25.2. 2015 Jan Mička Jan Mička

Audi Prologue Avant se ukáže v Ženevě, má motor z Q7 e-tron a 455 koní

 

Audi pokračuje v ukázkách budoucího designového směru. Koncept Prologue Avant pro Ženevu má 455 koní a je pastvou pro oči.

Pokud si vzpomínáte na loňský autosalon v Los Angeles, víte, že jméno Prologue není v rámci konceptů Audi ničím novým. Tehdy jsme spatřili studii více než pět metrů dlouhého kupé s osmiválcovým motorem 4.0 TFSI (445 kW a 750 N.m), jehož síla je přenášena na všechna čtyři kola. Vůz sice váží skoro dvě tuny, akceleraci z 0-100 km/h však zvládá za 3,7 sekundy a v průměru by si neměl říci o více než 8,6 l/100 km.

Další vizi budoucnosti Audi představí v Ženevě. Koncept Prologue Avant pochopitelně není zcela nový, ale vychází ze zmíněného kupé jak o ohledem na tvary karoserie, tak interiéru. Dovnitř se stále usadí „pouze“ čtyři cestující (každý z nich má samostatné sedadlo), zachován však zůstal virtuální kokpit s OLED displeji a ryze luxusními materiály čítající pravé dřevo, hliník a kvalitní kůži.

Audi Prologue: Koncept luxusního kupé ukazuje designérskou budoucnost značky

Audi Prologue Avant na délku měří 5,11 metru, je 1,97 metru široké, 1,4 metru vysoké a nabízí třímetrový rozvor náprav. Nikoho nepřekvapí, že kola mají průměr 22 palců, technika však na první pohled tak jasná není. Jmenujme například světlomety Matrix Laser, nebo zadní diodové svítilny s plastickým efektem. Nikde nic nechybí ani nepřečnívá a podle nás se díváme na novou Audi A6 Avant.

Největších změn však doznal pohon. Pod kapotou totiž nenajdeme zážehový osmiválec, ale plug-in hybridní ústrojí z Audi Q7 e-tron, které bude uvedeno v létě. Základem je třílitrový šestiválec TDI o výkonu 260 kW, který doplňuje 100kilowattový elektromotor umístěný v osmistupňové převodovce Tiptronic. Kombinovaný výkon je 335 kW (455 koní) a točivý moment má hodnotu 750 N.m.

Vůz je schopen akcelerovat z 0-100 km/h za 5,1 sekundy, což sice není nic oslnivého, stejně jako maximální rychlost elektronicky omezená na 250 km/h, důležitá je ale spotřeba paliva. Prologue Avant by měl v průměru jezdit 1,6 l/100 km, k čemuž dopomohl lithium-iontový akumulátor s kapacitou 14,1 kWh. Na ten je vůz schopen urazit až 54 kilometrů bez vypuštění jediného gramu škodlivých emisí, a protože je hi-tech, dobíjí se bezdrátově prostřednictvím technologie AWC (Audi wireless charging).

Audi A6 2017: S vizáží Prologue a platformou MLB Evo

Koncept je vybaven stálou čtyřkolkou quattro a aktivním natáčením zadních kol. To už měl i koncept Prologue z Los Angeles a dokonce i zde funguje principiálně stejně – zadní kola se natáčejí v rozsahu až pěti stupňů, aby vozu pomohla do zatáčky. Stejně jako u systému 4Control automobilky Renault (systém dodává Aisin) je přitom rozhodující rychlost jízdy – při proplétání mezi sloupy se zadní kola natáčejí proti smyslu natočení předních, aby se zmenšil poloměr otáčení. Ve vysokých rychlostech je smysl natáčení kol přední a zadní nápravy shodný. Vůz se tím stabilizuje a je schopen projíždět zatáčky větší rychlostí.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne 7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne

Crossovery, velká i malá SUV. To je oblast, na které se…

Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává

V novém klipu od Mercedesu na třídu X si kromě jí samotné…

 





 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Včera

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Policejní pyrotechnici musejí projít těžkými testy. Stříhání drátů je třeba brát s nadsázkou

Policejní pyrotechnici musejí projít těžkými testy.…

Policejní pyrotechnici mají na starosti několik činností, které musejí ve své profesi řešit. Patří mezi ně…

Tvář plná vulgarit a sexuálních narážek má dohru: Sokol to schytal od Hámy!

Tvář plná vulgarit a sexuálních narážek má dohru:…

Jeho uvádění Tváře dráždí uši milovníkům spisovné češtiny a odpůrcům sprostých slov. Kritika mluvy Ondřeje…

 

iSport.cz

Montreal u dna, souží se i Hemský s Plekancem. Kudy z krize ven?

Montreal u dna, souží se i Hemský s Plekancem. Kudy…

Dlouhé roky se mezi fanoušky šuškalo, že jestli má někdo šanci zlomit čekání kanadských týmů na Stanley Cup, je…

Kaya hrál za juniorku Sparty. Uvedl se ostrým faulem na červenou

Kaya hrál za juniorku Sparty. Uvedl se ostrým faulem…

Turecký reprezentant měl být jedním z klíčových hráčů "nové" Sparty trenéra Andrey Stramaccioneho. Jenže obránce…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…