Audi načasovalo evropskou premiéru nenápadně na lednový autosalon ve Vídni, jen pár dní po světové premiéře v Detroitu.

Načasování nové generace Audi A6 věrně kopíruje příchod A8 přesně před rokem. Po prosincovém zveřejnění prvních oficiálních fotek a technických údajů následovala minulý týden světová výstavní premiéra na autosalonu v Detroitu.

První představení v Evropě následuje hned po několika dnech a je jím vcelku nevýznamný autosalon ve Vídni. Ročník 2011 navíc patřil pouze skupině VW, a tak je uvedení Audi A6 s typovým označením C7 středoevropskou zimní novinkou nejvyšší důležitosti – ačkoliv nese střídmé oficiální označení rakouská premiéra. Díky blízkosti Vídně jsme využili první možnosti A6 prozkoumat, v době konání ženevského autosalonu už budou první kusy k vidění i na silnicích.

Jako první české automobilové médium vám proto přinášíme vlastní první dojmy ve formě, která se u nás při významných novinkách na evropských autosalonech už stala tradicí.

Audi A6: Fotografie, oficiální informace, české ceny, video

Nová A6 obklíčená davem dychtivých návštěvníků je na první pohled obtížně rozeznatelná od vedle stojící A8. Zblízka je ale už patrná jasná souvislost s designem předchozího typu. Nezměnila se nejen celková délka, ale až na drobné nuance ani charakteristická linie střechy přesahující subtilním obloukem nad zadní kola.

Naopak pod úrovní bočního prosklení se změnilo mnohé. Prolis na bocích je u novinky po vzoru A8 více zaříznutý do hladké plochy bočních plechů a přichází o přímou návaznost na tvar předních a zadních světel. Designéři Audi také zdůraznili spodní prolis na dveřích a v souladu s aktuálními trendy mírně rozšířili blatníky. Samozřejmostí jsou nové tažné kliky dveří.

Vyváženosti proporcí jednoznačně prospívá prodloužení rozvoru o 7 cm, spočívající v posunutí přední nápravy směrem dopředu a zkrácení převisu karoserie.

Příď na jednu stranu rozvíjí design nové řady A7 Sportback, ale zároveň ctí jasné rozdělení rolí – přední partie A6 jsou méně komplexně pojaté. Kdo chce maximum elegance a luxusu v designu, případně lehce avantgardní pojetí, ten musí zvolit A7.

A6 dostala nový šestiúhelníkový singleframe, vyšší a užší než u A7. Plasticky tvarovaná kapota je u obou modelů téměř stejná, jinak je tomu ale u předního nárazníku. A6 se vzdává trojrozměrného napojení na boční partie a má odlišně tvarovaná přední světla (u vystaveného vozu samozřejmě příplatková diodová). Díky výraznějšímu zalomení spodní hrany a protažení do boků možná poněkud překvapivě připomínají vnějším obrysem světlomety na novém Citroënu C4.

Jednoduché pojetí zádě, ovlivněné především asi sedanem A4, znamená nejméně odvážně tvarovanou část karoserie. Audi se vzdalo jakýchkoliv designových experimentů, jediným výraznějším prvkem je grafika světel a spoiler integrovaný do víka zavazadlového prostoru. Vysvětlení je opět jednoduché – extravaganci prosazuje sesterská řada A7, nová A6 chce cílit na zákazníky, kteří preferují opak.

JAKE.AUTO.CZ: Audi A6 (přehled testů a dalších článků)

V interiéru se stáří odcházející A6 projevovalo nejvíce. Strohé sportovní pojetí může v aktuální A4 ještě několik let úspěšně fungovat, A6 ale potřebovala změnu. Interiér nového BMW řady 5 je výrazně inspirován limuzínou řady 7 a na tento tah museli v Ingolstadtu zareagovat.

Řešení je efektní a zároveň efektivní: A6 má palubní desku a středový tunel převzatý z A7. Díky tomu dostala moderní přístrojový štít, zajímavější design dekoru a výdechů klimatizace a také výsuvnou obrazovku multimediálního systém MMI – řešení ještě donedávna vyhrazené jen řadě A8.

Pracoviště řidiče i nadále rozvíjí sportovnější pojetí A6: naklonění středového panelu k řidiči je u nové generace stále výrazné a mimoto si A6 uchovala relativně nízkou nejnižší pozici za volantem. Prostor na zadních sedadlech je plně dostačující ve všech směrech, vyšším postavám jen může vadit svažující se střecha – v tomto ohledu dokáže Mercedes-Benz třídy E nabídnout přece jen víc.

Prezentovaný vůz byl poměrně velkoryse nakonfigurován. Díky tomu jsme mohli ocenit velmi působivý dekor z přírodního dřeva (bez lesklého laku) a mimořádně kvalitní zvuk příplatkového audiosystému. Nová A6 taktéž velmi sluší zvolená 19palcová kola s pěti trojitými paprsky.

