Renault Thalia 1,2 16v – Quattroporte z diskontu

Renault Thalia 1,2 16v – Quattroporte z diskontu

 
 

Nejlevnějším autem na českém trhu je malý sedan s velkým kufrem. Co je zač?

Renault Thalia je s námi už deset let. Za tu dobu se malý francouzský sedan (s tureckým rodným listem) dopracoval do pozice nejlevnějšího auta na trhu. Výsledek? Třetí nejžádanější malé auto u nás a celkově 11. místo v počtu registrací za rok 2011.

Začátky s první cenou 321.900,- Kč (v roce 2001) zní z dnešního pohledu téměř neuvěřitelně. Vždyť za takové peníze dnes kupujeme renomované hatchbacky nižší střední třídy! Thalia se ale už během života první generace dostala pod hranici 200 tisíc. Aktuální provedení při příchodu v roce 2008 lákalo na cenovku 189.900,- Kč a dnes je k mání za neodolatelných 154.900,- Kč!

Cena

Ale není zlato všechno, co se třpytí. Pro ceník Thalie to platí taky – bezpečnostní výbava ošizená není (dva airbagy, ABS), jinak ale základnímu provedení Authentique chybí vlastně všechno. Touha po posilovači řízení, elektrických okýnkách nebo centrálním zamykání žene zájemce do náruče Expression (181.900,- Kč), my jsme nakonec sáhli po top modelu Privilege.

Jedině ten totiž nabízí klimatizaci. K ní přidává i rádio, elektrická zrcátka a pár luxusních zbytečností. Litá kola, mlhovky a kožený volant bychom od levného sedanu nevyžadovali, ceník Thalie je tak ale postaven…

obrázek [600 x 314]  

Vnější design znamenal proti první Thalii obří skok. Dnes už ale parádu nenadělá, nakonec to byl sám Renault, kdo u většího Fluence dokázal, že i levný sedan může mít přitažlivý vzhled. Faktem ale je, že karoserie s velkými světly a dlouhou anténou neurazí. Její proporce dokonce zdárně maskují obří zavazadlový prostor.

Dojem zlepšuje pohled dovnitř. Palubní deska, která je jednodušší variací na Clio, vypadá slušně. Ale pozor! Stačí se posadit dopředu a hned se odhalí, jak je Thalia uvnitř úzká! Prostor pro nohy pod palubní deskou taky není kdovíjaký a v zadní řadě je i málo místa pro kolena a pro hlavu. Vlastně každý malý hatchback dnes nabízí prostornější interiér, než jaký má Thalia.

Bazar: Renault Thalia – Ležérní zpracování vynahrazuje spolehlivostí

Subtilní sedadla jsou jedním slovem poddimenzovaná. Mají krátká opěradla, sedáky jsou nízko nad podlahou a o bočním vedení nikdy neslyšela.

A zavazadlový prostor? 506 litrů je opravdu hodně a rozměry 990 x 980 x 500 mm (d x š x v) jsou velmi slušné. Horší je to s variabilitou, která je u sedanu jaksi od přirozenosti slabou stránkou. Thalia situaci dál komplikuje neděleným opěradlem a malým průchozím otvorem – polovinu jeho možné výšky zabírá výztuha karoserie.

obrázek [600 x 441]  

Jízda

Nastartujeme a dvanáctistovka se čtyřmi válci o sobě dá vědět jenom tlumeným, vyváženým zvukem. Tříválce, v této cenové relaci obvyklejší, mohou jen závidět.

Hodnoty 55 kW a 105 Nm působí střídmě. A střídmé taky jsou – zatímco před třemi lety nás tento motor potěšil svými schopnostmi, pod diktátem normy Euro 5 už zdaleka tak dobrý není. Přidušený v zájmu čistoty emisí se bohužel stává motorizací pro nenáročné.

Zdaleka nejhůř je na tom Thalia v nízkých otáčkách. Z redakční garáže se nepodařilo jen tak vyjet, jako s jakýmkoliv jiným autem. Malý čtyřdveřový Renault potřebuje pořádně šlápnout na plyn, aby se motor při výjezdu v nízké rychlosti nezadusil!

