19.11. 2014 Michal Fokt

Audi Prologue: Koncept luxusního kupé ukazuje designérskou budoucnost značky

 

Audi v Los Angeles představuje studii Prologue. Ta má prozradit, jakým směrem se bude vyvíjet v dalších letech design ingolstadtské automobilky.

Zatímco v oblasti techniky Audi uhání (konečně) vpřed v souladu se svým sloganem mílovými kroky, jakékoli výraznější designérské změny bývají v Ingolstadtu tabu a pokud jsou náhodou ohlášeny, většinou to znamená, že budete při troše snahy schopní rozeznat novou generaci daného auta od dosavadní. Už nové Audi TT však naznačilo, že se chystají změny, které nyní potvrzuje i studie s výstižným označením Prologue.

Ačkoli to snímky neprozrazují, jedná se o dost velké auto, s délkou 5,1 m je jen o málo kratší, než limuzína A8, šířka 1,95 m a výška jen 1,39 m se pak postarají o svalnaté sportovní proporce. Rozvor s délkou 2,94 a "předokolkově" umístěná přední náprava vyvolávají jisté pochybnosti o často spekulovaném přechodu velkých Audi na platformu s pohonem zadních kol, nicméně jedná se zatím jen o koncept. Ostatně ani samotný fakt, že má Prologue dvoudveřovou karoserii kupé neznamená, že má Audi v plánu konkurovat Mercedesu S Coupé, ovšem s ohledem na estetickou stránku věci by nepochybně byla škoda nedovést tuto luxusnější alternativu modelu A5 do sériové výroby.

Audi prezentuje Prologue jako "nejsportovnější auto v luxusním segmentu", charakterizované elegantně sportovním designem, stálým pohonem všech kol quattro a silným biturbo osmiválcem pod kapotou. Motor V8 4.0 TFSI má výkon 445 kW a točivý moment 700 N.m, jenž může být po dobu 15 s oveboostem zvýšen až na 750 N.m. Hliníkový, 1980 kg vážící vůz dokáže za pomoci osmistupňového automatu rozhýbat z klidu na stovku za 3,7 s, přičemž kombinovaná spotřeba paliva má činit 8,6 l benzinu na 100 km. Vynikající jízdní vlastnosti a ovladatelnost má zajistit aktivní řízení zadních kol, umožňující jejich natáčení v rozsahu až pěti stupňů.

Že by náznak nových technických řešení? Pravděpodobně, ostatně Prologue je vybaveno i novým pětiprvkovým závěsem předních i zadních kol, zkombinovaným se vzduchovým pérováním. Vůz je také osazen na předku 20" karbonokeramickými brzdovými kotouči s šestipístkovými třmeny a jako novinku, která se co nevidět objeví v produkčních autech, popisuje Audi nový 48V elektrický systém, napojený na generátor o výkonu až 12 kW, získávající energii při brzdění vozu.

Interiér se nese v duchu nového komunikačního rozhraní Audi Virtual Cockpit s OLED displeji, nezapomíná se však ani na exkluzivní materiály, ať už se jedná o hliník, dřevo či kůži. Audi také upozorňuje na znamenité obestavění prostoru, díky němuž je kabina ve všech směrech nad očekávání prostorná a Prologue disponuje také inteligentním systémem, identifikujícím osoby v autě podle jejich smartphonu a přizpůsobující dané osobě preferenční nastavení sedadel, klimatizace, respektive ovládacích prvků v případě řidiče.

Ze všeho nejdůležitější ale určitě bude stejně design tohoto konceptu. Singlegrame maska se definitivně změnila v šestiúhelník, na který vizuálně navazují šípovité světlomety, což je tak trochu dle očekávání. Audi také upozorňuje na inovaci v podobě zadních blatníků, evokující Ur-quattro z osmdesátých let a úplně v novém stylu se nese záď s vizuálně propojenými úzkými svítilnami. Efektní je také zkombinování difuzoru zadního nárazníku s koncovkami výfuků a opravdu působivé je také zakřivení zadního okna, přecházejícího do "oldschoolových" C sloupků.

Myslíte si, že by Audi mělo takovéto kupé na bázi modelu A8 vyrábět nebo bude lepší zase nějaké další SUV?

