7.3. 2017 David Bureš Google+ profil David Bureš

Alfa Romeo Stelvio naživo. Není trochu baculatá?

Alfa Romeo Stelvio naživo. Není trochu baculatá?
 

Nové SUV z dílny Alfy Romeo se v Ženevě představuje v běžných vrzích i vrcholné formě v podobě modelu Quadrifoglio. Zatímco QV vypadá úžasně, o běžné variantě platí opak.

Alfa Romeo je v procesu renesance. Po očekávaném sedanu střední třídy Giulia přichází SUV Stelvio, které z celosvětového hlediska má větší šanci na prodejní úspěch. Auto se světu poprvé ukázalo na loňském autosalonu v Los Angeles, nyní je v Ženevě prvně k vidění i v Evropě. Jak vypadá ve skutečnosti?

V centru dění na ženevském stánku Alfy Romeo je Stelvio ve vrcholné verzi Quadrifoglio Verde, která je z designérského pohledu krásná. Svým nízkým postojem má Stelvio QV blíže kombíkům než SUV, vytažené blatníky spolu s výraznější přídí dělají z auta rozzlobený nástroj, který se tváří, jako by nejraději sežral všechny patníky podél cesty. Snad ještě větší paráda je to zezadu, baculatou záď zdobí čtyři výrazné koncovky výfuku.

Jenže stačí se podívat na opodál vystavené běžné varianty a rázem zjistíte, že Stelvio je v takovém případě šedá myška. V zářivě modrém laku to ještě ujde, jenže v šedé nebo černé karoserii je to jedna velká nuda, kterou na parkovišti snadno přehlédnete. Navíc chybějící detaily z QV rázem znamenají, že Stelvio je z některých úhlů pěkně otylé. Oblé křivky zkrátka nedělají dobrotu... Ještě že zadní partie stále stojí za to, zdobí ji totiž obrovitánské kulaté koncovky výfuku, které narušují jinak nudné tvary.

Video

Při nástupu dovnitř zazní po zavření dveří hodně plechový zvuk, který bychom si spíš spojili s Fiatem Tipo než s SUV, které chce konkurovat prémiovým vozům. Interiér byl převzat z Giulie, nikoliv však v poměru 1:1, horní linie palubní desky se u sedanu střední třídy snižuje, zatímco u SUV je vodorovnější. Interiér Stelvia navíc zdobí dřevěný dekor. Kvalita zpracování i výběr materiálů je totožný jako u Giulie, což znamená, že na konkurenci z řad prémiových značek v tomto ohledu trochu ztrácí. Zato volant je Stelvia je dokonalý, mohlo by se však sedět o něco níže. Dostatek místa je i na zadních sedadlech, sedák je optimálně umístěný, opěradlo je však takřka svislé, což znamená hodně vzpřímený posaz.

Giulia je na českém trhu již nabízena v podobě úvodní edice First Edition, která je dostupná výhradně s přeplňovaným benzinovým dvoulitrem o výkonu 206 kW, kombinovaným s automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Později bude k dispozici i 2,2litrový turbodiesel se 154 kW a šestiválec 2.9 BiTurbo s 375 kW. Počítá se také se slabší verzí dvoulitru se 147 kW a 2,2litrem se 132 kW.

Alfa Romeo Stelvio – základní technické údaje
Verze2.0 AWD2.2 AWD
Zdvihový objem [cm3]19952143
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min]206/5250154/3750
Točivý moment [N.m/min]400/2250470/1750
Převodovka8A8A
Max. rychlost [km/h]230215
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,76,6
Komb. spotř. [l/100 km]74,8

Spolupracujeme s TipCars.com
Geis: Péče o zaměstnance je stále důležitější Geis: Péče o zaměstnance je stále důležitější

Podle Hospodářské komory ČR chybí tuzemským firmám zhruba…

Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur

Až škody ve výši miliardy eur (25,8 miliardy korun) mohou…

Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify

Český startup Apify hlásí další úspěšnou investici. Ta…

 
 

Přidat názorDiskuse: Alfa Romeo Stelvio naživo. Není trochu baculatá?












Blesk.cz

A je to oficiální! Microsoft za GitHub zaplatí 7,5 miliard dolarů v akciích

A je to oficiální! Microsoft za GitHub zaplatí 7,5…

Z dopolední šuškandy se stala realita. Microsoft opravdu koupil GitHub, za který zaplatil pohádkových 7,5…

„Už s tou ženou nemůžu pracovat.“ Merkelové se otřásá koalice kvůli migrantům

„Už s tou ženou nemůžu pracovat.“ Merkelové se…

V Německu se dál vyostřuje spor o vracení běženců z hranic. Ministr vnitra Horst Seehofer podle listu Welt am…

 

iSport.cz

Koller o Ronaldovi: Geniální chlap! Všimněte si, že i nesobecky pracuje

Koller o Ronaldovi: Geniální chlap! Všimněte si, že…

Sám v tom má jasno. „Když se mě někdo zeptá, tak říkám, že Ronaldo je víc než Messi," říká kanonýr Jan Koller.…

Německo - Mexiko 0:1. Obhájce titulu padl, rozhodl střelec Lozano

Německo - Mexiko 0:1. Obhájce titulu padl, rozhodl…

Fotbalisté Německa zahájili obhajobu titulu mistrů světa překvapivou porážkou 0:1 s Mexikem. Ve svém úvodním…

 

Reflex.cz

Zemanovi všichni ustupují, jeho zásahy do vznikající vlády by však měl zarazit Ústavní soud

Zemanovi všichni ustupují, jeho zásahy do vznikající…

Druhá vláda Andreje Babiše ještě ani fakticky nevznikla a na obzoru už se rýsuje černý mrak, který může celé…

Jak se dělá tunel: Češi v akci na Islandu

Jak se dělá tunel: Češi v akci na Islandu

Tunel je skvělý vynález. Spojuje dvě místa nejčastěji na opačných stranách horského masivu, ale i pod řekou,…