Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Q3 Red Track: Detroitský koncept s 2,5 TFSI trochu jinak

David Bureš
Diskuze (0)
Nové jméno nezakrývá fakt, že tento koncept byl k vidění už na letošním ročníku autosalonu NAIAS.

Na letošním ročníku akce Wörtherseetour, tradičním srazu příznivců tuningu a vozů z koncernu Volkswagen, se Audi pochlubí červeně lakovaným konceptem Q3 Red Track. Ten je ve skutečnosti jen minimálně upravenou studií Q3 Vail z letošního detroitského autosalonu.

Pod kapotou SUV pracuje přeplňovaný zážehový pětiválec 2,5 TFSI o výkonu 250 kW a točivém momentu 450 Nm. To je nejvýznamnější rozdíl oproti Q3 Vail, jedná se o nárůst 19 kW a 50 Nm.

Motor spolupracuje s dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou S tronic, ve výbavě nemůže chybět systém quattro.

Q3 Red Track zrychlí z 0-100 km/h za 5,4 sekund a jede maximální rychlostí 263 km/h.

Karoserie je lakována červeným odstínem Energy. Lak obsahuje částice se zlatavě perleťovým třpytem. Prvky ve spodní části karoserie jsou v matně šedém provedení, což zdůrazňuje robustní vzhled auta.

Červená je použita rovněž v čelních světlometech, podobně jako u Audi A1 quattro.

Svislé hliníkové lamely v masce single-frame jsou dvoubarevné. Boční hrany jsou v matném provedení, zatímco tenké přední hrany mají vysoce lesklý povrch.

Červená barva se objevuje i v motorovém prostoru. Kryt hlavy válců se zvrásněným povrchem je totiž červený, pětice válců je pak očíslována. Samotný motor zakrývá panel vyrobený z CFRP, polymeru vyztuženého karbonovými vlákny. Vzduchový filtr je pak chráněn před znečištěním.

Na střeše jsou umístěny hliníkové ližiny. Na nich je možné převážet snowboard nebo lyže. Do ližin jsou také integrovány diody osvětlující okolí auta.

Vnitřek kombinuje černou, šedou a červenou. Objevuje se zde kůže Nappa, alcantara a hliník. Sedačky jsou čalouněny materiálem kombinujícím kůži a tkaninu. Tenké proužky kůže široké jen několik desetin milimetru jsou protkány s přízí.

Po vzoru Q3 Vail jezdí i Q3 Red Track na pětipaprskových kolech s rozměrem 8,5 J x 20. Terénní pneumatiky mají rozměry 255/45. Rozchod kol vpředu a vzadu je v porovnání se sériově vyráběnými modely o 40 milimetrů širší a světlá výška je o 30 mm vyšší.

Automobil se také v mnohém podobá studii Q3 jinlong yufeng z letošního pekingského autosalonu. Tento koncept však byl žlutě lakovaný, navíc se chlubil výbavou pro milovníky kitesurfingu.

David Bureš
Diskuze (0)