Spy Photos: Nové Audi A8 jako nejdražší Mitsubishi na světě
Velkou premiérou, která Audi v nejbližší době čeká, je nové Audi A8. Očekává se, že nástupce bude stát na modulární platformě, kterou automobilka poprvé použila v řadě A4/A5. Množství hliníkových a hořčíkových slitin by mělo udržet hmotnost obrovského sedanu na současných hodnotách. Očekávané úspory paliva tak zůstanou zejména na inovovaných motorech a nových převodovkách.
Nové snímky ukazují vývojový prototyp maskovaný jako velké Mitsubishi. Zpod maskovacích folií jsou zřejmé klasické nekonfliktní linky, které z nové A8 asi udělají nejvíce konzervativní luxusní sedan na trhu. Přinejmenším po designové stránce.
Čtyři kruhy zůstanou u základního šestiválce 2,8 V6, standardním vrcholem bude opět osmiválec 4,2 V8 FSI, ale navzdory všem chystaným emisním předpisům možná příjde i klasický motor V12 z řady Q7, do kterého se ovšem tankuje nafta. Extravagantní uspořádání W12 pravděpodobně zmizí z nabídky kvůli vysoké spotřebě a neúměrně vysokým nákladům. Když přece jen zůstane, tak v provedení se zvětšeným objemem na 6,3 l (368 kW, 550 Nm). Jeho osud určí zájem na ruském, čínském a americkém trhu a také poptávka na blízkovýchodních trzích. Jistý je nový šestiválec 3.0 TFSI přeplňovaný kompresorem, až do roku 2012 se bude údajně čekat na vidlicový osmiválec 5,0 TFSI pro S8.
Základní verze budou mít možná poháněnou jen přední nápravu, ale nové quattro by se mělo dočkat aktivního přerozdělování točivého momentu mezi pravé a levé zadní kolo. Novinkou bude osmistupňová automatická převodovka, kterou donedávna nabízel jen Lexus, ale nyní ji má i BMW.