Mercedes-Benz M 230

Mercedes-Benz M 230

 
 

Po velkém úspěchu v USA se konečně opěvovaná M-klasse dostala i do ČR a následně i do našich rukou. Výsledek obvyklého redakčního testu najdete na této stránce.

Emko je jedním z mála skutečně povedených "Evropanů" (i když se vyrábí v Americe), který je schopen konkurovat japonské i americké off-road konkurenci. Přes svůj elegantní "silniční" vzhled je emko schopno překonat většinu těžkých terénů.

O tom jsme se dostatečně přesvědčili na pařížském autosalónu, kde byla vybudována dráha pro terénní vozy. Zde jsme s emkem měli možnost překonat 100% stoupání i klesání, značné boční náklony a další terénní lahůdky. To vše zvládalo emko bez jakýchkoli problémů. Shodou okolností šlo právě o verzi se stejným motorem, jako který jsme testovali u nás - 2,3/110 kW.

Základní cena testované verze ML 230 je 1.319.894,- Kč. Díky dalším prvkům výbavy na přání se však cena vyšplhala až na 1.666.000 ,- Kč. Z "oblíbených" prvků výbavy emko obsahovalo např: ABS (z - základní výbava), ETS - el. uzávěrka diferenciálu na obou nápravách (z), 4x airbag (z), el. ovládaná okna 4x (z), el. ovládaná, sklopná a vyhřívaná vnější zrcátka (z), centrální zámek s imobilizerem (z), palubní počítač (+ 10.600,- Kč), závěsné zařízení (+ 21.200,- Kč), klimatizaci (+ 61.950,- Kč), alu disky 255/65 R16 (+ 21.200,- Kč), tmavá boční skla (+ 13.200,- Kč), přední ochranný ocelový rám (+ 10.600,- Kč), držák rezervního kola s ocelovým krytem (+ 39.700,- Kč), el. vyhřívání př. sedadel (+ 14.800,- Kč), ocelové nástupní prahy (+ 10.000,- Kč), střešní nosič (+ 7.900,- Kč), dělící mřížku za druhou řadou sedadel (+ 13.200,- Kč), atd.

Jízda s emkem je velmi pohodlná. Řazení jde velmi lehce. Díky své velké pohotovostní hmotnosti překonává běžné silniční nerovnosti s plavým klidem. Navíc u Mercedesu nijak nešetřili na sedácích, které dosahují kvalit těch, co jsou instalovány např. v éčku. Trochu zklamáním je kvalita zpracování přístrojové desky (plasty) a některých dalších detailů (hlučné zavírání dveří), která je o třídu horší než např. u E-klasse (testováno ve stejném období). Prostor na zadních sedadlech je velmi dobrý, jak pro nohy, tak pro hlavu.

"Okrasné" příplatkové chromové prvky (viz foto 1 a 2), které lemují exteriér emka jsou podle mého názoru nepříliš povedené a ničí jinak výborný, propracovaný a čistý design "holého" emka.

Základní dodávaný čtyřválec 2,3 (viz foto) sice disponuje teoreticky dostatečným výkonem 110 kW, ale v běžných silničních podmínkách se emko chovalo dosti líně, o předjíždění ani nemluvě. Při pohotovostní hmotnosti 1930 kg se není ani čemu divit. Výhodou je samozřejmě nižší pořizovací cena a spotřeba proti šesti či osmiválci. Spotřeba by se v průměru měla pohybovat okolo 12-13 litrů na každých 100 km. V každém případě z hlediska výkonu a aktivní bezpečnosti tomuto vozu sluší více šestiválec 3,2 l nebo osmiválec 4,3 l.

Emko patří i přes pár zmiňovaných chybiček na vrchol své kategorie, a to jak ve zpracování, tak i designu a technice.

Podrobný popis M-klasse najdete také v rubrice Představujeme.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 319 894 Kč Cena v testované výbavě: 1 666 000 Kč

Výbava testovaného vozu:ABS (z - základní výbava), ETS - el. uzávěrka diferenciálu na obou nápravách (z), 4x airbag (z), el. ovládaná okna 4x (z), el. ovládaná, sklopná a vyhřívaná vnější zrcátka (z), centrální zámek s imobilizerem (z), palubní počítač (+ 10.600,- Kč), závěsné zařízení (+ 21.200,- Kč), klimatizaci (+ 61.950,- Kč), alu disky 255/65 R16 (+ 21.200,- Kč), tmavá boční skla (+ 13.200,- Kč), přední ochranný ocelový rám (+ 10.600,- Kč), držák rezervního kola s ocelovým krytem (+ 39.700,- Kč), el. vyhřívání př. sedadel (+ 14.800,- Kč), ocelové nástupní prahy (+ 10.000,- Kč), střešní nosič (+ 7.900,- Kč), dělící mřížku za druhou řadou sedadel (+ 13.200,- Kč)

Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu

Ředitel a zakladatel Amazonu, Jeff Bezos, se vyšplhal na…

Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka

Teče líně, sotva se plouží. Chodec by jí bez problémů…

Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2295
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 5400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 220 / 3800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 179
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 17 / 10 / 12.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 1060 / 2020
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1930 / 720
Rozměr pneu:255
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4587
b) šířka (mm): 1833
c) výška (mm): 1776
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 6
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,70
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat

Za dva týdny v Číně Škoda ukáže koncept svého budoucího…

 




Mercedes-Benz Concept Coupé SUV: X6 ze Stuttgartu s třílitrovým twin-turbem Mercedes-Benz Concept Coupé SUV: X6 ze Stuttgartu s třílitrovým twin-turbem

Mercedes v Pekingu odhalil studii velkého "SUV kupé" a…

Mercedes-Benz zvažuje také konkurenta pro BMW X4 Mercedes-Benz zvažuje také konkurenta pro BMW X4

Zatímco studie Concept Coupe SUV naznačuje zcela zřejmý…

 



 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Včera

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo až sloučením půjček

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo…

Tomáš (35) si půjčil na auto, výměnu oken a pořídil si kreditní kartu. Pak zjistil, že splátky všech půjček…

 

iSport.cz

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady jsou k nezaplacení

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady…

Spartu čeká ve 22. kole ePojisteni.cz ligy prestižní derby se Slavií. Do zápasu vstoupí jako favorit sešívaný…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…