30.3. 2014 Aleš Jungmann Google+ profil Aleš Jungmann

10 aut, kvůli kterým netruchlíme

10 aut, kvůli kterým netruchlíme

Jsou auta, která nás opravdu nenadchla a tak jsme konec jejich prodeje nikterak neoplakali. Sestavili jsme v redakci malý žebříček „top ten“.

Redakcí každý rok projde řada celá testovacích automobilů, odhadem něco ke dvěma stovkám. Některé z nich se nám vryjí do paměti tím, že jsou báječná a rádi na ně vzpomínáme, naprostá většina však nezanechá v paměti redaktorů hlubší stopu.

Existuje ale ještě třetí skupina aut. Jsou to ty modely, které se nám do paměti zapsaly vysloveně negativně. Ať už tím, jak vypadají, jak jezdí nebo třeba už jen tím, že měkčené plasty na palubě v létě opravdu nehezky páchly. Rozhodli jsme se v redakci zavzpomínat a dát dohromady desítku aut, která už si nyní nekoupíte, a my po nich rozhodně netruchlíme.

A co vy, naši čtenáři? Na jaké auto vzpomínáte nejméně rádi a proč? Napište to prosím do diskuze.

10. Smart ForTwo

Desáté místo je hodně nevděčná pozice, protože se na něj obrazně řečeno tlačila celá řada modelů. Nakonec si jej odnesl Smart ForTwo. Malé, ve městě velmi šikovné auto trápily až neuvěřitelně dlouhé prodlevy automatické robotizované převodovky, kdy po dlouhatánském čekání přišlo cuknutí a zhoupnutí celého Smartu dopředu a dozadu. Nehledě na strach o vlastní život při případné nehodě ve vyšší rychlosti.

 [600×308]

9. BMW 1 s atmosférickými čtyřválci

Pořádný motor je poctivá benzinová atmosféra, kterou je radost vytáčet do červeného pole. Tvůrce tohoto mýtu měl však určitě na mysli něco jiného, než atmosférické čtyřválce BMW. Modely 116i, 118i a 120i s dvoulitrem o výkonu 90, 105 nebo 125 kW totiž kdovíjak hbité nebyly. A jezdit s nimi ani nevyvolávalo žádnou zvláštní radost, hlavně kvůli chybějícímu točivému momentu a mdlému projevu. Kdo se jednou svezl novou generací řady 1 s některým z přeplňovaných benzinových motorů, ten se na zaryté fanoušky předchozího modelu bude dívat s chápavým úsměvem.

 [600×306]

8. Opel Sintra

Opel na případě Sintry ukázal, že ani velká a zkušená automobilka se občas nevyvaruje doslova fatálních přešlapů. Už od samotného uvedení velkého MPV na trhy v roce 1997 se média nehezky zmiňovala o kvalitě zpracování interiéru a moc dobrou pověst si Sintra nevysloužila ani za svou velkou nespolehlivost. Drtivou ránou však pro Opel byly výsledky nárazových testů v roce 1998, ve kterých (hlavně v případě toho předního) Sintra totálně propadla. Celkový zisk pouze dvou a půl hvězdiček z pěti znamenal velký útlum zájmu zákazníků a ukončení výroby v roce 1999, tedy po dvou letech v nabídce.

 [600×318]

7. Renault Thalia

Malý interiér, laciné provedení a mizerné jízdní vlastnosti byly dost vážné důvody pořídit cokoliv jiného, pokud jste si mohli dovolit alespoň o pár tisíc dražší auto. Lowendový Renault totiž mohl konkurovat hlavně nízkou cenou a samotným faktem, že se jednalo o nové auto. Mnoho zákazníků mu proto dalo automaticky přednost před kvalitnější ojetinou. Že si Renault tímto modelem zbytečně kazí image a zároveň leze do zelí vlastní značce Dacia, to pochopila i sama automobilka a Renault Thalia v tichosti stáhla z nabídky. Dnes si můžete za stejné peníze od Dacie koupit výrazně lepší Logan nebo Sandero.

