Audi potvrdilo přípravu konkurenta BMW X6, řada Q6 je na cestě
Audi chystá konkurenta pro BMW X6. Serveru Automotive News Europe to potvrdil Walter de' Silva, šéfdesignér koncernu Volkswagen Group, jehož je Audi součástí. Designér však odmítl sdělit, kdy bude tento vůz uveden na trh.
Nové Audi se bude s největší pravděpodobností jmenovat Q6, de' Silva uvedl, že tento model bude sportovním crossoverem vyplňujícím mezeru mezi SUV Q5 a Q7. Automobil má konkurovat především BMW X6. Na toto mnichovské SAV chce zaútočit i Mercedes, který pro rok 2015 plánuje model s pracovním názvem MLC, designový derivát třídy M.
Audi se chce do roku 2015 stát nejprodávanější prémiovou automobilovou značkou a porazit tak BMW. Model Q6 tomuto cíli má napomoci. V Ingolstadtu totiž vidí, že X6 je prodejně úspěšná. Podle průzkumu trhu společnosti JATO Dynamics se tohoto SAV na evropských trzích v prvních devíti měsících letošního roku prodalo 10.889 exemplářů. Audi za tuto dobu v Evropě prodalo 10.314 kusů Q7.
Q6 ale zřejmě nebude jediným SUV, které rozšíří nabídku Audi. De' Silva totiž prohlásil, že je zvažována ještě výroba menšího SUV, které by zaplnilo mezeru mezi Q3 a Q5. Takový vůz by se patrně jmenoval Q4.
Q4 by pak zacílilo na chystané BMW X4, které se zřejmě začne prodávat v roce 2014.
BMW X6 je na trhu tři roky, za loňský rok se jej na celém světě prodalo 46.404 exemplářů.
Automobilka Audi si označení Q6 zaregistrovala v Evropě již v roce 2006 a od té doby se v nepravidelných intervalech vynořují spekulace o podobě takto pojmenovaného modelu.
Základem nového modelu má být platforma, kterou využívají Volkswagen Touareg a Porsche Cayenne druhé generace.
Audi Q6 se prozatím testuje s karoserií modelu Q5 prodlouženou v oblasti B-sloupku a vybavenou lemy rozšiřujícími blatníky. Sériové Audi Q6 má mít karoserii ve stylu konkurenčního BMW X6. Můžeme se tak těšit na linie modelů A5 Sportback a A7 Sportback ve spojení s vyšší světlou výškou SUV.
Pohonné jednotky má Q6 sdílet s větším Q7. Paleta zážehových motorů tak pravděpodobně nabídne přeplňovaný vidlicový šestiválec 3,0 TFSI s výkony 200 kW (272 k) a 245 kW (333 k). V nabídce se možná objeví i přeplňovaný osmiválec 4,0 TFSI, který má s výkonem 300 kW (408 k).
Vznětové motory zastoupí šestiválec 3,0 TDI s výkony 150 kW (204 k) a 180 kW (245 k). Ten doplní osmiválec 4,2 TDI (250 kW/340 k). Přeplňovaný vznětový vidlicový dvanáctiválec, který z objemu 6,0 litru poskytuje výkon 368 kW (500 k) a masivní točivý moment 1000 Nm nejspíš zůstane vyhrazen velkému SUV Q7.
Informace o uvedení nového modelu, který se v nabídce zařadí mezi Q5 a Q7, se rozcházejí. Nejdříve se má údajně představit ve druhé polovině roku 2012. Podle některých zpráv se má na trhu objevit až v roce 2014 a má následovat druhou generaci Q7.