Renault Thalia 1,2 16v – Quattroporte z diskontu

Renault Thalia 1,2 16v – Quattroporte z diskontu

 
 

Nejlevnějším autem na českém trhu je malý sedan s velkým kufrem. Co je zač?

Renault Thalia je s námi už deset let. Za tu dobu se malý francouzský sedan (s tureckým rodným listem) dopracoval do pozice nejlevnějšího auta na trhu. Výsledek? Třetí nejžádanější malé auto u nás a celkově 11. místo v počtu registrací za rok 2011.

Začátky s první cenou 321.900,- Kč (v roce 2001) zní z dnešního pohledu téměř neuvěřitelně. Vždyť za takové peníze dnes kupujeme renomované hatchbacky nižší střední třídy! Thalia se ale už během života první generace dostala pod hranici 200 tisíc. Aktuální provedení při příchodu v roce 2008 lákalo na cenovku 189.900,- Kč a dnes je k mání za neodolatelných 154.900,- Kč!

Cena

Ale není zlato všechno, co se třpytí. Pro ceník Thalie to platí taky – bezpečnostní výbava ošizená není (dva airbagy, ABS), jinak ale základnímu provedení Authentique chybí vlastně všechno. Touha po posilovači řízení, elektrických okýnkách nebo centrálním zamykání žene zájemce do náruče Expression (181.900,- Kč), my jsme nakonec sáhli po top modelu Privilege.

Jedině ten totiž nabízí klimatizaci. K ní přidává i rádio, elektrická zrcátka a pár luxusních zbytečností. Litá kola, mlhovky a kožený volant bychom od levného sedanu nevyžadovali, ceník Thalie je tak ale postaven…

obrázek [600 x 314]  

Vnější design znamenal proti první Thalii obří skok. Dnes už ale parádu nenadělá, nakonec to byl sám Renault, kdo u většího Fluence dokázal, že i levný sedan může mít přitažlivý vzhled. Faktem ale je, že karoserie s velkými světly a dlouhou anténou neurazí. Její proporce dokonce zdárně maskují obří zavazadlový prostor.

Dojem zlepšuje pohled dovnitř. Palubní deska, která je jednodušší variací na Clio, vypadá slušně. Ale pozor! Stačí se posadit dopředu a hned se odhalí, jak je Thalia uvnitř úzká! Prostor pro nohy pod palubní deskou taky není kdovíjaký a v zadní řadě je i málo místa pro kolena a pro hlavu. Vlastně každý malý hatchback dnes nabízí prostornější interiér, než jaký má Thalia.

Bazar: Renault Thalia – Ležérní zpracování vynahrazuje spolehlivostí

Subtilní sedadla jsou jedním slovem poddimenzovaná. Mají krátká opěradla, sedáky jsou nízko nad podlahou a o bočním vedení nikdy neslyšela.

A zavazadlový prostor? 506 litrů je opravdu hodně a rozměry 990 x 980 x 500 mm (d x š x v) jsou velmi slušné. Horší je to s variabilitou, která je u sedanu jaksi od přirozenosti slabou stránkou. Thalia situaci dál komplikuje neděleným opěradlem a malým průchozím otvorem – polovinu jeho možné výšky zabírá výztuha karoserie.

obrázek [600 x 441]  

Jízda

Nastartujeme a dvanáctistovka se čtyřmi válci o sobě dá vědět jenom tlumeným, vyváženým zvukem. Tříválce, v této cenové relaci obvyklejší, mohou jen závidět.

Hodnoty 55 kW a 105 Nm působí střídmě. A střídmé taky jsou – zatímco před třemi lety nás tento motor potěšil svými schopnostmi, pod diktátem normy Euro 5 už zdaleka tak dobrý není. Přidušený v zájmu čistoty emisí se bohužel stává motorizací pro nenáročné.

Zdaleka nejhůř je na tom Thalia v nízkých otáčkách. Z redakční garáže se nepodařilo jen tak vyjet, jako s jakýmkoliv jiným autem. Malý čtyřdveřový Renault potřebuje pořádně šlápnout na plyn, aby se motor při výjezdu v nízké rychlosti nezadusil!

