26.2. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Audi R8 oficiálně: Zatím se dvěma verzemi 5.2 FSI V10 a jako elektromobil

 

Audi R8 umí být stejně výkonné jako Lamborghini Huracán. Vedle verzí s atmosférickým motorem bude nabídnuta i elektrická R8 e-tron.

Krátce před premiérou na internet unikla první fotografie druhé generace Audi R8. Jen pár hodin poté automobilka vůz oficiálně odhalila. Veřejnost si nový ingolstadtský supersport bude moci poprvé prohlédnout příští týden, na ženevském autosalonu.

Zatímco první generace R8 debutovala v roce 2008 s osmiválcem a až dva roky poté nabídla i desetiválec, novinka zpočátku nabídne výhradně větší agregát. Atmosférický vidlicový desetiválec 5.2 FSI bude dostupný hned ve dvou výkonových verzích – základní nabídne 397 kW, silnější potom 449 kW. Motor s přímým a nepřímým vstřikováním známe již z Lamborghini Huracán, ve kterém dosahuje právě 449 kW.

Desetiválec bude spolupracovat výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic. Ta disponuje třemi automatickými režimy řazení a jedním manuálním nastavením. Kvůli snížení spotřeby převodovka při sundání nohy z plynového plynu vyřadí na neutrál.

Síla agregátu bude posílána na všechna kola, nápravy tvoří dvojitá lichoběžníková ramena. Pohon všech kol je nově vyvinutý – viskózní spojku na přední nápravě nahradila elektrohydraulická lamelová spojka. Při běžné jízdě je všechen točivý moment motoru posílán jen na zadní kola, v případě potřeby je však možné všechnu sílu poslat na přední nápravu. Silnější R8 V10 plus díky pohonu všech kol a vyladěnému desetiválci zrychlí z 0-100 km/h za 3,2 sekundy a jede až rychlostí 330 km/h.

Základem auta vyráběného v nově vybudované továrně Böllinger Höfe je platforma Audi Space Frame (ASF), proti řešení z první generace R8 však byla vylepšena, a to s ohledem na snížení hmotnosti auta (až o 50 kg) a zvýšení jeho tuhosti (o 40 %). Konstrukci ASF tvoří hliníkové slitiny a karbonem vyztužené plasty (CFRP). Suchá hmotnost silnějšího R8 V10 plus činí 1.454 kilogramů.

Design nové R8 je spíše evolucí než revolucí, křivky jsou ostřejšího rázu než dosud. Standardem jsou diodové svítilny, které však mohou nahradit moderní laserová světla. Také rozměry byly prakticky zachovány. Druhá generace R8 je dlouhá 4,42 metru, široká 1,94 metru a vysoká 1,24 metru. Rozvor náprav činí 2,65 metru.

Změnou prošel interiér, ve kterém se objevuje 12,3palcový displej. Ten nahradil analogové budíky a nabízí výběr mezi různými módy zobrazení. Nové jsou rovněž sedačky. Audi tvrdí, že kabina nové R8 má evokovat kokpity závodních vozů.

R8 dostane také elektromotor

Vedle verze s atmosférickým desetiválcem Audi potvrdilo také příchod elektrické varianty R8 e-tron. Elektrický supersport bude poháněn dvěma elektromotory, každý z nich disponuje 170 kW a 460 N.m. Baterie s kapacitou 92 kWh umožní autu ujet na jedno jejich dobití až 450 kilometrů.

Elektrická R8 zvládne zrychlit z 0-100 km/h za 3,9 sekundy, maximální rychlost je omezena na 210 km/h – ve vyšších rychlostech je už energetická spotřeba příliš vysoká. Díky kombinovanému systému nabíjení umožňujícímu nabíjet akumulátory střídavým i stejnosměrným proudem je podle Audi možné baterie vozu dobít za méně než dvě hodiny.

Audi R8 e-tron bude možné objednávat již od tohoto roku. Automobilka pak přiznává, že pomocí něj bude především testovat techniku pro chystaný sedan s elektrickým pohonem.

Od sériové R8 II je odvozen také závodní speciál R8 LMS, postavený podle pravidel kategorie GT3. Desetiválec byl prakticky zachován se sériovým vozem, vyladěn je však na 430 kW. Automobil byl zároveň odlehčen na 1.225 kilogramů. Audi začne R8 LMS nasazovat v příští sezoně.

