Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v říjnu 2011: Avensis v TOP 5 střední třídy, i40 mimo

Aleš Dragoun
Diskuze (118)
Trh manažerských vozů střední třídy stále ovládá trio Superb-Passat-Mondeo.

Celý trh si opět polepšil, získal 31,4 %. Před rokem bylo nově zaregistrováno 980 vozů, v letošním desátém měsíci 1.288, tedy o 308 více.

První příčku obsadila tradičně Škoda Superb, která si připsala na konto vysokých 427 kusů. I další dvě příčky jsou shodné. Passat se spokojil znovu se stříbrem (272 registrací) a Mondeo je třetí (176).

Za první trojkou zeje obvyklá díra. O čtvrté místo se poprala Toyota Avensis (47 exemplářů) s Peugeotem 508 (43). Není divu. Avensis se nabízí už ve verzi po nedávné modernizaci a to znamená výprodej skladových zásob předchozího provedení s výraznými slevami přesahujícími hranici 150 tisíc Kč. V Top 5 chybí Insignia, která je těsně pod ní. Hyundai i40 tentokrát končí první desítku.

Propady bychom na nejvyšších příčkách hledali marně. Superb si oproti říjnu 2010 polepšil o 17,6 % (+64 vozů). Dvojice nejbližších pronásledovatelů je na tom ještě mnohem lépe. Passat vykazuje zisk 72,2 %, před rokem bylo zaregistrováno 158 aut. Mondeo si loni vybralo jen 91 Čechů, letos si tedy polepšilo více než soupeř od Volkswagenu, o 93,4 %, respektive 85 exemplářů. Ani to ale není nejvyšší číslo. Toyota Avensis má podobné navýšení jako Superb (+17,5 %, o sedmičku kusů více).

Peugeot 508 ještě srovnávat nelze.

Slušný skok zaznamenal Mercedes-Benz třídy C, a to o 130,8 %, z loňských 13 na letošní tři desítky vozů. Volva série 60 mají takřka devadesátiprocentní zisk a Opel Insignia dvoutřetinový. Hluboké pády reprezentují trojkové BMW (přes 65 %), Renault Laguna (o více než polovinu) a Subaru Legacy (-45 %).

Střední třída, registrace na českém trhu v říjnu 2011
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období10/20111-10/201110/20111-10/2011
1.Škoda SUPERB427391233,2%33,7%
2.Volkswagen PASSAT272203321,1%17,5%
3.Ford MONDEO176149313,7%12,9%
4.Toyota AVENSIS472213,6%1,9%
5.Peugeot 508434283,3%3,7%
6.Opel INSIGNIA354872,7%4,2%
7.Audi A4304042,3%3,5%
7.Mercedes-Benz C302662,3%2,3%
7.Volvo 60302682,3%2,3%
10.Hyundai i40281462,2%1,3%
10.Renault LAGUNA284222,2%3,6%
12.Hyundai GENESIS27412,1%0,4%
13.Citroën C5252211,9%1,9%
14.Subaru LEGACY232581,8%2,2%
15.Audi A5212581,6%2,2%
16.Mazda 6141871,1%1,6%
17.BMW 3102770,8%2,4%
18.Lancia DELTA6400,5%0,3%
19.Alfa Romeo 1595380,4%0,3%
20.Lexus IS4160,3%0,1%
-Ostatní modely71840,5%1,6%
-CELKEM128811600100,0%100,0%

Objem českého trhu ve střední třídě se oproti deseti měsícům roku 2010 zvýšil o 7,7 % (z 10.775 na rovných 11.600 kusů). Letos tedy zákazníci zatím odebrali o 825 vozů více. Výsledky se zlepšují, v září vykazoval +5,3 %.

V celkovém pořadí od ledna vede pochopitelně i nadále Superb s 3.912 auty (jeho podíl dosahuje 33,7 %). Passat má v tuto chvíli 2.033 (17,5 %) a Mondeo 1.493 registrací (12,9 %). Na čtvrtém místě najdeme Opel Insignia, který nepřekročil ani pětisetkusovou hranici (487, 4,2 %). Na pátou příčku vyskočil Peugeot 508 s 428 vozy a podílem 3,7 %. Laguna je tedy šestá, ale ztrácí jen 6 registrací. Audi A4 je zatím na čísle 404.

V meziročním srovnání si vedoucí Superb polepšil o 311 vozů (+8,6 %). Passat se konečně dostal také do kladných hodnot (+3,3 %, má o 64 kusů více). Prodeje Mondea vzrostly o 337 automobilů (29,2 %). Insignia si rovněž polepšila, a to docela výrazně (+39,5 %, loni 349, letos +138). Na relevantní výsledkypětsetosmičky si budeme muset nějakou dobu počkat, v říjnu 2010 ve statistikách ještě chyběla.

