Audi A4 Avant 3.0TDI – s common-railem do boje?

Audi A4 Avant 3.0TDI – s common-railem do boje?

 
 

Sportovní podvozek, třílitrový turbodiesel a 1200 litrů zavazadelníku - jde to dohromady?

Rádi zažíváte sportovní feeling, patříte mezi zákazníky prémiových značek, nedělá Vám tedy problém zaplatit za vůz vysoce nadprůměrnou cenu jen díky prestižní technice a emblému, přesto ale přemýšlíte prakticky? Je tu pro vás řešení v podobě moderního a drahého, ovšem úsporného a silného turbodieselu.

Téměř přesně rok po schůzce se sportovně laděným kombi 1,8T quattro S-line jsme byli seznámeni s obdobně výkonnou, výrazně omlazenou Audi A4, které plastický chirurg přizpůsobil obličej i pozadí novému Miléniu a aktuálnímu „rodinnému“ stylu, zahrnujícímu světlomety v „L“ designu a pavézovou masku chladiče. Konvenčně tvarované kombi, uvedené v roce 2001 - rok po limuzíně - získalo díky nápadným stylistickým úpravám 41 mm délky navíc a také bezezbytku aktuální vzhled, který jsme prohlásili za jeden z nezdařilejších faceliftů poslední doby. Středně šedá metalíza, snížený podvozek a 18“ ráfky v titanové barvě, to vše utvořilo působivý celek v podobě vysoce elegantního, přesto jiskrně dynamického stylového kombi.

Uvnitř se mnoho nezměnilo – poněkud podprůměrný rozvor poskytl topologům jen omezené pole působnosti, čemuž odpovídá vnitřní prostor. Zatímco vpředu centimetry nechybí, zadní polovina auta k označení dostatek aspiruje na přívlastek „relativní“. Dva urostlí cestující si za sebou nenajdou dostatek podélného místa a ani na šířku se příliš nehýří. Zavazadelník s tradičně poměrně vysoko položenou podlahou nabízí základní objem 422, po snadném sklopení zadních opěradel pak průměrných 1184 litrů. Velkou část námitek umlčí výborné sedačky v obou řadách, nabízející dostatečnou jistotu ve všech směrech a k tomu výrazně zkrášlené nové čalounění.

Řidičův post se zvýraznil novým volantem ve firemním provedení, jinak zůstal prakticky nezměněn. Lehkou omlazovací kúru podstoupily některé ovladače, ovšem ergonomické řešení zůstalo. Multifunkční volant sice nabízí charakteristický design a velmi dobře vyřešené ovládání audia, ovšem je o kousek větší a silnější, než by se nám líbilo.

Moderní turbodiesel common rail III s piezoelektrickými vstřikovači a šesti půllitrovými válci do V, to je zatím poslední příspěvek koncernu VW do portfolia moderních velkoobjemových turbodieselů. Jeho znamenité vlastnosti jsme si už vyzkoušeli v limuzíně A6, nyní přišel čas na jeho mírně oslabenou verzi (150 místo 165 kW) pro menší A4, kde nahradil na postu nejsilnější vznětové jednotky archaický šestiválec 2,5 TDI (120 kW), který ovšem nadále zůstává v nabídce. V motorové paletě se tedy pro faceliftovanou A4 sešly 4 turbodiesely odlišné konstrukce; základní 1,9 TDI patří ke starší generaci čtyřválců se vstřikováním PD, ovšem pouze dvouventilovým rozvodem, zatímco každý válec modernější 2,0 TDI (103 kW) již obsluhují čtyři ventily. Dva vidlicové šestiválce v nabídce, výše zmíněný 2,5 L a námi testovaný třílitr pak dělí dvě generace; oproti dnešnímu common rail III v menším dosud dožívá klasické přímé vstřikování s rotačním čerpadlem.

