Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Panamera 4 E-Hybrid: Nový plug-in hybrid je trochu jako 918 Spyder

David Bureš
Diskuze (0)
Hybridní panameru pohání kombinace dvakrát přeplňovaného šestiválce a elektromotoru. Vůz dokáže uhánět až rychlostí 278 km/h.

Druhá generace Porsche Panamera se světu zatím představila ve verzích s konvenčními spalovacími motory. Doba si ale žádá také hybridní pohon, a tak nyní debutuje i ekologická verze. Porsche Panamera 4 E-Hybrid se světu poprvé představí na letošním pařížském autosalonu, který startuje již 29. září.

Nová panamera důkladně proměnila svoji techniku, což je patrné i na hybridní verzi. Jestliže předchozí Panamera S E-Hybrid sázela na kompresorový šestiválec, elektromotor a osmistupňový automat, hybridní ústrojí novinky tvoří dvakrát přeplňovaný zážehový šestiválec o výkonu 243 kW, elektromotor se 100 kW a osmistupňová dvouspojková převodovka PDK, přičemž poháněná jsou všechna čtyři kola.

Baterie jsou lithium-iontové, přičemž se nachází pod podlahou zavazadelníku. Jejich hmotnost sice zůstává stejná jako u předchůdce, kapacita ale vzrostla z 9,4 na 14,1 kWh. Při použití domácí zásuvky se akumulátor dobije za 5,8 hodiny, rychlonabíječka pak tuto dobu zkrátí na 3,6 hodiny.

Jestliže dosavadní hybridní panamera dávala celkových 306 kW a 590 N.m, systémový výkon nového plug-in hybridu činí 340 kW, zatímco točivý moment dosahuje hodnoty 700 N.m.

Tato síla znamená, že hybridní panamera je pekelně rychlá. Na stovce je za pouhé 4,6 sekundy a jede až 278 km/h. To ale samozřejmě platí jen pro hybridní pohon, v elektrickém módu je maximální rychlost omezena na 140 km/h. Jak už to u plug-in hybridů bývá, udávaná kombinovaná spotřeba má hodnotu pouhých 2,5 l/100 kilometrů. Panamera 4 E-Hybrid totiž zvládne ujet čistě na elektřinu až 50 kilometrů, což při normovaném měření pomáhá snížit udávanou spotřebu.

Panamera 4 E-Hybrid se přímo inspirovala charakterem hybridního supersportu 918 Spyder. To znamená, že po nastartování vůz automaticky sepne elektrický režim. Jestliže však řidič má zájem, zapne hybridní režim, který znamená, že je síla elektromotoru je dostupná už od nulových otáček. U předchůdce bylo nutné sešlápnout tvrdě plyn, aby se řidič dočkal synergie obou pohonů, zatímco v novince elektrická a spalovací jednotka spolupracují v dokonalé harmonii po celou dobu.

Hybrid se chlubí i speciální výbavou. Standardem je paket Sport Chrono, který umožní přepínat mezi různými jízdními režimy. Vedle ryze elektrického módu je k dispozici hned několik hybridních režimů, které různě upravují nastavení spolupráce spalovací a elektrické jednotky. Klimatizace pak umožní vychladit auto i během nabíjení jeho baterií.

První exempláře Panamery 4 E-Hybrid se u evropských zákazníků objeví v polovině dubna, dodávky aut na ostatní kontinenty začnou až později. Hybrid je v tuto chvíli čtvrtou verzí druhé generace panamery – k dispozici jsou ještě osmiválcová Panamera Turbo (404 kW), Panamera 4S (324 kW) a vznětová Panamera 4S Diesel (310 kW).

David Bureš
Diskuze (0)