 [600×281]

6. SsangYong Rodius

Finalista řady anket o nejošklivější vůz světa ani naší redakci nikterak neschází. Pamatujeme si třeba na nepěknou vůni plastů, velmi špatný výhled z auta nebo těžko definovatelný pocit „pojízdné rakve“. To se zkrátka musí zažít...a nebo raději ne. O nic jste opravdu nepřišli. Na majitele SsangYongu Rodius čekalo v myčce další nepříjemné překvapení: podivný zadní spojler kartáče velmi rády oddělily od vozu. Že by chtěly alespoň symbolicky vylepšit vzhled auta?

 [600×357]

5. Seat Toledo III

První generace byla správným autem pro svoji dobu. S druhým Toledem Seat lehce chyboval, když místo praktičtějšího liftbacku vytvořil pohledný sedan nižší střední třídy. Ovšem třetí generace, to byla teprve opravdová střelba mimo terč. Podivný kříženec hatchbacku a MPV se až příliš podobal Seatu Altea a když Španělé vyrukovali s hezčí, praktičtější a stejně velkou Alteou XL, ztratilo minulé Toledo poslední zbytky smyslu své existence. Seat se nakonec pokorně vrátil k původní koncepci, současné Toledo je opět liftback a jedná se vlastně o mírně upravenou Škodu Rapid.

 [600×360]

4. Kia Sephia

Model, na který by Kia dost možná ráda zapomněla. Pro nás byla Kia Sephia zřejmě vůbec nejhorším modelem této korejské značky, který jsme kdy řídili. Příšerné bylo zejména řízení, které mělo vůle doslova jako traktor. A to možná tyto pracanty ještě urážíme. Všechny Sephie prodané v ČR táhly buď doleva, nebo doprava, ale žádná nejela rovně, což dovozce dokonce potvrdil. Ani o zpracování se model nemohl opřít; puch z plastů a ledabylé zpracování už naštěstí u dnešních vozů značky Kia nehrozí.

 [600×291]

3. Suzuki Alto

Miniauto s japonským logem, avšak indickým původem, v těchto dnech na českém trhu končí. Výraznějšího rozšíření se Suzuki Alto nedočkalo, protože indický nadstandard v Evropě stále znamená nanejvýš slabší průměr. Češi si raději připlatí za větší auto, v bohatších zemích mají zase rádi třeba Fiaty 500 a Pandy. Situaci Altu navíc komplikovalo Suzuki Splash, které nabízelo za podobné peníze vyšší karoserii, prostornější kabinu, atraktivnější design a kvalitnější materiály v interiéru. Suzuki tuto situaci vyřešilo logicky, oba modely dostanou jediného nástupce, který bude vlastně jejich křížencem.

 [600×367]

2. Peugeot 1007

Boční posuvné dveře vypadaly v katalogu lákavě a snad i prakticky, nicméně zase taková výhra to nebyla. Otevírání a zavírání 42 kg těžkých dveří braly na svá bedra elektromotory, jejichž konstrukční parametry jsou podobné těm ze stěračů, takže celá operace trvala dlouho. Dobře trénovaný jedinec naštěstí mohl celou operaci uspíšit klasickým tahem za kliku. Na německém trhu byly zaznamenány ojedinělé případy kuriózního vytopení Peugeotu 1007 v myčce, která svými rotujícími kartáči zachytila za vnější kliku dveří a odsunula boční dveře právě ve chvíli, kdy kolem vozu začínal vodní koncert. Dveře navíc často příliš dobře nepasovaly a za jízdy vrzaly a otřásaly se. Ani podivně váhavá robotizovaná převodovka si naše sympatie nezískala.