Audi R8 II – technické údaje
ModelR8 V10R8 V10 plusR8 e-tron
Motor5.2 FSI V105.2 FSI V102x elektromotor
Zdvihový objem [cm3]52045204-
Válce/ventily10/410/4-
Největší výkon [kW]397449340
Točivý moment [N.m]540560920
Převodovka7DS7DS?
Max. rychlost [km/h]323330210
Zrychlení 0-100 km/h [s]3,53,23,9
Komb. spotřeba [l/100 km]11,812,4-

Anketa

Ohodnoťte design nového Audi R8 jako ve škole:
Spolupracujeme s TipCars.com
Ukrajinci nestačí, dovezme i Srby, navrhuje Hospodářská komora Ukrajinci nestačí, dovezme i Srby, navrhuje Hospodářská komora

Rok od spuštění vládního pilotního projektu na získání…

V Česku jezdí 130 tisíc nepojištěných aut V Česku jezdí 130 tisíc nepojištěných aut

V prvním pololetí 2017 v Česku přibylo 136 tisíc vozidel…

Do průmyslové zóny v Mošnově se zřejmě chystají investoři z USA a Koreje Do průmyslové zóny v Mošnově se zřejmě chystají investoři z USA a Koreje

Investici v průmyslové zóně v Mošnově na Novojičínsku…

Sázka na zvýšení platu? Pětina Čechů chce změnit práci, ukazuje průzkum Sázka na zvýšení platu? Pětina Čechů chce změnit práci, ukazuje průzkum

Změnit práci chce nyní nejvíc lidí v Česku za posledních…

 
 

Přidat názorDiskuse: Audi R8 oficiálně: Zatím se dvěma verzemi…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Škoda již vyrábí octavie také v Africe. Mají silnější klaksony Škoda již vyrábí octavie také v Africe. Mají silnější klaksony

Byli jsme u slavnostního otevření továrny Škody v…

Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů

Na výstavišti ve Frankfurtu ad Mohanem budou letos chybět…

 



Zapomenuté koncepty: Audi Quattro Spyder (1991) - Hliník přichází Zapomenuté koncepty: Audi Quattro Spyder (1991) - Hliník přichází

Předobraz Audi R8 vznikl již před více než čtvrtstoletím.…

Audi Sport zvažuje vlastní hybridní hyperauto. Bez Lamborghini Audi Sport zvažuje vlastní hybridní hyperauto. Bez Lamborghini

Čtyři kruhy se opět hodlají postavit trojcípé hvězdě,…

 



 
Bazar: Je stará Škoda Rapid výhodnou investicí? Žádaná kdysi, žádaná dnes!

Bazar: Je stará Škoda Rapid výhodnou investicí? Žádaná kdysi, žádaná dnes!

Včera

Kdo za socialismu toužil po voze sportovního střihu, neměl prakticky jinou možnost, než zvolit „kupátko” Škoda Garde, později pak Rapid.




Blesk.cz

Boháče Gatese trumfl zakladatel Amazonu: Má majetek za dva biliony. A čtyři děti

Boháče Gatese trumfl zakladatel Amazonu: Má majetek…

Zakladatel internetového obchodu Amazon Jeff Bezos se stal nejbohatším člověkem světa. Na tomto postu vystřídal…

Microsoft na podzim pročistí Windows 10. Rozlučte se s původním Outlookem nebo spořiči obrazovky

Microsoft na podzim pročistí Windows 10. Rozlučte se…

Microsoft zveřejnil seznam funkcí, které z Windows 10 zmizí či přestanou být vyvíjeny s příchodem podzimní…

 

iSport.cz

PÁTEČNÍ MAGAZÍN: velký průvodce ke startu HET ligy. Plus dárek PEXESO

PÁTEČNÍ MAGAZÍN: velký průvodce ke startu HET ligy.…

Fotbalová horečka je tady a deník Sport pro vás připravil celkem 84 stran průvodce novou sezonou HET ligy.…

CZ Bělehrad – Sparta 2:0. Bídný výkon, Stramaccioniho tým v problémech

CZ Bělehrad – Sparta 2:0. Bídný výkon,…

Tohle přesně nechtěli dopustit. Jenže nic jiného si za špatný výkon nezasloužili. Fotbalisté Sparty prohráli…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci. Mohli jsme být lithiovou velmocí, ale nejsme...

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci.…

Už už se zdálo, že dieselgate je sice neblaze proslulá, nicméně přeci jen stará kauza, která jak náhle začala,…

Za první půlrok požádalo o azyl v Česku 713 lidí, z toho bylo 254 Ukrajinců. Udělen byl jen 23 osobám

Za první půlrok požádalo o azyl v Česku 713 lidí, z…

Evropská komise odeslala ve středu do Česka, Polska a Maďarská svá stanoviska ohledně nedodržování takzvaných…