reklama


30.3. 2014 Aleš Jungmann Google+ profil Aleš Jungmann

10 aut, kvůli kterým netruchlíme

10 aut, kvůli kterým netruchlíme

Jsou auta, která nás opravdu nenadchla a tak jsme konec jejich prodeje nikterak neoplakali. Sestavili jsme v redakci malý žebříček „top ten“.

Redakcí každý rok projde řada celá testovacích automobilů, odhadem něco ke dvěma stovkám. Některé z nich se nám vryjí do paměti tím, že jsou báječná a rádi na ně vzpomínáme, naprostá většina však nezanechá v paměti redaktorů hlubší stopu.

Existuje ale ještě třetí skupina aut. Jsou to ty modely, které se nám do paměti zapsaly vysloveně negativně. Ať už tím, jak vypadají, jak jezdí nebo třeba už jen tím, že měkčené plasty na palubě v létě opravdu nehezky páchly. Rozhodli jsme se v redakci zavzpomínat a dát dohromady desítku aut, která už si nyní nekoupíte, a my po nich rozhodně netruchlíme.

A co vy, naši čtenáři? Na jaké auto vzpomínáte nejméně rádi a proč? Napište to prosím do diskuze.

10. Smart ForTwo

Desáté místo je hodně nevděčná pozice, protože se na něj obrazně řečeno tlačila celá řada modelů. Nakonec si jej odnesl Smart ForTwo. Malé, ve městě velmi šikovné auto trápily až neuvěřitelně dlouhé prodlevy automatické robotizované převodovky, kdy po dlouhatánském čekání přišlo cuknutí a zhoupnutí celého Smartu dopředu a dozadu. Nehledě na strach o vlastní život při případné nehodě ve vyšší rychlosti.

 [600×308]

9. BMW 1 s atmosférickými čtyřválci

Pořádný motor je poctivá benzinová atmosféra, kterou je radost vytáčet do červeného pole. Tvůrce tohoto mýtu měl však určitě na mysli něco jiného, než atmosférické čtyřválce BMW. Modely 116i, 118i a 120i s dvoulitrem o výkonu 90, 105 nebo 125 kW totiž kdovíjak hbité nebyly. A jezdit s nimi ani nevyvolávalo žádnou zvláštní radost, hlavně kvůli chybějícímu točivému momentu a mdlému projevu. Kdo se jednou svezl novou generací řady 1 s některým z přeplňovaných benzinových motorů, ten se na zaryté fanoušky předchozího modelu bude dívat s chápavým úsměvem.

 [600×306]

8. Opel Sintra

Opel na případě Sintry ukázal, že ani velká a zkušená automobilka se občas nevyvaruje doslova fatálních přešlapů. Už od samotného uvedení velkého MPV na trhy v roce 1997 se média nehezky zmiňovala o kvalitě zpracování interiéru a moc dobrou pověst si Sintra nevysloužila ani za svou velkou nespolehlivost. Drtivou ránou však pro Opel byly výsledky nárazových testů v roce 1998, ve kterých (hlavně v případě toho předního) Sintra totálně propadla. Celkový zisk pouze dvou a půl hvězdiček z pěti znamenal velký útlum zájmu zákazníků a ukončení výroby v roce 1999, tedy po dvou letech v nabídce.

 [600×318]

7. Renault Thalia

Malý interiér, laciné provedení a mizerné jízdní vlastnosti byly dost vážné důvody pořídit cokoliv jiného, pokud jste si mohli dovolit alespoň o pár tisíc dražší auto. Lowendový Renault totiž mohl konkurovat hlavně nízkou cenou a samotným faktem, že se jednalo o nové auto. Mnoho zákazníků mu proto dalo automaticky přednost před kvalitnější ojetinou. Že si Renault tímto modelem zbytečně kazí image a zároveň leze do zelí vlastní značce Dacia, to pochopila i sama automobilka a Renault Thalia v tichosti stáhla z nabídky. Dnes si můžete za stejné peníze od Dacie koupit výrazně lepší Logan nebo Sandero.

