Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Prologue Allroad: Zvýšené kombi s 900 N.m

David Bureš
Diskuze (14)
Třetí ingolstadtský koncept s označením Prologue je vizí zvýšeného kombi. Auto je plug-in hybridem s benzinovým osmiválcem pod kapotou.

Podle předpokladů Audi představí na nadcházejícím autosalonu v Šanghaji koncept Prologue Allroad. Ten je třetím konceptem s názvem Prologue, po vizi luxusního kupé a kombi přichází ukázka crossoveru.

Svými tvary automobil navazuje na předchozí koncepty Prologue a Prologue Avant, s nimiž sdílí širokou šestiúhelníkovou masku chladiče s hliníkovými lištami a ostře řezané hlavní světlomety. Jedná se o laserová světla Matrix. Automobil na délku měří 5,13 metru, z boku zaujme dlouhá kapota nebo velká 22palcová kola. Ve srovnání s Prologue Avant je nový koncept o výrazných 77 mm vyšší.

Kabina je podle prohlášení Audi prostorná a luxusní. Horizontálně orientovaná palubní deska je velice minimalistická, unikátem je široký pás displejů. Středový panel a palubní desku před spolujezdcem tvoří celkem tři dotykové obrazovky multimediálního systému. Obrazovky jsou tvořeny organickými elektroluminiscenčními diodami (OLED), přičemž nabízejí perfektní rozlišení. Nechybí ani digitální kaplička s přístroji, která už je pro Audi typická.

Vzadu je jen dvojice samostatných sedadel, mezi nimiž je umístěn další OLED displej pro ovládání sedaček, klimatizace nebo zábavního systému. Nechybí ani dvojice tabletů. Pomocí funkce „butler“ umí auto rozeznat pasažéra (na základě jeho chytrého telefonu) a uzpůsobit polohu sedadla a nastavení klimatizace jeho přáním. Systém umí rovněž navrhnout hudbu podle preferencí pasažérů nebo trasu cesty.

Pod kapotou Prologue Avant pracuje dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec 4.0 TFSI kombinovaný s elektromotorem integrovaným do osmistupňového automatu Tiptronic. Kombinovaný výkon tohoto ústrojí činí 540 kW, točivý moment vrcholí hodnotou 900 N.m. Prologue Avant je tak výrazně silnější než jeho předchůdci. S ohledem na „terénní“ orientaci auto disponuje pohonem všech kol.

Díky mamutí síle se hodnota zrychlení Prologue Allroad blíží supersportům. Auto akceleruje na stovku za pouhých 3,5 sekundy. Normovaná spotřeba paliva je v reálu nedosažitelná, činí 2,4 litru na 100 kilometrů.

Prologue Avant je plug-in hybridem, v čistě elektrickém režimu umí ujet až 54 kilometrů. Lithium-iontové baterie o kapacitě 14,1 kWh jsou uloženy v zadní části vozu. Specialitou je možnost jejich bezdrátového indukčního nabíjení.

O zastavení automobilu se starají 20palcové karbon-keramické kotouče. Vzduchový podvozek pak umožňuje různé naladění odpružení – od extrémně komfortního po tuhé pro rychlou jízdu.

Audi tvrdí, že novinka je novou dynamickou interpretací konceptu Allroad, tedy zvýšeného oplastovaného kombi. To naznačuje, že se budoucí A6 Allroad tímto konceptem výrazně inspiruje.

David Bureš
Diskuze (14)
21. 4. 2015 08:03
Re: To je ...
Co na to říct, snad jedině "ANO" :-)
Avatar - AUDIRS6
18. 4. 2015 23:16
Re: To je ...
inac, touchscreeny bohuzial nastupuju brutalne:
[odkaz]
vsimni si napr. aj ovl. klimy... 8-s
Takze aby sme si pomaly aj my zacali zvykat. :-!
Avatar - white label
18. 4. 2015 23:08
Re: To je ...
Ale to není hlavní displej. ten hlavní je součástí přístrojovky, tedy pod horní polovinou volantu, podobně jako třeba u TT.
[odkaz]
[odkaz]
18. 4. 2015 22:05
Predná maska
No hádam to nemyslia vážne, tá obrovská "papuľa" vpredu je hrozná...
18. 4. 2015 22:03
Re: To je ...
Myslíš ako, že ma predné svetlá vzadu a zadné vpredu, alebo vymenené pravé za ľavé? >:D