16.4. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Audi Prologue Allroad: Zvýšené kombi s 900 N.m

 

Třetí ingolstadtský koncept s označením Prologue je vizí zvýšeného kombi. Auto je plug-in hybridem s benzinovým osmiválcem pod kapotou.

Podle předpokladů Audi představí na nadcházejícím autosalonu v Šanghaji koncept Prologue Allroad. Ten je třetím konceptem s názvem Prologue, po vizi luxusního kupé a kombi přichází ukázka crossoveru.

Svými tvary automobil navazuje na předchozí koncepty Prologue a Prologue Avant, s nimiž sdílí širokou šestiúhelníkovou masku chladiče s hliníkovými lištami a ostře řezané hlavní světlomety. Jedná se o laserová světla Matrix. Automobil na délku měří 5,13 metru, z boku zaujme dlouhá kapota nebo velká 22palcová kola. Ve srovnání s Prologue Avant je nový koncept o výrazných 77 mm vyšší.

Kabina je podle prohlášení Audi prostorná a luxusní. Horizontálně orientovaná palubní deska je velice minimalistická, unikátem je široký pás displejů. Středový panel a palubní desku před spolujezdcem tvoří celkem tři dotykové obrazovky multimediálního systému. Obrazovky jsou tvořeny organickými elektroluminiscenčními diodami (OLED), přičemž nabízejí perfektní rozlišení. Nechybí ani digitální kaplička s přístroji, která už je pro Audi typická.

Vzadu je jen dvojice samostatných sedadel, mezi nimiž je umístěn další OLED displej pro ovládání sedaček, klimatizace nebo zábavního systému. Nechybí ani dvojice tabletů. Pomocí funkce „butler“ umí auto rozeznat pasažéra (na základě jeho chytrého telefonu) a uzpůsobit polohu sedadla a nastavení klimatizace jeho přáním. Systém umí rovněž navrhnout hudbu podle preferencí pasažérů nebo trasu cesty.

Otestovali jsme: Audi A6 Allroad 3.0 biTDI quattro – Nejlepší z rodu Avantů

Pod kapotou Prologue Avant pracuje dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec 4.0 TFSI kombinovaný s elektromotorem integrovaným do osmistupňového automatu Tiptronic. Kombinovaný výkon tohoto ústrojí činí 540 kW, točivý moment vrcholí hodnotou 900 N.m. Prologue Avant je tak výrazně silnější než jeho předchůdci. S ohledem na „terénní“ orientaci auto disponuje pohonem všech kol.

Díky mamutí síle se hodnota zrychlení Prologue Allroad blíží supersportům. Auto akceleruje na stovku za pouhých 3,5 sekundy. Normovaná spotřeba paliva je v reálu nedosažitelná, činí 2,4 litru na 100 kilometrů.

Prologue Avant je plug-in hybridem, v čistě elektrickém režimu umí ujet až 54 kilometrů. Lithium-iontové baterie o kapacitě 14,1 kWh jsou uloženy v zadní části vozu. Specialitou je možnost jejich bezdrátového indukčního nabíjení.

O zastavení automobilu se starají 20palcové karbon-keramické kotouče. Vzduchový podvozek pak umožňuje různé naladění odpružení – od extrémně komfortního po tuhé pro rychlou jízdu.

Audi tvrdí, že novinka je novou dynamickou interpretací konceptu Allroad, tedy zvýšeného oplastovaného kombi. To naznačuje, že se budoucí A6 Allroad tímto konceptem výrazně inspiruje.

Spolupracujeme s TipCars.com
OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 






 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Včera

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval prezident před vojáky

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval…

Filipínský prezident Rodrigo Duterte má evidentně smysl pro humor hodně za hranou. Například v pátečním projevu…

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za multikulti toleranci

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za…

Teroristické útoky v Evropě jsou dílem naší zbabělosti, která je vydávána za multikulturní toleranci, řekl…

 

iSport.cz

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů nepřijdu důstojně

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů…

Snažil se kontrolovat, ale neudržel se. Nešlo to. V očích se rychle objevily slzy, emotivní rozlučka s…

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik zvedl Tvrdíka ze židle

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik…

Pekelná atmosféra, rány z dělobuchů a především radost. Stadion Evžena Rošického na Strahově se otřásal v…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…