Po nastartování se namísto očekávaného sametového šumění, známého od řadových šestiválců, rozlehne tlumený, přesto ne zcela příjemný bzučivý zvuk, doprovázený navíc znatelným chvěním celého auta – to jsme v A6 nezaznamenali. Vše je ovšem zcela v pořádku po rozjezdu, kdy se ozývá jen tichounké hučení, při výletu do otáček poněkud zdůrazněné. Agregát se svým charakterem a elektronicky přitlumenou brizancí hodí i přes velkorysé výkony daleko spíš na klidné cestování s uklidňujícím permanentním přebytkem kroutícího momentu, než na dravou sportovní jízdu; ostatně nahrává tomu i naladění samočinné převodovky, které udržuje otáčky v hospodárném rozmezí 1300 – 2000, ve kterém se dá zůstat klidně celou dlouhou cestu, protože při horní z obou hodnot už vůz jede na šestku více než je u nás povoleno. K jakémukoliv předjíždění je vždy během cca půldruhé vteřiny, kdy velmi dobře reagující převodovka podřazuje a motor se plní od roztáčejícího se turbodmychadla, k dispozici impozantní porce síly. Méně příjemnou daní je spotřeba, kterou sice při klidné cestovní rychlosti po okreskách lze dlouhodobě udržet kolem 7,5 l/100 km, ovšem při častějším stepování na plynovém pedálu se na počítači průměrné spotřeby často ukáže dvoumístné číslo, při naší testovací 300 km dlouhé trase s dvoutřetinovým podílem dynamické dálniční jízdy a třetinou svižných okresek to byla konkrétně jedenáctka. Vyděšeného čtenáře vzápětí uklidněme konstatováním, že na stejné trati za stejných podmínek jsme bez potíží udrželi spotřebu i pod devíti litry, odpadly ovšem časté kick-downy a občasné výlety a jízdní průměr se udržel na rozumných 112 km/h.

Přitvrzený podvozek je znát, ovšem pro každého jinak. Zatímco řidič vnímá až strašidelnou stabilitu a vzdor těžké přídi solidní ochotu zatáčet spolu s tvrdým odpružením jako pozitivum, posádka na zadních sedadlech má na odezvy silničních nerovností přece jen jiná kritéria. S podporou ESP a alespoň zbytky zdravého rozumu je téměř nemožné přivést vůz do smyku, permanentní pohon všech kol spolu s příplatkovými 18“ koly ale zaručují dost jistoty i bez kouzelného tlačítka. Deseticentimetrová světlá výška samozřejmě limituje využití vozu pro zpevněné cesty, vábení sněhem pokryté louky se ovšem někdy odolat nedá.

Zavazadlový prostor se i přes svou malou výšku pod krycí roletou dá využít velmi dobře, zadní dveře se vyklápějí do dostatečné výšky a boční schránky ukryjí kromě povinné výbavy i lecjaké drobnosti. Výhrady máme naopak k praktičnosti cestování vzadu – zadní stranu předních opěradel pokrývá nepříjemný tvrdý plast a ve dveřích nenajdeme žádné odkládací prostory. Jsme sice ve sportovně laděném kombi, ale ohled ke kolenům a pořádkumilovnosti zadních cestujících určitě není nadstandardem.

Kvalitám odpovídá i základní cena vozu s vyspělým vznětovým třílitrem – tradičně méně už potěší ceny a někdy i samotná existence některých prvků mimořádné výbavy. U vozu za 1.3 mil. korun bychom nečekali, že za možnost mechanického výškového nastavení sedadla spolujezdce musíme připlatit 2711 Kč, o tempomatu za 8466 Kč ani nemluvě.

Přes drobné výhrady je zřejmé, že zejména motor a podvozek tvoří stále největší konkurenční výhodu Audi A4. Omlazený vzhled a nové prvky nadstandardní výbavy jsou pak u faceliftu samozřejmostí, takže do nástupu trojkového BMW kombi je pro úspěch u Audi uděláno téměř maximum.

