Audi Allroad Quattro

Audi Allroad Quattro

 
 
15.7. 2000

Již dlouhou dobu slaví japonské automobily úspěchy se svými terénními vozy. Například takový Nissan Patrol nebo Mitsubishi Pajero jsou právem považovány za vrchol v kategorii off-road vozidel. Jindy agilní německé automobilky na tento trend zareagovaly překvapivě pozdě. Jako první se "vzpamatovali" u Mercedesu a uvedli na trh Mercedes s označením M (). Poté zareagovali u BMW vývojem X5, kterou...

Již dlouhou dobu slaví japonské automobily úspěchy se svými terénními vozy. Například takový Nissan Patrol nebo Mitsubishi Pajero jsou právem považovány za vrchol v kategorii off-road vozidel. Jindy agilní německé automobilky na tento trend zareagovaly překvapivě pozdě. Jako první se "vzpamatovali" u Mercedesu a uvedli na trh Mercedes s označením M ( test zde). Poté zareagovali u BMW vývojem X5, kterou jsme již také měli možnost otestovat. U Audi zatím vývoj klasického terénního vozu buďto dobře tají nebo se automobilka prozatím spokojí s jinou cestou. Tou cesto je úprava modelu A6 Avant do atraktivní "off-road" podoby s názvem Audi allroad quattro. Nedávno jsme vám tento vůz podrobně představili, takže dnes můžeme navázat s jízdními dojmy.

Standardní Audi A6 Avant je pro mnohé krásným automobilem. Pokud je však vyšperkováno úpravami, a-la allroad, je těžké odolat pokušení... Zajímavé je co s "obyčejným" Avantem udělají rozšířené blatníky, mohutné 17palcové ráfky z lehkých slitin, dvojité vyústění výfuků či efektní hliníková ochrana pod motorem. Dalo by se říci, že jde v podstatě o tuning modelu A6, který však pro zájemce realizovala přímo automobilka Audi. Hlavním rozdílem oproti běžnému Audi A6 Avant je však pneumatické pérování, které umožňuje regulovat výšku vozu ve čtyřech úrovních od nejnižší (světlost 142 mm) až po nejvyšší (světlost 208 mm).

O pohon testovaného allroadu se staral dvaapůllitrový šestiválec TDI (přeplňovaný vznětový motor s přímým vstřikováním paliva a čtyřventilovou technikou) s nejvyšším výkonem 132 kW (180 k). Nejvyšší točivý moment dosahuje velmi dobré hodnoty 370 Nm v rozmezí 1500-2500 ot/min. S tímto motorem dosahuje allroad nejvyšší rychlosti 207 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h zvládne za 9,5 s. Při testu jsme si ověřili, že dosáhnout dvousetkilometrové rychlosti není problém a zrychlení allroadu TDI také nečiní potíže. S TDI motorem je výborně skloubena šestistupňová (!) manuální převodovka s přesným a lehce jdoucím chodem. Za příplatek je tato převodovka "vylepšena" o tzv. Low Range redukci, která umožní vyjet strmé stoupání a naopak účinně brzdit při jízdě z velmi prudkého kopce. Redukce je plně synchronizována, takže může být zařazena i během jízdy (do 30 km/h). Se zařazeným "Low Range" je možné jet nejvýše 70 km/h, poté již zasáhne elektronická regulace motoru. Na první rychlost se zařazenou redukcí jede allroad při 1000 ot/min rychlostí jen 4,9 km/h. Na dálnici (samozřejmě bez redukce) jsou při 130 km/h otáčky na pětku 3200 a na šestku jen 2800.

Pokud allroad stojí s motorem v chodu je hluk TDI motoru (zvenku) až překvapivě výrazný, po rozjezdu mírně poklesne. Něco zcela jiného je však zvuková kulisa uvnitř. Po uzavření výborně hlukově těsnících dveří není po "dieselovém" klapotu ani památky. Naopak zvuk motoru dosti připomíná zvuk zážehových šestiválců a navíc je "velmi vzdálen". Prostě pokud vám postačuje výkon 2,5 TDI, budete spokojeni, protože jiné nepříznivé projevy vznětového motoru jsou dobře potlačeny. Navíc je zde výhoda relativně nízké spotřeby i když se zde nepohybujeme okolo 5-7 litrů jak bývá u TDI motorů zvykem, ale podle způsobu jízdy je mezi 8 až 11 l/100 km. Důvod je jednoduchý. Jednak nejde o známý 1,9 TDI (čtyřválec) a navíc jde o silnější variantu šestiválce - 132 kW (do A6 se dodává i slabší varianta 110 kW). Také pohotovostní hmotnost, která přesahuje hodnotu 1800 kg, není malá. Přesto je nutno tyto hodnoty spotřeby hodnotit kladně, jelikož s druhým motorem v nabídce - 2,7 T se pod 13 l na 100 km asi těžko dostanete... Navíc je verze 2,7 T o více než 300 tisíc korun dražší (!!). Zatímco základní verzi allroad quattro 2,5 TDI 132 kW je možné zakoupit za 1.631.400 Kč, 2,7 T se stejnou výbavou stojí 1.949.300 Kč.

