Audi A6 2.7 TDI – Biz-jet za osm litrů

Audi A6 2.7 TDI – Biz-jet za osm litrů

 
 

Poučeni reklamou a čtenářskými ohlasy jsme test Audi A6 pojali zcela v duchu její cílové skupiny – během týdne absolvovala limuzína několik pojížděk po Praze a dva rychlé dálniční přesuny. Výsledek? Pozitivní dojmy z předního i zadního sedadla.

Poučeni reklamou a čtenářskými ohlasy jsme test Audi A6 pojali zcela v duchu její cílové skupiny – během týdne absolvovala limuzína několik pojížděk po Praze a dva rychlé dálniční přesuny. Výsledek? Pozitivní dojmy z předního i zadního sedadla.

Moderní commonrailový šestiválec 2.7 TDI s výkonem 132 kW nevypadá v kombinaci s relativně těžkou limuzínou vyšší střední třídy jako kdovíjak dynamická volba, kultivovanost chodu a síla turba ale dají na papírové rozpaky v praxi zapomenout. Šestistupňový Tiptronic řadí neznatelně - o změně převodu informuje v podstatě pouze zvuk motoru a otáčkoměr. Potřeby trochu razantnějšího řazení uspokojují mimo posunutí voliče do „sekvenční“polohy i pádla pod volantem, reagující nadstandardně rychle. Při předjíždění je tak možno kombinovat kick-down se snadným podřazením a dmychadlo udělí vozu žádanou brizanci téměř bez prodlevy.

Jízdu s vysokými rychlostními průměry si může vychutnávat jak řidič, tak zbytek posádky. Pobyt posádce zpříjemňuje množství příplatkové výbavy, i v základních verzích přitom najdou cestující dostatek místa ve všech směrech. Relativně komfortně naladěné příplatkové vzduchové odpružení v kombinaci s rozměrnými sedáky a dobře tvarovanými opěrkami umožňuje absolvovat dlouhé cesty bezbolestně a s minimální únavou.

Jízda po městě ukazuje přednosti pneumatického odpružení, kdy vůz přejede řadu nerovností téměř bez vlivu na komfort. Manévrování na malém prostoru omezuje malý rejd a nedostatečný výhled vzad, oboustranná parkovací čidla ale leccos doženou.

Doménou limuzíny je ovšem dálnice a při rychlých dlouhých přesunech se také Audi ukazuje v nejlepším světle. Ve voze panuje akustická pohoda, významnější aerodynamický hluk vnímáme až při rychlostech nad 170 km/h. Akcelerace ve vyšších rychlostech není kdovíjak sportovní, na svižné předjíždění ale stačí bohatě. Do zatáček se podvozek s pohonem quattro vrhá s lehounkým sklonem k nedotáčivosti, při běžné jízdě jde ale spíš o pocit než o skutečný náběh ke smyku. Vůz se v zatáčkách naklání úměrně svému komfortnímu charakteru, milovníky cihly na plynu také potěší účinné brzdy.

Nejhorší pohled ale mohou vrhat na auto majitelé čerpacích stanic. Během týdenního testu jsme dosáhli průměrné spotřeby 8,1 litru, přičemž vůz v podstatě nepoznal jiný režim než město nebo dálnice. Vozy s pohonem všech kol mají nádrž zvětšenou na 80 litrů, což umožňuje dojezd okolo tisíce kilometrů – a jak jsme se přesvědčili, nejde o nereálné číslo.

Základní cena vozu vyšší střední třídy 1.34 milionu je sice s ohledem na pohon všech kol a vyspělý turbodiesel přiměřená, nutnost příplatku i za tempomat nebo vyhřívání předních sedadel je ale u Audi už téměř folklorem…

První cena vozu1.071.600,- (2.0 TFSI /125 kW, 6M)
První cena vozu s testovanou motorizací1.179.200,- (2.7 TDI/ 132 kW, 6M)
Základní cena testovaného vozu1.343.700,- (2.7 TDI/ 132 kW, tiptronic, quattro)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.904.311,- (2.7 TDI/ 132 kW, tiptronic, quattro)
Spolupracujeme s TipCars.com

Audi A6 2.7 TDI

Cena v základní výbavě: 1 343 700 Kč Cena v testované výbavě: 1 904 311 Kč

Základní výbava:ABS, airbag řidiče a spolujezdce, airbagy pro hlavu vpředu a vzadu, SIDEGUARD, včetně bočních airbagů vpředu, ESP – elektronický stabilizační program včetně brzdového asistentu, automatická klimatizace s regulací pravé a levé strany, bezpečnostní sloupek řízení podélně i výškově nastavitelný, dálkově ovládáné centrálního zamykání, dekorace hliník Radial, determální skla – zeleně tónovaná, dešťový senzor, elektrické ovládání oken vpředu a vzadu, imobilizér, kola hliníková kovaná, 7ramenný design Dynamik, vel.7Jx16, s pneumatikami 225/R 16 (pro modely 132, 165 a a188 kW), kožený čtyřramenný volant, kolejnicový systém s variabilními uvazovacími oky v zavazadlovém prostoru, mlhové světlomety, MMI včetně rádia Koncert, 10 reproduktorů a přehrávače CD, paket leštěných prvků (pro modely 165 kW a 188 kW), palivová nádrž na 80l (pro modely se systémem quattro), potahy sedadel tkanina Meridián, přední sedadla výškově nastavitelná (manuálně), rohožky vpředu a vzadu, servotronic, sklopné zadní opěradlo, světelný senzor včetně junce dominy home/leaving home, ukazatel venkovní teploty, vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, asférické na straně řidiče, volant kožený 4ramenný, zadní opěradlo dělené a sklopné (pouze pro Avant a dále pro modely se systémem quattro)

