Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki Ignis naživo: Premiéra povedeného crossoveru se těsně stihla

David Bureš
Diskuze (16)
Rok po premiéře v Tokiu se nové Suzuki Ignis představuje i Evropanům. Crossover na hranici segmentů A a B nás napoprvé velice zaujal.

Paříž, to není takový ten ordung, jaký najdeme třeba na ženevském autosalonu. Zatímco v Ženevě je v době zahájení autosalonu všechno pečlivě připraveno, ve Francii se vše dodělává ještě za pochodu. Potvrdili jsme si to třeba na pařížském stánku značky Suzuki.

Stánek japonské značky jsme navštívili dnes kolem 8:00 ráno, hodinku před zahájením tiskové konference a oficiálním odhalením novinek. Čekali byste, že krátce před tiskovkou bude všechno hotovo? Ale kdeže, koberce na stánku se ještě vysávaly a auta leštily.

Nakonec se však stačilo všechno stihnout a byla by opravdu škoda, kdyby se to nepovedlo. Suzuki totiž na pařížském stánku představuje zajímavou novinku, crossover ignis. Ta se v Evropě ukazuje vůbec poprvé, rok po premiéře v Tokiu. Do prodeje by nový ignis měl vstoupit na jaře 2017.

Automobil se řadí na hranici segmentů A a B. Zatímco vnějšími rozměry (3.700 mm a 1.660 mm x 1.595 mm, rozvor 2.435 mm) má blíže minivozům, vnitřní prostor se blíží malým autům. Zvýšená světlá výška 180 mm zase značí jistou inspiraci SUV.

Ignis opravdu překvapuje svojí velkou kabinou, na to snad konstruktéři použili „Hermioninu“ kabelku, aby se tak velká kabina vešla do tak kompaktní karoserie. Ignis navíc překvapí svojí variabilitou, zadní lavice je totiž za příplatek posuvná.

Ignis vedle praktičnost láká i na povedené tvary. Nečekejte podivný s-cross nebo nudné celerio, design tohoto crossoveru je mladistvý a funky. Celek doplňují i originální detaily jako vlisy v sloupcích C. Hitem dneška je individualizace, a tak vůz nabízí i dvoubarevnou karoserii nebo dvoubarevnou kabinu oživenou detaily v třetím odstínu.

Vnitřek je jednoduše a účelně laděn, jak je u Suzuki zvykem, použité plasty jsou sice tvrdé jako kámen, zato velice bytelné. Potěší i velká ovládací tlačítka nebo na vrchu středového tunelu umístěná obrazovka multimediálního systému. Ten nově nabízí i přepnutí do češtiny.

Pod kapotou ignisu bude pracovat zážehový čtyřválec 1.2 DualJet o výkonu 66 kW a točivém momentu 120 N.m, který bude možné spárovat s pětistupňovou manuální, nebo robotizovanou převodovkou. K dispozici bude i mild-hybrid a především pohon všech kol, což je v daném segmentu opravdu neobvyklá záležitost.

Suzuki ale v Paříži neprezentuje jen nový Ignis, pochlubilo se i modernizovaným s-crossem a svými dalšími aktivitami. Na stánku je tak možné se nechat vyfotit na jedné ze závodních motorek s „kolínkem“ v zatáčce, případně si prohlédnout lodní motor nebo historický model cervo. Ignis si je pak možné vychutnat i ve virtuální realitě. Zkrátka autosalony už tolik netáhnou, a tak je návštěvníky nutné přilákat i jinak než na nová auta.

David Bureš
Diskuze (16)
30. 9. 2016 15:17
Re: Na houpačce
Nevim jestli je Vitara zrovna pecka. Především z profilu strašně vyniká jak celé auto padá na čumák. Zadní světla také mohla být lepší. Auto dělají mnohem starší a celkově trochu z laciné třídy.
Avatar - Wojta101
29. 9. 2016 21:39
Re: Ignis pre...?
Přiznám se, že coby výtvarníka, mě překvapuje, kolik lidí tady křičí, jak se mu to nelíbí. Ptrotože osobně pociťuji opak, ale jasně, každý má jiný vkus a vás se tu sešlo víc >:D
Ignis pre...?
Podľa dizajnu zadných partií asi pre Indiu... Predok celkom ide, aj keď mi pripomína kórejský KIA-kukuč, ale od B-stĺpika to je fakt nechutná hrča. Ako celok príšerné.
Smutné, automobilky sú schopné produkovať takýto amatérsky grc, a profi dizajnové štúdiá, ktoré by z áut mohli robiť monumenty, ktoré oko iba tešia, pomaly ale iste hynú...
Avatar - Barry Lyndon
29. 9. 2016 18:33
Re: ten zadek???
nesouhlasím, ta strašidelná záď už to moc pokazit nemohla. To auto je strašné kompletně.
29. 9. 2016 18:32
Re: ten zadek???
Nápad? A kde? Myslíš ty strašný světla s designem z počátku tisíciletí?

Jinak zepředu a boku dobrý, zajímavý uatíčko, ale ten zadek je hroznej ;-\