Audi A6 2011 - technická data
Model2,8 FSI
multitronic
2,8 FSI
quattro
3,0 TFSI
quattro
3,0 TDI
multitronic
3,0 TDI
quattro
PřevodovkaCVT7DS 4x47DS 4x4CVT7DS 4x4
Zdvihový objem [cm3]27732773299529672967
Válce/ventily6/46/46/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]150/5250-6200150/5250-6200220/5250-6500150/3700-4500180/4000-4500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]280/3000-5000280/3000-5000440/2900-4500400/1250-3500500/1400-3250
Max. rychlost [km/h]240240250240250
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,78,15,57,26,1
Komb. spotřeba [l/100 km]7,48,08,25,26,0
Poh. hmotnost [kg]16851755181517201795
Cena [Kč]1.093.800,-1.166.600,-1.346.500,-1.187.400,-1.335.000,-

V době uvedení Audi A6 na trh budou k dispozici dva zážehové a dva vznětové motory. Verze s pohonem předních kol dostanou bezestupňovou převodovku Multitronic, provedení 4x4 standardně sedmistupňovou dvouspojkovou S tronic.

Kromě variant uvedených v tabulce je již potvrzen také čtyřválec 2,0 TDI/130 kW (jediný motor s manuální převodovkou) a slabší 3,0 TDI/150 kW také s pohonem všech kol a dvouspojkovou převodovkou S tronic. Dále se chystá hybridní verze s motorem 2,0 TFSI (155+33 kW).

Spolupracujeme s TipCars.com
Moravskoslezské horské dráhy míří do Indonésie Moravskoslezské horské dráhy míří do Indonésie

Společnost Huisman ze Sviadnova na Frýdecko-Místecku…

Konec intervencí se blíží, investoři se zbavují eura Konec intervencí se blíží, investoři se zbavují eura

Čeští investoři se připravují na éru volného kurzu…

Češi postaví v Aghánistánu cementárnu, projekt vyjde na miliardy Češi postaví v Aghánistánu cementárnu, projekt vyjde na miliardy

Česká republika hodlá investovat 70 milionů dolarů (1,74…

Z energetiky Aleny Vitáskové: Tarif pro samovýrobce Z energetiky Aleny Vitáskové: Tarif pro samovýrobce

Samovýrobci jsou ti, kteří elektrickou energii vyrábějí…

 
 

Přidat názorDiskuse: Audi A6: První dojmy







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 




Nové Audi A6 přijede v roce 2018 se zajímavějším vzhledem Nové Audi A6 přijede v roce 2018 se zajímavějším vzhledem

Nadcházející generace Audi A6 přijde až po svých přímých…

Prior Design trošičku rozšířil Audi A6 Avant i RS 6 Avant Prior Design trošičku rozšířil Audi A6 Avant i RS 6 Avant

Prior Design pod označením PD600R nabízí výrazné úpravy…

 



 
Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Dnes 08:00

První nákladní vozidlo se spalovacím motorem bylo v Kopřivnici postaveno v roce 1898. Připomeňte si ty nejslavnější nákladní automobily značky Tatra z minulosti i současnosti.




Blesk.cz

To nejlepší z Itálie: Krása přírody se tu snoubí s nepřebernou historií a bohatou kulturou!

To nejlepší z Itálie: Krása přírody se tu snoubí s…

Itálie má přes 7 600 kilometrů pobřeží, nejvyšší horu Evropy (Mont Blanc, 4810 m) i nepřeberné historické…

O život Špinarové bojovali lékaři do poslední chvíle. Jedno vyšetření za druhým!

O život Špinarové bojovali lékaři do poslední…

Od středeční noci ležela v bezvědomí. Zpěvačka Věra Špinarová (65), na niž její fanoušci nepřetržitě mysleli,…

 

iSport.cz

Ještě rok s kapitánem. Bednář si plácl s Mountfieldem i na příští sezonu

Ještě rok s kapitánem. Bednář si plácl s…

V Hradci Králové v těchto dnech slaví historický postup do extraligového semifinále, euforie je neutuchající.  A…

Skvělý start v reprezentaci! Barák dává góly, Jankto jako živá voda

Skvělý start v reprezentaci! Barák dává góly, Jankto…

Dostali šanci a popadli ji. Hodně pevně. Tři čeští nováčci, které povolal do zbraně trenér Karel Jarolím,…

 

Reflex.cz

Předchozí generace měla pocit, že jí patří svět, tato ho považuje za noční můru, říká přední britská ekonomka

Předchozí generace měla pocit, že jí patří svět,…

Britská ekonomka Noreena Hertzová je zázračné dítě. Univerzitu dokončila v 19, o čtyři roky později už radila…

Zemřela Věra Špinarová, malá velká rockerka

Zemřela Věra Špinarová, malá velká rockerka

Ve věku 65 let zemřela v neděli v pražské motolské nemocnici zpěvačka Věra Špinarová. ČTK to dnes oznámil její…