Audi R8 II: Na českém trhu za 4,2 milionu korun
Audi na březnovém autosalonu v Ženevě odhalilo podobu druhé generace supersportu R8. Až na začátku července se rozběhl prodej tohoto modelu na českém trhu. Se základním atmosférickým desetiválcem 5.2 FSI o výkonu 397 kW vůz stojí 4.239.900 korun.
Desetiválec je v nové R8 sériově spárován se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic a pohonem všech kol, který viskózní spojku předchůdce nahradil elektrohydraulicky řízenou lamelovou spojkou. Manuální převodovka už nabízena není, důvodem je malý zájem o ní v minulé generaci R8.
Standardně je R8 vybavena parkovacími senzory, hudebním systémem Bang & Olufsen se 13 reproduktory, navigací MMI plus, automatickou klimatizací, šesti airbagy, bezklíčovým vstupem nebo adaptivním podvozkem Audi magnetic ride. V duchu doby ve výbavě nechybí ani start-stop systém.
Příplatková výbava zahrnuje jednak množství prvků pro individualizaci vzhledu, jednak množství funkčních prvků. Příplatkový modrý lak Ara stojí 52.800 Kč, speciální lakování z programu exklusive přijde dokonce na 105.400 Kč. Panely na boku karoserie jsou v základu černé, mohou být však též stříbrné, titanové (oboje za 28.100 Kč) nebo z lesklého karbonu (+63.100,-).
Základní 19palcová kovaná kola je možné nahradit jinými 19palcovými koly (+28.400,-), nebo o jeden palec většími (+70.900 Kč). Interiér je možné vylepšit třeba o karbonové dekorace (+45.900,-), pedály z ušlechtilé oceli (+10.400,-) nebo hliníkové prahy s podsvícením (+18.700,-).
Z příplatkové funkční výbavy zmiňme bezdrátové dobíjení telefonu Audi Phone Box (+14.100,-), keramické brzdy (+255.000,-), laserové světlomety (+96.900,-), tempomat (+8.600,-) či systém uchycení dětské sedačky Isofix (+1.800,-).
Zákazníci mohou sáhnout také po silnější verzi plus, jejíž desetiválec je naladěn na 449 kW. Díky němu R8 plus zrychlí z 0-100 km/h za 3,2 sekundy a jede nejvyšší rychlostí 330 km/h. To je o 0,3 sekundy méně a o 10 km/h více než u slabší varianty. Toto provedení přijde na 4.899.900 korun.
R8 plus se proti výchozí verzi liší vedle silnějšího agregátu také ostřejším vzhledem. Ten zdůrazňuje především pevný spoiler z karbonem vyztužených plastů, který nahrazuje elektricky ovládané řešení základní R8.
Audi R8 II – ceny na českém trhu | ||
Model | R8 V10 | R8 V10 plus |
Motor | 5.2 FSI V10 | 5.2 FSI V10 |
Zdvihový objem [cm3] | 5204 | 5204 |
Válce/ventily | 10/4 | 10/4 |
Největší výkon [kW/min] | 397/7800 | 449/8250 |
Točivý moment [N.m/min] | 540/6500 | 560/6500 |
Převodovka | 7DS | 7DS |
Max. rychlost [km/h] | 320 | 330 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 3,5 | 3,2 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 11,4 | 12,3 |
Pohotovostní hmot. [kg] | 1595 | 1555 |
Základní cena [Kč] | 4.239.900 | 4.899.900 |