26.2. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Audi R8 oficiálně: Zatím se dvěma verzemi 5.2 FSI V10 a jako elektromobil

 

Audi R8 umí být stejně výkonné jako Lamborghini Huracán. Vedle verzí s atmosférickým motorem bude nabídnuta i elektrická R8 e-tron.

Krátce před premiérou na internet unikla první fotografie druhé generace Audi R8. Jen pár hodin poté automobilka vůz oficiálně odhalila. Veřejnost si nový ingolstadtský supersport bude moci poprvé prohlédnout příští týden, na ženevském autosalonu.

Zatímco první generace R8 debutovala v roce 2008 s osmiválcem a až dva roky poté nabídla i desetiválec, novinka zpočátku nabídne výhradně větší agregát. Atmosférický vidlicový desetiválec 5.2 FSI bude dostupný hned ve dvou výkonových verzích – základní nabídne 397 kW, silnější potom 449 kW. Motor s přímým a nepřímým vstřikováním známe již z Lamborghini Huracán, ve kterém dosahuje právě 449 kW.

Desetiválec bude spolupracovat výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic. Ta disponuje třemi automatickými režimy řazení a jedním manuálním nastavením. Kvůli snížení spotřeby převodovka při sundání nohy z plynového plynu vyřadí na neutrál.

Síla agregátu bude posílána na všechna kola, nápravy tvoří dvojitá lichoběžníková ramena. Pohon všech kol je nově vyvinutý – viskózní spojku na přední nápravě nahradila elektrohydraulická lamelová spojka. Při běžné jízdě je všechen točivý moment motoru posílán jen na zadní kola, v případě potřeby je však možné všechnu sílu poslat na přední nápravu. Silnější R8 V10 plus díky pohonu všech kol a vyladěnému desetiválci zrychlí z 0-100 km/h za 3,2 sekundy a jede až rychlostí 330 km/h.

Základem auta vyráběného v nově vybudované továrně Böllinger Höfe je platforma Audi Space Frame (ASF), proti řešení z první generace R8 však byla vylepšena, a to s ohledem na snížení hmotnosti auta (až o 50 kg) a zvýšení jeho tuhosti (o 40 %). Konstrukci ASF tvoří hliníkové slitiny a karbonem vyztužené plasty (CFRP). Suchá hmotnost silnějšího R8 V10 plus činí 1.454 kilogramů.

Design nové R8 je spíše evolucí než revolucí, křivky jsou ostřejšího rázu než dosud. Standardem jsou diodové svítilny, které však mohou nahradit moderní laserová světla. Také rozměry byly prakticky zachovány. Druhá generace R8 je dlouhá 4,42 metru, široká 1,94 metru a vysoká 1,24 metru. Rozvor náprav činí 2,65 metru.

Změnou prošel interiér, ve kterém se objevuje 12,3palcový displej. Ten nahradil analogové budíky a nabízí výběr mezi různými módy zobrazení. Nové jsou rovněž sedačky. Audi tvrdí, že kabina nové R8 má evokovat kokpity závodních vozů.

R8 dostane také elektromotor

Vedle verze s atmosférickým desetiválcem Audi potvrdilo také příchod elektrické varianty R8 e-tron. Elektrický supersport bude poháněn dvěma elektromotory, každý z nich disponuje 170 kW a 460 N.m. Baterie s kapacitou 92 kWh umožní autu ujet na jedno jejich dobití až 450 kilometrů.

Elektrická R8 zvládne zrychlit z 0-100 km/h za 3,9 sekundy, maximální rychlost je omezena na 210 km/h – ve vyšších rychlostech je už energetická spotřeba příliš vysoká. Díky kombinovanému systému nabíjení umožňujícímu nabíjet akumulátory střídavým i stejnosměrným proudem je podle Audi možné baterie vozu dobít za méně než dvě hodiny.

Audi R8 e-tron bude možné objednávat již od tohoto roku. Automobilka pak přiznává, že pomocí něj bude především testovat techniku pro chystaný sedan s elektrickým pohonem.