 [600×281]

6. SsangYong Rodius

Finalista řady anket o nejošklivější vůz světa ani naší redakci nikterak neschází. Pamatujeme si třeba na nepěknou vůni plastů, velmi špatný výhled z auta nebo těžko definovatelný pocit „pojízdné rakve“. To se zkrátka musí zažít...a nebo raději ne. O nic jste opravdu nepřišli. Na majitele SsangYongu Rodius čekalo v myčce další nepříjemné překvapení: podivný zadní spojler kartáče velmi rády oddělily od vozu. Že by chtěly alespoň symbolicky vylepšit vzhled auta?

 [600×357]

5. Seat Toledo III

První generace byla správným autem pro svoji dobu. S druhým Toledem Seat lehce chyboval, když místo praktičtějšího liftbacku vytvořil pohledný sedan nižší střední třídy. Ovšem třetí generace, to byla teprve opravdová střelba mimo terč. Podivný kříženec hatchbacku a MPV se až příliš podobal Seatu Altea a když Španělé vyrukovali s hezčí, praktičtější a stejně velkou Alteou XL, ztratilo minulé Toledo poslední zbytky smyslu své existence. Seat se nakonec pokorně vrátil k původní koncepci, současné Toledo je opět liftback a jedná se vlastně o mírně upravenou Škodu Rapid.

 [600×360]

4. Kia Sephia

Model, na který by Kia dost možná ráda zapomněla. Pro nás byla Kia Sephia zřejmě vůbec nejhorším modelem této korejské značky, který jsme kdy řídili. Příšerné bylo zejména řízení, které mělo vůle doslova jako traktor. A to možná tyto pracanty ještě urážíme. Všechny Sephie prodané v ČR táhly buď doleva, nebo doprava, ale žádná nejela rovně, což dovozce dokonce potvrdil. Ani o zpracování se model nemohl opřít; puch z plastů a ledabylé zpracování už naštěstí u dnešních vozů značky Kia nehrozí.

 [600×291]

3. Suzuki Alto

Miniauto s japonským logem, avšak indickým původem, v těchto dnech na českém trhu končí. Výraznějšího rozšíření se Suzuki Alto nedočkalo, protože indický nadstandard v Evropě stále znamená nanejvýš slabší průměr. Češi si raději připlatí za větší auto, v bohatších zemích mají zase rádi třeba Fiaty 500 a Pandy. Situaci Altu navíc komplikovalo Suzuki Splash, které nabízelo za podobné peníze vyšší karoserii, prostornější kabinu, atraktivnější design a kvalitnější materiály v interiéru. Suzuki tuto situaci vyřešilo logicky, oba modely dostanou jediného nástupce, který bude vlastně jejich křížencem.

 [600×367]

2. Peugeot 1007

Boční posuvné dveře vypadaly v katalogu lákavě a snad i prakticky, nicméně zase taková výhra to nebyla. Otevírání a zavírání 42 kg těžkých dveří braly na svá bedra elektromotory, jejichž konstrukční parametry jsou podobné těm ze stěračů, takže celá operace trvala dlouho. Dobře trénovaný jedinec naštěstí mohl celou operaci uspíšit klasickým tahem za kliku. Na německém trhu byly zaznamenány ojedinělé případy kuriózního vytopení Peugeotu 1007 v myčce, která svými rotujícími kartáči zachytila za vnější kliku dveří a odsunula boční dveře právě ve chvíli, kdy kolem vozu začínal vodní koncert. Dveře navíc často příliš dobře nepasovaly a za jízdy vrzaly a otřásaly se. Ani podivně váhavá robotizovaná převodovka si naše sympatie nezískala.

