Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi RS5 dostane motor 4,2 V8 FSI (331 kW, 430 Nm)

Diskuze (34)
Patnáct let Audi vyrábí auta s logem RS. První takovým modelem bylo kombi RS2 Avant a až dosud zůstávalo označení RS vyhrazeno jen sedanům a kombi. Změna přichází s kupé RS5, které se představí na ženevském autosalonu.

Audi RS5 dostane atmosférický motor 4,2 V8 s přímým vstřikováním FSI, který má nejvyšší výkon 331 kW (450 k), a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku S tronic. Pohonná jednotka o objemu 4163 cm3 je konstrukčně spřízněná s desetiválcem Audi a nalezneme ji například v Audi R8, kde má ovšem výkon 309 kW (420 k).

Audi RS5 je tak nejsilnější inkarnací tohoto motoru, výkonového maxima 331 kW je dosaženo při 8250 min-1. Točivý moment vrcholí 430 Nm mezi 4000 a 6000 min-1. Vstřikování zajišťuje systém common-rail s maximálním tlakem 120 bar. Zvuk motoru regulují klapky ve výfukovém potrubí, které umožňují poklidný zvukový projev nebo naopak hlasitý při zátěži.

Ke zrychlení 1725 kg těžkého Audi RS5 z 0 na 100 km/h potřebuje osmiválcový motor 4,6 sekundy, tzn. o 0,5 s méně než kupé S5 (4,2 V8/260 kW). Nejvyšší rychlost je standardně omezena na 250 km/h, na přání bude možné omezovač posunout do 280 km/h. Na zádi se nachází výsuvný spoiler, aktivuje se při rychlosti 120 km/h a zasune se zpět, pokud rychlost klesne pod 80 km/h.

Sedmistupňová dvouspojková převodovka má dlouhý nejvyšší převod, aby bylo možné komfortně cestovat i při vysokých rychlostech. Na výběr jsou tři režimy automatického řazení (auto, comfort, dynamic) nebo manuální řazení pádly pod volantem.

Převodovka spolupracuje se samosvorným mezinápravovým diferenciálem, který má korunový převod. Jedná se o novou generaci diferenciálu s lehkou a kompaktní konstrukcí. Výchozí rozdělení momentu mezi nápravy 40:60 se může plynule měnit až na 70 % na přední, nebo 85 % na zadní kola. Na zadní nápravě pak může být za příplatek elektronicky řízený diferenciál, známý už například z S4, který aktivně rozděluje moment mezi kola.

Podvozek RS5 je proti výchozí A5 snížený o 20 mm. Standardem jsou 19palcová kola s pneumatikami 265/35. Volitelně mohou být na RS5 dodána 20palcová kola s obutím 275/30. Brzdová soustava využívá buď hliníkové kotouče (vpředu průměr 365 mm) nebo keramicko-karbonové (vpředu průměr 380 mm). Brzdové třmeny mají lesklý černý lak a nesou logo RS.

Audi RS5 nese celou řadu dalších vzhledových i funkčních úprav. Do druhé skupiny patří vylepšené proudění vzduchu pod karoserii, které zajišťuje účinnější chlazení převodovky a diferenciálu, dynamické řízení nebo systém Audi drive select, který mění reakce podvozku a pohonného ústrojí v režimech auto, comfort a dynamic.

Novinka se představí příští týden na autosalonu v Ženevě. Při této události si zároveň Audi připomíná 30 let od premiéry modelu Quattro (první Audi s pohonem 4x4), která se odehrála na témže místě.

Diskuze (34)
Avatar - H.Karlik
26. 2. 2010 18:49
Re: Pohon
Samozřejmě, že dělali a dělaj! Dokonce obě verze V8 i V10!
24. 2. 2010 14:29
Re: Pohon
Každopádně klasickou kvedlačku už k V8 nedělaj. ;-)
Avatar - white label
24. 2. 2010 13:29
Re: Pohon
R8 má R tronic, ale i klasický manuál... ;-)
(R tronic je vlastně "automatizovaný/robotizovaný" manuál, z uživatelského hlediska se řadí mezi automaty, podobně jako třeba DSG/PDK)
24. 2. 2010 13:03
Re: Pohon
koukal jsem u tý R8, že je to nějakej "R tronic". Ani automat a ani kvedlačka, tak nevim ;-)
24. 2. 2010 11:49
Re: Přední světla.
Mno právě, že tohle mě připadá tak lacicě, radši aby to vypadalo jako na R8če. Ta jich má aspoň 12. Ale mě by se nevíc líbila neonová trubice.