Reakce na sešlápnutí pedálu jsou rozvážné v celém spektru otáček, přestože 904 kg provozní hmotnosti je na dnešní poměry lehká váha. Konkurenční tříválce sice nejsou tak kultivované, při stejných základních parametrech ale mají mnohem více chuti do života.

Motor je ale zřejmě nejsilnější stránkou celého auta.

obrázek [600 x 410]  

Podvozek jednoduché konstrukce je v tomto segmentu běžný. Renault vsadil zcela správně na čistě komfortní notu – právě to cílová skupina ocení. A na rovině to funguje dobře, jakkoliv nekvalitní je povrch silnice. Ale žádná cesta není rovná až do nekonečna, a tak i s Thalií bude potřeba jednou zatočit…

A tady padá kosa na kámen! První naivní nájezd do zatáčky končí v naprosto běžné rychlosti adrenalinovou situací. Vysoké pneumatiky se rychle deformují, karoserie se na měkkém podvozku děsivě nakloní a odlepí vnitřní kola od asfaltu! ESP nepomůže, pro Thalii se nenabízí. Prostě je potřeba nejezdit jinak než doslova pomalu.

Na rozdíl od podvozku není řízení vůbec špatné. Jen je potřeba se s ním v nízkých rychlostech dost prát. Dokonce bych pochyboval, jestli v autě opravdu byl posilovač řízení. Nádržka v motorovém prostoru ho ale prozradila.

Závěr

Tak tedy co s tou Thalií? V obecné rovině to s ní moc dobře nevypadá. Znamená to ale, že zástupy majitelů koupily špatně? Ne tak docela, záleží na okolnostech. Pokud potřebujete co největší auto a zvýšení kupní ceny o každou tisícikorunu nad hranici 200 tisíc znamená bolestivé překročení rozpočtu, pak se další možnosti nenabízí. Budete muset akceptovat doslova mizerné jízdní vlastnosti a zvyknout si na těsný interiér. Samozřejmě za předpokladu, že ojetý nebo zánovní vůz z jakéhokoliv důvodu nepřipadá do úvahy.

obrázek [600 x 427]  

JAKE.AUTO.CZ Renault Thalia – všechny testy a další články

První cena vozu154.900,- Kč (1,2 16v Authentique)
První cena vozu s testovanou motorizací154.900,- Kč (1,2 16v Authentique)
Základní cena testovaného vozu204.900,- Kč (1,2 16v Privilege)
Cena testovaného vozu vč. příplatků224.900,- Kč (1,2 16v Privilege)

Plusy

  • Nové auto s kompletní tovární zárukou
  • Velký zavazadlový prostor
  • Komfortní tlumení

Minusy

  • Extrémní náklony karoserie i v běžných rychlostech
  • Záludný podvozek
  • Stísněný interiér, poddimenzovaná sedadla
  • Malý průchod po sklopení neděleného zadního opěradla
  • Neochotný motor, jediný v nabídce
  • Klimatizace jen v nejdražší verzi
Spolupracujeme s Tipcars.com
Soutěž Autogirl 2014

Renault Thalia 1,2 16v

Cena v základní výbavě: 154 900 Kč Cena v testované výbavě: 224 900 Kč

Základní výbava:Nárazníky, kliky a zrcátka v barvě karoserie, disky kol z lehké slitiny, dva airbagy, ABS, posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, přední mlhovky, palubní počítač, klimatizace, elektrické stahování předních oken, sklopné zadní opěradlo, centrální zamykání s DO, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, kožený volant, rádio.

Výbava testovaného vozu:Automatická klimatizace (10.100,-), metalický lak (9.900,-).

Technické údaje
MotorRenault Thalia 1,2 16v
Typ motoru:zážehový
Válce / ventily:4 / 4
Zdvihový objem (ccm):1149
Nejvyšší výkon (kW / ot/min):55 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min):105 / 4250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h):167
Zrychlení 0 - 100 km/h (s):13
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km):7.6 / 4.8 / 5.9
Emise CO2:136
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l):506 / -
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg):904 / 440
Rozměr pneu:175/65 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm):4261
b) šířka (mm):1645
c) výška (mm):1439
d) rozvor (mm):2473
e) rozchod vpředu (mm):1406
f) rozchod vzadu (mm):1386
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm):810 / 1010
h) podélný prostor vzadu min/max (mm):560 / 780
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm):980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):890
k) šířka vpředu (mm):1380
l) šířka vzadu (mm):1340
délka sedáku vpředu (mm):480
délka sedáku vzadu (mm):470
výška opěradla vpředu (mm):540
výška opěradla vzadu (mm):550
místo vzadu pod předním sedadlem:Ano
Hodnocení Renault Thalia 1,2 16v
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 4
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 4
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 1
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 2
Výkon ve vyšších otáčkách: 6
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 5
Spotřeba: 5
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 6
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 1
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 6
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 3
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 5,81
 