Interiér prakticky odpovídá běžnému A6 Avant s drobnými vylepšeními. Výborná je kvalita zpracování i použité materiály. Díky dobré tuhosti karosérie v interiéru (i v terénu) nic nevrže. Potěšující je také množství odkládacích prostor. Poněkud obyčejně vypadají "čtverečkované" potahysedadel, které sice asi mají navozovat atmosféru off-road, ale k designu interiéru se moc nehodí. Pochopitelně je možné vybrat si příplatkové kožené čalounění, kde žádné vzory nejsou... Díky dostatečnému rozvoru je prostor v interiéru dostatečný i vzadu (pro nohy i nad hlavou). Velký rozvor (2757 mm) však sebou u tzv. off-road vozidla nese i nevýhodu v nemožnosti překonávat krátké kopce, kde hrozí zadrhnutí středem podvozku. Také zkřížení náprav se s off-road vozidly nedá srovnávat, protože u allroadu prakticky žádné není. Výhodou naopak je, že jízda po běžných silnicích dosahuje maximálního komfortu, který bývá u mnohých off-roadů omezen. A přiznejme si, že mnoho off-roadů stráví většinu svého života na normálních silnicích, takže pro mnohé zájemce o zajímavý vůz bude právě Audi allroad quattro zajímavou alternativou ke klasickým off-roadům. Dalo by se říci, že Audi vytěžila z minima maximum. Uvidíme, co na to řeknou zákazníci...

ABS, EDS - el. uzávěrka diferenciálu, posilovač řízení, automatická klimatizace s regulací pravé a levé strany, airbag řidiče a spolujezdce, airbagy pro hlavu Sideguard vč. bočních airbagů vpředu a vzadu, předpínače. bezp. pásů, 3x tříbodový pás vzadu a 3x opěrky hlav vzadu, výškově i podélně stavitelný volant, kůží potažený volant, palubní počítač, otáčkoměr, ukazatel vnější teploty, pylový filtr, el. ovl. okna, imobilizer, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, xenonové světlomety s ostřikovači, mlhová světla, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, kola z lehkých slitin 17", determální skla, dělící síť výsuvná mezi zavazadlovým prostorem a zadními sedadly, ESP, pneumatické odpružení se čtyřmi polohami světlé výšky, přední sedadla výškově nastavitelná, rádio Concert s 8 reproduktory, zadní sedadlo dělené 1/3 ku 2/3, podélný střešní nosič, žebrované ochranné plechy vpředu pod motorem a vzadu pod zavazadlovým prostorem

horská zelená metalíza, hliníková litá kola se zdvojenými rameny, optický paket "Alu", rádio Symphony, sportovní kožený tříramenný volant, vak na lyže, střední loketní opěrka v předu, alarm

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 631 400 Kč Cena v testované výbavě: 1 850 904 Kč

Základní výbava:ABS, EDS - el. uzávěrka diferenciálu, posilovač řízení, automatická klimatizace s regulací pravé a levé strany, airbag řidiče a spolujezdce, airbagy pro hlavu Sideguard vč. bočních airbagů vpředu a vzadu, předpínače. bezp. pásů, 3x tříbodový pás vzadu a 3x opěrky hlav vzadu, výškově i podélně stavitelný volant, kůží potažený volant, palubní počítač, otáčkoměr, ukazatel vnější teploty, pylový filtr, el. ovl. okna, imobilizer, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, xenonové světlomety s ostřikovači, mlhová světla, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, kola z lehkých slitin 17", determální skla, dělící síť výsuvná mezi zavazadlovým prostorem a zadními sedadly, ESP, pneumatické odpružení se čtyřmi polohami světlé výšky, přední sedadla výškově nastavitelná, rádio Concert s 8 reproduktory, zadní sedadlo dělené 1/3 ku 2/3, podélný střešní nosič, žebrované ochranné plechy vpředu pod motorem a vzadu pod zavazadlovým prostorem

