Audi Q3: První dojmy, české ceny

Audi Q3: První dojmy, české ceny

 
 

Bylo jen otázkou času, kdy se lidovější pohon všech kol a úspěšná platforma Tiguanu vydá z Wolfsburgu směrem k Ingolstadtu. Ten čas se přiblížil. Jen s malou zajížďkou přes Martorell.

Na české území se tento týden podíval první exemplář nového Audi Q3. Využili jsme této příležitosti a provedli první statické seznámení s vozem, který si ještě celý pátek 6.5.2011 můžete až do 18. hodiny prohlédnout v centrále IVG v pražských Nových Butovicích.

Známé designové ingredience

Jakkoliv je vzhled nových Audi předvídatelný, výsledek v případě posledních novinek překvapuje vyvážeností celku, který je sestaven z povědomých designových řešení. To je i případ Q3.

Mezi premiérou konceptu a sériového vozu uplynuly 4 roky, což i v případě prémiové značky znamená více než půl generace. Za tu dobu se v designu čtyř kruhů mnohé změnilo a odráží se to i na vzhledu Q3. „Malé“ sériové SUV tak bez nadsázky hodnotíme jako stylisticky zajímavější než původní Cross Coupé. Shodují se na tom i čtenáři Auto.cz, kteří v anketě u duelu také preferují design Q3.

Q3 má podle předpokladu plnit roli modelu baby-Q5. A skutečně: Z některých pohledů tyto dva modely bez přímého srovnání jen těžko poznáte. Audi tak opakuje úspěšnou strategii, kdy dostupnější modely navrhuje a vyrábí tak, aby byly podobné těm držším.

Technická příbuznost s Tiguanem není na první ani na druhý pohled vidět. Priority u Audi jsou navíc uspořádány trochu jinak než u VW, takže Q3 si mohla dovolit méně kolmou zadní stěnu, která dotváří celkový dojem z auta, avšak omezuje zavazadelník jen v jeho rozšířeném uspořádání.

Vnější rozměryAudi Q3VW Tiguan
Délka [mm]43854457
Šířka [mm]18311809
Výška [mm]15901686
Rozvor [mm]26032604

Nejmenší SUV snadno poznáte podle výrazného nočního designu předních i zadních svítilen. Trubicové diody tvoří velká stylizovaná písmena C – proti Škodě obrácená otevřenou částí směrem ven k okrajům vozu.

Q3 dostalo světlou výšku 17 cm. To je hodnota blízká průměru ve třídě. Existuje však řada konkurenčních modelů, které umí pod karoserií nabídnout 18 i více centimetrů. To, že terénní schopnosti nejsou nejvyšší, ale spíš okrajovou prioritou je zřejmé z možnosti důkladného lakování lemů blatníků, prahů a nárazníků, které je nabízeno za příplatek.

Audi Q3 vs. Cross Coupé quattro: Designový duel

Všem třem SUV značky Audi (Q3, Q5, Q7) je společná neobvyklá konstrukce pátých dveří. Ty se podobně jako v případě Insignie Sports Tourer mohutně zakusují do karoserie a prakticky kryjí 2/3 celého jejího průřezu. Po otevření víka by nebyla vidět koncová světla, a tak trojka dostala duplicitní poziční svítilny integrované do exponovaných míst zadního nárazníku.       

Luxus, ale méně místa než v Tiguanu

Ani uvnitř není příbuznost s levnějšími koncernovými SUV jednoduše odhalitelná. Vysoká kvalitativní očekávání plní Q3 bez větších problémů.

S prostorem uvnitř to není vůbec špatné. I když měl zkoušený vůz rozměrné střešní okno, jehož konstrukce snížila strop o 3 až 5 centimetrů na úkor posádky, není ani vpředu, ani vzadu důvod ke stížnostem. Šířka na předních místech ve výši loktů (1500 mm) je ve třídě nadprůměrná. Když k tomu přidáte celkem strmě skloněné čelní sklo a jen mírně klenutá boční skla, dostanete v Q3 na půdorysu příští A3 podstatně vzdušnější kabinu. Do auta se snadno nastupuje, dveře sice nejsou z největších, ale v žádném z míst nedochází k nečekanému zúžení nebo snížení nástupního profilu jejich tvarováním.

