Fiat Multipla 1,6

Fiat Multipla 1,6

 
 

Od svého uvedení na trh se Multipla dočkala jistě mnoha více či méně lichotivých přezdívek. Ať je ale vztah lidí k tomuto vozu jakýkoli, marketingoví odborníci v Turínu mohou být s pokojeni: lidé si tohle auto zapamatovali.

Od svého uvedení na trh se Multipla dočkala jistě mnoha více či méně lichotivých přezdívek. Ať je ale vztah lidí k tomuto vozu jakýkoli, marketingoví odborníci v Turínu mohou být spokojeni: lidé si tohle auto zapamatovali.

Multipla se svou koncepcí dvou řad po třech sedadlech při celkové délce pod čtyři metry dělá potíž už při zařazení do třídy. Nezvyklou šířkou a výškou patří do MPV, kapacitou a délkou spíše ještě do minivanů. Jakákoli snaha vecpat průkopnicky konstruovanou Multiplu do přihrádek je ale pro zákazníka celkem zbytečná. Celkem solidní výsledky prodeje i po dvou a půl letech od uvedení na český trh ale dokazují, že kromě extravagance si tohle auto drží svou míru obliby i díky svým užitným vlastnostem.

Vnější design Multiply je zbytečné popisovat, za zmínku však stojí několik detailů. Přední profil s masivním "delfíním nosem" ukrývá relativně malé světlomety ve třech úrovních. Nejenže to vypadá zajímavě, ale dálková světla v metrové výšce nad zemí jsou pro kvalitu osvětlení velkým přínosem. Oblé křivky přídě navazují na neobvykle svislé boční stěny s velkorysým prosklením a vše korunuje mohutná svislá záď se svislým vypouklým sklem na mohutném vzhůru otevíratelném víku. Vzhled je přísně podřízen prostorové koncepci: díky kombinaci minivanové výšky, MPV šířky a velkého rozvoru působí Multipla velmi stabilně, může ale připomínat i užitkové auto.

O interiéru musíme především říci, že je plnohodnotně šestimístný - soulad údaje v technickém průkazu a skutečnosti přitom není příliš obvyklý. I v plném obsazení si žádný z řidičů ani spolujezdci nestěžovali na nedostatek prostoru. Sedačky jsou pohodlné a přiměřeně tuhé, postrádají ale výraznější boční vedení. Vlevo od řidičova sedadla najdeme ruční brzdu, tím ale nezvyklosti ovládání nekončí. Všechny přístroje a ovladače jsou totiž sdruženy v nedefinovatelném shluku před prostředním sedadlem, jsou ovšem natočeny k řidiči. Nejsympatičtější na tomto řešení je krátká řadicí páka (kterou známe z Ulyssee a dočkáme se jí i v modelu Stilo). Mohutná palubní deska zaujme především rozměrnými úložnými schránkami před krajními sedadly - tedy i před řidičem. V zájmu pohodlného ovládání řidičem je ale středový panel přece jen vysunut, takže i prostřední přední posuvné sedadlo je poněkud dále. Místa pro kolena je ale dost a na všech sedadlech jsou tříbodové bezpečnostní pásy. Prostřední opěradlo vpředu i vzadu se navíc dá sklopit a slouží jako odkládací stolek. Odkládací plochy neohromí počtem, spíše nezvyklostí umístění - kromě již zmíněných boxů na palubní desce lze drobnosti uložit i do schránky pod sedadlem pravého spolujezdce či za sluneční clony.

Také cestující vzadu netrpí nedostatkem místa, sedačky se navíc dají ukotvit ve dvou polohách vzdálených od sebe 150 mm, takže je možno si vybrat mezi komfortem pro kolena a velikostí zavazadlového prostoru. Prostřední sedadlo vzadu je navíc i plynule posuvné, takže může reagovat na prostorové vrtochy předního spolujezdce. Zavazadlový prostor je v základní velikosti dostačující pro běžné náklady, vzhledem k variabilitě interiéru je jej ale možno označit za dostatečný. Rozměrné vzhůru otevírané víko je poměrně těžké a rukojeť se brzy zašpiní.

Námi testovaný vůz poháněla moderní avšak nijak výrazný šestnáctiventilová šestnáctistovka s maximálním výkonem 76 kW, která poměrně těžkému vozu udělovala slušné dynamické vlastnosti jen do zhruba polovičního obsazení. Při plném využití užitečné hmotnosti vyžaduje tato pohonná jednotka časté řazení a udržování ve vysokých otáčkách - ani tehdy se ale nedá mluvit o svižné jízdě. Pro běžnou přepravu je tato pohonná jednotka dostačující a v městském provozu i přiměřeně pružná. Osmilitrová spotřeba mimo město a zhruba desetilitrová ve městě se dají označit za průměr. Lepší volbou je u tohoto vozu jednoznačně dvoulitrový turbodiesel.

Jízda s Multiplou je i přes poněkud větší šířku snadná i v městském provozu. Výborný výhled doplňují dělená zpětná zrcátka(s ovladačem na stropním panelu!) a své udělá i velký rejd předních kol. Absence zadního převisu pak umožňuje zapakovat i do úzkých mezer s dostatečnou přesností, za příplatek je navíc k mání parkovací asistent. Na silnicích se chová Multipla mírně přetáčivě, ale jen v mezních situacích. V zatáčkách se auto nijak výrazně nenaklání, je si ale potřeba zvyknout na sedadla bez bočního vedení. Autu navíc vyloženě nesvědčí příčné nerovnosti typu prahů na vozovce - každý přejezd vyvolá nový zdroj vrzání palubní desky, které ale po čase zmizí. Při vysokých rychlostech je hladina vnitřního hluku přijatelná.