Výbava testovaného vozu:horská zelená metalíza, hliníková litá kola se zdvojenými rameny, optický paket "Alu", rádio Symphony, sportovní kožený tříramenný volant, vak na lyže, střední loketní opěrka v předu, alarm

Firmy, které mají velké srdce - přihlaste se do TOP Odpovědná firma 2018 Firmy, které mají velké srdce - přihlaste se do TOP Odpovědná firma 2018

Férovost firem a jejich přístup k okolnímu světu…

Kubánci se po více než čtyřiceti letech dočkají nové ústavy, její návrh schválil parlament Kubánci se po více než čtyřiceti letech dočkají nové ústavy, její návrh schválil parlament

Kubánský parlament dnes schválil návrh nové ústavy, která…

RegioJet vyhrál soutěž na regionální dopravu v Ústeckém kraji RegioJet vyhrál soutěž na regionální dopravu v Ústeckém kraji

Soukromý dopravce RegioJet vyhrál poptávkové řízení na…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2496
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 132 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 370 / 1500 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 207
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 12.3 / 7 / 8.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 455 / 1590
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1825 / -
Rozměr pneu:225
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4810
b) šířka (mm): 1852
c) výška (mm): 1551
d) rozvor (mm): 2757
e) rozchod vpředu (mm): 1574
f) rozchod vzadu (mm): 1585
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 0
Snadnost řazení: 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,80
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Ráj na Zemi Škodu Kodiaq GT v Číně nečeká. Toto chystá konkurence Ráj na Zemi Škodu Kodiaq GT v Číně nečeká. Toto chystá konkurence

Zbrusu nový kupé-crossover Škody se ještě ani nezačal…

Řidič BMW byl napaden na čerpací stanici. Auto použil jako zbraň a ujel Řidič BMW byl napaden na čerpací stanici. Auto použil jako zbraň a ujel

Auto se dá použít jako zbraň a to jak v negativní, tak i…

 



Design po generacích: Audi A6 Allroad – Když běžné kombi nestačí Design po generacích: Audi A6 Allroad – Když běžné kombi nestačí

Dramatičtější verze A6 Avant je vstupenkou manažerů do…

Český trh v srpnu 2008: Audi Allroad quattro ovládlo vyšší střední třídu Český trh v srpnu 2008: Audi Allroad quattro ovládlo vyšší střední třídu

Ingolstadtská automobilka vládne vyšší střední třídě, to…

 



 
Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione: Jak se její motor vešel do třílitrového limitu?

Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione: Jak se vejít do třílitrového limitu?

Včera

Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione z roku 1987 dnes představuje cenový vrchol v tradiční řadě 75. Tento homologační speciál dal 500 šťastným majitelům okusit nefalšované sportovní svezení. Nejrychlejší Alfou 75 tento vzácný typ přesto není.




Blesk.cz

Havajské ostrovy: Lákají na vulkány, odlehlé pláže a žhavé celebrity

Havajské ostrovy: Lákají na vulkány, odlehlé pláže a…

Pokud toužíte po absolutním ráji a nekonečné pohodě, zamiřte na jeden z Havajských ostrovů uprostřed Tichého…

Austrálie zachraňuje unikátní útes. Na pomoc povolala vědce

Austrálie zachraňuje unikátní útes. Na pomoc povolala vědce

Australská vláda začala posuzovat předložené vědecké návrhy na záchranu Velkého bariérového útesu, který je od…

 

iSport.cz

Dostali jsme na p*del, ale nepoložíme se, slibuje olomoucký kouč Jílek

Dostali jsme na p*del, ale nepoložíme se, slibuje…

Těšil se na konfrontaci, která odhalí opravdovou sílu jeho mančaftu i vzhledem ke třetímu předkolu Evropské…

SESTŘIH: Olomouc - Slavia 0:3. Pražané vedou ligu, trefil se i Coufal

SESTŘIH: Olomouc - Slavia 0:3. Pražané vedou ligu,…

Fotbalisté Slavie vstoupili do nového ročníku první ligy výhrou 3:0 na hřišti Olomouce. Souboj druhého se…

 

Reflex.cz

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i nenáviděný

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i…

Koprovku buď milujete, nebo nesnášíte. Být vůči ní lhostejný prakticky nejde. Asi měsíc v roce koprovku bezmezně…

Kapela TH!S během posledního tajného koncertu pomáhala bourat stan Reflexu

Kapela TH!S během posledního tajného koncertu…

Poslední tajný koncert Reflexu se na Colours odehrál v režii kapely TH!S. Gang kolem herce a režiséra Vojty…