26.2. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Audi R8 oficiálně: Zatím se dvěma verzemi 5.2 FSI V10 a jako elektromobil

 

Audi R8 umí být stejně výkonné jako Lamborghini Huracán. Vedle verzí s atmosférickým motorem bude nabídnuta i elektrická R8 e-tron.

Krátce před premiérou na internet unikla první fotografie druhé generace Audi R8. Jen pár hodin poté automobilka vůz oficiálně odhalila. Veřejnost si nový ingolstadtský supersport bude moci poprvé prohlédnout příští týden, na ženevském autosalonu.

Zatímco první generace R8 debutovala v roce 2008 s osmiválcem a až dva roky poté nabídla i desetiválec, novinka zpočátku nabídne výhradně větší agregát. Atmosférický vidlicový desetiválec 5.2 FSI bude dostupný hned ve dvou výkonových verzích – základní nabídne 397 kW, silnější potom 449 kW. Motor s přímým a nepřímým vstřikováním známe již z Lamborghini Huracán, ve kterém dosahuje právě 449 kW.

Desetiválec bude spolupracovat výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic. Ta disponuje třemi automatickými režimy řazení a jedním manuálním nastavením. Kvůli snížení spotřeby převodovka při sundání nohy z plynového plynu vyřadí na neutrál.

Síla agregátu bude posílána na všechna kola, nápravy tvoří dvojitá lichoběžníková ramena. Pohon všech kol je nově vyvinutý – viskózní spojku na přední nápravě nahradila elektrohydraulická lamelová spojka. Při běžné jízdě je všechen točivý moment motoru posílán jen na zadní kola, v případě potřeby je však možné všechnu sílu poslat na přední nápravu. Silnější R8 V10 plus díky pohonu všech kol a vyladěnému desetiválci zrychlí z 0-100 km/h za 3,2 sekundy a jede až rychlostí 330 km/h.

Základem auta vyráběného v nově vybudované továrně Böllinger Höfe je platforma Audi Space Frame (ASF), proti řešení z první generace R8 však byla vylepšena, a to s ohledem na snížení hmotnosti auta (až o 50 kg) a zvýšení jeho tuhosti (o 40 %). Konstrukci ASF tvoří hliníkové slitiny a karbonem vyztužené plasty (CFRP). Suchá hmotnost silnějšího R8 V10 plus činí 1.454 kilogramů.

Design nové R8 je spíše evolucí než revolucí, křivky jsou ostřejšího rázu než dosud. Standardem jsou diodové svítilny, které však mohou nahradit moderní laserová světla. Také rozměry byly prakticky zachovány. Druhá generace R8 je dlouhá 4,42 metru, široká 1,94 metru a vysoká 1,24 metru. Rozvor náprav činí 2,65 metru.

Změnou prošel interiér, ve kterém se objevuje 12,3palcový displej. Ten nahradil analogové budíky a nabízí výběr mezi různými módy zobrazení. Nové jsou rovněž sedačky. Audi tvrdí, že kabina nové R8 má evokovat kokpity závodních vozů.

R8 dostane také elektromotor

Vedle verze s atmosférickým desetiválcem Audi potvrdilo také příchod elektrické varianty R8 e-tron. Elektrický supersport bude poháněn dvěma elektromotory, každý z nich disponuje 170 kW a 460 N.m. Baterie s kapacitou 92 kWh umožní autu ujet na jedno jejich dobití až 450 kilometrů.

Elektrická R8 zvládne zrychlit z 0-100 km/h za 3,9 sekundy, maximální rychlost je omezena na 210 km/h – ve vyšších rychlostech je už energetická spotřeba příliš vysoká. Díky kombinovanému systému nabíjení umožňujícímu nabíjet akumulátory střídavým i stejnosměrným proudem je podle Audi možné baterie vozu dobít za méně než dvě hodiny.

Audi R8 e-tron bude možné objednávat již od tohoto roku. Automobilka pak přiznává, že pomocí něj bude především testovat techniku pro chystaný sedan s elektrickým pohonem.

Od sériové R8 II je odvozen také závodní speciál R8 LMS, postavený podle pravidel kategorie GT3. Desetiválec byl prakticky zachován se sériovým vozem, vyladěn je však na 430 kW. Automobil byl zároveň odlehčen na 1.225 kilogramů. Audi začne R8 LMS nasazovat v příští sezoně.

Audi R8 II – technické údaje
ModelR8 V10R8 V10 plusR8 e-tron
Motor5.2 FSI V105.2 FSI V102x elektromotor
Zdvihový objem [cm3]52045204-
Válce/ventily10/410/4-
Největší výkon [kW]397449340
Točivý moment [N.m]540560920
Převodovka7DS7DS?
Max. rychlost [km/h]323330210
Zrychlení 0-100 km/h [s]3,53,23,9
Komb. spotřeba [l/100 km]11,812,4-

Anketa

Ohodnoťte design nového Audi R8 jako ve škole:
Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 
 

Přidat názorDiskuse: Audi R8 oficiálně: Zatím se dvěma verzemi…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne 7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne

Crossovery, velká i malá SUV. To je oblast, na které se…

Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává

V novém klipu od Mercedesu na třídu X si kromě jí samotné…

 



Audi R8 V10 RWS je očekávanou zadokolkou se čtyřmi kruhy ve znaku Audi R8 V10 RWS je očekávanou zadokolkou se čtyřmi kruhy ve znaku

Audi si pro letošní autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem…

Zadokolky od Audi pro normální smrtelníky? První bude R8 GT! Zadokolky od Audi pro normální smrtelníky? První bude R8 GT!

Pohon zadních kol u Audi R8 z okruhů dostane i na…

 



 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Včera

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek chce jeho konec, má vysvětlit „popravy“

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek…

Šéf finanční správy Martin Janeček a náměstkyně ministra financí Alena Schillerová budou na zasedání vlády 6.…

 

iSport.cz

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle! Sebrali mi telefon

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle!…

Dráhovému cyklistovi Tomáši Bábkovi obhajoba titulu mistra Evropy v keirinu nevyšla. Na šampionátu v Berlíně…

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny, tvrdí Ihnačák

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny,…

Evropu má procestovanou. A nepotřebuje k tomu cestovky, Brian Ihnačák (32) se zaměřením na ofenzivní hokejovou…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…