reklama


Mercedes-Benz M 230

Mercedes-Benz M 230

 
 

Po velkém úspěchu v USA se konečně opěvovaná M-klasse dostala i do ČR a následně i do našich rukou. Výsledek obvyklého redakčního testu najdete na této stránce.

Emko je jedním z mála skutečně povedených "Evropanů" (i když se vyrábí v Americe), který je schopen konkurovat japonské i americké off-road konkurenci. Přes svůj elegantní "silniční" vzhled je emko schopno překonat většinu těžkých terénů.

O tom jsme se dostatečně přesvědčili na pařížském autosalónu, kde byla vybudována dráha pro terénní vozy. Zde jsme s emkem měli možnost překonat 100% stoupání i klesání, značné boční náklony a další terénní lahůdky. To vše zvládalo emko bez jakýchkoli problémů. Shodou okolností šlo právě o verzi se stejným motorem, jako který jsme testovali u nás - 2,3/110 kW.

Základní cena testované verze ML 230 je 1.319.894,- Kč. Díky dalším prvkům výbavy na přání se však cena vyšplhala až na 1.666.000 ,- Kč. Z "oblíbených" prvků výbavy emko obsahovalo např: ABS (z - základní výbava), ETS - el. uzávěrka diferenciálu na obou nápravách (z), 4x airbag (z), el. ovládaná okna 4x (z), el. ovládaná, sklopná a vyhřívaná vnější zrcátka (z), centrální zámek s imobilizerem (z), palubní počítač (+ 10.600,- Kč), závěsné zařízení (+ 21.200,- Kč), klimatizaci (+ 61.950,- Kč), alu disky 255/65 R16 (+ 21.200,- Kč), tmavá boční skla (+ 13.200,- Kč), přední ochranný ocelový rám (+ 10.600,- Kč), držák rezervního kola s ocelovým krytem (+ 39.700,- Kč), el. vyhřívání př. sedadel (+ 14.800,- Kč), ocelové nástupní prahy (+ 10.000,- Kč), střešní nosič (+ 7.900,- Kč), dělící mřížku za druhou řadou sedadel (+ 13.200,- Kč), atd.

Jízda s emkem je velmi pohodlná. Řazení jde velmi lehce. Díky své velké pohotovostní hmotnosti překonává běžné silniční nerovnosti s plavým klidem. Navíc u Mercedesu nijak nešetřili na sedácích, které dosahují kvalit těch, co jsou instalovány např. v éčku. Trochu zklamáním je kvalita zpracování přístrojové desky (plasty) a některých dalších detailů (hlučné zavírání dveří), která je o třídu horší než např. u E-klasse (testováno ve stejném období). Prostor na zadních sedadlech je velmi dobrý, jak pro nohy, tak pro hlavu.

"Okrasné" příplatkové chromové prvky (viz foto 1 a 2), které lemují exteriér emka jsou podle mého názoru nepříliš povedené a ničí jinak výborný, propracovaný a čistý design "holého" emka.

Základní dodávaný čtyřválec 2,3 (viz foto) sice disponuje teoreticky dostatečným výkonem 110 kW, ale v běžných silničních podmínkách se emko chovalo dosti líně, o předjíždění ani nemluvě. Při pohotovostní hmotnosti 1930 kg se není ani čemu divit. Výhodou je samozřejmě nižší pořizovací cena a spotřeba proti šesti či osmiválci. Spotřeba by se v průměru měla pohybovat okolo 12-13 litrů na každých 100 km. V každém případě z hlediska výkonu a aktivní bezpečnosti tomuto vozu sluší více šestiválec 3,2 l nebo osmiválec 4,3 l.

Emko patří i přes pár zmiňovaných chybiček na vrchol své kategorie, a to jak ve zpracování, tak i designu a technice.

Podrobný popis M-klasse najdete také v rubrice Představujeme.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 319 894 Kč Cena v testované výbavě: 1 666 000 Kč

Výbava testovaného vozu:ABS (z - základní výbava), ETS - el. uzávěrka diferenciálu na obou nápravách (z), 4x airbag (z), el. ovládaná okna 4x (z), el. ovládaná, sklopná a vyhřívaná vnější zrcátka (z), centrální zámek s imobilizerem (z), palubní počítač (+ 10.600,- Kč), závěsné zařízení (+ 21.200,- Kč), klimatizaci (+ 61.950,- Kč), alu disky 255/65 R16 (+ 21.200,- Kč), tmavá boční skla (+ 13.200,- Kč), přední ochranný ocelový rám (+ 10.600,- Kč), držák rezervního kola s ocelovým krytem (+ 39.700,- Kč), el. vyhřívání př. sedadel (+ 14.800,- Kč), ocelové nástupní prahy (+ 10.000,- Kč), střešní nosič (+ 7.900,- Kč), dělící mřížku za druhou řadou sedadel (+ 13.200,- Kč)

