Audi A4 Cabriolet - něco na prázdniny

Audi A4 Cabriolet - něco na prázdniny

 
 

K létu neodmyslitelně patří zvýšený počet kabrioletů na silnicích. Jedním z nich je i novinka od automobilky Audi - A4 Cabriolet, jehož cena na českém trhu za verzi s motorem 2.4 V6 a manuální převodovkou začíná na částce 1.265.000 Kč. Verze s motorem 3.0 V6 a převodovkou Multitronic přijde na 1.506.500 Kč.

Tradice zavazuje

Audi A4 Cabriolet navazuje na úspěšný model Audi Cabriolet, který byl prodáván od jara roku 1991 do léta roku 2000. Celkem bylo prodáno více než 72.000 těchto vozů na celém světě, čímž si automobilka Audi vybudovala významnou pozici v segmentu čtyřmístných kabrioletů. Reakcí německé automobilky na více než čtyřnásobné zvýšení prodeje v tomto segmentu za posledních deset let je nový model Audi A4 Cabriolet, který v sobě spojuje atraktivní design, výkonné motory, prvotřídní podvozek, nejmodernější elektronické prvky a vysokou kvalitu výroby.

Atraktivní design

Audi A4 Cabriolet s délkou 4,57 m a šířkou 1,77 m si přináší všechny současné designérské znaky značky Audi, které v sobě spojují eleganci a sportovního ducha. Přední části dominují maska chladiče s chromovaným rámem a logem značky, přední světlomety a nárazník s integrovaným spoilerem, v jehož dolní části jsou mlhové světlomety a černé plastové mřížky. To vše přechází v kapotu a přední blatníky, následují mimořádně pevné A-sloupky s výrazným sklonem a čelní sklo s rámem z leštěného hliníku. Boční partie tvoří rozměrné dveře, které přechází v zadní blatníky. Dominantou zadní části je dvojice výrazných koncových světel, logo značky a třetí brzdové světlo na víku zavazadlového prostoru, netradičně tvarovaný zadní nárazník a dvě chromované koncovky výfuků. Audi A4 Cabriolet se vyznačuje klínovitou linií a zaoblenými přechody, což vytváří dojem elegance a čistého aerodynamického tvaru. Součástí modelu A4 Cabriolet je elektro-hydraulicky ovládaná skládací střecha, která se skládá do zavazadlového prostoru a nenarušuje tak celkový tvar vozu. Dynamické a elegantní linie si vůz zachovává i v případě, kdy je střecha natažená a to díky široce klenutému oblouku bez viditelných hran. Atraktivní design podtrhují 16ti palcová hliníková kola paprskovitého tvaru se šířkou pneumatik 205 nebo 215 mm (podle motoru), na přání jsou k dispozici 17ti palcová kola se šířkou pneumatik 235 mm. V nabídce je celkem čtrnáct odstínů barev karoserie, z nichž je deset metalických nebo s perleťovým efektem.

Interiér a výbavy

Pro interiér je typické kvalitní zpracování detailů, použití kvalitních materiálů a styling, který nevybočuje z linie vnějšího vzhledu. Působivý efekt vytváří vedle přístrojového panelu s kruhovými přístroji a informačním displejem i výrazný středový panel s autorádiem a systémem ventilace a klimatizace. Nad ním se nachází tři oválné výdechy ventilačního systému. Audi A4 Cabriolet je čtyřmístné vozidlo s anatomicky tvarovanými sedadly vpředu a s přijatelným místem na zadních sedadlech, které je o poznání větší než u předchůdce. Vůz nabízí nevelký objem zavazadlového prostoru 246 litrů, s nataženou střechou pak solidních 315 litrů. Standardní výbava zahrnuje automatickou klimatizaci, výškově nastavitelná přední sedadla, elektrické ovládání všech bočních oken, dálkové centrální zamykání, palubní informační systém a čtyřramenný kůží obšitý volant. Základní výbavu je možné navíc doplnit o výbavy na přání, jako jsou xenonové světlomety, audiosystém, navigační systém, kontrola vzdálenosti při parkování a zajištění proti odcizení nebo zneužití. Atraktivitu interiéru lze zvýšit dekorativními prvky imitujícími leštěné dřevo, různými druhy čalounění a sportovními nebo komfortními sedadly s elektrickým vyhříváním.

Pasivní bezpečnost

Bezpečnost vozu Audi A4 Cabriolet nejlépe dokumentuje hodnocení čtyř hvězdiček v testu Euro NCAP. Za své bezpečnostní vlastnosti vděčí tento vůz pevné struktuře karoserie s řadou výztuh, které ho řadí na úroveň uzavřených a tudíž pevnějších automobilů. Karoserie je tak schopna odolávat všem běžným druhům nárazu a díky aktivnímu ochrannému systému sestávajícímu ze dvou výsuvných výztuh umístěných za zadními sedadly je zajištěna i ochrana cestujících při převrácení vozidla. Samozřejmostí jsou bezpečnostní pásy s předpínači a omezovači síly na všech sedadlech, velkoobjemové čelní a boční airbagy a bezpečnostní systém uchycení dětských sedaček Isofix na místech spolujezdců.

