30.3. 2014 Aleš Jungmann Google+ profil Aleš Jungmann

10 aut, kvůli kterým netruchlíme

10 aut, kvůli kterým netruchlíme

Jsou auta, která nás opravdu nenadchla a tak jsme konec jejich prodeje nikterak neoplakali. Sestavili jsme v redakci malý žebříček „top ten“.

Redakcí každý rok projde řada celá testovacích automobilů, odhadem něco ke dvěma stovkám. Některé z nich se nám vryjí do paměti tím, že jsou báječná a rádi na ně vzpomínáme, naprostá většina však nezanechá v paměti redaktorů hlubší stopu.

Existuje ale ještě třetí skupina aut. Jsou to ty modely, které se nám do paměti zapsaly vysloveně negativně. Ať už tím, jak vypadají, jak jezdí nebo třeba už jen tím, že měkčené plasty na palubě v létě opravdu nehezky páchly. Rozhodli jsme se v redakci zavzpomínat a dát dohromady desítku aut, která už si nyní nekoupíte, a my po nich rozhodně netruchlíme.

A co vy, naši čtenáři? Na jaké auto vzpomínáte nejméně rádi a proč? Napište to prosím do diskuze.

10. Smart ForTwo

Desáté místo je hodně nevděčná pozice, protože se na něj obrazně řečeno tlačila celá řada modelů. Nakonec si jej odnesl Smart ForTwo. Malé, ve městě velmi šikovné auto trápily až neuvěřitelně dlouhé prodlevy automatické robotizované převodovky, kdy po dlouhatánském čekání přišlo cuknutí a zhoupnutí celého Smartu dopředu a dozadu. Nehledě na strach o vlastní život při případné nehodě ve vyšší rychlosti.

 [600×308]

9. BMW 1 s atmosférickými čtyřválci

Pořádný motor je poctivá benzinová atmosféra, kterou je radost vytáčet do červeného pole. Tvůrce tohoto mýtu měl však určitě na mysli něco jiného, než atmosférické čtyřválce BMW. Modely 116i, 118i a 120i s dvoulitrem o výkonu 90, 105 nebo 125 kW totiž kdovíjak hbité nebyly. A jezdit s nimi ani nevyvolávalo žádnou zvláštní radost, hlavně kvůli chybějícímu točivému momentu a mdlému projevu. Kdo se jednou svezl novou generací řady 1 s některým z přeplňovaných benzinových motorů, ten se na zaryté fanoušky předchozího modelu bude dívat s chápavým úsměvem.

 [600×306]

8. Opel Sintra

Opel na případě Sintry ukázal, že ani velká a zkušená automobilka se občas nevyvaruje doslova fatálních přešlapů. Už od samotného uvedení velkého MPV na trhy v roce 1997 se média nehezky zmiňovala o kvalitě zpracování interiéru a moc dobrou pověst si Sintra nevysloužila ani za svou velkou nespolehlivost. Drtivou ránou však pro Opel byly výsledky nárazových testů v roce 1998, ve kterých (hlavně v případě toho předního) Sintra totálně propadla. Celkový zisk pouze dvou a půl hvězdiček z pěti znamenal velký útlum zájmu zákazníků a ukončení výroby v roce 1999, tedy po dvou letech v nabídce.

 [600×318]

7. Renault Thalia

Malý interiér, laciné provedení a mizerné jízdní vlastnosti byly dost vážné důvody pořídit cokoliv jiného, pokud jste si mohli dovolit alespoň o pár tisíc dražší auto. Lowendový Renault totiž mohl konkurovat hlavně nízkou cenou a samotným faktem, že se jednalo o nové auto. Mnoho zákazníků mu proto dalo automaticky přednost před kvalitnější ojetinou. Že si Renault tímto modelem zbytečně kazí image a zároveň leze do zelí vlastní značce Dacia, to pochopila i sama automobilka a Renault Thalia v tichosti stáhla z nabídky. Dnes si můžete za stejné peníze od Dacie koupit výrazně lepší Logan nebo Sandero.

 [600×281]

6. SsangYong Rodius

Finalista řady anket o nejošklivější vůz světa ani naší redakci nikterak neschází. Pamatujeme si třeba na nepěknou vůni plastů, velmi špatný výhled z auta nebo těžko definovatelný pocit „pojízdné rakve“. To se zkrátka musí zažít...a nebo raději ne. O nic jste opravdu nepřišli. Na majitele SsangYongu Rodius čekalo v myčce další nepříjemné překvapení: podivný zadní spojler kartáče velmi rády oddělily od vozu. Že by chtěly alespoň symbolicky vylepšit vzhled auta?

 [600×357]

5. Seat Toledo III

První generace byla správným autem pro svoji dobu. S druhým Toledem Seat lehce chyboval, když místo praktičtějšího liftbacku vytvořil pohledný sedan nižší střední třídy. Ovšem třetí generace, to byla teprve opravdová střelba mimo terč. Podivný kříženec hatchbacku a MPV se až příliš podobal Seatu Altea a když Španělé vyrukovali s hezčí, praktičtější a stejně velkou Alteou XL, ztratilo minulé Toledo poslední zbytky smyslu své existence. Seat se nakonec pokorně vrátil k původní koncepci, současné Toledo je opět liftback a jedná se vlastně o mírně upravenou Škodu Rapid.

 [600×360]

4. Kia Sephia

Model, na který by Kia dost možná ráda zapomněla. Pro nás byla Kia Sephia zřejmě vůbec nejhorším modelem této korejské značky, který jsme kdy řídili. Příšerné bylo zejména řízení, které mělo vůle doslova jako traktor. A to možná tyto pracanty ještě urážíme. Všechny Sephie prodané v ČR táhly buď doleva, nebo doprava, ale žádná nejela rovně, což dovozce dokonce potvrdil. Ani o zpracování se model nemohl opřít; puch z plastů a ledabylé zpracování už naštěstí u dnešních vozů značky Kia nehrozí.