Byť to nikde není vidět je příbuznost s Tiguanem zřejmá z následující tabulky naměřených rozměrů interiéru. S volbou prémiové značky je potřeba nejvíce ustoupit v oblasti podélného prostoru na zadních místech. Omezení, které plyne z jinak tvarované zadní části karoserie, se na druhou stranu dotýká teprve posádky s výrazně nadprůměrným vzrůstem. Řidič s výškou 180 cm si „za sebe“ bez větších problémů sedne. Zadní sedáky jsou příjemných 370 mm nad podlahou, takže dobře podpírají nohy. Zbývá nad nimi dostatečných 940 mm (i když máte střešní okno), které zajistí, že průměrně rostlý cestující není v kontaktu se stropem.

Poloha za volantem není pocitově tak vyvýšená jako v Tiguanu, i když ve skutečnosti to tak zřejmě nakonec je (podrobná technická data zatím nebyla zveřejněna). Tento dojem dělá subtilnější přístrojová deska. V Audi Q3 se nesedí za ní jako ve VW, ale spíše mírně nad ní. Pocit vylepšují špičková sedadla s možností prodloužení sedáku na ideálních 55 cm.

Vnitřní rozměryAudi Q3VW Tiguan
Podélný prostor vpředu min/max [mm]820 / 1050820 / 1050
Podélný prostor vzadu min/max [mm]620 / 920680 / 980
Výška nad sedadlem - vpředu [mm]960*1060
Výška nad sedadlem - vzadu [mm]940*970
Šířka vpředu [mm]15001500
Šířka vzadu [mm]14601470
Délka sedáku vpředu [mm]500-550460
Délka sedáku vzadu [mm]460460
Výška opěradla vpředu [mm]660660
Výška opěradla vzadu [mm]660620
* - vozidlo se střešním oknem

Zavazadlový prostor – přednost dostal design

Už bylo napsáno výše, že zavazadelník je přístupný obrovským výklopným víkem. Pod ním je bezpečná průchozí světlost 1860 mm, reálné nebezpečí tak hrozí spíše samotnému víku v garážích s nižším stropem.

Základní objem zavazadelníku je velmi podobný tomu v Tiguanu. Rozdíly plynou z odlišného uspořádání. V případě Q3, které bylo k dispozici, byly pod podlahou další drobné úložné prostory, ale zejména dojezdová rezerva, která reálný objem proti udávanému zmenšuje.

Po sklopení zadních opěradel sice nevzniká schod, ale ani dokonale rovná podlaha. Zlom v ní je velmi mírný. Maximální hodnota je omezena zejména zkosenou zádí a je proto o 145 l menší než u VW.

Zavazadlové prostoryAudi Q3VW Tiguan
Objem zavazadelníku min/max [l]460/1365470/1510
Délka zavazadelníku u dna [mm]850850
Šířka zavazadelníku u dna [mm]10001020
Výška zavazadelníku po plato [mm]450650
Výška nakládací hrany od země [mm]770780

České ceny

Audi již zveřejnilo ceny čtyř základních motorizací, přestože Q3 bude zákazníkům v ČR k dispozici až letos na podzim.

První cena (698.500.-Kč) patří dvoukolce s motorem 2,0 TDI (103 kW), o málo dražší (732.000,-Kč) je slabší verze motoru 2,0 TFSI (125 kW).

Další dvě motorizace dostanou nepravé quattro (systém Haldex), které je standardně dodáváno se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic.

Standardní výbava obsahuje vždy 6 airbagů, klimatizaci, rádio s CD přehrávačem, elektromechanickou ruční brzdu, koberečky vpředu i vzadu, mlhové světlomety a 17palcová kola z lehkých slitin.

Audi Q3 - Ceny na českém trhu (květen 2011)
Model2,0 TSI2,0 TSI quattro2,0 TDI2,0 TDI quattro
Převodovka6M7DSG6M7DSG
Zdvihový objem [cm3]1984198419681968
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]125/-155/6000103/-130/4200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]-350/1500-4200-380/1750-2500
Max. rychlost [km/h]----
Zrychlení 0-100 km/h [s]----
Komb. spotřeba [l/100 km]7,57,75,26,1
Cena [Kč]732.000,-894.900,-698.500,-869.900,-

Audi Q3: Světová premiéra v Šanghaji

Jake.auto.cz: Audi Q3 (přehled všech článků)