Přidat názorDiskuse: Renault Thalia 1,2 16v – Quattroporte…









Doporučujeme
Škoda Fabia III se postupně odhaluje, tohle je její světlomet Škoda Fabia III se oficiálně odhalila. Vše, co o ní víme.

Škodovka po kouskách odhalovala novou Fabii. Premiéra…

Ojetý Ford S-Max: Turbodiesel 2.0 TDCI je sázka na jistotu Ojetý Ford S-Max: 2.0 TDCI je jasná sázka na jistotu

Diesely jsou spolehlivé, na benzinovou jednotku v bazaru…

 




Autoslevy


Renault Thalia zlevnil na 139.900 Kč Renault Thalia zlevnil na 139.900 Kč

Renault připravil na skladové vozy Thalia ještě…

Bazar: Renault Thalia/Symbol 1999-2008 - Ležérní zpracování vynahrazuje spolehlivostí Bazar: Renault Thalia/Symbol 1999-2008 - Ležérní zpracování vynahrazuje spolehlivostí

Levný turecký renault je lepší, než mnozí předpokládali.…

 

Související články
Srovnávací test: Dacia Logan MCV 1.5 dCi vs. Renault Kangoo 1.5 dCi Srovnávací test: Dacia Logan MCV 1.5 dCi vs. Renault Kangoo 1.5 dCi

Dacia Logan MCV dává konkurentům své třídy lekci z…

Kia Soul 1.6 CRDi vs. Renault Captur 1.5 dCi Kia Soul 1.6 CRDi vs. Renault Captur 1.5 dCi

Malé crossovery obohatily nabídku většiny velkých…

 




 
Citroën C1 1.2 VTi vs. Škoda Citigo 1.0 MPI

Citroën C1 1.2 VTi vs. Škoda Citigo 1.0 MPI

Včera

Citigo se před časem povedlo nejmenší segment aspoň trochu rozhýbat. Bude podobným impulsem i příchod nejvíc sexy mini od Kolína, Citroënu C1?




Blesk.cz

Slavný kněz Czendlik: Jak se mu žije na faře?

Slavný kněz Czendlik: Jak se mu žije na faře?

Ve svém oboru patří mezi nejznámější, stal se celebritou. Nežije ale v pohádkové vile za miliony. Kněz polského…

Zrůdu předvedli před spravedlnost: Soud poslal kyselinového útočníka do vazby!

Zrůdu předvedli před spravedlnost: Soud poslal…

Svou expřítelkyni Renatu (50) přepadl a chrstnul jí do obličeje žíravinu. Kyselina znetvořila její tvář, avšak…

 

iSport.cz

Historické ZLATO! Judista Krpálek je prvním českým mistrem světa

Historické ZLATO! Judista Krpálek je prvním českým…

Lukáš Krpálek vybojoval historicky první titul mistra světa pro české judo. Na šampionátu v Čeljabinsku dnes…

Bída městských rivalů: City padlo se Stoke, United nespasil ani Di María

Bída městských rivalů: City padlo se Stoke, United…

SOUHRN 3. KOLA PREMIER LEAGUE | Manchester United pokračuje v úvodu anglické Premier League v nevýrazných…

 

Reflex.cz

Putinova popularita maskuje nepohodlnou ruskou realitu

Putinova popularita maskuje nepohodlnou ruskou realitu

V Rusku už se stalo zvykem slyšet lidi říkat - dokonce i opoziční politiky - že je v ruském nejlepším zájmu, aby…

JIŘÍ X. DOLEŽAL: Polít se h**ny zjevně pomáhá!

JIŘÍ X. DOLEŽAL: Polít se h**ny zjevně pomáhá!

Včera jsem se na protest, že není na českém Internetu k nalezení číslo účtu nadace proti ALS, polil před redakcí…