Spolupracujeme s TipCars.com
Komunisté o odvolání Filipa po volebním debaklu hlasovat nebudou Komunisté o odvolání Filipa po volebním debaklu hlasovat nebudou

Ústřední výbor KSČM nebude jednat o možnosti odvolání…

Počet státních zaměstnanců dál roste, stát dá příští rok na jejich platy 210 miliard Počet státních zaměstnanců dál roste, stát dá příští rok na jejich platy 210 miliard

Výdaje na platy zaměstnanců státu by měly v příštím roce…

O důvěru v další členy vedení strany by se hlasovat nemělo, tvrdí předseda ČSSD Hamáček O důvěru v další členy vedení strany by se hlasovat nemělo, tvrdí předseda ČSSD Hamáček

Předseda ČSSD a vicepremiér Jan Hamáček nechce, aby širší…

Uber se pouští do agenturního zaměstnávání Uber se pouští do agenturního zaměstnávání

Společnost Uber nechce nabízet jen levné svezení, ale i…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
V Česku dnes koupíte nové auto se zárukou už za 170.000 Kč. Co od něj čekat? V Česku dnes koupíte nové auto se zárukou už za 170.000 Kč. Co od něj čekat?

Pořídit dnes nové auto se zárukou za méně než 200.000…

Přísná pravidla pro STK se změní. Platila jenom pár týdnů Přísná pravidla pro STK se změní. Platila jenom pár týdnů

Deník E15 tento týden upozornil na velice přísná pravidla…

 



Audi plánuje konkurenci Maybachu. Chce oživit značku Horch Audi plánuje konkurenci Maybachu. Chce oživit značku Horch

Značka Horch bývala jako Audi součástí koncernu Auto…

Audi A8 50 TDI quattro vs. Lexus LS 500h – Drtivé vítězství pro… Audi A8 50 TDI quattro vs. Lexus LS 500h – Drtivé vítězství pro…

Nepamatuju si, kdy by měl jeden ze srovnávaných vozů tak…

 



 
Kvalifikace motocyklové VC Japonska 2018: Nejrychlejší Dovizioso,  Bagnaia a Rodrigo

Kvalifikace motocyklové VC Japonska: Dovizioso Nejrychlejší

Dnes 09:20

Kvalifikační souboje na VC Japonska silničních motocyklů vyhráli v jednotlivých kubaturách Andrea Dovizioso (MotoGP), Francesco Bagnaia (Moto2) a Gabriel Rodrigo (Moto3).




Blesk.cz

Překvapení na premiéře: Vojta Dyk slavil triumf bez Vilhelmové! Proč zase chyběla?

Překvapení na premiéře: Vojta Dyk slavil triumf bez…

Tleskalo mu celé karlínské divadlo, svůj triumf si Vojta Dyk (33) ale vychutnal jen napůl. V hledišti mu drželi…

Příspěvek na bydlení: Kdo na něj má nárok? Jak ho získat? Radily odbornice na Horké lince Blesku

Příspěvek na bydlení: Kdo na něj má nárok? Jak ho…

Více peněz potřebným, ale také přísnější pravidla! Tak začátkem letošního roku stát nově nastavil pravidla pro…

 

iSport.cz

Šumulikoski hledá trenéra pro Slovácko: Zkouším také Habance

Šumulikoski hledá trenéra pro Slovácko: Zkouším také Habance

Hledá pro Slovácko trenéra na delší dobu. Taky se snaží narovnat zaseklou komunikaci mezi hráči a realizačním…

Skuhravý o Opavě: Její trenér musí být génius. Přišlo mi nefér, co řekl

Skuhravý o Opavě: Její trenér musí být génius.…

Dukla vs. Opava jako jeden ze šlágrů kola FORTUNA:LIGY? Před sezonou by to znělo jako nepovedený vtip, v neděli…

 

Reflex.cz

Jak chutná veverka aneb Co se v současnosti vaří na televizní obrazovce

Jak chutná veverka aneb Co se v současnosti vaří na…

Pořady o vaření už nejsou takovou sázkou na jistotu. Samotný fakt, že se před kamerou bude vařit, není zárukou…

Devět z deseti vozů nemusí projít STK. Nová pravidla jsou příliš přísná

Devět z deseti vozů nemusí projít STK. Nová pravidla…

Nová metodika, kterou ministerstvo dopravy od října zavedlo pro stanice technické kontroly, vyvolala u mechaniků…