Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo Stelvio naživo. Není trochu baculatá?

David Bureš
Diskuze (36)
Nové SUV z dílny Alfy Romeo se v Ženevě představuje v běžných vrzích i vrcholné formě v podobě modelu Quadrifoglio. Zatímco QV vypadá úžasně, o běžné variantě platí opak.

Alfa Romeo je v procesu renesance. Po očekávaném sedanu střední třídy Giulia přichází SUV Stelvio, které z celosvětového hlediska má větší šanci na prodejní úspěch. Auto se světu poprvé ukázalo na loňském autosalonu v Los Angeles, nyní je v Ženevě prvně k vidění i v Evropě. Jak vypadá ve skutečnosti?

V centru dění na ženevském stánku Alfy Romeo je Stelvio ve vrcholné verzi Quadrifoglio Verde, která je z designérského pohledu krásná. Svým nízkým postojem má Stelvio QV blíže kombíkům než SUV, vytažené blatníky spolu s výraznější přídí dělají z auta rozzlobený nástroj, který se tváří, jako by nejraději sežral všechny patníky podél cesty. Snad ještě větší paráda je to zezadu, baculatou záď zdobí čtyři výrazné koncovky výfuku.

Jenže stačí se podívat na opodál vystavené běžné varianty a rázem zjistíte, že Stelvio je v takovém případě šedá myška. V zářivě modrém laku to ještě ujde, jenže v šedé nebo černé karoserii je to jedna velká nuda, kterou na parkovišti snadno přehlédnete. Navíc chybějící detaily z QV rázem znamenají, že Stelvio je z některých úhlů pěkně otylé. Oblé křivky zkrátka nedělají dobrotu... Ještě že zadní partie stále stojí za to, zdobí ji totiž obrovitánské kulaté koncovky výfuku, které narušují jinak nudné tvary.

Video se připravuje ...

Při nástupu dovnitř zazní po zavření dveří hodně plechový zvuk, který bychom si spíš spojili s Fiatem Tipo než s SUV, které chce konkurovat prémiovým vozům. Interiér byl převzat z Giulie, nikoliv však v poměru 1:1, horní linie palubní desky se u sedanu střední třídy snižuje, zatímco u SUV je vodorovnější. Interiér Stelvia navíc zdobí dřevěný dekor. Kvalita zpracování i výběr materiálů je totožný jako u Giulie, což znamená, že na konkurenci z řad prémiových značek v tomto ohledu trochu ztrácí. Zato volant je Stelvia je dokonalý, mohlo by se však sedět o něco níže. Dostatek místa je i na zadních sedadlech, sedák je optimálně umístěný, opěradlo je však takřka svislé, což znamená hodně vzpřímený posaz.

Giulia je na českém trhu již nabízena v podobě úvodní edice First Edition, která je dostupná výhradně s přeplňovaným benzinovým dvoulitrem o výkonu 206 kW, kombinovaným s automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Později bude k dispozici i 2,2litrový turbodiesel se 154 kW a šestiválec 2.9 BiTurbo s 375 kW. Počítá se také se slabší verzí dvoulitru se 147 kW a 2,2litrem se 132 kW.

Alfa Romeo Stelvio – základní technické údaje
Verze2.0 AWD2.2 AWD
Zdvihový objem [cm3]19952143
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min]206/5250154/3750
Točivý moment [N.m/min]400/2250470/1750
Převodovka8A8A
Max. rychlost [km/h]230215
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,76,6
Komb. spotř. [l/100 km]74,8

David Bureš
Diskuze (36)
Avatar - Avanti
8. 3. 2017 23:13
kokut
"jenže v šedé nebo černé karoserii je to jedna velká nuda, kterou na parkovišti snadno přehlédnete. Navíc chybějící detaily z QV rázem znamenají, že Stelvio je z některých úhlů pěkně otylé. Oblé křivky zkrátka nedělají dobrotu... Ještě že zadní partie stále stojí za to, zdobí ji totiž obrovitánské kulaté koncovky výfuku, které narušují jinak nudné tvary."

Zase tam išiel *, ktorý píše *.. Od webu, ktorý onanuje nad batožinovými priestormi to je snáď samozrejmosť! :no: :no: :no:

Stelivo, vítame Ťa! A želáme Ti úspech! Pretože aj keď ja osobne som nikdy SUV čaru nepodľahol, si najkrajšie SUV, ktoré som kedy videl a máš čo svetu ukázať. Práve to, že konkurenti razia hrany a ty si prišiel s oblými a ladnými krivkami, oceňujem a myslím si, že budeš mať čo doháňať v počte vyrobených kusov, aby si dotiahol záujem zákazníkov.

Za mňa jednoznačne :yes: :yes: :yes:
8. 3. 2017 11:53
Re: Nudná...
mě taky přijde nudná a to nejezdím německou krabicí ale italem a možná právě proto mi přijde na alfu opravdu nudná, zvlášť když ty německý krabice tu nudu opouštějí tak alfa do ní spíše směřuje, červený qv je tak jak by měl vypadat základ, ale tak třeba se to bude prodávat dobře, většina lidí nudu chce, otázkou je jestli takový půjdou nakupovat k alfě...
8. 3. 2017 10:53
Re: Konečně výškově seřidtelné pásy!
Tak já ti to prozradím: Arese měří 188 cm. Psal jsem, že mi pás padal skoro z ramene, čili problém nebyl v mé malé výšce, ale přesně naopak. A to jsem přitom měl sedačku spuštěnou až na podlahu. A na zadních krajních místech má Giulia přesně opačný problém - zde šikmý pás pro změnu jde cestujícímu nebezpečně blízko krku... ;-\
8. 3. 2017 10:47
Re: Nejkrásnější SUV
Kodiak? To je prepravka na kolech. Stelvio ma jine konkurenty.
8. 3. 2017 09:05
misia jasná :D
tak vidím že z vašimi názormi na dizajn nikto nesúhlasi ,mali by ste sa radšej vrátiť k písaniu holých faktov >:-[]