Audi A4 Cabriolet - něco na prázdniny

Audi A4 Cabriolet - něco na prázdniny

 
 
23.7. 2002

K létu neodmyslitelně patří zvýšený počet kabrioletů na silnicích. Jedním z nich je i novinka od automobilky Audi - A4 Cabriolet, jehož cena na českém trhu za verzi s motorem 2.4 V6 a manuální převodovkou začíná na částce 1.265.000 Kč. Verze s motorem 3.0 V6 a převodovkou Multitronic přijde na 1.506.500 Kč.

Tradice zavazuje

Audi A4 Cabriolet navazuje na úspěšný model Audi Cabriolet, který byl prodáván od jara roku 1991 do léta roku 2000. Celkem bylo prodáno více než 72.000 těchto vozů na celém světě, čímž si automobilka Audi vybudovala významnou pozici v segmentu čtyřmístných kabrioletů. Reakcí německé automobilky na více než čtyřnásobné zvýšení prodeje v tomto segmentu za posledních deset let je nový model Audi A4 Cabriolet, který v sobě spojuje atraktivní design, výkonné motory, prvotřídní podvozek, nejmodernější elektronické prvky a vysokou kvalitu výroby.

Atraktivní design

Audi A4 Cabriolet s délkou 4,57 m a šířkou 1,77 m si přináší všechny současné designérské znaky značky Audi, které v sobě spojují eleganci a sportovního ducha. Přední části dominují maska chladiče s chromovaným rámem a logem značky, přední světlomety a nárazník s integrovaným spoilerem, v jehož dolní části jsou mlhové světlomety a černé plastové mřížky. To vše přechází v kapotu a přední blatníky, následují mimořádně pevné A-sloupky s výrazným sklonem a čelní sklo s rámem z leštěného hliníku. Boční partie tvoří rozměrné dveře, které přechází v zadní blatníky. Dominantou zadní části je dvojice výrazných koncových světel, logo značky a třetí brzdové světlo na víku zavazadlového prostoru, netradičně tvarovaný zadní nárazník a dvě chromované koncovky výfuků. Audi A4 Cabriolet se vyznačuje klínovitou linií a zaoblenými přechody, což vytváří dojem elegance a čistého aerodynamického tvaru. Součástí modelu A4 Cabriolet je elektro-hydraulicky ovládaná skládací střecha, která se skládá do zavazadlového prostoru a nenarušuje tak celkový tvar vozu. Dynamické a elegantní linie si vůz zachovává i v případě, kdy je střecha natažená a to díky široce klenutému oblouku bez viditelných hran. Atraktivní design podtrhují 16ti palcová hliníková kola paprskovitého tvaru se šířkou pneumatik 205 nebo 215 mm (podle motoru), na přání jsou k dispozici 17ti palcová kola se šířkou pneumatik 235 mm. V nabídce je celkem čtrnáct odstínů barev karoserie, z nichž je deset metalických nebo s perleťovým efektem.

Interiér a výbavy

Pro interiér je typické kvalitní zpracování detailů, použití kvalitních materiálů a styling, který nevybočuje z linie vnějšího vzhledu. Působivý efekt vytváří vedle přístrojového panelu s kruhovými přístroji a informačním displejem i výrazný středový panel s autorádiem a systémem ventilace a klimatizace. Nad ním se nachází tři oválné výdechy ventilačního systému. Audi A4 Cabriolet je čtyřmístné vozidlo s anatomicky tvarovanými sedadly vpředu a s přijatelným místem na zadních sedadlech, které je o poznání větší než u předchůdce. Vůz nabízí nevelký objem zavazadlového prostoru 246 litrů, s nataženou střechou pak solidních 315 litrů. Standardní výbava zahrnuje automatickou klimatizaci, výškově nastavitelná přední sedadla, elektrické ovládání všech bočních oken, dálkové centrální zamykání, palubní informační systém a čtyřramenný kůží obšitý volant. Základní výbavu je možné navíc doplnit o výbavy na přání, jako jsou xenonové světlomety, audiosystém, navigační systém, kontrola vzdálenosti při parkování a zajištění proti odcizení nebo zneužití. Atraktivitu interiéru lze zvýšit dekorativními prvky imitujícími leštěné dřevo, různými druhy čalounění a sportovními nebo komfortními sedadly s elektrickým vyhříváním.

Pasivní bezpečnost

Bezpečnost vozu Audi A4 Cabriolet nejlépe dokumentuje hodnocení čtyř hvězdiček v testu Euro NCAP. Za své bezpečnostní vlastnosti vděčí tento vůz pevné struktuře karoserie s řadou výztuh, které ho řadí na úroveň uzavřených a tudíž pevnějších automobilů. Karoserie je tak schopna odolávat všem běžným druhům nárazu a díky aktivnímu ochrannému systému sestávajícímu ze dvou výsuvných výztuh umístěných za zadními sedadly je zajištěna i ochrana cestujících při převrácení vozidla. Samozřejmostí jsou bezpečnostní pásy s předpínači a omezovači síly na všech sedadlech, velkoobjemové čelní a boční airbagy a bezpečnostní systém uchycení dětských sedaček Isofix na místech spolujezdců.

