Alfa Romeo Stelvio naživo. Není trochu baculatá?
Alfa Romeo je v procesu renesance. Po očekávaném sedanu střední třídy Giulia přichází SUV Stelvio, které z celosvětového hlediska má větší šanci na prodejní úspěch. Auto se světu poprvé ukázalo na loňském autosalonu v Los Angeles, nyní je v Ženevě prvně k vidění i v Evropě. Jak vypadá ve skutečnosti?
V centru dění na ženevském stánku Alfy Romeo je Stelvio ve vrcholné verzi Quadrifoglio Verde, která je z designérského pohledu krásná. Svým nízkým postojem má Stelvio QV blíže kombíkům než SUV, vytažené blatníky spolu s výraznější přídí dělají z auta rozzlobený nástroj, který se tváří, jako by nejraději sežral všechny patníky podél cesty. Snad ještě větší paráda je to zezadu, baculatou záď zdobí čtyři výrazné koncovky výfuku.
Jenže stačí se podívat na opodál vystavené běžné varianty a rázem zjistíte, že Stelvio je v takovém případě šedá myška. V zářivě modrém laku to ještě ujde, jenže v šedé nebo černé karoserii je to jedna velká nuda, kterou na parkovišti snadno přehlédnete. Navíc chybějící detaily z QV rázem znamenají, že Stelvio je z některých úhlů pěkně otylé. Oblé křivky zkrátka nedělají dobrotu... Ještě že zadní partie stále stojí za to, zdobí ji totiž obrovitánské kulaté koncovky výfuku, které narušují jinak nudné tvary.
Při nástupu dovnitř zazní po zavření dveří hodně plechový zvuk, který bychom si spíš spojili s Fiatem Tipo než s SUV, které chce konkurovat prémiovým vozům. Interiér byl převzat z Giulie, nikoliv však v poměru 1:1, horní linie palubní desky se u sedanu střední třídy snižuje, zatímco u SUV je vodorovnější. Interiér Stelvia navíc zdobí dřevěný dekor. Kvalita zpracování i výběr materiálů je totožný jako u Giulie, což znamená, že na konkurenci z řad prémiových značek v tomto ohledu trochu ztrácí. Zato volant je Stelvia je dokonalý, mohlo by se však sedět o něco níže. Dostatek místa je i na zadních sedadlech, sedák je optimálně umístěný, opěradlo je však takřka svislé, což znamená hodně vzpřímený posaz.
Giulia je na českém trhu již nabízena v podobě úvodní edice First Edition, která je dostupná výhradně s přeplňovaným benzinovým dvoulitrem o výkonu 206 kW, kombinovaným s automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Později bude k dispozici i 2,2litrový turbodiesel se 154 kW a šestiválec 2.9 BiTurbo s 375 kW. Počítá se také se slabší verzí dvoulitru se 147 kW a 2,2litrem se 132 kW.
Alfa Romeo Stelvio – základní technické údaje | ||
Verze | 2.0 AWD | 2.2 AWD |
Zdvihový objem [cm3] | 1995 | 2143 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 206/5250 | 154/3750 |
Točivý moment [N.m/min] | 400/2250 | 470/1750 |
Převodovka | 8A | 8A |
Max. rychlost [km/h] | 230 | 215 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 5,7 | 6,6 |
Komb. spotř. [l/100 km] | 7 | 4,8 |