reklama


Audi A4 1,8T Quattro

Audi A4 1,8T Quattro

 
 

Koncem roku 97 jsme od známého moravského dealera automobilů Audi dostali nabídku na otestování Audi A4 s motorem 1,8 T, navíc s pohonem všech kol - Quattro. Je leden 98 a výsledek testu máte před sebou...

Koncem roku 97 jsme od známého moravského dealera automobilů Audi dostali nabídku na otestování Audi A4 s motorem 1,8 T, navíc s pohonem všech kol - Quattro. Je leden 98 a výsledek testu máte před sebou...

Stěžejní model automobilky Audi, který velmi úspěšně nahradil model 80, je dnes v tzv. nejlepších letech, kdy jsou vychytány drobné chybičky z náběhu výroby (které se zákonitě objeví vždy u nového vozu), ale zároveň ještě není moc okoukaný.

Testovaný vůz měl výbavu s názvem SPORT, která zahrnuje např. sportovní sedadla s bederní opěrkou, kožený tříramenný sportovní volant, zadní spoiler, litá kola a je samozřejmě ještě doplněna standardními prvky výbavy: ABS, 2x airbag, el. ovládaná okna ve př. dveřích, el. ovl. vnější zrcátka s vyhříváním, centrální zamykání, mlhovky, rádio Chorus, ukazatel venkovní teploty, posilovač řízení. Tuto rozsáhlou výbavu ještě doplňovala automatická klimatizace.

Interiér je typicky německý, tedy precizní, funkční s kvalitními materiály a dobře umístěnými ovládacími prvky. Zároveň je však příliš chladný, až technokratický, bez jakéhokoliv náznaku překvapení (viz. foto). Přední sedadla mají skutečně sportovní nádech . Jsou patřičně tvrdá s dobrým bočním vedením. Snad jediným místem ke kritice interiéru vozu byly páčky ovládání pod volantem, které jdou dosti ztuha a navíc jsou příliš vzdáleny od volantu, takže je nutno pro zapnutí blinkru s rukou na volantu prsty zcela narovnat. Zpětná zrcátka jsou zvláštní kapitolu A4. Levé je poměrně velké s lomením pro eliminaci mrtvého úhlu , naopak pravé zrcátko je příliš malé, stručně řečeno, není v něm téměř nic vidět. Argument, že je malé kvůli aerodynamice, mne moc neuspokojil. Při couvání se jako obvykle projevil horší výhled dozadu přes zvýšený kufr, navíc podpořený spoilerem. Zavazadlový prostor je poměrně veliký (440 litrů), ale podobně jako u nového Passatu má malý vstupní otvor, takže některé větší věci do kufru nedáte právě kvůli velikosti otvoru, i když by se tam jinak vešly (viz. foto). Naopak příjemný je mechanismus vyklápění víka, který nezasahuje do zav. prostoru.

Testovaný vůz byl vybaven čtyřválcovým motorem s objemem 1781 cm3 a pětiventilovou technikou. O dostatečný výkon a točivý moment se navíc stará turbodmychadlo. Díky tomu je výkon motoru 110 kW a průběh křivky točivého momentu je téměř ideální. Jeho největší hodnota 210 N.m je k dispozici už od 1750 otáček a na této hodnotě se drží až do 4600 otáček! Za jízdy se motor projevuje velmi kultivovaně se slušným tahem a neznatelným náběhem turba. Podle mě jde o ideální motor, který je možno k tomuto vozu použít, pokud chcete jezdit rychle s přijatelnou spotřebou (9-10 litrů na 100 km) a za rozumnou pořizovací cenou. Snad bude jednou tento výborný motor k dispozici i pro Octavii.

Podvozek A4 je spíše komfortní, což však neznamená, že by se v extrémních situacích neosvědčil. Právě naopak, Quattro dokázalo vůz vytáhnout i ze situací, kde by dvoukolka asi marně zápasila s adhezí. Zvláště na mě zapůsobilo téměř neutrální chování vozu v rychle projížděných zatáčkách, kdy Quattro vůz podrží ve zvolené stopě podstatně déle než vůz s pohonem př. nebo zadních kol. Před případným pokušením zkoumat, kde tato hranice je, však musím varovat, že ani Quattro neumí zázraky a po překonání zákonů přitažlivosti se pravděpodobně ocitnete mimo vozovku. Jednou z dalších výhod pohonu Quattro je to, že není třeba si dávat pozor při rozjezdu na prokluz kol, který je častým neduhem vozů s předním pohonem a výkonnějším motorem. Brzdy co do účinnosti nemají chybu, snad jen posilovač, potažmo pedál brzdy jsou až příliš jedovaté... (viz. foto)

