VW Arteon: Nejstylovější VW už není CC. Nebo je?
Podle prvních fotek arteonu ve zlatavém odstínu jsem se trochu obával o příď auta, přišla mi už docela divoká, lehce čínská. Velmi protáhlé světlomety, lamely v masce chladiče hluboko zasahující do nárazníku jsem ani nespočítal… Už při koncernovém večírku na mě ale arteon udělal dojem a komplikovaná přední část mi nakonec až tak komplikovaná nepřišla. Asi to bylo i trochu usedlejší šedou barvou.
Ať zlatý, nebo šedý, arteon v prvé řadě působí opravdu velmi dynamicky, přikrčená silueta je parádní. Však je taky proti výchozímu passatu delší, širší a nižší, a to samozřejmě proporcím hodně pomáhá. Narostl také rozvor, což by mělo zajistit lepší prostorové podmínky zadním pasažérům, ale na tohle arteon tak úplně nemyslí. Ne že bych se dozadu nevešel, 180 cm vysoký Machala měl před koleny slušnou rezervu, na pleš už však prakticky žádné centimetry nezbývaly. U arteonu je však na prvním místě styl a design.
Však počkejte, kolik parády uděláte s bezrámovými bočními okny! Tento prvek je čím dál tím víc ojedinělý, a když se v sériové produkci objeví, je to pomalu událost. Zvlášť u masově zaměřené značky.
Bylo to velmi příjemné zpestření stánku německé automobilky, odvážně tvarovaný arteon je vedle autonomního Sedrica něco jako automobilové pohlazení. A připomínka, že autonomní a elektrická budoucnost ještě tak úplně na dveře neťuká. A že i Volkswagen si dovolí do sériové produkce uvést vlastně trochu zbytečné auto. I když zbytečné… V Číně z něj budou určitě nadšení, místní zákazníci se o pořádné objemy prodejů určitě postarají!
Evropský prodej odstartuje v červnu, základním motorem se stane nová zážehová patnáctistovka, uprostřed benzinové nabídky figuruje dvoulitr TSI se 140 kW a sedmistupňovým DSG, top verzí bude 2.0 TSI/206 kW s automatem DSG a pohonem všech kol. Naftu zastoupí trojice pohonných jednotek, na samotném vrcholu by mělo trůnit známé dvoulitrové bi-turbo s výkonem 176 kW.