Čínská ekonomika zrychlila, pohánějí ji rekordní půjčky od bank Čínská ekonomika zrychlila, pohánějí ji rekordní půjčky od bank

Tempo růstu čínské ekonomiky ve čtvrtém čtvrtletí…

Netflix potěšil investory, jeho výsledky příjemně překvapily Netflix potěšil investory, jeho výsledky příjemně překvapily

Akcie Netflixu vzrostly před zahájením obchodování na…

ECB podpořila spekulanty na zhodnocení koruny, s tiskem peněz nepřestane ECB podpořila spekulanty na zhodnocení koruny, s tiskem peněz nepřestane

Společná měna během necelé hodiny oslabila o více než půl…

Komentář Michaela Romancova: Jak se chovat u stolu s Trumpem Komentář Michaela Romancova: Jak se chovat u stolu s Trumpem

S nástupem Baracka Obamy byly spojovány nesmírné naděje.…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2295
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 5400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 220 / 3800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 179
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.3
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 17 / 10 / 12.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 1060 / 2020
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1930 / 720
Rozměr pneu:255
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4587
b) šířka (mm): 1833
c) výška (mm): 1776
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 6
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,70
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu

Německý koncern chystá řadu novinek, z čehož by v blízké…

První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji

Volvo XC60 je vůbec nejprodávanějším modelem…

 




Mercedes-Benz Concept Coupé SUV: X6 ze Stuttgartu s třílitrovým twin-turbem Mercedes-Benz Concept Coupé SUV: X6 ze Stuttgartu s třílitrovým twin-turbem

Mercedes v Pekingu odhalil studii velkého "SUV kupé" a…

Mercedes-Benz zvažuje také konkurenta pro BMW X4 Mercedes-Benz zvažuje také konkurenta pro BMW X4

Zatímco studie Concept Coupe SUV naznačuje zcela zřejmý…

 



 
Volkswagen Touareg 3.0 TDI vs. Volvo XC90 D5 AWD – Druhá šance

Volkswagen Touareg 3.0 TDI vs. Volvo XC90 D5 AWD – Druhá šance

Dnes 08:03

Volvo XC90 se čtyřválcovým turbodieselem D5 jsme už proti šestiválcovému konkurentovi jednou postavili. Prohrálo. Dokáže si po změnách pro modelový rok 2017 vylepšit reputaci?




Blesk.cz

Narkobaron „Prcek“ dobojoval: Mexiko ho vydalo Spojeným státům

Narkobaron „Prcek“ dobojoval: Mexiko ho vydalo…

Mexický narkobaron Joaquín Guzmán byl vydán do Spojených států. Oznámilo to mexické ministerstvo zahraničí a…

Natálka (6) onemocněla rakovinou už ve dvou letech. „Točila se jí hlava“

Natálka (6) onemocněla rakovinou už ve dvou letech.…

Rakovina je diagnóza, které se bojí každý. Když ale onemocní malé dítě, je to rána pro celou rodinu. To velmi…

 

iSport.cz

Kresta na startu sezony WRC: Přichází úplně nová éra, z aut teď jde strach

Kresta na startu sezony WRC: Přichází úplně nová…

Sotva skončil v Jižní Americe náročný Dakar, rallye sezona pokračuje startem královské disciplíny WRC.…

VIDEOBLOG: Slavia se nemusí hroutit, Vukadinovič ještě může Zlínu pomoct

VIDEOBLOG: Slavia se nemusí hroutit, Vukadinovič…

Zlínský rychlík Vukadin Vukadinovič setrvá i na jaře na Moravě, jeho námluvy se Slavií padly. Samotný hráč se…

 

Reflex.cz

Ruský velkofilm Viking pochválil sám Putin. I tak přijde někomu málo vlastenecký

Ruský velkofilm Viking pochválil sám Putin. I tak…

Ruský historický film Viking vydělal v devíti dnech rekordní miliardu rublů. Může dokonce vytlačit nejúspěšnější…

Děkujeme Sobotkově vládě, že nás tak pěkně vychovává. Bez ní bychom zvlčili

Děkujeme Sobotkově vládě, že nás tak pěkně…

Stačí už jen prezidentův podpis a začneme žít zdravě, moderním životním stylem. Po poslancích i ctihodní…

 
 
reklama