13.9. 2017 Martin Machala Martin Machala

Rozhovor s Lubošem Vlčkem: Elektrická Škoda zná svoji cenu. A jak to bude s Rapidem?

Rozhovor s Lubošem Vlčkem: Elektrická Škoda zná svoji cenu. A jak to bude s Rapidem?
 

Škoda Vision E se už zase o kousíček přiblížila sériové podobě a dokonce už víme, kolik by měla stát. A taky jsme se dozvěděli, jaká budoucnost čeká rapid.

Po poněkud jednostranně zaměřeném projevu pana nejvyššího, Matthiase Müllera, který na pondělním koncernovém večírku nemluvil o ničem jiném než o elektřině, jsme se s Lubošem Vlčkem vrátili do reality. Ředitel Škody Auto Česká republika mluvil o budoucnosti střízlivěji a dokonce prozradil, za kolik by se měl prodávat elektromobil Vision E.

Projev šéfa koncernu se točil prakticky jenom kolem elektromobilů. Jak se to dotkne Škody?

Budeme postupovat krok za krokem, evolučním způsobem, spalovací motory mají rozhodně ještě nevyužitý potenciál. Nicméně, podíl nových pohonných jednotek bude samozřejmě růst. Nemám na mysli jen elektrické motory, my bychom se stále chtěli velmi věnovat CNG. Počítáme s rozšířením zemního plynu i do dalších modelů.

Stále platí, že prvního hybridu se dočkáme v roce 2019?

Ano, půjde o plug-in hybridní verzi superbu. A v roce 2020 pak dojde na náš první elektromobil, jehož další evoluci představujeme právě na frankfurtském autosalonu. Do roku 2025 plánujeme nabízet minimálně pět modelů s podílem elektrického pohonu. Tedy nejen stoprocentní elektromobily, ale také hybridy.

Zmínil jste rapid. Jaká budoucnost vlastně čeká tento model? Proslýchalo se, že se nástupce neobjeví…

Mohu říct dobrou zprávu – nástupce rapidu bude. Čeká ho přitom výrazný posun, a to nejen po stránce designu, ale i techniky.

A co citigo? Dočkáme se nové generace?

Náš nejmenší model plní to, co jsme od něj čekali. V tuto chvíli neuvažujeme o tom, že bychom citigo z naší modelové nabídky vyřadili. Ale je to věc diskuze.

Škoda ve Frankfurtu představila Karoq. Stále má však tajemství!

Vraťme se k Visionu E. Ve Frankfurtu vidíme jeho mírně upravenou verzi, jak moc se ještě změní, než se začne sériově vyrábět?

Exteriér se už výrazně odlišovat nebude, interiér je v tuto chvíli ještě dost futuristický, tady k jistým změnám samozřejmě ještě dojde. Rozhodně se však náš elektromobil bude výrazně orientovat na konektivitu. V tomto směru však rozhodně neztrácí už naše aktuální modely.

Několikrát jsme slyšeli, že by se škodovácký elektromobil měl prodávat za rozumné peníze. Už máte konkrétní představu?

Nejde jen o cenu, my chceme nabídnout elektromobil až v době, kdy bude schopný konkurovat spalovacím modelům i dojezdem. Cílem je minimálně pět set kilometrů. A když se budeme bavit o ceně, chtěli bychom se dostat co nejblíž vznětovému superbu. Náš elektromobil by měl být dražší maximálně o deset procent.

Škoda Kodiaq Scout a Sportline: Na kolik vyjdou a jaké mají motory?

To máme přijatelnou cenu, konkurenceschopný dojezd… Ale co dobíjení?

Mám trochu pocit, že s rozvojem infrastruktury se zdaleka nespěchá tak, jak by bylo potřeba. My jsme si naše domácí úkoly splnili, začneme nabízet zákaznicky atraktivní elektromobil, teď je však potřeba udělat ještě druhý krok, který už na nás úplně není. A nejde jenom o dobíjecí stanice, ale třeba i kapacitu rozvodné sítě.

A co budoucnost Škody v rallye? Neohrozí ji případný projekt R5 od Volkswagenu?

My máme v rallye obrovskou tradici a nemyslím si, že by ji ostatní značky koncernu měly nějakým způsobem ovlivnit. A byli bychom velmi rádi, když by se ve spolupráci s českým autoklubem podařilo vytvořit program pro přípravu mladých talentů.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Jany Havligerové: Ve sněmovně se bude hrát o osud Babiše Komentář Jany Havligerové: Ve sněmovně se bude hrát o osud Babiše

Veřejnost ještě pořád žije především debatami o…

Babišovu vládu čeká nehezká budoucnost, říká Pirát Michálek Babišovu vládu čeká nehezká budoucnost, říká Pirát Michálek

Předseda poslaneckého klubu Pirátů Jakub Michálek dostal…

Světlíkova Vítkovice Heavy Machinery oznámila vstup nového investora Světlíkova Vítkovice Heavy Machinery oznámila vstup nového investora

Společnost Vítkovice Heavy Machinery (VHM) ze skupiny…

Exmajitel Baníku bude radit ministrovi Exmajitel Baníku bude radit ministrovi

Poradcem ministra průmyslu a obchodu Tomáše Hünera se…

 
 

Přidat názorDiskuse: Rozhovor s Lubošem Vlčkem: Elektrická…












Blesk.cz

Exprezident Klaus o podpoře Zemana: Drahoš není želé, ale na Hrad nemá

Exprezident Klaus o podpoře Zemana: Drahoš není…

Krátce po sečtení hlasů řekl exprezident Václav Klaus (76), že jeho kandidátem v 2. kole je současná hlava státu…

Víme, jak dlouho trval nejdelší sex na světě!

Víme, jak dlouho trval nejdelší sex na světě!

Délka sexu je častým námětem mnoha diskuzí. Odnepaměti lidi zajímalo, jak dlouhý sex vlastně může být. Jak…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Výtečný Jeřábek má první body v NHL, asistoval i Krejčí. Oba ale prohráli

Výtečný Jeřábek má první body v NHL, asistoval i…

SOUHRN | Jakub Jeřábek si v 18. utkání za Montreal připsal premiérové body v NHL. V pondělním zápase proti New…

 

Reflex.cz

Lucemburština zažívá renesanci. Mohla by se stát oficiálním jazykem EU

Lucemburština zažívá renesanci. Mohla by se stát…

Máte zálibu v obskurních jazycích? Co se takhle začít učit lucemburštinu, kterou mluví na světě jen tři sta…

10 nejlepších filmů roku 2017 a proč je musíte vidět

10 nejlepších filmů roku 2017 a proč je musíte vidět

Blade Runner 2049, Dunkerk, Nejtemnější hodina a dalších sedm skvělých filmů roku 2017 by vám rozhodně neměly…