Audi A4 je dnes velmi vyzrálým automobilem bez zjevných nedostatků a v porovnání s konkurencí se řadí jednoznačně mezi nejlepší. Zvláště v kombinaci s povedeným motorem 1,8 T jde o přitažlivou kombinaci pro movitější zákazníky. Zde se totiž dostáváme k vyšší pořizovací ceně tohoto vozu - 1.169.000,- Kč. Za dokonce o něco nižší cenu totiž dostanete např. koncernového bratra Audi - VW Passat Syncro s šestiválcovým motorem 2,8/142 kW a veškerou výbavou.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 169 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 169 000 Kč

Škola nejbohatšího Čecha na Evropské třídě bude mít i vlastní hvězdárnu Škola nejbohatšího Čecha na Evropské třídě bude mít i vlastní hvězdárnu

Nejbohatší Čech Petr Kellner významně pokročil v projektu…

Německá vláda chystá bič na protiústavní strany, nedostanou příspěvky Německá vláda chystá bič na protiústavní strany, nedostanou příspěvky

Německá vláda chce ještě do zářijových parlamentních…

Konopí došlo. Můžou za to úřady? Konopí došlo. Můžou za to úřady?

Uběhlo dva a půl roku po otevření legální cesty léčebného…

Průměrná mzda Slováků prudce roste, nechtějí už pracovat v Česku Průměrná mzda Slováků prudce roste, nechtějí už pracovat v Česku

Na Slovensku rostou platy rychleji než v Česku, takže…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 5
Zdvihový objem (ccm): 1781
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 5700
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 210 / 1750 - 4600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 220
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.3
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 10.9 / 6.4 / 8.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 440 / -
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1340 / 550
Rozměr pneu:0
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4479
b) šířka (mm): 1733
c) výška (mm): 1415
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,50
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Američané si všímají chytrých nápadů Škody. Začaly už v roce 1925 Američané si všímají chytrých nápadů Škody. Začaly už v roce 1925

Simply Clever není jen obyčejný slogan. Jedná se o slovní…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Audi A4 (1994-2001) - nová doba Audi A4 (1994-2001) - nová doba

Značka Audi dlouhá léta neměla tak dobrou pověst, jako…

Audi budou komunikovat se semafory, už příští rok Audi budou komunikovat se semafory, už příští rok

Moderní systém komunikace mezi vozy značky Audi a…

 



 
Takto vypadalo handsfree z roku 1988. V Nissanu...

Takto vypadalo handsfree z roku 1988. V Nissanu...

Dnes 17:55

Telefonování v autě se za desítky let změnilo. Už v roce 1988 se ovšem dal přístroj ovládat na volantu...




Blesk.cz

Desetina Britů nemá doma ani jednu knihu. Češi jsou naopak národ čtenářů

Desetina Britů nemá doma ani jednu knihu. Češi jsou…

I když je Česko často vnímáno jako oproti západní Evropě méně rozvinuté, mnohdy je na vrcholu pozitivních…

Miss Jitka Boho s dcerkou u prsu: Mám strašnou pleť, ale kojit budu dál!

Miss Jitka Boho s dcerkou u prsu: Mám strašnou pleť,…

Bývalá Česká Miss Jitka Boho (rozená Válková) (25) už víc jak rok kojí svou dceru Rosalii. I když s tím už kvůli…

 

iSport.cz

Skvělý počin! Házenkářky Olomouce nafotily kalendář pro nemocnou Elenku (2)

Skvělý počin! Házenkářky Olomouce nafotily kalendář…

Rozhodly se: Tu holčičku podpoříme! Interligové házenkářky Zory Olomouc nafotily kalendář a výtěžkem z jeho…

Světové judo věří Krpálkovi: Jen ty můžeš porazit obra, který pořád vítězí

Světové judo věří Krpálkovi: Jen ty můžeš porazit…

Olympijský vítěz, mistr světa, mistr Evropy. V polotěžké váze do 100 kg už Lukáš Krpálek dokázal vše a zařadil…

 

Reflex.cz

Dnešní právní úprava ohledně zbraní je dostačující, nedělejme z Česka „Divoký východ“

Dnešní právní úprava ohledně zbraní je dostačující,…

Ministerstvo vnitra údajně chce do měsíce předložit vládě návrh ústavního zákona, podle něhož by se mělo povýšit…

Vypjaté emoce, nekonečná párty i vtipné momentky. Podívejte se na nejkrásnější svatební fotografie roku 2016

Vypjaté emoce, nekonečná párty i vtipné momentky.…

Mezinárodní společnost profesionálních svatebních fotografů (ISPWP) vybrala 80 nejlepších fotografií pořízených…

 
 
reklama