Pokud uživatel nebude mít problém se vzhledem Multiply, žádný podstatný už jej nečeká. Pokud zvolí turbodieselový motor a smíří se s nutností získat za příplatek poměrně běžnou výbavu (airbag spolujezdce, poměrně drahá mechanická klimatizace), čekají jej už samá pozitiva. Doporučujeme také podívat se na výsledky crash testů tohoto vozu prováděné Euro NCAP.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 499 900 Kč Cena v testované výbavě: 578 400 Kč

Základní výbava:ABS, airbag řidiče, posilovač řízení, výškově stavitelný volant, tříbodové pásy na všech sedadlech, otáčkoměr, digitální hodiny, centrální zamykání, elektrické ovládání předních oken a zrcátek, výškové nastavení sedadla řidiče

Výbava testovaného vozu:základní + Airbag spolujezdce (12.500,-), mechanická klimatizace (40.000,-), rádio s přehrávačem kazet (18.500,-), přední mlhovky (7.500,-)

Odboráři Škoda Auto požadují dvouciferný růst mezd Odboráři Škoda Auto požadují dvouciferný růst mezd

K tomu mají v rukou například koncem roku končící dohody…

Češi zaostávají za Evropou v mobilních platbách. Řada služeb je však stále nedostupných Češi zaostávají za Evropou v mobilních platbách. Řada služeb je však stále nedostupných

Zatímco v bezkontaktních platbách je Česko ve světové…

Strana ANO čelí správnímu řízení, kvůli knize svého šéfa Andreje Babiše Strana ANO čelí správnímu řízení, kvůli knize svého šéfa Andreje Babiše

Třiceti tisícům výtisků knihy Andreje Babiše chybí…

Zápisník Michala Tomeše: Úhel pohledu Zápisník Michala Tomeše: Úhel pohledu

Brusel zakáže tuzemák. Tato zpráva včera zasáhla celé…

 

Štítky Fiat Testy MPV

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1581
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 76 / 5750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 144 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.6 / 8.6 / 8.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 430 / 1300
Objem nádrže (l):63
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1375 / 495
Rozměr pneu:185/65 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3994
b) šířka (mm): 1871
c) výška (mm): 1700
d) rozvor (mm): 2666
e) rozchod vpředu (mm): 1511
f) rozchod vzadu (mm): 1511
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 740 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 920
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1570
l) šířka vzadu (mm): 1570
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 530
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 9
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 6
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 6
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,65
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

Ceny Opelu Grandland už nejsou tajemstvím. Startují na 479 900 Kč Ceny Opelu Grandland už nejsou tajemstvím. Startují na 479 900 Kč

Tuzemské zastoupení německé automobilky patřící nyní již…

 



Kontroverzní design: 10 nejdiskutabilnějších vozů posledních let Kontroverzní design: 10 nejdiskutabilnějších vozů posledních let

V nepřeberném množství automobilů lze najít vozidla, k…

Design po generacích: Fiat Multipla a 500L – Návrat ke kořenům Design po generacích: Fiat Multipla a 500L – Návrat ke kořenům

Po kontroverzní epizodě z přelomu milénií se Fiat vrací s…

 



 
Motor Renault 1.9 dCi (F9Q): Opravdu je tak špatný?

Motor Renault 1.9 dCi (F9Q): Opravdu je tak špatný?

Dnes 08:00

Skoro každý, kdo se trochu zajímá o auta, se při vyslovení spojení „Renault 1.9 dCi“ škodolibě usměje a řekne něco ve smyslu, že je to jeden z nejhorších dieselů na trhu. Ale je to skutečně tak?




Blesk.cz

Gregorová vrátila zákeřnému exmilenci úder! A nepotřebovala k tomu jediné slovo!

Gregorová vrátila zákeřnému exmilenci úder! A…

Už je to pár dní, co herečka Hana Gregorová (65) vykopla svého mladšího partnera Ondřeje Koptíka (34) z bytu. Za…

Uprchlice popsala šokující poměry v Severní Koreji: Muzikanty popravili protileteckými zbraněmi a jejich ostatky zamačkali tanky do země

Uprchlice popsala šokující poměry v Severní Koreji:…

Veřejné popravy, zástupy sexuálních otrokyň a vybrané delikatesy pro severokorejského vůdce! Prominentní dcera…

 

iSport.cz

Překvapení z KHL. Holík končí v Čerepovci, hledá si nové angažmá

Překvapení z KHL. Holík končí v Čerepovci, hledá si…

Nečekaná zpráva z KHL. Čerepovec se podle informací Sportu zbavuje centra Petra Holíka (25), který si hledá jiné…

SESTŘIHY: Real padl a na Barcelonu ztrácí sedm bodů, válí Sevilla

SESTŘIHY: Real padl a na Barcelonu ztrácí sedm bodů,…

Fotbalisté Barcelony doma deklasovali Eibar 6:1 především díky čtyřem gólům Lionela Messiho a vyhráli i pátý…

 

Reflex.cz

Nejnovější trend v cestování: Japonci začali sdílet jízdu vlakem s koťaty

Nejnovější trend v cestování: Japonci začali sdílet…

Po kočičích kavárnách přichází na trh další novinka určená pro milovníky těchto domácích mazlíčků. Japonští…

Kauza hidžáb ve škole: Zdravý rozum zvítězil!

Kauza hidžáb ve škole: Zdravý rozum zvítězil!

Jako už mnohokrát i nyní musím vzdát hold české justici, která v mnoha případech zachraňuje úplně nesmyslné…