Anketa

Lepší design má
  • Původní studie Cross Coupé quattro

    43,9

    Hlasovat

     
  • Sériový model Audi Q3

    56,1

    Hlasovat

     
Spolupracujeme s TipCars.com
Čínské konglomeráty CEFC a CITIC v Evropě vytvoří společný podnik, tvrdí Mynář Čínské konglomeráty CEFC a CITIC v Evropě vytvoří společný podnik, tvrdí Mynář

Zástupci čínských společností CITIC Group a CEFC Europe…

Bývalý šéf Zelených Stropnický přerušuje politickou kariéru Bývalý šéf Zelených Stropnický přerušuje politickou kariéru

Bývalý předseda Zelených a pražský zastupitel Matěj…

Křetínský jedná ve Francii o koupi dalšího známého magazínu, má zájem o Marianne Křetínský jedná ve Francii o koupi dalšího známého magazínu, má zájem o Marianne

Společnost Czech Media Invest (CMI), kterou spoluvlastní…

V Dukovanech střídá jedna odstávka druhou V Dukovanech střídá jedna odstávka druhou

Neplánovaná odstávka čtvrtého bloku Jaderné elektrárny…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Audi Q3: První dojmy, české ceny







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový VW Golf na prvních snímcích. Projde největší změnou v historii Nový VW Golf na prvních snímcích. Projde největší změnou v historii

Osmá generace Volkswagenu Golf již pomalu klepe na dveře.…

Řidiči, pozor! Dnes se bude ve velkém měřit rychlost. Místa jsme si vybrali sami Řidiči, pozor! Dnes se bude ve velkém měřit rychlost. Místa jsme si vybrali sami

Měření rychlosti bude probíhat v rámci celoevropské akce…

 



Audi SQ3 na špionážních fotkách: Tři sta koní na zcela nových základech Audi SQ3 na špionážních fotkách: Tři sta koní na zcela nových základech

Nové sportovní provedení modelu Q3 uniklo na první várce…

Audi Q3 na špionážních snímcích: Zvenčí evoluce, v útrobách revoluce Audi Q3 na špionážních snímcích: Zvenčí evoluce, v útrobách revoluce

Druhé nejmenší SUV v nabídce ingolstadtské automobilky se…

 



 
AMG Driving Academy: Na okruhu v Mostě jsme se učili řídit. S rychlými Mercedesy!

AMG Driving Academy: Na okruhu v Mostě jsme se učili řídit. S rychlými Mercedesy!

Dnes 12:59

Pokud se chcete naučit zvládnout své rychlé auto či vylepšit své jezdecké schopnosti, má pro vás Mercedes řešení. AMG Driving Academy!




Blesk.cz

Pšeničné pečivo způsobuje závislost, varuje expert. Každý Čech ho ročně sní 48 kilo

Pšeničné pečivo způsobuje závislost, varuje expert.…

Milujete k snídani kaiserku namazanou máslem, nebo dokonce dvě? A co rohlík s marmeládou k odpolední svačině? A…

Nepovedené vychloubání Victorie Beckham: Máš smutný život, zpražili ji fanoušci

Nepovedené vychloubání Victorie Beckham: Máš smutný…

Zpěvačka a módní ikona Victoria Beckham oslavila v úterý své 44. Narozeniny. Manžel David Beckham a jejich čtyři…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Beton vs. antuka. Drtivá změna a jasná nadvláda. Čím Nadal ničí soupeře?

Beton vs. antuka. Drtivá změna a jasná nadvláda. Čím…

Že je Nadal podstatně více nebezpečný na antuce než na tvrdém povrchu? To není u desetinásobného vítěze French…

 

Reflex.cz

Exkluzivně: Babiš souhlasí s přesunem ambasády v Izraeli do Jeruzaléma. Současný stav je podle něj absurdní

Exkluzivně: Babiš souhlasí s přesunem ambasády v…

Premiér Andrej Babiš zaslal organizátorům petice za přesun ambasády do hlavního města Izraele dopis, ve kterém…

Nová naděje v boji proti plastovému zamoření? Vědci omylem objevili enzym, který požírá plast

Nová naděje v boji proti plastovému zamoření? Vědci…

Vědci objevili přirozeně vyskytující se enzym, který si pochutnává na plastech a který je schopen plasty…