Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Arteon: Nejstylovější VW už není CC. Nebo je?

Martin Machala
Diskuze (9)
Jde sice o nástupce Volkswagenu CC, jmenuje se ale nově a trochu zvláštně, Arteon. Jaký vlastně je?

Podle prvních fotek arteonu ve zlatavém odstínu jsem se trochu obával o příď auta, přišla mi už docela divoká, lehce čínská. Velmi protáhlé světlomety, lamely v masce chladiče hluboko zasahující do nárazníku jsem ani nespočítal… Už při koncernovém večírku na mě ale arteon udělal dojem a komplikovaná přední část mi nakonec až tak komplikovaná nepřišla. Asi to bylo i trochu usedlejší šedou barvou.

Ať zlatý, nebo šedý, arteon v prvé řadě působí opravdu velmi dynamicky, přikrčená silueta je parádní. Však je taky proti výchozímu passatu delší, širší a nižší, a to samozřejmě proporcím hodně pomáhá. Narostl také rozvor, což by mělo zajistit lepší prostorové podmínky zadním pasažérům, ale na tohle arteon tak úplně nemyslí. Ne že bych se dozadu nevešel, 180 cm vysoký Machala měl před koleny slušnou rezervu, na pleš už však prakticky žádné centimetry nezbývaly. U arteonu je však na prvním místě styl a design.

Však počkejte, kolik parády uděláte s bezrámovými bočními okny! Tento prvek je čím dál tím víc ojedinělý, a když se v sériové produkci objeví, je to pomalu událost. Zvlášť u masově zaměřené značky.

Bylo to velmi příjemné zpestření stánku německé automobilky, odvážně tvarovaný arteon je vedle autonomního Sedrica něco jako automobilové pohlazení. A připomínka, že autonomní a elektrická budoucnost ještě tak úplně na dveře neťuká. A že i Volkswagen si dovolí do sériové produkce uvést vlastně trochu zbytečné auto. I když zbytečné… V Číně z něj budou určitě nadšení, místní zákazníci se o pořádné objemy prodejů určitě postarají!

Evropský prodej odstartuje v červnu, základním motorem se stane nová zážehová patnáctistovka, uprostřed benzinové nabídky figuruje dvoulitr TSI se 140 kW a sedmistupňovým DSG, top verzí bude 2.0 TSI/206 kW s automatem DSG a pohonem všech kol. Naftu zastoupí trojice pohonných jednotek, na samotném vrcholu by mělo trůnit známé dvoulitrové bi-turbo s výkonem 176 kW.

Video se připravuje ...

Martin Machala
Diskuze (9)
8. 3. 2017 08:31
talisman?
si to ty? >:D >:D
Avatar - removed
7. 3. 2017 18:02
Rozpaky...
Vnejsi design fajn, ocekavane strohy a presto libivy. Opravdu hezky VW... Ale... opet interier mne naplnil kritikou... Proc ty ventilacni otvory jak od prumysloveho elektromotoru?
Avatar - iudex
7. 3. 2017 16:36
Re: Sportback pre chudobnejších
To aj mňa, ale zase VW si nemôže dovoliť nastaviť cenovku príliš blízko Audi, lebo to by mohli záujemcovia ísť rovno do prémie. Takže keď napr. Passat so 140 kW TDI stojí 33t eur a A5 SB 42t eur, Arteona s týmto motorom tipujem niekde na 36t. Takže úplne pre chudobných to zas nebude.
Avatar - flyboyeda
7. 3. 2017 16:31
Zklamání, nejdřív jsem si myslel že to je Renault
Potom jsem teda zjistil že to je VW, no ale orpoti minulé generaci je to cesta zpět, zatím z první fotky jsem hrozně zklamaný, obyčejný Passat vypadá mnohem lépe, ta Q8 to je taky hrůza , VW jsem měl vždy rád, tak je pro mě tohle říkat těžké, ale je to tak, palec dolů jak v TV Nova :no:
Avatar - _Karel_
7. 3. 2017 16:22
Re: Sportback pre chudobnejších
:yes: Souhlas, třeba v té bílé ten předek vypadá mnohem zkousnutelněji. Lift je super. 2,0TSI 140kw fajn kompromis a DSG - mě vyhovuje, ale chápu. Čekal bych ale, že automobilka s takovými možnostmi konfigurace časem možnost manuálu přidá.
Zajímavé bude, o kolik moc to bude pro chudší, než A5.