precizní, funkční s kvalitními materiály a dobře umístěnými ovládacími prvky. Zároveň je však příliš chladný, až technokratický, bez jakéhokoliv náznaku překvapení (viz. foto). Přední sedadla mají skutečně sportovní nádech . Jsou patřičně tvrdá s dobrým bočním vedením. Snad jediným místem ke kritice interiéru vozu byly páčky ovládání pod volantem, které jdou dosti ztuha a navíc jsou příliš vzdáleny od volantu, takže je nutno pro zapnutí blinkru s rukou na volantu prsty zcela narovnat. Zpětná zrcátka jsou zvláštní kapitolu A4. Levé je poměrně velké s lomením pro eliminaci mrtvého úhlu , naopak pravé zrcátko je příliš malé, stručně řečeno, není v něm téměř nic vidět. Argument, že je malé kvůli aerodynamice, mne moc neuspokojil. Při couvání se jako obvykle projevil horší výhled dozadu přes zvýšený kufr, navíc podpořený spoilerem. Zavazadlový prostor je poměrně veliký (440 litrů), ale podobně jako u nového Passatu má malý vstupní otvor, takže některé větší věci do kufru nedáte právě kvůli velikosti otvoru, i když by se tam jinak vešly (viz. foto). Naopak příjemný je mechanismus vyklápění víka, který nezasahuje do zav. prostoru.

Testovaný vůz byl vybaven čtyřválcovým motorem s objemem 1781 cm3 a pětiventilovou technikou. O dostatečný výkon a točivý moment se navíc stará turbodmychadlo. Díky tomu je výkon motoru 110 kW a průběh křivky točivého momentu je téměř ideální. Jeho největší hodnota 210 N.m je k dispozici už od 1750 otáček a na této hodnotě se drží až do 4600 otáček! Za jízdy se motor projevuje velmi kultivovaně se slušným tahem a neznatelným náběhem turba. Podle mě jde o ideální motor, který je možno k tomuto vozu použít, pokud chcete jezdit rychle s přijatelnou spotřebou (9-10 litrů na 100 km) a za rozumnou pořizovací cenou. Snad bude jednou tento výborný motor k dispozici i pro Octavii.

Podvozek A4 je spíše komfortní, což však neznamená, že by se v extrémních situacích neosvědčil. Právě naopak, Quattro dokázalo vůz vytáhnout i ze situací, kde by dvoukolka asi marně zápasila s adhezí. Zvláště na mě zapůsobilo téměř neutrální chování vozu v rychle projížděných zatáčkách, kdy Quattro vůz podrží ve zvolené stopě podstatně déle než vůz s pohonem př. nebo zadních kol. Před případným pokušením zkoumat, kde tato hranice je, však musím varovat, že ani Quattro neumí zázraky a po překonání zákonů přitažlivosti se pravděpodobně ocitnete mimo vozovku. Jednou z dalších výhod pohonu Quattro je to, že není třeba si dávat pozor při rozjezdu na prokluz kol, který je častým neduhem vozů s předním pohonem a výkonnějším motorem. Brzdy co do účinnosti nemají chybu, snad jen posilovač, potažmo pedál brzdy jsou až příliš jedovaté... (viz. foto)

Audi A4 je dnes velmi vyzrálým automobilem bez zjevných nedostatků a v porovnání s konkurencí se řadí jednoznačně mezi nejlepší. Zvláště v kombinaci s povedeným motorem 1,8 T jde o přitažlivou kombinaci pro movitější zákazníky. Zde se totiž dostáváme k vyšší pořizovací ceně tohoto vozu - 1.169.000,- Kč. Za dokonce o něco nižší cenu totiž dostanete např. koncernového bratra Audi - VW Passat Syncro s šestiválcovým motorem 2,8/142 kW a veškerou výbavou.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 169 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 169 000 Kč

Zápisník Jany Havligerové: Cena za důvěru Zápisník Jany Havligerové: Cena za důvěru