 [600×294]

1. Fiat Multipla 1. generace

Multiplu první generace jste buď milovali, nebo nenáviděli. Většinou to druhé. Pokud jste tedy neměli tři děti, pak jste kvůli velmi dobré užitné hodnotě často překousli posměch okolí a podivný vzhled tohoto Fiatu, kterému se ne náhodou přezdívalo „žába“. Po výrazné modernizaci v roce 2004 vypadal Fiat Multipla o poznání přijatelněji.

 [600×353]

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Martina Čabana: Brexit bude. Cirkus taky Komentář Martina Čabana: Brexit bude. Cirkus taky

Výrok britského nejvyššího soudu ztížil pozici premiérky…

Lukáš Hradský: České rejdaře živí hlavně přeprava v zahraničí Lukáš Hradský: České rejdaře živí hlavně přeprava v zahraničí

Ještě před deseti lety bylo povídání s českými rejdaři…

Britská politická bomba: o brexitu musí rozhodnout parlament Britská politická bomba: o brexitu musí rozhodnout parlament

Vláda Theresy Mayové bude potřebovat souhlas parlamentu,…

Hřbitov vlaků na brněnském dolním nádraží. Prohlédněte si rozsáhlou fotogalerii Hřbitov vlaků na brněnském dolním nádraží. Prohlédněte si rozsáhlou fotogalerii

Brno dolní nádraží je nákladní železniční stanice v…

 
 

Přidat názorDiskuse: 10 aut, kvůli kterým netruchlíme


reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

Nejlevnější auta z let 1977 a 2017. Tehdy stál trabant 15 platů, dnes dacia jen 6 Nejlevnější auta z let 1977 a 2017. Tehdy stál trabant 15 platů, dnes dacia jen 6

Dnes je u dealerů značek působících na území České…

 






 
Převodka řízení: Díky ní odbočíte. Jak funguje? A čím se liší jednotlivé typy?

Převodka řízení: Díky ní odbočíte. Jak funguje? A čím se liší jednotlivé typy?

Dnes 08:00

Točíte volantem a přitom se vychylují kola do stran. Je to zásluhou převodky řízení, která převádí otáčivý pohyb volantu na posuvných spojovacích tyčích řízení.




Blesk.cz

Češi ničí „slepá“ místa: Mapují zapomenuté kouty světa

Češi ničí „slepá“ místa: Mapují zapomenuté kouty světa

Odlehlé vesničky v Jižním Súdánu nebo tropické oblasti v Kongu. Taková místa se snaží podrobně zmapovat projekt…

Smogová situace v Praze skončila. V podnicích mohli opět naplno rozjet provoz

Smogová situace v Praze skončila. V podnicích mohli…

Meteorologové zrušili v pondělí večer regulaci pro čtyři výrobní podniky v Praze, vyhlášenou v sobotu kvůli…

 

iSport.cz

Federer znovu válí, na Australian Open si zahraje o finále s Wawrinkou

Federer znovu válí, na Australian Open si zahraje o…

Roger Federer si zahraje o finále Australian Open, když v semifinálovém zápase porazil Němce Mischu Zvereva 6:1,…

Sňozík o roli s Lavim: Spát s ženou spoluhráče? Jen sranda v seriálu

Sňozík o roli s Lavim: Spát s ženou spoluhráče? Jen…

Je to fenomén a on se stal jeho součástí. Brankář Radek Sňozík si zahrál sám sebe v seriálu Vyšehrad, který si…

 

Reflex.cz

Češi začali mapovat zapomenutá místa planety, zvládne to i babička

Češi začali mapovat zapomenutá místa planety,…

Odlehlé vesničky v Jižním Súdánu nebo tropické oblasti v Kongu. Taková místa se snaží podrobně zmapovat projekt…

Realitní trh v Česku se dočista zbláznil. Až zdejší bublina praskne, budou se všichni divit

Realitní trh v Česku se dočista zbláznil. Až zdejší…

Podle aktuálních statistik se prodává metr čtvereční u nového bytu v Praze za nevídaných 70 tisíc korun. A…

 
 
reklama