Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Civic Type R Prototype: Nová japonská bestie dorazí už za rok

Michal Fokt
Diskuze (70)
Honda překvapila a premiéru sériového hatchbacku Civic 10. generace okořenila prototypem sportovní verze Type R. Ta opět pěkně cení zuby.

Potvrzuje se, že aktuální verze sportovního Civicu Type R měla vpravdě jepičí život. Vzhledem k tomu, že se už v tuto chvíli nevyrábí, z výrobní linky v Británii sjížděla jen něco málo přes rok. Bylo to sice asi hodně drahé, ale svůj účel to splnilo - o Hondě se už léta nemluvilo a nepsalo tolik, jako právě v posledním roce a půl. Je jasné, že Japonci jsou v kategorii kompaktních hot-hatchů zpátky ve hře - ba co víc, hodlají se polepšit. Na novou generaci "tajpára" se už nebude čekat pět let, ale jen rok.

Na podzim příštího roku dorazí Civic Type R, postavený na bázi nové, desáté generace pětidveřového japonského kompaktu, jenž právě debutuje v Paříži a takhle bude vypadat!

Už tak dost dramaticky stylizovaná karoserie výchozího fastbacku dostala kapotu s nasávacím otvorem, rozšířené blatníky, agresivní nárazníky se spodním bodykitem, devatenáctipalcová kola a pochopitelně pořádné křídlo na víko pátých dveří. Nelze si nevšimnout ani obrovských brzd Brembo a zdobení kol a spodku karoserie červenou linkou. Celek vypadá po opuštění "vajíčkovitého" tvaru karoserie sice méně futuristicky, ale o to drsněji a impozantněji. S ohledem na to, že je označen jako prototyp, lze očekávat, že se finální verze, která půjde do prodeje zhruba na podzim příštího roku, bude lišit jen v detailech.

Oslovit musí ale nejen vzhledem, ale i technikou. Honda se v 10. generaci vrací k nezávislému zavěšení zadních kol a nádrži v zadní části vozu, pohon bude mít samozřejmě na starosti ze současného CTR převzatý motor 2.0 VTEC Turbo. Bližší podrobnosti nejsou známy, není tedy jasné, zda zůstane na současném výkonu nebo posílí a jestli bude zachována manuální převodovka, spekuluje se však o nárůstu výkonu na 340 koní. S tím pochopitelně souvisí tradiční úvahy, jak moc to bude kompatibilní s pohonem přední nápravy, ale nemá cenu roztáčet kolo spekulací, bližší informace o sériové verzi lze očekávat za půl roku v Ženevě. Jisté je zatím jen to, že maskované vývojové prototypy už skoro rok brázdí silnice a závodní okruhy.

Michal Fokt
Diskuze (70)
30. 9. 2016 12:35
Re: Za mna palec hore
Ono všechno, na co tady vkládáš odkazy, ovšem působí decentně, nekřičí to, tady to [odkaz] je vysloveně cirkus. A určitě se za tajpárem otočím, až kolem projde. Stejně tak se otočím za pepíkem v 3/4 kostkovaných rejoice kalhotách, co má bílé ponožky nad kotníky, sandály, zastrčené proužkované triko bez rukávů, ledvinku a hlasitě mluví do sluchátka handsfree v uchu.
Avatar - Dinar
30. 9. 2016 12:23
Re: Ani nebude
Ať ti nepraskne žilka, bonbónku. >:D
30. 9. 2016 10:24
Re: Ani nebude
Ta zavist je hrozna vlastnost.
Radsi si jdi nalepit hustokrutoprisny mracitka na ten svuj koncernovy ocumlany bonbonek
[odkaz]
30. 9. 2016 10:09
Re: CTR
>:D >:D :yes: teď jsem taky málem puknul :-)
Avatar - Bully_
29. 9. 2016 23:48
Re: Za mna palec hore
TeeJay:
1/ nemam Elise a jde jenom o zdvojenou KONCOVKU aftermarket vyfuku od Komo-tec (bohuzel se pro muj typ nevyrabi jiny aftermarket vyfuk s homologaci a jina koncovka pro nej neexistuje). OEM koncovka je jednoducha, ovalna.
2/ tuzing okolo zadnich lamp? Prozrad mi, kde neco takoveho u meho auta vidis? [odkaz]
3/ ktere "trapně zaslepene plošky" u te Evory mas na mysli. Myslis tyhle 2 pruchozi mrizky po stranach [odkaz] , chlazeni motoroveho prostoru+ odvod tepla od vyfuku?

Oproti tomu tedy ten tvuj striktne funkcni?? soucasny CTR a jeho:
1/ "difuzor", kratky plastovy vylisek se zaslepenymi fake vetracimi mrizkami [odkaz] vs. vzhled opravdu funkcniho dilu treba u toho tveho tuzerskeho pripadu- Lotus: [odkaz] , co skutecne zasahuje pod vuz a vytvari pritlak.
2/ opet "funkcni", opravdu masivni jakovydechy za prednimi koly [odkaz] , kde je pruchozi jediny ctverecek (1-2cm2) kdesi nahore a treba Dany popisuje, ze k nemu realne vubec nic nevede ;)
3/ vyfukovy system 4-1-4,tj. dalsi trubka tak metr navic dlouha s druhou dvojitou koncovkou
4/ nafoukle blatniky, co neschovavaji rozsirene napravy, ale jen davaji vyniknout uzkemu podvozku a'la tramvaj
atd. atd., takhle se da pokracovat dal a dal, nemam na to uz chut to dal vyhledavat, je uz pozde. CTR je v prvni rade velke divadlo. Proc taky ne, ale nesnazme se tvarit, ze neni.