Motory a převodovky

V nabídce motorů jsou dva zážehové šestiválce, plnící exhalační normu Euro IV. Motor 2.4 V6 má výkon 125 kW (170 k) a největší točivý moment 230 Nm. S tímto motorem a manuální pětistupňovou převodovkou dosahuje vůz nejvyšší rychlosti 224 km/h, zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,7 s a dosahuje průměrné spotřeby 9,7 l/100 km. Výkonnější pohonnou jednotkou je motor se systémem variabilního časování ventilů a s označením 3.0 V6 o výkonu 162 kW (220 k) a největším točivém momentu 300 Nm. Audi A4 Cabriolet s tímto motorem a manuální pětistupňovou převodovkou dokáže jet rychlostí 243 km/h, zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,8 s při průměrné spotřebě 9,7 l/100 km. Model Audi A4 Cabriolet je standardně vybaven manuální pětistupňovou převodovkou. Na přání lze zvolit bezestupňovou převodovku Multitronic, která v sobě spojuje výhody manuálních převodovek s komfortem automatických. Multitronic je elektronicky řízený variátor se speciálním článkovým řetězem s možností plynulé volby převodového poměru na základě přesného vyhodnocení jízdního stavu. Doplňkem převodovky Multitronic je možnost manuálního řazení šesti pevně definovaných rychlostních stupňů přesouváním páky voliče dopředu a dozadu, lze dokoupit i dvojici kolébkových spínačů pro řazení na volant.

Podvozek a jeho elektronické systémy

Konstrukce podvozku umožňuje dosažení nadprůměrných jízdních vlastností. Zavěšení předních kol je čtyřprvkové a jeho jednotlivé prvky jsou uchyceny k tuhému a pevnému pomocnému rámu, čímž se výrazně snižují síly přenášené do volantu. Zavěšení zadních kol je na trojúhelníkových příčných ramenech, která jsou vyrobena z dutých hliníkových profilů. Všechny části zadního zavěšení jsou do karoserie uchyceny pomocí speciálních pryžových pouzder, čímž je omezen přenos vibrací do nosné struktury vozu. Dvouplášťové plynové tlumiče jsou uchyceny přímo k nábojům kol a společně s pružinami zajišťují optimální tlumení a pružení. Za příplatek lze navíc získat sadu tužších pružin a tlumičů pro zvýraznění dynamického charakteru vozu. Řízení je hřebenové s hydraulickým posilovačem, jehož součástí jsou speciální tlumicí ventily, omezující přenos vibrací do volantu. Na přání je montován posilovač Servotronic s proměnným účinkem v závislosti na rychlosti jízdy. Součástí podvozku je elektronický stabilizační program ESP, jehož součástí je elektronická uzávěrka diferenciálu EDS a protiprokluzový systém ASR. Součástí brzdového systému je vedle protiblokovacího systému ABS také brzdový asistent, který pomáhá při brzdění v kritických situacích. Všechna kola mají kotoučové brzdy, z nichž přední jsou vybaveny systémem vnitřního chlazení.



Vládní strana Jednotné Rusko prohrála další gubernátorské volby Vládní strana Jednotné Rusko prohrála další gubernátorské volby

Kremelská strana Jednotné Rusko utrpěla další porážku v…

Loď Aquarius vzala na palubu další migranty, přístav stále hledá Loď Aquarius vzala na palubu další migranty, přístav stále hledá

Loď Aquarius, která ve Středozemním moři zachránila 11…

Hybridy ve městě fungují jako elektromobily, ukazuje studie Hybridy ve městě fungují jako elektromobily, ukazuje studie

Technologie hybridů, která kombinuje vlastnosti aut se…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily

Oficiální premiéra nové Octavie proběhne až v příštím…

Jízdní dojmy z Česka: Peugeot 508 se základním motorem funguje skvěle Jízdní dojmy z Česka: Peugeot 508 se základním motorem funguje skvěle

Peugeot 508 druhé generace je bezesporu velmi zajímavým…

 





 
Víte, že Kia staví armádní vozidla? Model Light Tactical Vehicle (LTV) je takové korejské Humvee!

Víte, že Kia staví armádní vozidla? Model Light Tactical Vehicle (LTV) je takové korejské Humvee!

Dnes 18:50

Kia LTV vznikla na požadavek Ministerstva obrany Jižní Koreje. Na první pohled vypadá jako známý americký armádní vůz HMMWV.




Blesk.cz

Ministerstvo chce ušetřit 100 milionů ročně: Známka elektronicky, kontrola kamerami

Ministerstvo chce ušetřit 100 milionů ročně: Známka…

Zavedení elektronických dálničních známek státu ušetří přes 100 milionů korun ročně. ČTK to řekla mluvčí…

Česká spořitelna vrací do Google Play aplikaci pro NFC platby mobilem. Přejmenovala se na Poketku

Česká spořitelna vrací do Google Play aplikaci pro…

Česká spořitelna (ČS) oznamuje návrat aplikace pro bezkontaktní placení mobilem přes NFC do marketu Google Play.…

 

iSport.cz

Krejčí poprvé nastoupil a nachytal favorita, Schick jen sledoval trápení AS

Krejčí poprvé nastoupil a nachytal favorita, Schick…

Konečně na place! Ladislav Krejčí nastoupil v 5. kole italské ligy poprvé v sezoně za Boloňu a odehrál celý…

Joshuův vývoj, Rus padl jak raněné zvíře. Potvrdil nadvládu, tvrdí Kraj

Joshuův vývoj, Rus padl jak raněné zvíře. Potvrdil…

Olympijský vítěz, sběratel světových titulů, knokautér, obdivovaný sportovní hrdina, Anthony Joshua se právem…

 

Reflex.cz

Exceloval jako král Kazisvět, cirkusák Carlo Humberto nebo fanatický jezuita Koniáš. Před sto lety se narodil herec Martin Růžek

Exceloval jako král Kazisvět, cirkusák Carlo…

Kazisvět šestý, z Boží vůle král, mocný panovník a hlava pomazaná. Tak se tituloval herec Martin Růžek v jedné…

Padesát odstínů sirotků aneb morální kýč jedné české europoslankyně

Padesát odstínů sirotků aneb morální kýč jedné české…

Českým mediálním a politickým prostorem již několik dnů rezonuje jako jedno z hlavních témat (ne)přijetí…