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Spolupracujeme s TipCars.com

Audi A4 Avant 3,0TDI

Cena v základní výbavě: 1 374 500 Kč Cena v testované výbavě: 1 803 297 Kč

Základní výbava:ABS, airbag řidiče a spolujezdce, airbagy pro hlavu vpředu a vzadu SIDEGUARD, včetně bočních airbagů vpředu, ESP – elektronický stabilizační program včetně brzdového asistentu, automatická klimatizace s regulací pravé a levé strany, bezpečnostní sloupek řízení podélně i výškově nastavitelný, dálkové ovládání centrálního zamykání, dekorace v provedení kartáčovaný hliník, šedý, dělicí síť výsuvná mezi zavazadlovým prostorem a zadními sedadly (pouze pro Avant), determální skla – zeleně tónovaná, čtecí lampičky vpředu a vzadu, držák nápojů ve střední konzole,elektrické ovládání oken vpředu a vzadu, imobilizér, kola hliníková litá, v 9ramenném designu, velikost 7Jx16, s pneumatikami 215/55 R16 (pro modely 2.0 T FSI, 3.2 FSI, 2.5 TDI a 3.0 TDI), kryt zavazadlového prostoru (pouze pro Avant), mlhové světlomety, potahy sedadel tkanina Mikado, posilovač řízení (pro modely 1.6, 2.0, 1.8 T, 1.9 TDI a 2.0 TDI), rádio Symphony s 10 reproduktory (pro model 3.0 TDI), sedadlo řidiče výškově nastavitelné, servotronic (pro modely 2.0 T FSI, 3.2 FSI, 2.5 TDI a 3.0 TDI), třetí opěrka hlavy vzadu včetně tříbodového samonavíjecího pásu na středním sedadle vzadu, ukazatel vnější teploty, velurové koberečky vpředu a vzadu, vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, asférické na straně řidiče, volant kožený 4ramenný, zadní opěradlo dělené a sklopné (pouze pro Avant), zásuvka na 12 V v zavazadlovém prostoru (pouze pro Avant)

Výbava testovaného vozu:Adaptivní světlo včetně xenonových světel Plus, akustický parkovací senzor APS v zadním nárazníku, automatická regulace vnitřní cirkulace, boční airbagy vzadu, kola hliníková litá, v 9ti paprskovém designu, vel. 8Jx18 s pneumatikami 235/40 R 18, mechanické nastavování výšky předních sedadel, měnič CD, multifunkční sportovní kožený volant s fcí řazení, 3ramenný design, navigační systém Plus, paket leštěných prvků, paket odkládacích prvků, paket osvětlení, podélný střešní nosič - leštěný hliník, příjem TV, příprava pro zabudování mob.telefonu včetně střední loketní opěrky vpředu, rohožka na dně zavazadlového prostoru, sportovní podvozek, sportovní sedadla vpředu, systém reproduktorů BOSE, tempomat, tkanina Strato, tónovaná skla, vnitřní zpětné zrcátko automaticky zaclonitelné včetně denních potkávacích světel, vnější zpětná zrcátka automaticky zaclonitelná a elektricky sklopná, vyhřívání sedadel vpředu, zařízení na přepravu dlouhých předmětů

První taxi bez řidiče na světě může vyjet v americkém Phoenixu První taxi bez řidiče na světě může vyjet v americkém Phoenixu

Autonomní taxi sveze své první zákazníky ještě letos.…

Babiš může získat ústavní většinu, říká komentátor Bohumil Pečinka Babiš může získat ústavní většinu, říká komentátor Bohumil Pečinka

Říjnové senátní volby jako klíčový moment pro tuzemskou…

Napětí na Blízkém východě žene cenu ropy vzhůru Napětí na Blízkém východě žene cenu ropy vzhůru

Ceny ropy zahájily týden růstem, ke kterému přispělo…

Dřevo jako budoucnost mrakodrapů. Podívejte se, co postaví v Tokiu a Londýně Dřevo jako budoucnost mrakodrapů. Podívejte se, co postaví v Tokiu a Londýně