Od sériové R8 II je odvozen také závodní speciál R8 LMS, postavený podle pravidel kategorie GT3. Desetiválec byl prakticky zachován se sériovým vozem, vyladěn je však na 430 kW. Automobil byl zároveň odlehčen na 1.225 kilogramů. Audi začne R8 LMS nasazovat v příští sezoně.

Audi R8 II – technické údaje
ModelR8 V10R8 V10 plusR8 e-tron
Motor5.2 FSI V105.2 FSI V102x elektromotor
Zdvihový objem [cm3]52045204-
Válce/ventily10/410/4-
Největší výkon [kW]397449340
Točivý moment [N.m]540560920
Převodovka7DS7DS?
Max. rychlost [km/h]323330210
Zrychlení 0-100 km/h [s]3,53,23,9
Komb. spotřeba [l/100 km]11,812,4-

Anketa

Ohodnoťte design nového Audi R8 jako ve škole:
Spolupracujeme s TipCars.com
Řekové osekali českým miliardářům zisk ze sázkové společnosti OPAP Řekové osekali českým miliardářům zisk ze sázkové společnosti OPAP

Největší řecké sázkové společnosti OPAP ve čtvrtém…

VIDEO: Koukalová udělala jméno českému biatlonu, vydělala miliony korun VIDEO: Koukalová udělala jméno českému biatlonu, vydělala miliony korun

V sedmadvaceti letech zažila biatlonistka Gabriela…

Koruna se vrátí do roku 2013, říká ekonom Josef Jeřicha Koruna se vrátí do roku 2013, říká ekonom Josef Jeřicha

Nervozita před ukončením intervencí přináší výkyvy na…

Video: Podívejte se, co zlevní a kdo bude tratit na konci intervencí Video: Podívejte se, co zlevní a kdo bude tratit na konci intervencí

Uměle udržovaný slabý kurz české koruny může výrazně…

 
 

Přidat názorDiskuse: Audi R8 oficiálně: Zatím se dvěma verzemi…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

 




Audi Sport zvažuje vlastní hybridní hyperauto. Bez Lamborghini Audi Sport zvažuje vlastní hybridní hyperauto. Bez Lamborghini

Čtyři kruhy se opět hodlají postavit trojcípé hvězdě,…

Smolař víkendu: Němec „zaparkoval Smolař víkendu: Němec „zaparkoval" své Audi R8 V10 Plus do řeky

S pořízením supersportovního auta přichází také velká…

 



 
Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Dnes 19:50

U minulé generace picanta jsem měl pocit, že vlastně řídím malé auto. Že je minikia celkově velmi dospělá. Došel jsem ke stejnému závěru i v případě novinky?




Blesk.cz

Zeman z Chorvatska: Jsem agent podnikatelů, kteří nechtějí tunelovat

Zeman z Chorvatska: Jsem agent podnikatelů, kteří…

Prezident Miloš Zeman se setkal s chorvatskou prezidentkou Kolindou Grabar-Kitarović. Při rozhovorech se jednalo…

Švýcarsko není jen lyžování: 9 krás, za kterými se sem vydat po celý rok!

Švýcarsko není jen lyžování: 9 krás, za kterými se…

Švýcarsko není jen lyžařskou destinací, alpská země má turistům co nabídnout po celý rok. Ať už jde o…

 

iSport.cz

Změny ve Spartě! Končí asistenti, Kalous zůstává. Na lavičku jde Nedvěd

Změny ve Spartě! Končí asistenti, Kalous zůstává. Na…

Hokejová Sparta po krachu ve čtvrtfinále play off mění složení realizačního týmu. U extraligového týmu končí…

VIDEO: Hradec - Kometa 0:2. Rozhodl Nečas, do prázdné pečetil Kvapil

VIDEO: Hradec - Kometa 0:2. Rozhodl Nečas, do…

Do semifinále Generali play off Tipsport extraligy vstoupili lépe hokejisté brněnské Komety, kteří v prvním…

 

Reflex.cz

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s koly místo tyčí, chtějí ním na americký trh

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s…

S originálním nápadem vstupují do českého byznysového rybníku Petra Krhutová a Helena Záleská. Mladé…

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení záměru Londýna odejít z unie

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení…

Ostatních 27 zemí Evropské unie bude při jednání s Británií o odchodu ze společenství postupovat jednotně a…