Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A8 L W12: Levnější než Mercedes i BMW s V12

Diskuze (38)
Audi zveřejnilo německou cenu dvanáctiválcové A8. Cena 137 tisíc Euro je nižší než u odpovídajících V12 u Mercedesu a BMW.

Audi přináší na trh novou generaci modelu A8 L W12. Novinka je z konkurence nejdelší – standardem je prodloužený rozvor, což v případě A8 znamená celkovou délku 5267 mm. Přímí konkurenti BMW řady 7 a Mercedes-Benz třídy S jsou kratší o několik centimetrů, stejně jako další zástupci v luxusním segmentu.

I v nové generaci Audi nasazuje unikátní motor W12 s válci uspořádanými do dvou bloků V po šesti. Každý ze dvou bloků má velmi těsně uspořádanou šestici vzájemně přesazených válců, jejichž osy svírají úhel 15°, oba bloky pak svírají úhel 72°. Agregát je díky spojení dvou šestiválců VR6 kompaktnější a zejména kratší (na délku měří jen 50 cm) než klasické motory V8 nebo V12.

Zdvihový objem narostl na 6.299 cm3, maximální výkon činí 368 kW (tj. 500 k) a točivý moment 625 Nm ve 4750 min-1. Elektronicky omezená nejvyšší rychlost činí podle očekávání 250 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h zabere jen 4,7 s. kombinovanou spotřebu se podařilo snížit na 12,4 l/100 km. Nově disponuje motor W12 přímým vstřikováním FSI.

Standardem je pohon všech kol quattro a osmistupňová automatická převodovka.

A8 L W12 má bohatou základní výbavu. K prvkům dodávaným pro slabší motorizace bez příplatku přidává metalický lak, 19palcová kola, přední světlomety složené kompletně ze světelných diod, ambientní LED osvětlení interiéru, komfortní odemykání, elektrické dovírání bočních dveří, elektrické otevírání zavazadlového prostoru nebo akustická skla. Všechny tyto položky se na přání dodávají i do ostatních verzí A8.

Interiér má standardní konfiguraci s komfortními sedadly vpředu a oddělenými zadními křesly (pro jiné A8 za příplatek), zájemci o W12 nemusí připlácet ani za rozšířený kožený paket, strop z Alcantary, rozšířenou hliníkovou optiku interiéru a dekor s klavírním lakem. Samozřejmostí je čalounění kůží Vakcína dodávané pro všechny A8 kromě základního 3,0 TDI a 3,0 TFSI.

Standardem na rozdíl od šesti- a osmiválcových A8 je též MMI s navigačním systémem, Bluetooth, audiosystém Bose a zadní parkovací kamera.

Při objednání A8 L W12 zákazník na příplatkové výbavě ušetří přes 21 tisíc Euro. Na výjimečnosti dvanáctiválce to ale nic nemění – Audi za něj totiž žádá o 41 tisíc Euro víc než za prodlouženou verzi osmiválcové A8.

Audi A8 W12 - srovnání cen s dvanáctiválcovou konkurencí
ZnačkaAudiBMWMercedes-BenzVW
ModelA8 L W12760iLS 600 LS 65 AMG LPhaeton W12
Převodovka8A 4x48A5A5A5A 4x4
Zdvihový objem [cm3]62995972551359805998
Válce/ventily12/412/412/312/312/4
Největší výkon [kW/min-1]368/6200400/5250380/5000463/4600-5000331/6050
Největší toč. mom. [Nm/min-1]625/4750750/1500-5000830/1800-35001000/2300-4300560/2750-5200
Max. rychlost [km/h]250250250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,74,64,64,46,1
Komb. spotřeba [l/100 km]12,413,014,114,314,5
Poh. hmotnost [kg]21302250221022752433
Cena v Německu [Euro]137.000145.700156.961229.075121.400

BMW a oba Mercedesy mají motory přeplňované dvěma turbodmychadly. BMW 760i a VW Phaeton W12 jsou dostupné také v provedení s krátkým rozvorem.

Diskuze (38)
Avatar - salamoon
25. 1. 2011 22:06
Pri pohlade na tie ceny v tabulke ma napada jedine...:
A zevraj VW Phaeton (uz) nie je ludove auto >:D >:D >:D
Avatar - Hamunasakra
24. 1. 2011 22:01
Re: To je taky v pořádku
"Vše koncernové je špatné" je jen rozdělování podle značek, tu mám rád ta je dobrá, tu nemám rád ta je špatná = debilita
I když popravdě já osobně Piecha fakt nemusim ;-)
Avatar - white label
24. 1. 2011 18:04
Re: To je taky v pořádku
Ono je stejně "bystré", myslet si naopak, že vše co "koncernové" je špatné, čímž nepoukazuju na tebe, ale na jisté "odborníky" nejen v této diskusi...
24. 1. 2011 16:50
Re: To je taky v pořádku
OK, dik. No ja zrovna fanda W12 nejsem, zatim si takovy auto nekupuju, jen me prekvapilo to prikry odsouzeni.
Avatar - Hamunasakra
24. 1. 2011 15:41
Re: To je taky v pořádku
Myslel jsem přečíst alespoň nějakej článek o konstrukci, nebo ještě líp knihu :-)
Na netu takovýhle info spíš nebudou, alespoň v češtině určitě ne. Za historii automobilismu se už dělalo hodně různej motorů a to že před Piechem nikdo nikdy nepřišel s "geniálnim" nápadem udělat 12ti válec ze dvou V6 neni tim že by naprosto všichni ostatní konstruktéři byli naprosto pitomí, bohužel je to spíš naopak. Konstrukce do W přece vůbec nemá smysl dokonce ztrácí smysl 12ti válců, tedy nepřináší to co V12 přinést má a proč se v nejvyšších kategoriích vždy nabízel. To je i důvod proč u luxusnějšího Mulsane a Brooklands zůstává "jen" V8, zatímco v levnější řadě je jakoby lepší W12 - prostě protože není lepší, je dokonce horší.
Tahle kategorie motorů se nedá srovnávat jen podle číslíčka výkonu a točivýho momentu, ty se ostatně daj celkem snadno nahnat aplikací turba - a to dnes umí "dodělat" kdejak tuner - ale něčím jiným, a tam prostě vw se svou nesmyslnou konstrukcí do W prostě nestíhá.
Zajímá-li tě to o konstrukci motorů se daj sehnat docela slušný informace i v češtině, jen to chce vstát od počítače a radši zajít do knihovny - pak už takovej fanda do W12 asi nebudeš ;-)
Jo a s tou cenou - to AMG 65 je fakt o něco dražší než Bentley - to sorry!