Tradiční stavební materiály se ke slovu dostávají stále…

 
Technické údaje
Motor Audi A4 Avant 3,0TDI
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2967
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 150 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 450 / 1400 - 3250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 229
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.8 / 6.3 / 8.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 442 / 1184
Objem nádrže (l):63
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1705 / 550
Rozměr pneu:215/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4586
b) šířka (mm): 1772
c) výška (mm): 1427
d) rozvor (mm): 2648
e) rozchod vpředu (mm): 1522
f) rozchod vzadu (mm): 1522
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1370
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Audi A4 Avant 3,0TDI
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 6
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,56
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Takto by mohla vypadat Škoda Fabia RS. Nápad však má vážnou trhlinu Takto by mohla vypadat Škoda Fabia RS. Nápad však má vážnou trhlinu

Grafik X-Tomi vyvěsil na internet svou představu o Škodě…

Unikly fotky nového Peugeotu 508. Vzadu bude mít tygří drápy Unikly fotky nového Peugeotu 508. Vzadu bude mít tygří drápy

Francouzská automobilka se v posledních letech…

 



Ojeté Audi A4 B8: Revoluce na německý způsob. Je ale spolehlivá? Ojeté Audi A4 B8: Revoluce na německý způsob. Je ale spolehlivá?

Od roku 1994 plní model A4 roli nejmenšího vozu značky s…

Ojeté Audi A4: Největší problém je s 2.0 TDI PD Ojeté Audi A4: Největší problém je s 2.0 TDI PD

Audi A4 generací B6 a B7 (2000 až 2008) není v zásadě…

 



 
Kanaďané mají nové policejní Tesly. Lidem se taková investice nelíbí

Kanaďané mají nové policejní Tesly. Lidem se taková investice nelíbí

Včera

Elektromobily se stávají součástí policejních flotil po celém světě. Ne všude ale nákup poměrně drahého zboží vítají s nadšením.




Blesk.cz

Letecká katastrofa s 65 mrtvými: Ministr zmínil „naprostou záhadu“

Letecká katastrofa s 65 mrtvými: Ministr zmínil…

Letadlo se 65 lidmi na palubě havarovalo v neděli nad ránem v Íránu, nehodu vnitrostátní linky ale i v pondělí…

Drtí vás rýma a nachlazení? 4 zázračné rady našich babiček na uzdravení

Drtí vás rýma a nachlazení? 4 zázračné rady našich…

Oči pálí, plný nos a největším kamarádem je vám kapesník? Nejvyšší čas dát rýmě sbohem. Poradíme, osvědčené babské rady.

 

iSport.cz

Proč Ledecká před novináři nesundala brýle? Vysvětlila to a rozesmála je

Proč Ledecká před novináři nesundala brýle?…

PŘÍMO Z KOREJE | Její šokující vítězství v super-G bylo staré jen několik desítek minut a Ester Ledecká, která…

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v Koreji, co a kdy sledovat?

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v…

KOMPLETNÍ TELEVIZNÍ PROGRAM | Zimní olympijské hry v korejském Pchjongčchangu odstartovaly v pátek 9. února 2018…

 

Reflex.cz

Šílené video: Adriana Krnáčová a Eliška Kaplicky-Fuchsová jedou MHD a mudrují, jak zachrání Prahu

Šílené video: Adriana Krnáčová a Eliška…

Praha kolabuje. Na to, aby se zastavilo celé město, stačí v nadsázce dva pomalu jedoucí taxíky. Jen tak spadla…

Porody pod vlivem zombie drogy. Sen amerických feministek, který se změnil v noční můru

Porody pod vlivem zombie drogy. Sen amerických…

„Možná se dítě narodí už zítra,“ říkala si Charlotte Carmodyová. V příštím okamžiku si uvědomila, že se cítí…