Výbava testovaného vozu:adaptivní pneumatické pérování, akustický parkovací systém plus, kola hliníková kovaná s 12ti rameny, velikost 8Jx18, pneu 245/40 R18, komfortní automatická klimatizace Plus, multifunkční kožený volant s fcí řazení, navigační systém s DVD včetně informačního systému řidiče s barevným displejem, MMI a měniče CD, paket leštěných prvků, paket osvětlení, paket zavazadlového prostoru, potahy sedadel kůže Valcona, příprava pro zabudování mobilního telefonu včetně střední loketní opěrky vpředu, sportovní sedadla vpředu včetně elektricky nastavitelné opěrky bederních obratlů, tempomat, vnitřní zpětné zrcátko automaticky zaclonitelné, vyhřívání sedadel vpředu, xenonová světla Plus včetně denních potkávacích světel, zařízení pro přepravu dlouhých předmětů, potahy sedadel kůže Valcona, černostříbrný potah sedadel (střední část sedáků a opěradel stříbrná), multifunkční sportovní volant a manžeta řadicí páky s barevnými švy v provedení dle barvy střední části sedadel, dekorace matný hliník, nástupní lišty s nápisem Audi exclusive line

Jihočeši chtějí dostat parníky až na Malši do centra Budějovic Jihočeši chtějí dostat parníky až na Malši do centra Budějovic

Po letech výstavby se v sobotu s velkou slávou otevřela…

Fúze mezi evropskými a americkými firmami se vyšplhaly na rekordní 4,1 bilionu korun Fúze mezi evropskými a americkými firmami se vyšplhaly na rekordní 4,1 bilionu korun

Hodnota transatlantických fúzí a akvizic mezi firmami ze…

Daimler začal u českých hranic stavět továrnu na baterie Daimler začal u českých hranic stavět továrnu na baterie

Německý automobilový koncern začal budovat výrobní závod…

Babišův poradce i kritik Bláha: Spolupráci hodnotím spíše negativně Babišův poradce i kritik Bláha: Spolupráci hodnotím spíše negativně

Spolu s Andrejem Babišem může na rezortu financí skončit…

 
Technické údaje
Motor Audi A6 2.7 TDI
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2698
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 132 / 3300
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 380 / 1400 - 3300
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 228
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.8 / 6.6 / 8.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 546 / -
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1755 / 580
Rozměr pneu:225/55 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4916
b) šířka (mm): 1855
c) výška (mm): 1459
d) rozvor (mm): 2843
e) rozchod vpředu (mm): 1612
f) rozchod vzadu (mm): 1618
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1140
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Audi A6 2.7 TDI
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,64
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Umění na kolech za 40 milionů: České Pagani Huayra míří na Legendy Umění na kolech za 40 milionů: České Pagani Huayra míří na Legendy

Letošní motoristickou slavnost Legendy ozdobí i unikátní…

 




Audi A6 3.0 TDI V6 na brzdě: Teorie kontra skutečnost Audi A6 3.0 TDI V6 na brzdě: Teorie kontra skutečnost

Vzali jsme Audi A6 předchozí generace (rok výroby 2005) a…

Audi A6 Allroad startuje na českém trhu na 1.429.200 Kč Audi A6 Allroad startuje na českém trhu na 1.429.200 Kč

Audi A6 Avant s vyšší světlostí a oplastováním je…

 



 
Bývalý mistr světa MotoGP Nicky Hayden nepřežil vážná zranění z cyklistické nehody

Bývalý mistr světa MotoGP Nicky Hayden nepřežil vážná zranění z cyklistické nehody

Včera

Motocyklový svět přišel o Nickyho Haydena. Američan podlehl svým zraněním, která utrpěl při tréninku na kole v Itálii.




Blesk.cz

Dvě Italky se soudí o opatrovnictví kočky. Bydlela pod různými jmény u obou žen

Dvě Italky se soudí o opatrovnictví kočky. Bydlela…

Spor dvou sousedek o kočku, která pod jiným jménem bydlela u obou žen, řeší italský soud. Jedna z žen se totiž…

Babišova náměstkyně: Zaorálek to přehnal. Advokát Schillerové ho zažaluje?

Babišova náměstkyně: Zaorálek to přehnal. Advokát…

Náměstkyně Andreje Babiše Alena Schillerová zvažuje žalobu na místopředsedu ČSSD a ministra zahraničí Lubomíra…

 

iSport.cz

Češi znají soupeře na MS 2018: utkají se s Ruskem, Švédskem i Slovenskem

Češi znají soupeře na MS 2018: utkají se s Ruskem,…

Čeští hokejisté se na mistrovství světa v příštím roce utkají v základní skupině A se Švédskem, Ruskem,…

MotoGP pláče! Šampion Hayden (†35) podlehl zraněním po srážce s autem

MotoGP pláče! Šampion Hayden (†35) podlehl zraněním…

Bývalý mistr světa v závodech silničních motocyklů královské třídy MotoGP Američan Nicky Hayden (35) po…

 

Reflex.cz

Cenám Anděl kralovala zpěvačka Lenny, do Síně slávy byla uvedena Věra Špinarová

Cenám Anděl kralovala zpěvačka Lenny, do Síně slávy…

Pondělní vyhlašování hudebních cen Anděl opanovala zpěvačka Lenny, která proměnila všechny své čtyři nominace. V…

Kauza úniků z policejních spisů aneb Ištvanovo vrtění psem

Kauza úniků z policejních spisů aneb Ištvanovo vrtění psem

Vrchní státní zastupitelství v Olomouci prošetřuje rozsáhlou kauzu úniků z policejních spisů, v níž bylo zatím…