 [600×294]

1. Fiat Multipla 1. generace

Multiplu první generace jste buď milovali, nebo nenáviděli. Většinou to druhé. Pokud jste tedy neměli tři děti, pak jste kvůli velmi dobré užitné hodnotě často překousli posměch okolí a podivný vzhled tohoto Fiatu, kterému se ne náhodou přezdívalo „žába“. Po výrazné modernizaci v roce 2004 vypadal Fiat Multipla o poznání přijatelněji.

 [600×353]

Spolupracujeme s TipCars.com
Premiéři visegrádské čtyřky mají jasno: Chceme spořádaný brexit a přístup na britský trh Premiéři visegrádské čtyřky mají jasno: Chceme spořádaný brexit a přístup na britský trh

Budoucí právní postavení občanů Evropské unie v Británii…

Trump zrušil Obamův program na ochranu přírody, těžaři už slaví Trump zrušil Obamův program na ochranu přírody, těžaři už slaví

Americký prezident Donald Trump podepsal exekutivní…

VIDEO: Dopady Dieselgate - tisíce odstavených aut po celých Spojených státech VIDEO: Dopady Dieselgate - tisíce odstavených aut po celých Spojených státech

Vykoupené vozy z kauzy Dieselgate Volkswagen shromažďuje…

Česká exportní banka se vyhrabala ze ztráty, vykázala téměř půlmiliardový zisk Česká exportní banka se vyhrabala ze ztráty, vykázala téměř půlmiliardový zisk

Česká exportní banka (ČEB) loni poprvé za 12 let nežádala…

 
 

Přidat názorDiskuse: 10 aut, kvůli kterým netruchlíme






Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní

V ČR vyráběný Hyundai ix20 se nabízí od roku 2010.…

 






 
Tatra v Top Gearu: Milníky automobilky a představení 613/5 v šesti minutách

Tatra v Top Gearu: Milníky automobilky a představení 613/5 v šesti minutách

Dnes 19:52

Životopis kopřivnické Tatry je Čechům a Slovákům velmi dobře znám. V západní Evropě ale dlouho nebyla v obecném povědomí, šlo o libůstku pro znalce.




Blesk.cz

Nákupy z Číny: Zapomeňte mobily a pozor na hračky a šperky, říká expert

Nákupy z Číny: Zapomeňte mobily a pozor na hračky a…

Přemýšlíte, že si nakoupíte zboží v Číně přes internet, protože vás zaujala široká nabídka a nízké ceny?…

Umělec zvěčňuje nahé modelky na opuštěných místech: Najdete je všechny?

Umělec zvěčňuje nahé modelky na opuštěných místech:…

Americký fotograf Brian Cattelle procestoval každý stát USA, aby zvěčnil krásu tamních opuštěných míst. Fotí je…

 

iSport.cz

Argentinský boj ve výškách. S nevolnostmi budou zápolit viagrou!

Argentinský boj ve výškách. S nevolnostmi budou…

Absence Lionela Messiho není jedinou přítěží pro argentinskou reprezentaci v kvalifikačním zápase na MS 2018…

Šilhavý před derby: Trénovali jsme v osmi lidech, hovor s Radou vynechám

Šilhavý před derby: Trénovali jsme v osmi lidech,…

Po osmi letech jdou do derby zase z pozice favorita. Fotbalisté Slavie na jaře válí, svými výkony baví fanoušky…

 

Reflex.cz

Na kolena a nakupovat: V Bulharsku z nouze otevírali obchody ve sklepě, teď jsou fenoménem

Na kolena a nakupovat: V Bulharsku z nouze otevírali…

Po pádu komunismu chtělo mnoho Bulharů zahájit svoje vlastní podnikání. Zejména drobní obchodníci v Sofii ale v…

Herečka Doláková exkluzivně z Hollywoodu: Rodiče tu mají děti jen pro roztomilé fotky na Instagram

Herečka Doláková exkluzivně z Hollywoodu: Rodiče tu…

Alena Doláková mluví čtyřmi jazyky, vystudovala JAMU, hrála v Celetné i Svěrákových Třech bratrech, už rok žije…