reklama


26.2. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Audi R8 oficiálně: Zatím se dvěma verzemi 5.2 FSI V10 a jako elektromobil

 

Audi R8 umí být stejně výkonné jako Lamborghini Huracán. Vedle verzí s atmosférickým motorem bude nabídnuta i elektrická R8 e-tron.

Krátce před premiérou na internet unikla první fotografie druhé generace Audi R8. Jen pár hodin poté automobilka vůz oficiálně odhalila. Veřejnost si nový ingolstadtský supersport bude moci poprvé prohlédnout příští týden, na ženevském autosalonu.

Zatímco první generace R8 debutovala v roce 2008 s osmiválcem a až dva roky poté nabídla i desetiválec, novinka zpočátku nabídne výhradně větší agregát. Atmosférický vidlicový desetiválec 5.2 FSI bude dostupný hned ve dvou výkonových verzích – základní nabídne 397 kW, silnější potom 449 kW. Motor s přímým a nepřímým vstřikováním známe již z Lamborghini Huracán, ve kterém dosahuje právě 449 kW.

Desetiválec bude spolupracovat výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic. Ta disponuje třemi automatickými režimy řazení a jedním manuálním nastavením. Kvůli snížení spotřeby převodovka při sundání nohy z plynového plynu vyřadí na neutrál.

Síla agregátu bude posílána na všechna kola, nápravy tvoří dvojitá lichoběžníková ramena. Pohon všech kol je nově vyvinutý – viskózní spojku na přední nápravě nahradila elektrohydraulická lamelová spojka. Při běžné jízdě je všechen točivý moment motoru posílán jen na zadní kola, v případě potřeby je však možné všechnu sílu poslat na přední nápravu. Silnější R8 V10 plus díky pohonu všech kol a vyladěnému desetiválci zrychlí z 0-100 km/h za 3,2 sekundy a jede až rychlostí 330 km/h.

Základem auta vyráběného v nově vybudované továrně Böllinger Höfe je platforma Audi Space Frame (ASF), proti řešení z první generace R8 však byla vylepšena, a to s ohledem na snížení hmotnosti auta (až o 50 kg) a zvýšení jeho tuhosti (o 40 %). Konstrukci ASF tvoří hliníkové slitiny a karbonem vyztužené plasty (CFRP). Suchá hmotnost silnějšího R8 V10 plus činí 1.454 kilogramů.

Design nové R8 je spíše evolucí než revolucí, křivky jsou ostřejšího rázu než dosud. Standardem jsou diodové svítilny, které však mohou nahradit moderní laserová světla. Také rozměry byly prakticky zachovány. Druhá generace R8 je dlouhá 4,42 metru, široká 1,94 metru a vysoká 1,24 metru. Rozvor náprav činí 2,65 metru.

Změnou prošel interiér, ve kterém se objevuje 12,3palcový displej. Ten nahradil analogové budíky a nabízí výběr mezi různými módy zobrazení. Nové jsou rovněž sedačky. Audi tvrdí, že kabina nové R8 má evokovat kokpity závodních vozů.

R8 dostane také elektromotor

Vedle verze s atmosférickým desetiválcem Audi potvrdilo také příchod elektrické varianty R8 e-tron. Elektrický supersport bude poháněn dvěma elektromotory, každý z nich disponuje 170 kW a 460 N.m. Baterie s kapacitou 92 kWh umožní autu ujet na jedno jejich dobití až 450 kilometrů.

Elektrická R8 zvládne zrychlit z 0-100 km/h za 3,9 sekundy, maximální rychlost je omezena na 210 km/h – ve vyšších rychlostech je už energetická spotřeba příliš vysoká. Díky kombinovanému systému nabíjení umožňujícímu nabíjet akumulátory střídavým i stejnosměrným proudem je podle Audi možné baterie vozu dobít za méně než dvě hodiny.

Audi R8 e-tron bude možné objednávat již od tohoto roku. Automobilka pak přiznává, že pomocí něj bude především testovat techniku pro chystaný sedan s elektrickým pohonem.

Od sériové R8 II je odvozen také závodní speciál R8 LMS, postavený podle pravidel kategorie GT3. Desetiválec byl prakticky zachován se sériovým vozem, vyladěn je však na 430 kW. Automobil byl zároveň odlehčen na 1.225 kilogramů. Audi začne R8 LMS nasazovat v příští sezoně.

