Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A4 Allroad: Nová generace nazula pohorky

David Bureš
Diskuze (78)
Nabídku nové generace Audi A4 doplňuje model Allroad. Vedle zvýšeného podvozku nabízí i ochranu karoserie před terénními nástrahami.

Nová generace Audi A4 debutovala loni v létě, a to hned v obou karosářských verzích, jako sedan i jako kombi. Na podzim se nabídka rozšířila o sportovní verzi S4, nyní nastává čas na další očekávanou variantu, A4 Allroad. Světu se poprvé představuje na detroitském autosalonu.

Proti běžnému kombíku se A4 Allroad liší pomocí několika svébytných designových prvků. Výraznější jsou podběhy i zadní nárazník, které jsou matně šedé nebo v odstínu karoserie. Vpředu zaujme speciální nárazník s robustním ochranným panelem nebo maska chladiče, která na rozdíl od běžné verze má lamely orientované vertikálně. Sériově dodávané podélné střešní nosiče jsou černé, za příplatek mohou být hliníkové. Chybět samozřejmě nemůžou nápisy Allroad, které se objevují na blatnících nebo víku zavazadelníku.

Podvozek Allroadu je ve srovnání s výchozím kombíkem zvýšen o 23 mm, což spolu s koly s větším průměrem znamená zvýšení světlé výšky o 34 mm. A4 Allroad se tak nebojí ani lehčího terénu. Vedle základního podvozku je nově k dispozici i adaptivní podvozek. Charakteristika tlumení se mění v závislosti na stavu vozovky a jízdní situaci, k dispozici je více režimů naladění.

Systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select v případě A4 Allroad nabízí nový režim offroad, který zajistí optimální nastavení motoru, převodovky, řízení a všech relevantních asistenčních systémů pro jízdu v lehkém terénu.

V nabídce bude šest motorů, přičemž všechny budou standardně spárovány s pohonem všech kol. V závislosti na jednotce mají zákazníci na výběr šestistupňovou mechanickou převodovku, sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou nebo osmistupňovou samočinnou převodovku.

Benzinové 2.0 TFSI (185 kW a 370 N.m) doplňují vznětový čtyřválec 2.0 TDI (ve verzích se 110 kW, 120 kW a 140 kW) a šestiválec 3.0 TDI (výběr mezi 160 kW a 200 kW).

Zavazadlový prostor nabízí objem až 505 litrů, při sklopených opěradlech zadních sedadel a využití celé výšky interiéru je k dispozici objem 1510 litrů. Elektricky ovládaný kryt zavazadlového prostoru a elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru patří k sériové výbavě, naopak za bezdotykové otevírání zavazadelníku, sadu kolejnic v podlaze, fixační prvky a elektricky sklopné tažné zařízení se připlácí.

Audi A4 Allroad se světu představilo poprvé v roce 2009. Druhá generace tohoto modelu bude uvedena do prodeje během léta. České ceny budou upřesněny, ty německé startují na částce 44.750 eur (cca 1,2 milionu korun). Sériová výbava podle dostupných zpráv zahrne mimo jiné xenonové světlomety, komfortní klíček, Bluetooth a sedmipalcový barevný displej multimediálního systému. Připlatit si bude možné za indukční nabíjení mobilních telefonů, internetové připojení LTE nebo adaptivní tempomat s funkcí stop & go včetně asistenta pro jízdu v dopravní koloně.

David Bureš
Diskuze (78)
Avatar - Hammunasakra
13. 1. 2016 20:10
Re: je škoda...
Litr benzinu = 0,75 kg; nafty asi 0,85 kg :-)
Avatar - Hammunasakra
13. 1. 2016 16:10
Re: A4A
Že je na prd říkáš ty - já citoval aktuální test a předtím zmínil vliv naftovýho V6 před přední nápravou A4. To WL a Diner vnímaj rozdíl 140 kW z 2.0 R4 a 3.0 V6 jako zcela zásadní ;-)

Drsnej mi přijde citát z testu A6 2.0 TDI 140 kW: Vůz má problémy s trakcí :no: 8-s
13. 1. 2016 13:23
Re: je škoda...
Zkus spíš desetinu. 10 litrů je 7-8 kg v palivu. A do hmotnosti se počítá nádrž z 90 % plná, vychází to tedy tak na 6,5-7. Pro ně je to ale hodně, počítají každé deka. Ušetřit 12 kg na prakticky jedné komponentě je ohromná věc. Jak jsem napsal, tohle je však nenutí zmenšovat i volitelné nádrže. Tedy... ty velké bývají standardní u vrcholných modelů, žádné větší typicky nenabízí. Mohli by samozřejmě udělat ještě větší, asi se jim tolik nádrží nechce dělat.
13. 1. 2016 13:19
Re: A4A
2,0 TDI je na prd, proto ho dávají do A6. To je mi logika. Jak jsem napsal, tuhle verzi dávají jen do modelů, které dříve pod šestiválce nešly (výjimkou je 2,0 TFSI, který je přeci jen kultivovanější a těžko říct, jestli nezmizí s příští generací třílitru v duchu 140 kW 2,0 TFSI).
Avatar - Hammunasakra
13. 1. 2016 08:41
Re: A4A
Jak ještě víc polopatě to potřebuješ napsat?

Co ty 2litry? Od 110 do 130 kW nebo jak to vidíš?

Když už i 1.6 už maj 118 kW