Motory a převodovky

V nabídce motorů jsou dva zážehové šestiválce, plnící exhalační normu Euro IV. Motor 2.4 V6 má výkon 125 kW (170 k) a největší točivý moment 230 Nm. S tímto motorem a manuální pětistupňovou převodovkou dosahuje vůz nejvyšší rychlosti 224 km/h, zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,7 s a dosahuje průměrné spotřeby 9,7 l/100 km. Výkonnější pohonnou jednotkou je motor se systémem variabilního časování ventilů a s označením 3.0 V6 o výkonu 162 kW (220 k) a největším točivém momentu 300 Nm. Audi A4 Cabriolet s tímto motorem a manuální pětistupňovou převodovkou dokáže jet rychlostí 243 km/h, zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,8 s při průměrné spotřebě 9,7 l/100 km. Model Audi A4 Cabriolet je standardně vybaven manuální pětistupňovou převodovkou. Na přání lze zvolit bezestupňovou převodovku Multitronic, která v sobě spojuje výhody manuálních převodovek s komfortem automatických. Multitronic je elektronicky řízený variátor se speciálním článkovým řetězem s možností plynulé volby převodového poměru na základě přesného vyhodnocení jízdního stavu. Doplňkem převodovky Multitronic je možnost manuálního řazení šesti pevně definovaných rychlostních stupňů přesouváním páky voliče dopředu a dozadu, lze dokoupit i dvojici kolébkových spínačů pro řazení na volant.

Podvozek a jeho elektronické systémy

Konstrukce podvozku umožňuje dosažení nadprůměrných jízdních vlastností. Zavěšení předních kol je čtyřprvkové a jeho jednotlivé prvky jsou uchyceny k tuhému a pevnému pomocnému rámu, čímž se výrazně snižují síly přenášené do volantu. Zavěšení zadních kol je na trojúhelníkových příčných ramenech, která jsou vyrobena z dutých hliníkových profilů. Všechny části zadního zavěšení jsou do karoserie uchyceny pomocí speciálních pryžových pouzder, čímž je omezen přenos vibrací do nosné struktury vozu. Dvouplášťové plynové tlumiče jsou uchyceny přímo k nábojům kol a společně s pružinami zajišťují optimální tlumení a pružení. Za příplatek lze navíc získat sadu tužších pružin a tlumičů pro zvýraznění dynamického charakteru vozu. Řízení je hřebenové s hydraulickým posilovačem, jehož součástí jsou speciální tlumicí ventily, omezující přenos vibrací do volantu. Na přání je montován posilovač Servotronic s proměnným účinkem v závislosti na rychlosti jízdy. Součástí podvozku je elektronický stabilizační program ESP, jehož součástí je elektronická uzávěrka diferenciálu EDS a protiprokluzový systém ASR. Součástí brzdového systému je vedle protiblokovacího systému ABS také brzdový asistent, který pomáhá při brzdění v kritických situacích. Všechna kola mají kotoučové brzdy, z nichž přední jsou vybaveny systémem vnitřního chlazení.



Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

Komentář Martina Lobotky: Rozpočet 2018 aneb Jiný rok, stejný marasmus. Takhle se firma neřídí Komentář Martina Lobotky: Rozpočet 2018 aneb Jiný rok, stejný marasmus. Takhle se firma neřídí

Známe první obrysy rozpočtu na rok 2018, přičemž se žádná…

Tisíce českých firem získaly možnost přijímat platby bitcoinem Tisíce českých firem získaly možnost přijímat platby bitcoinem

Pokladní systém Storyous umožní podnikatelům přijímat…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

 






 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Dnes 18:50

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí druhého potomka

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí…

Ta to má opravdu za pár. Na udílení cen Anděl 2016 se ukázala zpěvačka Klára Vytisková (31), která je podruhé…

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací: Hrozí to už brzy

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací:…

Česku hrozí, že po roce 2020 přijde o bezplatný pozemní příjem televizního vysílání. Stane se tak, pokud…

 

iSport.cz

Lavička: Schick a Juventus? Velká výzva, umí ale dát gól z každé situace

Lavička: Schick a Juventus? Velká výzva, umí ale dát…

V kvalifikačním cyklu byl jeho velkou oporou a sázet na něj bude chtít i na EURO v Polsku. Bez nejlepšího…

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány. Stramaccioni je zajímavý tah

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány.…

Fotbalová Sparta projde během letní přestávky velkými změnami. Kádru se ujme italský kouč Andrea Stramaccioni a…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…