Reakce na sešlápnutí pedálu jsou rozvážné v celém spektru otáček, přestože 904 kg provozní hmotnosti je na dnešní poměry lehká váha. Konkurenční tříválce sice nejsou tak kultivované, při stejných základních parametrech ale mají mnohem více chuti do života.

Motor je ale zřejmě nejsilnější stránkou celého auta.

obrázek [600 x 410]  

Podvozek jednoduché konstrukce je v tomto segmentu běžný. Renault vsadil zcela správně na čistě komfortní notu – právě to cílová skupina ocení. A na rovině to funguje dobře, jakkoliv nekvalitní je povrch silnice. Ale žádná cesta není rovná až do nekonečna, a tak i s Thalií bude potřeba jednou zatočit…

A tady padá kosa na kámen! První naivní nájezd do zatáčky končí v naprosto běžné rychlosti adrenalinovou situací. Vysoké pneumatiky se rychle deformují, karoserie se na měkkém podvozku děsivě nakloní a odlepí vnitřní kola od asfaltu! ESP nepomůže, pro Thalii se nenabízí. Prostě je potřeba nejezdit jinak než doslova pomalu.

Na rozdíl od podvozku není řízení vůbec špatné. Jen je potřeba se s ním v nízkých rychlostech dost prát. Dokonce bych pochyboval, jestli v autě opravdu byl posilovač řízení. Nádržka v motorovém prostoru ho ale prozradila.

Závěr

Tak tedy co s tou Thalií? V obecné rovině to s ní moc dobře nevypadá. Znamená to ale, že zástupy majitelů koupily špatně? Ne tak docela, záleží na okolnostech. Pokud potřebujete co největší auto a zvýšení kupní ceny o každou tisícikorunu nad hranici 200 tisíc znamená bolestivé překročení rozpočtu, pak se další možnosti nenabízí. Budete muset akceptovat doslova mizerné jízdní vlastnosti a zvyknout si na těsný interiér. Samozřejmě za předpokladu, že ojetý nebo zánovní vůz z jakéhokoliv důvodu nepřipadá do úvahy.

obrázek [600 x 427]  

JAKE.AUTO.CZ Renault Thalia – všechny testy a další články

První cena vozu154.900,- Kč (1,2 16v Authentique)
První cena vozu s testovanou motorizací154.900,- Kč (1,2 16v Authentique)
Základní cena testovaného vozu204.900,- Kč (1,2 16v Privilege)
Cena testovaného vozu vč. příplatků224.900,- Kč (1,2 16v Privilege)

Plusy

  • Nové auto s kompletní tovární zárukou
  • Velký zavazadlový prostor
  • Komfortní tlumení

Minusy

  • Extrémní náklony karoserie i v běžných rychlostech
  • Záludný podvozek
  • Stísněný interiér, poddimenzovaná sedadla
  • Malý průchod po sklopení neděleného zadního opěradla
  • Neochotný motor, jediný v nabídce
  • Klimatizace jen v nejdražší verzi
Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Thalia 1,2 16v

Cena v základní výbavě: 154 900 Kč Cena v testované výbavě: 224 900 Kč

Základní výbava:Nárazníky, kliky a zrcátka v barvě karoserie, disky kol z lehké slitiny, dva airbagy, ABS, posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, přední mlhovky, palubní počítač, klimatizace, elektrické stahování předních oken, sklopné zadní opěradlo, centrální zamykání s DO, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, kožený volant, rádio.

Výbava testovaného vozu:Automatická klimatizace (10.100,-), metalický lak (9.900,-).

