Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A6 2017: S vizáží Prologue a platformou MLB Evo

Aleš Dragoun
Diskuze (97)
Audi chystá novou generaci modelu střední třídy A6 na rok 2017. Převezme linky z nedávno představeného konceptu Prologue.

Pokud budeme počítat řadu C4 jako samostatnou, je příští generace A6 už pátou v pořadí. Tedy alespoň tohoto názvu. Ta současná právě prošla modernizací, takže na C8 je ještě dost času, konkrétně tři roky. Nový šéfstylista Audi Marc Lichte se pro britský Autocar rozpovídal, jak bude vypadat. Je jisté, že její vnější design inspiruje nedávná studie Prologue z autosalonu v Los Angeles. Lichte však řekl, že Prologue byl zhmotněn až tehdy, když jej jeho nadřízení ujistili, že jeho návrh je relevantní pro budoucnost. Je to dobře, současné modely značky jsou si již příliš podobné a rozlišit je zejména zepředu dá práci i odborníkům. Jen aby se stejná situace po čase neopakovala...

Lichte to však již dříve letos popřel, spolu s technickým šéfem Ulrichem Hackenbergem potvrdili, že od příští A8 i sesterského fastbacku A7 se bude lišit, zkrátka nabídne větší vizuální rozdíly. Přitom byly vyvíjeny současně. Luxusní A8 se představí na konci roku 2016 a menší „šestka“ nemá být pouze její zmenšenou verzí. No, uvidíme, tvary zevnějšku jsou však již hotovy. Nezůstane prý jen u planých slibů, tak se nechme překvapit.

Nová generace bude postavena na inovované druhé generaci modulární platformy MLB s doplňkovým označením Evo shodné s druhou Q7. To znamená, že určitě zhubne. Můžeme počítat kromě dvoulitrových benzinových čtyřválců také s velkými šestiválci 3.0 TFSI i TDI, tady se downsizing nechystá. Na nabídce karosářských variant se toho moc nezmění, zůstanou sedan i kombi. Stejné šasi v různých velikostech použijí čtyři kruhy také pro další novinky od aut střední velikosti dále.

Trojcípá hvězda i modrobílý Mnichov tak opět dostanou zdatného konkurenta ve vyšší střední třídě. Jistě, A6 bude mít oproti největším soupeřům, tedy E-Klasse a pětkové řadě mírné zpoždění. Využije ho ve svůj prospěch?

Aleš Dragoun
Diskuze (97)
Avatar - Emel
16. 12. 2014 11:57
Re: Design
Na začátku napsal pája:
Toyota se už principiálně vybírá rozumem a více obsahem kapsy, ne?

Poměrem srdcařů a kapsařů (neplést s kapsáři) mezi kupci Toyoty a Audi si nejsem úplně jistý. Kdybych si měl tipnout, pak si více lidí koupí Audi protože vypadá jako Audi než Toyotu protože vypadá jako Toyota... ale vlastně zase tolik kupců Toyoty neznám.
16. 12. 2014 04:04
Re: Design
Nechytej mě za slovo ;-) . Vím co jde a nejde >:D
Avatar - Hammunasakra
16. 12. 2014 01:48
Re: Design
Jo to bych doteď chápal. Do tohohle novýho designu, Právě nová Q7 a příští A6 působěj že maj lehký sklony k tomu faux pas a vnímám je buď jako odklon od letitýho evolučního designu nebo prostě chybnej krok stranou. Tobě se fakt líběj?
Avatar - Hammunasakra
16. 12. 2014 01:40
Re: Design
Ok tak eště jednou: Víš že když budeš urážet bude design nový Q7 a příští A6 furt stejně žejo? ;-)
Názor na design sem vyjádřil naprosto slušně. Kdes pobral slova jako primitivní nebo co s tim má společnýho nějakej prskolet fakt nechápu: A ty mi to asi nevysvětlíš co? :-)
Co by sis vlastně představoval? Jen chválu vostatní příspěvky zakázat? >:D
Avatar - Hammunasakra
16. 12. 2014 01:37
Re: Design
Pravil vodpad z Radhoště. Fakt hodně křivej vodpad. Ty blbče fakt bys takhle mluvil k ženský? Si vopravdu neskutečnej :yes: >:D
Navíc to s tim vzhledem jen vopisuješ, neumíš bejt aspoň originální? ;-)