Audi načasovalo evropskou premiéru nenápadně na lednový autosalon ve Vídni, jen pár dní po světové premiéře v Detroitu.

Načasování nové generace Audi A6 věrně kopíruje příchod A8 přesně před rokem. Po prosincovém zveřejnění prvních oficiálních fotek a technických údajů následovala minulý týden světová výstavní premiéra na autosalonu v Detroitu.

První představení v Evropě následuje hned po několika dnech a je jím vcelku nevýznamný autosalon ve Vídni. Ročník 2011 navíc patřil pouze skupině VW, a tak je uvedení Audi A6 s typovým označením C7 středoevropskou zimní novinkou nejvyšší důležitosti – ačkoliv nese střídmé oficiální označení rakouská premiéra. Díky blízkosti Vídně jsme využili první možnosti A6 prozkoumat, v době konání ženevského autosalonu už budou první kusy k vidění i na silnicích.

Jako první české automobilové médium vám proto přinášíme vlastní první dojmy ve formě, která se u nás při významných novinkách na evropských autosalonech už stala tradicí.

Audi A6: Fotografie, oficiální informace, české ceny, video

Nová A6 obklíčená davem dychtivých návštěvníků je na první pohled obtížně rozeznatelná od vedle stojící A8. Zblízka je ale už patrná jasná souvislost s designem předchozího typu. Nezměnila se nejen celková délka, ale až na drobné nuance ani charakteristická linie střechy přesahující subtilním obloukem nad zadní kola.

Naopak pod úrovní bočního prosklení se změnilo mnohé. Prolis na bocích je u novinky po vzoru A8 více zaříznutý do hladké plochy bočních plechů a přichází o přímou návaznost na tvar předních a zadních světel. Designéři Audi také zdůraznili spodní prolis na dveřích a v souladu s aktuálními trendy mírně rozšířili blatníky. Samozřejmostí jsou nové tažné kliky dveří.

Vyváženosti proporcí jednoznačně prospívá prodloužení rozvoru o 7 cm, spočívající v posunutí přední nápravy směrem dopředu a zkrácení převisu karoserie.

Příď na jednu stranu rozvíjí design nové řady A7 Sportback, ale zároveň ctí jasné rozdělení rolí – přední partie A6 jsou méně komplexně pojaté. Kdo chce maximum elegance a luxusu v designu, případně lehce avantgardní pojetí, ten musí zvolit A7.

A6 dostala nový šestiúhelníkový singleframe, vyšší a užší než u A7. Plasticky tvarovaná kapota je u obou modelů téměř stejná, jinak je tomu ale u předního nárazníku. A6 se vzdává trojrozměrného napojení na boční partie a má odlišně tvarovaná přední světla (u vystaveného vozu samozřejmě příplatková diodová). Díky výraznějšímu zalomení spodní hrany a protažení do boků možná poněkud překvapivě připomínají vnějším obrysem světlomety na novém Citroënu C4.

Jednoduché pojetí zádě, ovlivněné především asi sedanem A4, znamená nejméně odvážně tvarovanou část karoserie. Audi se vzdalo jakýchkoliv designových experimentů, jediným výraznějším prvkem je grafika světel a spoiler integrovaný do víka zavazadlového prostoru. Vysvětlení je opět jednoduché – extravaganci prosazuje sesterská řada A7, nová A6 chce cílit na zákazníky, kteří preferují opak.

JAKE.AUTO.CZ: Audi A6 (přehled testů a dalších článků)

V interiéru se stáří odcházející A6 projevovalo nejvíce. Strohé sportovní pojetí může v aktuální A4 ještě několik let úspěšně fungovat, A6 ale potřebovala změnu. Interiér nového BMW řady 5 je výrazně inspirován limuzínou řady 7 a na tento tah museli v Ingolstadtu zareagovat.

Řešení je efektní a zároveň efektivní: A6 má palubní desku a středový tunel převzatý z A7. Díky tomu dostala moderní přístrojový štít, zajímavější design dekoru a výdechů klimatizace a také výsuvnou obrazovku multimediálního systém MMI – řešení ještě donedávna vyhrazené jen řadě A8.