Glosa Jaroslava Bukovského: Příští vláda a cena dluhu Glosa Jaroslava Bukovského: Příští vláda a cena dluhu

Popularita bondů české vlády prožívá jednu z nejslabších…

V kauze Čapí hnízdo obvinila policie 11 lidí, včetně Babiše a Faltýnka V kauze Čapí hnízdo obvinila policie 11 lidí, včetně Babiše a Faltýnka

V souvislosti s padesátimilionovou dotací na farmu Čapí…

Babiš není ideolog. Z toho čerpám útěchu, říká profesor Rupnik Babiš není ideolog. Z toho čerpám útěchu, říká profesor Rupnik

Politiku posledních 25 let určovaly tradiční strany.…

České státní dluhopisy zažívají těžké období, jejich ceny se propadly České státní dluhopisy zažívají těžké období, jejich ceny se propadly

Z někdejší top investice manažerů penzijních fondů se…

 
Technické údaje
Motor Renault Thalia 1,2 16v
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1149
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 55 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 105 / 4250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 167
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.6 / 4.8 / 5.9
Emise CO2:136
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 506 / -
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 904 / 440
Rozměr pneu:175/65 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4261
b) šířka (mm): 1645
c) výška (mm): 1439
d) rozvor (mm): 2473
e) rozchod vpředu (mm): 1406
f) rozchod vzadu (mm): 1386
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 810 / 1010
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 780
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):890
k) šířka vpředu (mm): 1380
l) šířka vzadu (mm): 1340
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 540
výška opěradla vzadu (mm): 550
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Renault Thalia 1,2 16v
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 4
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 4
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 1
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 2
Výkon ve vyšších otáčkách: 6
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 5
Spotřeba: 5
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 6
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 1
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 6
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 3
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 5,81
 

Přidat názorDiskuse: Renault Thalia 1,2 16v – Quattroporte…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 



Turecko letos čeká rekordní výrobu a vývoz aut Turecko letos čeká rekordní výrobu a vývoz aut

Výroba automobilů v Turecku a jejich vývoz ze země by…

Renault Thalia zlevnil na 139.900 Kč Renault Thalia zlevnil na 139.900 Kč

Renault připravil na skladové vozy Thalia ještě…

 



 
Dacia Duster 1.5 dCi EDC Outdoor – To nejlepší nakonec

TEST: Dacia Duster 1.5 dCi EDC Outdoor – To nejlepší nakonec

Dnes 12:51

Pouhý zhruba rok vydržela ve výrobním programu poslední inovace Dacie Duster. Nedávno totiž značka představila nástupce, druhou generaci. Co tedy nabízí původní duster v samém závěru své kariéry?




Blesk.cz

Zásadní zvrat ve vztahu Řepky s Kristelovou: Dohady kolem jejich dítěte!

Zásadní zvrat ve vztahu Řepky s Kristelovou: Dohady…

Chovají se jako zamilované hrdličky, dušují se, že jejich vztah je bez mráčků, ale v jedné z nejdůležitějších…

Toto jsou první fotografie odolného tabletu Samsung Galaxy Tab Active 2

Toto jsou první fotografie odolného tabletu Samsung…

V polovině září se na internetu začalo mluvit o nástupci dva roky starého tabletu Galaxy Tab Active od Samsungu.…

 

iSport.cz

Kouč PSG: Neymarův zkrat? Ať ho víc chrání, fauly na Messiho trestají jinak

Kouč PSG: Neymarův zkrat? Ať ho víc chrání, fauly na…

V 85. minutě první žlutá, v 87. minutě druhá a odchod do kabin! Nedělní šlágr proti Olympique Marseille (2:2)…

Bosančič slavil před kotlem Slavie a spustil melu. Přilétla i světlice

Bosančič slavil před kotlem Slavie a spustil melu.…

V neděli v Edenu nikdo nerozproudil emoce tak, jako Miloš Bosančič. Záložník Liberce z penalty zvýšil vedení…

 

Reflex.cz

Jednejte s Babišem! Pro ODS přijde velkorysá nabídka, říká Pečinka

Jednejte s Babišem! Pro ODS přijde velkorysá…

S Babišem nikdy, ozývá se od tradičních politických stran i po drtivém vítězství hnutí ANO ve sněmovních…

Film Bajkeři: Agresivní podívaná o teenagerech bez duše

Film Bajkeři: Agresivní podívaná o teenagerech bez duše

Asi jsem infantilní, ale nejlepší vtip komedie Bajkeři spočívá v tom, že ji napsal scenárista Petr Kolečko. Jako…