Audi R8 II – technické údaje
ModelR8 V10R8 V10 plusR8 e-tron
Motor5.2 FSI V105.2 FSI V102x elektromotor
Zdvihový objem [cm3]52045204-
Válce/ventily10/410/4-
Největší výkon [kW]397449340
Točivý moment [N.m]540560920
Převodovka7DS7DS?
Max. rychlost [km/h]323330210
Zrychlení 0-100 km/h [s]3,53,23,9
Komb. spotřeba [l/100 km]11,812,4-

Anketa

Ohodnoťte design nového Audi R8 jako ve škole:
Spolupracujeme s TipCars.com
GE vzrostl zisk o 36 procent, příjmy však klesly GE vzrostl zisk o 36 procent, příjmy však klesly

Největšímu americkému průmyslovému konglomerátu General…

Přečtěte si o mužích Trumpovy vlády, kteří mají moc ovlivnit celý svět Přečtěte si o mužích Trumpovy vlády, kteří mají moc ovlivnit celý svět

S nástupem Donalda Trumpa do Bílého domu přijdou k moci i…

V Dukovanech klesne výroba elektřiny na polovinu, začíná téměř dvouměsíční odstávka V Dukovanech klesne výroba elektřiny na polovinu, začíná téměř dvouměsíční odstávka

V Jaderné elektrárně Dukovany začali energetici v poledne…

Ukrajina náhle zastavila výstavbu zdi na hranici s Ruskem, chybějí peníze Ukrajina náhle zastavila výstavbu zdi na hranici s Ruskem, chybějí peníze

Kyjev překvapivě zastavil stavbu zdi na hranici s Ruskem,…

 
 

Přidat názorDiskuse: Audi R8 oficiálně: Zatím se dvěma verzemi…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček

Muzeum autíček, které se nachází téměř ve všech…

Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu

Německý koncern chystá řadu novinek, z čehož by v blízké…

 




Zapomenuté koncepty: Audi Avus Quattro (1991) - Návrat k hliníku Zapomenuté koncepty: Audi Avus Quattro (1991) - Návrat k hliníku

Koncept Audi Avus Quattro připomínal předválečné…

Za volantem TT RS a R8: Překvapení a šok... Za volantem TT RS a R8: Překvapení a šok...

Na českých silnicích jsem vyzkoušel dvě nejlepší auta od…

 



 
Známe ceny omlazeného Volkswagenu Golf. Kolik stojí 1.0 TSI a 1.5 TSI?

Známe ceny omlazeného Volkswagenu Golf. Kolik stojí 1.0 TSI a 1.5 TSI?

Dnes 13:56

Oficiální ceník modernizovaného Volkswagenu Golf zatím není k dispozici, přesto ale známe ceny žhavých novinek v nabídce. Pod 400.000 Kč se nedostanou.




Blesk.cz

Trump jde do Bílého domu ONLINE: 2 bible, tisíce vojáků, humr i protesty

Trump jde do Bílého domu ONLINE: 2 bible, tisíce…

Republikán Donald Trump v pátek v pravé poledne místního času (18:00 českého času) složí ve Washingtonu před…

Šéf Zdeněk Pohlreich: O 17 kilo těžší a narvaný v kroji! To je pohled

Šéf Zdeněk Pohlreich: O 17 kilo těžší a narvaný v…

V dalším díle Ano, šéfe se Zdeněk Pohlreich (59) vydal na Pálavu do kempu. Během natáčení si vyzkoušel místní…

 

iSport.cz

Havlátův comeback na obzoru? V Kometě má dres, hrát ale dnes nebude

Havlátův comeback na obzoru? V Kometě má dres, hrát…

Česká hokejová hvězda poslední dekády je znovu o něco blíž svému návratu na led. Zbrusu nový dres Komety se…

Djokovičův pád. Je pohublý, vyčpělý a ztrácí se ve světě mimo tenis

Djokovičův pád. Je pohublý, vyčpělý a ztrácí se ve…

PŘÍMO Z MELBOURNE | Ještě v červnu měl Novak Djokovič v držení tituly ze všech čtyř grandslamů. Dnes mu zbývá už…

 

Reflex.cz

Naděje pro nás kuřáky: Hostinští, vyhlaste iniciativu Electronic Cigarette Friendly!

Naděje pro nás kuřáky: Hostinští, vyhlaste…

Neomarxistický boj zákonodárců o moje zdraví dosáhl dalšího vítězství — protikuřácký zákon prošel Senátem. V…

Život jinak – úžasné snímky českého fotografa Jakuba Demla

Život jinak – úžasné snímky českého fotografa Jakuba Demla

Fotograf Jakub Deml zahajuje v pátek 20. 1. 2017 výstavu svých fotografií z cyklu Život jinak. Osm snímků…

 
 
reklama