Pracoviště řidiče i nadále rozvíjí sportovnější pojetí A6: naklonění středového panelu k řidiči je u nové generace stále výrazné a mimoto si A6 uchovala relativně nízkou nejnižší pozici za volantem. Prostor na zadních sedadlech je plně dostačující ve všech směrech, vyšším postavám jen může vadit svažující se střecha – v tomto ohledu dokáže Mercedes-Benz třídy E nabídnout přece jen víc.

Prezentovaný vůz byl poměrně velkoryse nakonfigurován. Díky tomu jsme mohli ocenit velmi působivý dekor z přírodního dřeva (bez lesklého laku) a mimořádně kvalitní zvuk příplatkového audiosystému. Nová A6 taktéž velmi sluší zvolená 19palcová kola s pěti trojitými paprsky.

Audi A6 2011 - technická data
Model2,8 FSI
multitronic
2,8 FSI
quattro
3,0 TFSI
quattro
3,0 TDI
multitronic
3,0 TDI
quattro
PřevodovkaCVT7DS 4x47DS 4x4CVT7DS 4x4
Zdvihový objem [cm3]27732773299529672967
Válce/ventily6/46/46/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]150/5250-6200150/5250-6200220/5250-6500150/3700-4500180/4000-4500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]280/3000-5000280/3000-5000440/2900-4500400/1250-3500500/1400-3250
Max. rychlost [km/h]240240250240250
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,78,15,57,26,1
Komb. spotřeba [l/100 km]7,48,08,25,26,0
Poh. hmotnost [kg]16851755181517201795
Cena [Kč]1.093.800,-1.166.600,-1.346.500,-1.187.400,-1.335.000,-

V době uvedení Audi A6 na trh budou k dispozici dva zážehové a dva vznětové motory. Verze s pohonem předních kol dostanou bezestupňovou převodovku Multitronic, provedení 4x4 standardně sedmistupňovou dvouspojkovou S tronic.

Kromě variant uvedených v tabulce je již potvrzen také čtyřválec 2,0 TDI/130 kW (jediný motor s manuální převodovkou) a slabší 3,0 TDI/150 kW také s pohonem všech kol a dvouspojkovou převodovkou S tronic. Dále se chystá hybridní verze s motorem 2,0 TFSI (155+33 kW).

Spolupracujeme s TipCars.com
 

Přidat názorDiskuse: Audi A6: První dojmy







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Nové Audi A6 přijede v roce 2018 se zajímavějším vzhledem Nové Audi A6 přijede v roce 2018 se zajímavějším vzhledem

Nadcházející generace Audi A6 přijde až po svých přímých…

Prior Design trošičku rozšířil Audi A6 Avant i RS 6 Avant Prior Design trošičku rozšířil Audi A6 Avant i RS 6 Avant

Prior Design pod označením PD600R nabízí výrazné úpravy…

 



 
Online: Kvalifikace na GP Monaka 2017

Räikkönen získal po devíti letech pole position. Ferrari ovládlo první řadu!

Dnes 13:49

Poprvé od Velké ceny Francie 2008 a po 128 závodech získal Kimi Räikkönen pole position.




Blesk.cz

ISIS se přihlásil k teroru, při kterém v Egyptě zemřelo 29 křesťanů

ISIS se přihlásil k teroru, při kterém v Egyptě…

Radikální organizace Islámský stát (ISIS) se v sobotu přihlásila k pátečnímu útoku na koptské křesťany v…

Zlý Superman není takové peklo jako mikrotransakce. Injustice 2 je přesto super bojovka

Zlý Superman není takové peklo jako mikrotransakce.…

Superhrdinové a padouši spolu v komiksech bojují od samotného vzniku bublinkového čtiva. Postavit je proti sobě…

 

iSport.cz

Trenérská rošáda v Jihlavě. Jinoch končí, ve hře je i zlínský Páník

Trenérská rošáda v Jihlavě. Jinoch končí, ve hře je…

Na další trenérskou rošádu se chystá Jihlava. Klub sice v lize zachránil Josef Jinoch, ale jeho krátká mise dnes…

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Ve zlaté éře českého hokeje patřil mezi nejvýraznější osobnosti. Majitel Plzně a její trenér Martin Straka proto…

 

Reflex.cz

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…

Dojede trutnovský festival na chaos?

Dojede trutnovský festival na chaos?

Trutnovský festival, nazývaný často „český Woodstock“, byl a snad dosud i je symbolem svobody. Vždyť za…