Mercedes-Benz M 230

Mercedes-Benz M 230

 
 

Po velkém úspěchu v USA se konečně opěvovaná M-klasse dostala i do ČR a následně i do našich rukou. Výsledek obvyklého redakčního testu najdete na této stránce.

Emko je jedním z mála skutečně povedených "Evropanů" (i když se vyrábí v Americe), který je schopen konkurovat japonské i americké off-road konkurenci. Přes svůj elegantní "silniční" vzhled je emko schopno překonat většinu těžkých terénů.

O tom jsme se dostatečně přesvědčili na pařížském autosalónu, kde byla vybudována dráha pro terénní vozy. Zde jsme s emkem měli možnost překonat 100% stoupání i klesání, značné boční náklony a další terénní lahůdky. To vše zvládalo emko bez jakýchkoli problémů. Shodou okolností šlo právě o verzi se stejným motorem, jako který jsme testovali u nás - 2,3/110 kW.

Základní cena testované verze ML 230 je 1.319.894,- Kč. Díky dalším prvkům výbavy na přání se však cena vyšplhala až na 1.666.000 ,- Kč. Z "oblíbených" prvků výbavy emko obsahovalo např: ABS (z - základní výbava), ETS - el. uzávěrka diferenciálu na obou nápravách (z), 4x airbag (z), el. ovládaná okna 4x (z), el. ovládaná, sklopná a vyhřívaná vnější zrcátka (z), centrální zámek s imobilizerem (z), palubní počítač (+ 10.600,- Kč), závěsné zařízení (+ 21.200,- Kč), klimatizaci (+ 61.950,- Kč), alu disky 255/65 R16 (+ 21.200,- Kč), tmavá boční skla (+ 13.200,- Kč), přední ochranný ocelový rám (+ 10.600,- Kč), držák rezervního kola s ocelovým krytem (+ 39.700,- Kč), el. vyhřívání př. sedadel (+ 14.800,- Kč), ocelové nástupní prahy (+ 10.000,- Kč), střešní nosič (+ 7.900,- Kč), dělící mřížku za druhou řadou sedadel (+ 13.200,- Kč), atd.

Jízda s emkem je velmi pohodlná. Řazení jde velmi lehce. Díky své velké pohotovostní hmotnosti překonává běžné silniční nerovnosti s plavým klidem. Navíc u Mercedesu nijak nešetřili na sedácích, které dosahují kvalit těch, co jsou instalovány např. v éčku. Trochu zklamáním je kvalita zpracování přístrojové desky (plasty) a některých dalších detailů (hlučné zavírání dveří), která je o třídu horší než např. u E-klasse (testováno ve stejném období). Prostor na zadních sedadlech je velmi dobrý, jak pro nohy, tak pro hlavu.

"Okrasné" příplatkové chromové prvky (viz foto 1 a 2), které lemují exteriér emka jsou podle mého názoru nepříliš povedené a ničí jinak výborný, propracovaný a čistý design "holého" emka.

Základní dodávaný čtyřválec 2,3 (viz foto) sice disponuje teoreticky dostatečným výkonem 110 kW, ale v běžných silničních podmínkách se emko chovalo dosti líně, o předjíždění ani nemluvě. Při pohotovostní hmotnosti 1930 kg se není ani čemu divit. Výhodou je samozřejmě nižší pořizovací cena a spotřeba proti šesti či osmiválci. Spotřeba by se v průměru měla pohybovat okolo 12-13 litrů na každých 100 km. V každém případě z hlediska výkonu a aktivní bezpečnosti tomuto vozu sluší více šestiválec 3,2 l nebo osmiválec 4,3 l.

Emko patří i přes pár zmiňovaných chybiček na vrchol své kategorie, a to jak ve zpracování, tak i designu a technice.

Podrobný popis M-klasse najdete také v rubrice Představujeme.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 319 894 Kč Cena v testované výbavě: 1 666 000 Kč

Výbava testovaného vozu:ABS (z - základní výbava), ETS - el. uzávěrka diferenciálu na obou nápravách (z), 4x airbag (z), el. ovládaná okna 4x (z), el. ovládaná, sklopná a vyhřívaná vnější zrcátka (z), centrální zámek s imobilizerem (z), palubní počítač (+ 10.600,- Kč), závěsné zařízení (+ 21.200,- Kč), klimatizaci (+ 61.950,- Kč), alu disky 255/65 R16 (+ 21.200,- Kč), tmavá boční skla (+ 13.200,- Kč), přední ochranný ocelový rám (+ 10.600,- Kč), držák rezervního kola s ocelovým krytem (+ 39.700,- Kč), el. vyhřívání př. sedadel (+ 14.800,- Kč), ocelové nástupní prahy (+ 10.000,- Kč), střešní nosič (+ 7.900,- Kč), dělící mřížku za druhou řadou sedadel (+ 13.200,- Kč)

