Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi R8 dostane přeplňovaný motor

Tomáš Dusil
Diskuze (27)
Druhá generace ultimativní R8 je na trhu sotva pár měsíců a už firma uvažuje o dalším motoru. K atmosférickému desetiválci nabízenému ve dvou výkonových verzích má přibýt přeplňovaný agregát.

Alespoň to potvrdili nejvyšší představitelé ingolstadtské značky. Konkrétně Ulrich Hackenberg, šéf pro vývoj a jeho kolega Heinz Peter, ředitel divize Quattro. Podle nich je totiž přeplňovaný motor vítaným obohacením palety pohonů pro takto sportovní model.

Přitom atmosférický desetiválec nabízí všechno, co si může nejnáročnější uživatel vozů extra třídy přát. Skvělý výkon a zejména bryskní reakci na přidání plynu. Přesto to podle zmíněných představitelů firmy na nejlepší konkurenci nestačí. Přitom dvojče R8, Lamborghini Huracán, se s atmosférickým motorem spokojí.

Dostupný výkon

Hlavním důvodem, proč Audi takto uvažuje, je zejména přímá švábská konkurence v podobě Mercedes-AMG GT a GT S či Porsche 911 Turbo. Dalšími rivaly jsou britský McLaren 570 S a 650 S a dále italský supersport Ferrari 488 GTB. Všechna zmíněná auta využívají výhod dvojitého přeplňování.

Zajímavé je, že přeplňovaná R8 by měla, podle slov zmíněných pánů, hrát spíše roli základní verze modelu, než té vrcholné. Dle vyjádření Hackenberga je cílem hlavně doplnit motorovou paletu o zajímavou variantu, která bude uživatelsky přívětivější než uječený točivý desetiválec, jenž připomíná spíše závodní motor.

A jaký přeplňovaný motor se v budoucnu v R8 usídlí? Může to být pětiválec, s nímž má Audi historicky obrovské zkušenosti, stejně jako nově vyvíjený dvakrát přeplňovaný šestiválec, jenž nahradí motor V8 v příští generaci rychlého kombi RS4.

Tomáš Dusil
Diskuze (27)
17. 7. 2015 07:38
Re: Logický krok
Až přijde elektrický kompresor, po velké atmosféře už neštěkne ani pes. Šestiválce budou umět +500 hp a bez zpoždění. Potom už bude jedno, jestli mám pod kapotou pětilitr nebo třílitr.
16. 7. 2015 22:04
Re: smůla co
Víceválcové diesely jsou jen pro zlost majitelů.
16. 7. 2015 18:39
Re: Logický krok
No sakra... SLK, neboli pidiroadster pro blondyny mel jeste nedavno 5,5 V8 a my se tu handrkujem, jestli ma byt v supersportu petivalec, nebo sestivalec... 8-s :no:
Avatar - CHerokee
16. 7. 2015 17:22
Re: Logický krok
Taky jsem z toho zklamaný...oba fantastické motory.
Avatar - AUDIRS6
16. 7. 2015 16:33
Re: Logický krok
Ani mi nehovor ! :-(
Pritom aj ten ich 5,5 aj ta Audi 4,2 su EU6-ready !
Za tych par gramov CO2 navyse a este k tomu ( vzhladom na objem predajov ) v par kusoch aut rocne... ;-\ Nemam slov. :-! 8-s