Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi e-benzin je syntetické palivo s oktanovým číslem 100

David Bureš
Diskuze (65)
Ingolstadtská automobilka pokračuje ve vývoji alternativních paliv. Po e-ethanolu, e-gasu a e-dieselu přichází e-benzin.

Audi hlásí další úspěch na poli syntetických paliv. Ve spolupráci s firmou Global Bioenergies vyprodukovalo první várku ekologického paliva e-benzin. To je unikátní v tom, že je vyrobeno bez použití ropy.

Vyvinuté syntetické palivo se chlubí vysokým oktanovým číslem RON 100. Palivo neobsahuje žádnou síru nebo benzen, při jeho spalování tak nevznikají škodlivé látky. Jedná se o vysoce kvalitní palivo, které agregátům umožní použít vysoký kompresní poměr pro zvýšení jejich účinnosti.

Výchozím materiálem pro vznik e-benzinu je izobuten, který pro Audi vyrábí v pilotní továrně ve francouzském městečku Pomacle právě společnost Global Bioenergies. Izobuten se zde neprodukuje z ropy, což je obvyklý postup, ale z obnovitelných surovin. Dalším partnerem Audi je Centrum Fraunhofer pro chemicko-biotechnické procesy ve městě Leuna na východě Německa, kde se k přeměně plynného isobutenu do tekutého izooktanu využívá vodík.

Audi bude e-benzin testovat jak v laboratorních podmínkách, tak ve zkušebních motorech. Cílem vývojářů ve střednědobém horizontu je upravit výrobní proces tak, aby k tvorbě paliva nebyla potřeba biomasa. Pokud se to podaří, bude e-benzin možné vyrábět jen za použití vody, vodíku, oxidu uhličitého a slunečního záření.

Ingolstadtská automobilka dlouhodobě vyvíjí nefosilní paliva, aby tak snížila závislost na těch fosilních. Pro zákazníky Audi již vyrábí syntetický metan e-gas, letos v dubnu pak bylo oznámeno zahájení produkce paliva e-diesel. Přes nesporné výhody má e-benzin a další syntetická paliva jednu zásadní nevýhodu, jejich produkce je energeticky náročná.

David Bureš
Diskuze (65)
25. 5. 2015 09:05
Re: to by bolo super
Proč bych měl být překvapený? Napsal jsem, že můžou, pokud budou chtít. Ano, po mechanické stránce jsou jednodušší, ale pořád je to snad homologovaná komponenta a pokud je fundamentálně vadná, tak s tím nic nenaděláš. Můžeš jen opravovat a opravovat (respektive měnit a měnit). A nevím, jak by ses smál, kdyby ti vadný motor odpálil řídící elektroniku.

Což mě přivádí k tomu, že nemusí sabotovat jen motor, když se jim bude chtít tě tahat do servisu. Elektronika je asi největší zdroj problémů v moderních autech, je drahá a dá se snadněji navrhnout tak, aby se složila, kdy má. A třešnička na dortu je, že je toho plné auto a servisy si s tím kolikrát neumí pořádně poradit, a tak mají spoustu drahých dílů, které můžou měnit stylem pokus-omyl.

Už jsem si pár, v přepočtu na koruny, šestimístných oprav elektroniky užil, takže ty kecy o tom, jak budou najednou auta spolehlivá, jsou pro mne přesně to... kecy. Stejně tak to, jak jsou osmiválce spolehlivé.
24. 5. 2015 13:51
Re: to by bolo super
u elektromotoru se hkleda chyba mnohem snaz nez u spalovaku kde jsou tisisce soucasti, a asi vis jakej zakon se chysta ve francii a nasledne bude platit pro celou EU? ... ten o kurvitkach >:D

jinak skoukni si specifikace a zaruky treba elektromotoru od Tesly, asi budes hodne prekvapen ze udavaji zivotnost na 35 let

proste spalovaci a zazehovej motor je dnes pro automobilky zlatej dul na kterem proste servisem vydelavaj vic nez na prodeji samotnych aut, a musi, pac do toho nacpali astronomicke sumy ;-)

ono se behem pristich 10 let ukaze jak moc sousasne stare automobilky zakazniky sidi, ono to teprve prijde as se elektromobily zacnou objevovat ve statistikach spolehlivosti, a ze na tohle jiz lidi taky zacinaj sliset

vis treba ze v CR jedna celkem velka firma zvazuje pro sve obchodaky nakupovat jen elektromobily? tam se teprve ukaze kde je sila soucasnych automobilek, doted se jedna o mensi flotily nadsencu a fleetovi zakaznici elektromobili tak nejak ignorujou, ale as zacnou, muze automobilkam co na ne spolehaj zacit obri problem, je potreba si uvedomit ze jiz neni minule stoleti kdy vse tak nejak trvalo desitky let, ted se zmeny deji tak rychle ze v urcitych oblastech obchodu se zbozim se to meni extremne rychle
23. 5. 2015 20:43
Re: No dobre, ale z čoho to chcú vyrábať? "Obnoviteľné surov
Máš nějaký odkaz na ty dotace, co získalo Audi na tyhle projekty? Neříkám, že nemohli nic dostat (v případě továrny si to umím představit). Ale tak nějak pochybuji, že jim EU dala peníze na to, aby si koupili akcie v nějaké firmě, která se zabývá daným výzkumem.
23. 5. 2015 20:32
Re: No dobre, ale z čoho to chcú vyrábať? "Obnoviteľné surov
To by mě zajímalo, co si představuješ ty. Atomy se nikam neztrácí. Doufám, že máš na mysli vedlejší produkty nedokonalého spalování.
23. 5. 2015 20:17
Re: to by bolo super
Jaká že je účinnost přečerpávací elektrárny? A jaká je v EU instalovaná kapacita? :-)