 [600×291]

3. Suzuki Alto

Miniauto s japonským logem, avšak indickým původem, v těchto dnech na českém trhu končí. Výraznějšího rozšíření se Suzuki Alto nedočkalo, protože indický nadstandard v Evropě stále znamená nanejvýš slabší průměr. Češi si raději připlatí za větší auto, v bohatších zemích mají zase rádi třeba Fiaty 500 a Pandy. Situaci Altu navíc komplikovalo Suzuki Splash, které nabízelo za podobné peníze vyšší karoserii, prostornější kabinu, atraktivnější design a kvalitnější materiály v interiéru. Suzuki tuto situaci vyřešilo logicky, oba modely dostanou jediného nástupce, který bude vlastně jejich křížencem.

 [600×367]

2. Peugeot 1007

Boční posuvné dveře vypadaly v katalogu lákavě a snad i prakticky, nicméně zase taková výhra to nebyla. Otevírání a zavírání 42 kg těžkých dveří braly na svá bedra elektromotory, jejichž konstrukční parametry jsou podobné těm ze stěračů, takže celá operace trvala dlouho. Dobře trénovaný jedinec naštěstí mohl celou operaci uspíšit klasickým tahem za kliku. Na německém trhu byly zaznamenány ojedinělé případy kuriózního vytopení Peugeotu 1007 v myčce, která svými rotujícími kartáči zachytila za vnější kliku dveří a odsunula boční dveře právě ve chvíli, kdy kolem vozu začínal vodní koncert. Dveře navíc často příliš dobře nepasovaly a za jízdy vrzaly a otřásaly se. Ani podivně váhavá robotizovaná převodovka si naše sympatie nezískala.

 [600×294]

1. Fiat Multipla 1. generace

Multiplu první generace jste buď milovali, nebo nenáviděli. Většinou to druhé. Pokud jste tedy neměli tři děti, pak jste kvůli velmi dobré užitné hodnotě často překousli posměch okolí a podivný vzhled tohoto Fiatu, kterému se ne náhodou přezdívalo „žába“. Po výrazné modernizaci v roce 2004 vypadal Fiat Multipla o poznání přijatelněji.

 [600×353]

Spolupracujeme s TipCars.com
Online: V první volební den hlasovalo přes 40 procent voličů Online: V první volební den hlasovalo přes 40 procent voličů

Začaly volby. Občané hlasují o tom, kdo nově zasedne do…

Americký rozpočtový deficit výrazně vzrostl, i když do něj přitekly rekordní příjmy Americký rozpočtový deficit výrazně vzrostl, i když do něj přitekly rekordní příjmy

Rozpočtový deficit Spojených států v uplynulém fiskálním…

Podpora a výzva k terorismu má z internetu mizet do dvou hodin, shodla se G7 Podpora a výzva k terorismu má z internetu mizet do dvou hodin, shodla se G7

Podpora terorismu a výzvy k teroristickým činům mají v…

Bitcoin prolomil další hranici, letos už jeho hodnota vzrostla šestinásobně Bitcoin prolomil další hranici, letos už jeho hodnota vzrostla šestinásobně

Hodnota kybernetické měny bitcoin dnes poprvé překročila…

 
 

Přidat názorDiskuse: 10 aut, kvůli kterým netruchlíme






Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

 





 
Model motoru Bugatti Chiron může být váš. Stojí jako nová Dacia

Model motoru Bugatti Chiron může být váš. Stojí jako nová Dacia

Včera

Jednotka v měřítku 1:4 bohužel není funkční, přesto jde o fascinující práci. Její stavba trvala neuvěřitelných 220 hodin.




Blesk.cz

Tajemství letušek: Sex s boháči za peníze a s piloty v kokpitu?!

Tajemství letušek: Sex s boháči za peníze a s piloty…

Nejmenovaná britská letuška popsala skandální praktiky svých kolegyň. Čím dál víc stevardek si prý přivydělává…

Jaký otec, taková dcera. Recenze Layton's Mystery Journey: Katrielle and the Millionaires' Conspiracy

Jaký otec, taková dcera. Recenze Layton's Mystery…

Krev není voda. A geny nadějná detektivka Katrielle Layton rozhodně nezapře. Jejím otcem totiž není nikdo jiný…

 

iSport.cz

Zklamaný Honejsek po prohře v Pardubicích: Faulovali jsme jak žáčci

Zklamaný Honejsek po prohře v Pardubicích: Faulovali…

Vidíte ty záblesky šikovnosti, schopnost se nacpat pro gól. Drzost. Antonín Honejsek v sezoně odehrál 12 zápasů…

VIDEO: Brno padlo s Hradcem, v čele je Plzeň. Liberec má první výhru venku

VIDEO: Brno padlo s Hradcem, v čele je Plzeň.…

VIDEO | Páteční 15. kolo hokejové Tipsport extraligy pořadí na čele tabulky nezměnilo. Plzeň zůstala i přes…

 

Reflex.cz

Žena si přinesla z blešího trhu raritu. Nikdy nepublikované fotky mladých Stounů

Žena si přinesla z blešího trhu raritu. Nikdy…

Bleší trhy. Jedni je milují, vyhledávají a jsou dokonce ochotni za nimi i cestovat. Například do Paříže, kde…

Padrťské rybníky aneb Hluboké oči brdské krajiny

Padrťské rybníky aneb Hluboké oči brdské krajiny

Brdy loni definitivně opustili vojáci a tato středočeská oblast se po dlouhých 90 letech otevřela turistům.…