Vzácná shoda: zvýšit armádní výdaje chtějí téměř všechny parlamentní strany Vzácná shoda: zvýšit armádní výdaje chtějí téměř všechny parlamentní strany

Kdyby byly tématem voleb jen obrana a bezpečnost, dohodly…

Google spustí své mobilní platby Android Pay již brzy i v Česku Google spustí své mobilní platby Android Pay již brzy i v Česku

Tuzemský trh se letos na podzim dočká další významné…

Vyhledávač Baidu investuje do vývoje samořiditelných aut. Chce konkurovat rivalům z USA Vyhledávač Baidu investuje do vývoje samořiditelných aut. Chce konkurovat rivalům z USA

Čínský internetový vyhledávač Baidu Inc hodlá investovat…

Lékárny Dr. Max míří do Srbska. Koupí desítku poboček sítě Farmanea Lékárny Dr. Max míří do Srbska. Koupí desítku poboček sítě Farmanea

Lékárny Dr. Max skupiny Penta minulý týden uzavřely…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2295
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 5400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 220 / 3800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 179
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 17 / 10 / 12.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 1060 / 2020
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1930 / 720
Rozměr pneu:255
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4587
b) šířka (mm): 1833
c) výška (mm): 1776
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 6
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,70
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč

Městské SUV se brzy stane jedním ze tří nejprodávanějších…

 



Mercedes-Benz Concept Coupé SUV: X6 ze Stuttgartu s třílitrovým twin-turbem Mercedes-Benz Concept Coupé SUV: X6 ze Stuttgartu s třílitrovým twin-turbem

Mercedes v Pekingu odhalil studii velkého "SUV kupé" a…

Mercedes-Benz zvažuje také konkurenta pro BMW X4 Mercedes-Benz zvažuje také konkurenta pro BMW X4

Zatímco studie Concept Coupe SUV naznačuje zcela zřejmý…

 



 
Motor Renault 1.9 dCi (F9Q): Opravdu je tak špatný?

Motor Renault 1.9 dCi (F9Q): Opravdu je tak špatný?

Dnes 08:00

Skoro každý, kdo se trochu zajímá o auta, se při vyslovení spojení „Renault 1.9 dCi“ škodolibě usměje a řekne něco ve smyslu, že je to jeden z nejhorších dieselů na trhu. Ale je to skutečně tak?




Blesk.cz

Vulgární Štěpán v Prostřeno zmrazí soupeřku: Jsi pipka a pěkně mě se*eš!

Vulgární Štěpán v Prostřeno zmrazí soupeřku: Jsi…

Provokatér Štěpán se ani ve čtvrtek v Prostřeno nezastaví. Naopak. Rozjede tvoji taktiku poštvávání lidí proti…

Rakev s Masarykem provázelo přes půl milionu lidí. Na průvod čekali celou noc

Rakev s Masarykem provázelo přes půl milionu lidí.…

Pohřeb prvního československého prezidenta Tomáše Garrigua Masaryka, který se stal velkou manifestací národní…

 

iSport.cz

Jaké je to hrát poháry v KLDR? Megastadion a mazání vtipů o Kimovi

Jaké je to hrát poháry v KLDR? Megastadion a mazání…

Fotbalisté indického klubu FC Bengaluru vyrazili minulý týden do Severní Koreje kvůli odvetě v AFC Cupu, asijské…

Jágr za Kladno? Když se nedohodne v NHL, nastoupit by mohl příští týden

Jágr za Kladno? Když se nedohodne v NHL, nastoupit…

Jaromír Jágr opět v kladenském dresu? Že by si legendární útočník poprvé od ledna 2013 zahrál za svůj klub?…

 

Reflex.cz

Zeptali jsme se 4 učitelů: Jak odnaučit děti bát se chyb? Odpovědi vás překvapí

Zeptali jsme se 4 učitelů: Jak odnaučit děti bát se…

V novém čísle Reflexu si můžete přečíst aktuální kulatý stůl o budoucnosti českých základních škol. Sešli se u…

Zeman má rétoriku jako Hitler. Prosím Nohavicu, aby vyznamenání nepřijal, říká Kroupa

Zeman má rétoriku jako Hitler. Prosím Nohavicu, aby…

Vynikající muzikant, který píše písně plné naděje. Tak o Jaromíru Nohavicovi mluví tvůrce rozhlasových a nově i…