Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Prologue Avant se ukáže v Ženevě, má motor z Q7 e-tron a 455 koní

Jan Mička
Diskuze (7)
Audi pokračuje v ukázkách budoucího designového směru. Koncept Prologue Avant pro Ženevu má 455 koní a je pastvou pro oči.

Pokud si vzpomínáte na loňský autosalon v Los Angeles, víte, že jméno Prologue není v rámci konceptů Audi ničím novým. Tehdy jsme spatřili studii více než pět metrů dlouhého kupé s osmiválcovým motorem 4.0 TFSI (445 kW a 750 N.m), jehož síla je přenášena na všechna čtyři kola. Vůz sice váží skoro dvě tuny, akceleraci z 0-100 km/h však zvládá za 3,7 sekundy a v průměru by si neměl říci o více než 8,6 l/100 km.

Další vizi budoucnosti Audi představí v Ženevě. Koncept Prologue Avant pochopitelně není zcela nový, ale vychází ze zmíněného kupé jak o ohledem na tvary karoserie, tak interiéru. Dovnitř se stále usadí „pouze“ čtyři cestující (každý z nich má samostatné sedadlo), zachován však zůstal virtuální kokpit s OLED displeji a ryze luxusními materiály čítající pravé dřevo, hliník a kvalitní kůži.

Audi Prologue Avant na délku měří 5,11 metru, je 1,97 metru široké, 1,4 metru vysoké a nabízí třímetrový rozvor náprav. Nikoho nepřekvapí, že kola mají průměr 22 palců, technika však na první pohled tak jasná není. Jmenujme například světlomety Matrix Laser, nebo zadní diodové svítilny s plastickým efektem. Nikde nic nechybí ani nepřečnívá a podle nás se díváme na novou Audi A6 Avant.

Největších změn však doznal pohon. Pod kapotou totiž nenajdeme zážehový osmiválec, ale plug-in hybridní ústrojí z Audi Q7 e-tron, které bude uvedeno v létě. Základem je třílitrový šestiválec TDI o výkonu 260 kW, který doplňuje 100kilowattový elektromotor umístěný v osmistupňové převodovce Tiptronic. Kombinovaný výkon je 335 kW (455 koní) a točivý moment má hodnotu 750 N.m.

Vůz je schopen akcelerovat z 0-100 km/h za 5,1 sekundy, což sice není nic oslnivého, stejně jako maximální rychlost elektronicky omezená na 250 km/h, důležitá je ale spotřeba paliva. Prologue Avant by měl v průměru jezdit 1,6 l/100 km, k čemuž dopomohl lithium-iontový akumulátor s kapacitou 14,1 kWh. Na ten je vůz schopen urazit až 54 kilometrů bez vypuštění jediného gramu škodlivých emisí, a protože je hi-tech, dobíjí se bezdrátově prostřednictvím technologie AWC (Audi wireless charging).

Koncept je vybaven stálou čtyřkolkou quattro a aktivním natáčením zadních kol. To už měl i koncept Prologue z Los Angeles a dokonce i zde funguje principiálně stejně – zadní kola se natáčejí v rozsahu až pěti stupňů, aby vozu pomohla do zatáčky. Stejně jako u systému 4Control automobilky Renault (systém dodává Aisin) je přitom rozhodující rychlost jízdy – při proplétání mezi sloupy se zadní kola natáčejí proti smyslu natočení předních, aby se zmenšil poloměr otáčení. Ve vysokých rychlostech je smysl natáčení kol přední a zadní nápravy shodný. Vůz se tím stabilizuje a je schopen projíždět zatáčky větší rychlostí.

Jan Mička
Diskuze (7)
Avatar - white label
25. 2. 2015 21:35
Re: A8 sportback?
Z C6(A6) možná, ale z Citroenu C6? Co konkrétně? ;-)
Avatar - Hammunasakra
25. 2. 2015 21:20
Re: A8 sportback?
Vel Satis mě nebral ale C6 a Avantime nebyly špatný myšlenky
25. 2. 2015 15:56
Porsche
Že by hranaté dvojče Panamery Sport Turismo? ;-)
[odkaz]
25. 2. 2015 14:45
Re: A8 sportback?
C6 a další krásné kousky jako VelSatis a Avantime mě taky děsí
Avatar - Hammunasakra
25. 2. 2015 12:44
Re: A8 sportback?
Proč tě děsí C6? :-)
Ta délka je myslim jen pro studii aby to vypadalo víc šik. V reálu to bude spíš příští A6. Trochu podobná starýmu C6 >:-[]