Předběžný účet za vládní koalici je na světě. Ministři…

Letadla budoucnosti s oddělitelnými křídly. Futuristický koncept má odlehčit letištím Letadla budoucnosti s oddělitelnými křídly. Futuristický koncept má odlehčit letištím

Budoucnost letadlové dopravy se rozbíhá do nejrůznějších…

ČSSD bude chtít přidat na mzdy, rodičovskou či výbavu policie ČSSD bude chtít přidat na mzdy, rodičovskou či výbavu policie

Sociální demokraté budou při jednáních o rozpočtu na…

Cestovky hlásí rekordní sezonu Cestovky hlásí rekordní sezonu

Růst platů, nízká nezaměstnanost a opadnutí strachu…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 5
Zdvihový objem (ccm): 1781
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 5700
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 210 / 1750 - 4600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 220
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.9 / 6.4 / 8.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 440 / -
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1340 / 550
Rozměr pneu:0
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4479
b) šířka (mm): 1733
c) výška (mm): 1415
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,50
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Audi A7 Sportback očima našeho čtenáře. Tak jak je to s tím podvozkem? Audi A7 Sportback očima našeho čtenáře. Tak jak je to s tím podvozkem?

Vnímání jízdních vlastností aut je často hodně…

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak…

 



Audi A4 (1994-2001) - nová doba Audi A4 (1994-2001) - nová doba

Značka Audi dlouhá léta neměla tak dobrou pověst, jako…

Audi A4 prošla kosmetickými úpravami. Najdete tři rozdíly? Audi A4 prošla kosmetickými úpravami. Najdete tři rozdíly?

Model A4 se dočkal omlazovací procedury, která přináší…

 



 
Formule 1 v Česku: Připomeňte si krasavce, kteří závodili v Mostě

Formule 1 v Česku: Připomeňte si krasavce, kteří závodili v Mostě

Včera

Na okruhu v Mostě závodily vozy formule 1, které tvořily na přelomu 70. a 80. let minulého století dějiny. Poháněly je tehdy atmosférické třílitrové osmiválce.




Blesk.cz

Bořitelka tradic Meghan! Tentokrát porušila 300 let starý zákon

Bořitelka tradic Meghan! Tentokrát porušila 300 let…

Drobné přešlapy se dají omluvit, tohle už je ale pořádný krok vedle. Vévodkyně Meghan opět porušila protokol,…

Trump se ve Finsku setká s Putinem: Návštěvu prezidentů opět provázejí demonstrace

Trump se ve Finsku setká s Putinem: Návštěvu…

Americký prezident Donald Trump v neděli přiletěl z Británie, kde pobýval v posledních čtyřech dnech, do Finska.…

 

iSport.cz

Francie vládne MS! Ve finále zdolala Chorvatsko, zlato slaví po 20 letech

Francie vládne MS! Ve finále zdolala Chorvatsko,…

Fotbalisté Francie jsou podruhé v historii mistry světa. Ve finále šampionátu v Rusku porazili Chorvatsko 4:2 a…

U Chorvatů při finále! Reportérka na ramenou, pak zklamání i hrdost

U Chorvatů při finále! Reportérka na ramenou, pak…

PŘÍMO ZE ZÁHŘEBU | Nevyhráli, přesto jsou naši hrdinové. Zaplněné centrum Záhřebu věřilo, že se dočká…

 

Reflex.cz

Proměny plechové kavalérie. Podívejte se, jak šel čas s kombajny v Česku

Proměny plechové kavalérie. Podívejte se, jak šel…

To, co před pětadvaceti lety sklízely desítky strojů, zvládne nyní jen několik moderních kombajnů. Vývoj…

Trumpova statistika: Nejčastěji volal Macronovi, nejvíc tweetuje o Rusku a v schůzkách vede premiér Japonska

Trumpova statistika: Nejčastěji volal Macronovi,…

Svět je fascinován neustálým tweetováním amerického prezidenta Donalda Trumpa, který si přes Twitter vyřizuje…