Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi RS 7: Facelift i pro nejvýkonnější Sportback

Aleš Dragoun
Diskuze (27)
Po modernizaci pětidveřového Audi A7 přichází na řadu i jeho nejvýkonnější varianta RS. Také tady jsou změny decentní.

RS 7 se podrobila podobným úpravám jako její slabší sourozenci, kteří byli odhaleni před necelými dvěma týdny a naživo k vidění na autosalonu v Lipsku. Modifikace přišly beztak velmi záhy, nezapomínejme na to, že ostrá varianta se představila poprvé teprve loni v lednu v Detroitu! Jsou spíše kosmetického rázu a abychom je našli, musíme si takřka vzít lupu.

Typická „single frame“ maska chladiče s voštinovou mřížkou dostala ostřejší rohy. Nejvýznamnější znak novinky představují ovšem užší přední světla, pásky z diod mohou nahradit nové příplatkové Matrix LED, ale oproti A7 a S7 tmavší. Vstupy vzduchu zůstaly prakticky stejné, stejně jako mlhovky i nápis „quattro“. Faceliftované provedení poznáme i zezadu podle odlišné grafiky koncových světel. Místo chromu může být exteriér zdoben matným hliníkem, karbonem nebo lesklou černí. Je libo novou RS 7 v bílé Glacier, černé Mythos, modré Sepang, či stříbrné Floret? Račte si vybrat! Uvnitř dostala nové přístroje a ovládání ventilace, řadicí páčky osmistupňového tiptronicu pod volantem jsou ergonomičtější . Většinu funkcí auta lze volit přes aktualizované rozhraní MMI s dotykovou plochou. Nechybí ani rychlé internetové připojení 4G LTE, samozřejmě standardní navigace, audio od dánských Bang & Olufsen, ani řada moderních asistenčních systémů.

Pod kapotou burácí stále tentýž vidlicový osmiválec 4.0 TFSI se dvěma turbodmychadly. Jeho 412 kW (560 koní) a hlavně 700 N.m autu stačí ke zrychlení z klidu na 100 km/h za 3,9 s. Hodnoty výkonu a točivého momentu se tedy nezvýšily, nebylo ani třeba. I maximální rychlost je takřka supersportovní, pokud si klient připlatí za deaktivaci omezovače, rozjede se v Německu až na 305 km/h. Jinak je standardem místo obligátních 250 km/h o třicet více. Díky vypínání válců přitom RS 7 spálí v kombinaci jen 9,5 l benzinu na každých 100 km. Samozřejmě normovaných, třístovka udělá v nádrži mnohem větší vír. RS 7 má pochopitelně i nadále stálý pohon všech kol quattro, sportovní diferenciál, který zlepšuje trakci, najdeme mezi mnoha „extras“.

Adaptivní podvozek se vzduchovým odpružením se při vyšších rychlostech sám sníží o 20 mm. Ještě sportovnější je varianta RS s tlumiči Dynamic Ride Control. Šasi má rozvor 2915 mm přední kola jsou od sebe vzdálena 1634 mm, zadní 1625 mm. V základu vůz jezdí na kovaných dvacetipalcových, je možné dále připlatit za jednadvacítky, dokonce ve třech barevných provedeních. Pod nimi se mohou skrývat místo ocelových kotoučů karbon-keramické, opět za nějaký ten tučný balík peněz navíc. Více odčerpá z konta i řízení s proměnným účinkem posilovače. Ač RS 7 (oficiálně s mezerou) patří do vyšší střední třídy, jeho délka atakuje pětimetrovou hranici, ostrý „sportback“ měří 5012 mm, je 1911 mm široký (se zrcátky dokonce úctyhodných 2139 mm) a jen 1419 mm vysoký.

Prodej nové RS 7 odstartuje až ve třetím čtvrtletí letošního roku. Německá základní cena startuje na částce 113 tisíc eur (3,1 milionu korun).

Aleš Dragoun
Diskuze (27)
Avatar - Hotwire
3. 6. 2014 11:08
K dokonalosti tomu chyba...
...uz len verzia RS7 kupe. :-)
2. 6. 2014 22:17
Re: Hmm
Změna je ta špička rovnoběžná se zkosením masky, která sleduje změnu tvaru masky samotné. Tak to teď dělají, výjimkou jsou jen A8 a TT. A3 a všechny facelifty (A4, A5 i A7) mají hranu u masky takhle. Tvar spodní hrany je prakticky stejný jako před faceliftem (a ano, dnes má variaci na tohle téma vše od A1 po A7).

Když se podíváš na A4 B8 před faceliftem, zjistíš, že její světla mají hranu u masky podobně jako A7 před faceliftem. Tady ta podoba není nová. Co udělali, je, že při faceliftu dali A4 a A5 podobný tvar spodní hrany světel jako měla A6 a A7.
Avatar - twistedTSD
2. 6. 2014 22:06
Re: Hmm
Ano, podobný tvar, pouze přiostřen. [odkaz]
2. 6. 2014 21:14
Na chvilku se mi zastavil dech.
S AUDI teď bude těžké soupeřit na poli designu. Že se z takové šedi, jako byly Audi A6 C6 propracuje AUDI až do takhle vysoké ligy stylu by asi čekal málokdo. Dnes ale naprostá nádhera a :yes: . Way to go.
2. 6. 2014 17:59
Re: Hmm
Chápu, že se ti nelíbí, ale z A4?