Audi A6 2.7 TDI – Biz-jet za osm litrů

Audi A6 2.7 TDI – Biz-jet za osm litrů

 
 

Poučeni reklamou a čtenářskými ohlasy jsme test Audi A6 pojali zcela v duchu její cílové skupiny – během týdne absolvovala limuzína několik pojížděk po Praze a dva rychlé dálniční přesuny. Výsledek? Pozitivní dojmy z předního i zadního sedadla.

Poučeni reklamou a čtenářskými ohlasy jsme test Audi A6 pojali zcela v duchu její cílové skupiny – během týdne absolvovala limuzína několik pojížděk po Praze a dva rychlé dálniční přesuny. Výsledek? Pozitivní dojmy z předního i zadního sedadla.

Moderní commonrailový šestiválec 2.7 TDI s výkonem 132 kW nevypadá v kombinaci s relativně těžkou limuzínou vyšší střední třídy jako kdovíjak dynamická volba, kultivovanost chodu a síla turba ale dají na papírové rozpaky v praxi zapomenout. Šestistupňový Tiptronic řadí neznatelně - o změně převodu informuje v podstatě pouze zvuk motoru a otáčkoměr. Potřeby trochu razantnějšího řazení uspokojují mimo posunutí voliče do „sekvenční“polohy i pádla pod volantem, reagující nadstandardně rychle. Při předjíždění je tak možno kombinovat kick-down se snadným podřazením a dmychadlo udělí vozu žádanou brizanci téměř bez prodlevy.

Jízdu s vysokými rychlostními průměry si může vychutnávat jak řidič, tak zbytek posádky. Pobyt posádce zpříjemňuje množství příplatkové výbavy, i v základních verzích přitom najdou cestující dostatek místa ve všech směrech. Relativně komfortně naladěné příplatkové vzduchové odpružení v kombinaci s rozměrnými sedáky a dobře tvarovanými opěrkami umožňuje absolvovat dlouhé cesty bezbolestně a s minimální únavou.

Jízda po městě ukazuje přednosti pneumatického odpružení, kdy vůz přejede řadu nerovností téměř bez vlivu na komfort. Manévrování na malém prostoru omezuje malý rejd a nedostatečný výhled vzad, oboustranná parkovací čidla ale leccos doženou.

Doménou limuzíny je ovšem dálnice a při rychlých dlouhých přesunech se také Audi ukazuje v nejlepším světle. Ve voze panuje akustická pohoda, významnější aerodynamický hluk vnímáme až při rychlostech nad 170 km/h. Akcelerace ve vyšších rychlostech není kdovíjak sportovní, na svižné předjíždění ale stačí bohatě. Do zatáček se podvozek s pohonem quattro vrhá s lehounkým sklonem k nedotáčivosti, při běžné jízdě jde ale spíš o pocit než o skutečný náběh ke smyku. Vůz se v zatáčkách naklání úměrně svému komfortnímu charakteru, milovníky cihly na plynu také potěší účinné brzdy.

Nejhorší pohled ale mohou vrhat na auto majitelé čerpacích stanic. Během týdenního testu jsme dosáhli průměrné spotřeby 8,1 litru, přičemž vůz v podstatě nepoznal jiný režim než město nebo dálnice. Vozy s pohonem všech kol mají nádrž zvětšenou na 80 litrů, což umožňuje dojezd okolo tisíce kilometrů – a jak jsme se přesvědčili, nejde o nereálné číslo.

Základní cena vozu vyšší střední třídy 1.34 milionu je sice s ohledem na pohon všech kol a vyspělý turbodiesel přiměřená, nutnost příplatku i za tempomat nebo vyhřívání předních sedadel je ale u Audi už téměř folklorem…

První cena vozu1.071.600,- (2.0 TFSI /125 kW, 6M)
První cena vozu s testovanou motorizací1.179.200,- (2.7 TDI/ 132 kW, 6M)
Základní cena testovaného vozu1.343.700,- (2.7 TDI/ 132 kW, tiptronic, quattro)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.904.311,- (2.7 TDI/ 132 kW, tiptronic, quattro)
Spolupracujeme s TipCars.com

Audi A6 2.7 TDI

Cena v základní výbavě: 1 343 700 Kč Cena v testované výbavě: 1 904 311 Kč

Základní výbava:ABS, airbag řidiče a spolujezdce, airbagy pro hlavu vpředu a vzadu, SIDEGUARD, včetně bočních airbagů vpředu, ESP – elektronický stabilizační program včetně brzdového asistentu, automatická klimatizace s regulací pravé a levé strany, bezpečnostní sloupek řízení podélně i výškově nastavitelný, dálkově ovládáné centrálního zamykání, dekorace hliník Radial, determální skla – zeleně tónovaná, dešťový senzor, elektrické ovládání oken vpředu a vzadu, imobilizér, kola hliníková kovaná, 7ramenný design Dynamik, vel.7Jx16, s pneumatikami 225/R 16 (pro modely 132, 165 a a188 kW), kožený čtyřramenný volant, kolejnicový systém s variabilními uvazovacími oky v zavazadlovém prostoru, mlhové světlomety, MMI včetně rádia Koncert, 10 reproduktorů a přehrávače CD, paket leštěných prvků (pro modely 165 kW a 188 kW), palivová nádrž na 80l (pro modely se systémem quattro), potahy sedadel tkanina Meridián, přední sedadla výškově nastavitelná (manuálně), rohožky vpředu a vzadu, servotronic, sklopné zadní opěradlo, světelný senzor včetně junce dominy home/leaving home, ukazatel venkovní teploty, vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, asférické na straně řidiče, volant kožený 4ramenný, zadní opěradlo dělené a sklopné (pouze pro Avant a dále pro modely se systémem quattro)

