Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Q7 4,2 TDI: nejsilnější dieselové SUV za 2,1 milionu Kč

Ondřej Láník
Diskuze (83)
Ačkoli má pod kapotou jen osmiválec, pokročilá technika jej posunuje dokonce před raritu na poli vznětových osobních vozů, desetiválcové V10 TDI.

Audi představilo v Ženevě velmi silnou turbodieselovou variantu Q7 4.2 TDI. Podle výrobce jde o nejsilnější SUV na trhu. Nyní je známá také cena...

Nejsilnější turbodiesel jaký v současné době Audi umí nabídnout, se z A8 přestěhoval do pětimetrového SUV Q7. Vidlicový osmiválec (V 90°) se vstřikováním common-rail poslední generace s piezoeletricky ovládanými vstřikovači, má kompaktní stavbu s délkou bloku 520 mm, roztečí válců 90 mm a hmotností 257 kg, která jej řadí ne špičku dieselových motorů V8 této objemové kategorie.

240 kW při 3750 ot./min a 760 Nm mezi 1800 a 2500 ot./min stačí, v kombinaci se šestistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic, na akceleraci z 0 na 100 za 6,4 s, aerodynamický odpor zastaví další akceleraci až při rychlosti 236 km/h.

Poslední generace systému quattro posílá standardně v Q7 60 % hnacích sil na zadní nápravu, zbývajících 40 % pak směřuje na přední kola, mezináprovový diferenciál má svorný účinek. Standardem vrcholného TDI je adaptivní vzduchové odpružení (v ostatních modelech Q7 za 85.604,-Kč), adaptivní hydraulické tlumiče, elektrické zavírání výklopného víka, osmnáctipalcová kola s pneumatikami 255/55 R18, kotoučové brzdy o průměru 350 mm (vpředu) a 358 mm (vzadu). Vpředu jsou třecí segmenty ovládány šestipístkovými třmeny.

Novinkou v nabídce Audi je Lane Assist System, který varuje řidiče před nechtěným opuštěním jízdního pruhu vibracemi multifunkčního volantu.

Audi Q7 4.2 TDI bude v prodeji začátkem léta v pěti, šesti nebo sedmimístné verzi, čtyřmístná verze příjde na trh o něco později.

Vznětový osmiválec TDI je nejdražší motorizací modelové řady, nejblíže dvěma milionům je benzinový osmiválec 4,2 FSI quattro (257 kW).

Silná SUV na trhu
MotorAudi Q7 4,2 V8 TDIMercedes-Benz GL 420 CDIVolkswagen Touareg 5,0 V10 TDI
Zdvihový objem [cm3]413439964921
Válce/ventily8/48/410/2
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]240/3750225/3600230/3750
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]760/1800-2500700/2200-2600750/2000
Max. rychlost [km/h]236230231
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,47,67,4
Komb. spotřeba [l/100 km]11,111,612,6
Cena [Kč]2.098.700,-2.446.000.-2.368.200,-

Ondřej Láník
Diskuze (83)
13. 7. 2007 10:41
Re: Cena
Somarina. Parkrat som s Touaregom jazdil v terene a aj na testovacej trati v Devinskej kde ich robia a to auto JE do terenu. Keby si zazil ako s tym autom jazdia sofery pri predvadzacich jazdach v Devinskej tak menis gate. ;-)
Avatar - Dylan McKay
4. 5. 2007 09:00
Re: Range Rover TDV8
Když všechny ty SUVéčka v sobě mají nějak moc plastů, RR je prostě obývák s dřevěným nábytkem a koženou sedačkou. Je to šlechtic. A co se terénů týče, občas něco na popud diskutujících z moje.auto.cz zkusím, a překvapuje mě, co to auto umí. Podvozek se dá zvednout o 28 cm, takový nemáme nikdo ani péro. Na YouTube je dost videí s Range Roverama...
Avatar - Dylan McKay
3. 5. 2007 20:46
Re: Range Rover TDV8
Děkuji... ;-)
Avatar - Dylan McKay
3. 5. 2007 20:43
Re: Range Rover TDV8
Já jsem jezdil v TDV8, dostatečně dlouho, a tak můžu porovnávat třeba s benzínovým 4,4... A dneska jsem byl na Mělníku na náměstí s mým exšéfem s Cayennem. Pro lidi to byl tahák, RR a Porsche. Exšéf říkal, že RR je prostě jedinej šlechtic mezi SUV. Nic proti Q7, ale zkušenost říká radši Range Rover...
3. 5. 2007 18:14
Re: Range Rover TDV8
to je auto jak má být,velký kombi 4x4 ještě když to je na plyn tak je to velký úsporný a hlavně jedno z nejspolehlivějších aut