Výbava testovaného vozu:adaptivní pneumatické pérování, akustický parkovací systém plus, kola hliníková kovaná s 12ti rameny, velikost 8Jx18, pneu 245/40 R18, komfortní automatická klimatizace Plus, multifunkční kožený volant s fcí řazení, navigační systém s DVD včetně informačního systému řidiče s barevným displejem, MMI a měniče CD, paket leštěných prvků, paket osvětlení, paket zavazadlového prostoru, potahy sedadel kůže Valcona, příprava pro zabudování mobilního telefonu včetně střední loketní opěrky vpředu, sportovní sedadla vpředu včetně elektricky nastavitelné opěrky bederních obratlů, tempomat, vnitřní zpětné zrcátko automaticky zaclonitelné, vyhřívání sedadel vpředu, xenonová světla Plus včetně denních potkávacích světel, zařízení pro přepravu dlouhých předmětů, potahy sedadel kůže Valcona, černostříbrný potah sedadel (střední část sedáků a opěradel stříbrná), multifunkční sportovní volant a manžeta řadicí páky s barevnými švy v provedení dle barvy střední části sedadel, dekorace matný hliník, nástupní lišty s nápisem Audi exclusive line

Odvrat od brexitu by výrazně pomohl britské ekonomice, vyplývá ze studie OECD Odvrat od brexitu by výrazně pomohl britské ekonomice, vyplývá ze studie OECD

Pokud by se Británie odvrátila od plánovaného odchodu z…

Kandidátku KDU-ČSL opustila dvojka v Libereckém kraji. Vadí mu spolupráce s Babišem Kandidátku KDU-ČSL opustila dvojka v Libereckém kraji. Vadí mu spolupráce s Babišem

Dvojka na kandidátce KDU-ČSL do Poslanecké sněmovny v…

 
Technické údaje
Motor Audi A6 2.7 TDI
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2698
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 132 / 3300
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 380 / 1400 - 3300
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 228
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.8 / 6.6 / 8.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 546 / -
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1755 / 580
Rozměr pneu:225/55 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4916
b) šířka (mm): 1855
c) výška (mm): 1459
d) rozvor (mm): 2843
e) rozchod vpředu (mm): 1612
f) rozchod vzadu (mm): 1618
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1140
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Audi A6 2.7 TDI
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,64
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Subaru Outback:  Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav Test ojetiny Subaru Outback: Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav

Dvojici povedených vozů od Subaru dnes v bazaru naleznete…

Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

 



Audi A6 3.0 TDI V6 na brzdě: Teorie kontra skutečnost Audi A6 3.0 TDI V6 na brzdě: Teorie kontra skutečnost

Vzali jsme Audi A6 předchozí generace (rok výroby 2005) a…

Audi A6 Allroad startuje na českém trhu na 1.429.200 Kč Audi A6 Allroad startuje na českém trhu na 1.429.200 Kč

Audi A6 Avant s vyšší světlostí a oplastováním je…

 



 
Autozam AZ-1 (1992-1995): Maličké japonské autíčko s křídly byl totální propadák

Autozam AZ-1 (1992-1995): Maličké japonské autíčko s křídly byl totální propadák

Dnes 18:58

Japonští zákazníci si v první polovině 90. let mohli pořídit zvláštní maličké kupé od Mazdy a Suzuki s křídlovými dveřmi. Dnes jde o skutečnou raritu...




Blesk.cz

Sexy pilotka dobyla internet: Chlapi z ní mají hlavu v oblacích!

Sexy pilotka dobyla internet: Chlapi z ní mají hlavu…

Je krásná, neuvěřitelně talentovaná a chlapi z ní mají hlavu v oblacích. Nizozemská pilotka Lindy Mariëlle Kats…

Agresivní útok Josefa z Loun: Kolik je cena za „milost“ od místního gangu dětských ranařů?

Agresivní útok Josefa z Loun: Kolik je cena za…

Agresivní útok teprve čtrnáctiletého školáka v místním parku, který se objevil na sociálních sítích, otřásl snad…

 

iSport.cz

Messiho rodina se rozrůstá. Jeho krásná Antonella čeká třetí dítě!

Messiho rodina se rozrůstá. Jeho krásná Antonella…

Jeden z nejlepších fotbalistů planety Lionel Messi bude trojnásobným otcem. Třicetiletý argentinský kanonýr ve…

Ředitel Sparty Kotalík: V zimě bude víc odchodů, s Jankem nejsme spokojeni

Ředitel Sparty Kotalík: V zimě bude víc odchodů, s…

Několik odchodů, vyřešení pozice „desítky“, ale především stabilizace. Takový je plán sparťanského vedení…

 

Reflex.cz

Obvoďáci budou stávkovat. Mají pravdu!

Obvoďáci budou stávkovat. Mají pravdu!

Je málo profesí, jejichž služeb užívám opakovaně a dlouhá léta. Na prvním z míst asi — kromě řidičů tramvají —…

Výprava do nitra Nové Guiney: Země andělů a démonů

Výprava do nitra Nové Guiney: Země andělů a démonů

Papua-Nová Guinea patří k zemím, kterým se turisté vyhýbají. Ale kdo se nebojí, bude mít výjimečný zážitek. Tak…