Nejvíce ze všech má v tomto přehledu Volvo S/V 60, které dosáhlo +396,3 %, modelová obměna se projevila ve skoku z 54 na 268 aut. Vynechali jsme Suzuki Kizashi, které se loni objevilo jako novinka, takže má irelevantních +1.150 %. Mercedes-Benz C vykazuje +43,8 %, za vším hledejme modernizaci a příchod kupé. Z těch zástupců střední třídy, kteří se nacházejí ve vyšších patrech, tedy nad čarou, se letos nedaří Subaru Legacy. Podobná čísla (-30 % a více) mají i Alfa Romeo 159, Lexus IS a Honda Accord, která se v říjnu mezi nejlepší dvacítku neprobojovala.

Ještě hůře jsou na tom Seat Exeo a Toyota Prius, tyto dva modely se ale nahoru podívají sporadicky.

Největší škodovka dominovala rovněž počtům vznětových motorizací, bylo jich 373 (87,4 % z celkových registrací). Passat s motorem TDI má na kontě 243 kusů (o něco vyšších 89,3 %). Pro naftová Mondea se rozhodlo 110 zákazníků (62,5 %, zážehové verze u něj nejsou výjimkami). Toyota Avensis si připsala 42 vozů s turbodieselovými agregáty, benzinových bylo tedy pouze pět. Podílem 89,4 % nijak nevybočuje, naopak, ten je z Top 5 nejvyšší a o desetinku překonává i Passat. Benzin spalovalo sedm Peugeotů ze 43 nově zaregistrovaných, což značí 83,7 % pro HDi.

Co se alternativních paliv a pohonů ve střední třídě týče, v říjnových statistikách najdeme celkem 13 Passatů v kolonce CNG, jeden Renault Laguna konzumující biolíh E85 a rovněž jediný Ford Mondeo, který k pohonu využívá stejnou látku. Nepočetné řady hybridů nerozšířil byť jediný exemplář.

Aleš Dragoun
Diskuze (118)
Avatar - manitou
24. 11. 2011 11:23
Re: trojka, 4, 5
hezky napsáno, dobré informace, skvělá diskuse
ale neřekl bych, že bmw opouští filosofii značky, jde prostě s dobou, vyvíjí a nabízí, má snad trvat na svém a postupně degradovat a zaniknout ? vše je spojeno jen a jen se ziskem.
s tím vnímáním audi je to z části pravda, vnímáno jako symbol úspěchu a pružnosti, ale stále vychází v průzkumech i s tím akcentem, že je to jen pokračování vw, podíl nových kupců přicházejících od vw je nejvyšší - okolo 60 až 65 %, zkrátka a dobře je to tak, že pokud někdo jezdí vw a pak ten úspěch přijde, jde do audi, těm lidem to připadá logické, pokračovat v linii (ovládání, technologie, ... podobné, známé, žádný skok do neznáma) :yes:
Avatar - manitou
24. 11. 2011 11:13
Re: trojka, 4, 5
ano, nabízí delší dobu, ale ten boom je otázka posledních málo let. proto se mi líbí a nevadí mi, že jej bmw nabízí, lidé chtějí a kupují a podíl je okolo 50 %. zkrátka z minulosti (echt sportlich benzin und RWD) se žít nedá, ale tradici také zníčit nelze. proto chápu, že na jedné straně stále nabízí jednak klasiku v podobě benzínů a zadokolky a na druhé straně třeba naftu s x drive, jsem rád, že bmw šlape a je mi jedno jestli benzín, nafta, zadní pohon, xdrive, ... ;-) :yes:
24. 11. 2011 10:22
K te i40
Osobne se prodejum i40 nevidim. Byl jsem si ji ted obhlednout v ramci vyberu noveho auta ve stredni tride a to auto je az grotesktne spatne. Byl jsem u Domanskeho tudiz moznost porovnat na miste s Citroenem C5 a Peugeotem 508 a kvalita i40 pusobila az neuveritelne zejmena s prihlednutim k cene. Velmi spatne sedacky zcela bez bocniho vedeni ci anatomickeho prizpusobeni, poutovy interier, celkovy dojem jako auto co by melo stat o 200.000Kc mene nez konkurence misto tech 100.000Kc vice co opravdu stoji. Tohle fakt neni dobra volba.
Myslim, ze Hyundai by se mel zamerit na nastupce i30, protoze nizsi stredni umi, ale na stredni tridu evidentne nema. Zlata Sonata, ta si alespon na nic nehrala.
23. 11. 2011 19:34
Re: I40 na konci s dechem?
Pocit je jen pocit,toto jsou měřitelná data,ty neokecáš.pocity můžeš mávat tak u designu.
Avatar - Guttalax
23. 11. 2011 19:04
Re: Hyundai musi zlevnit...
Co Ceed-Spin? Už to jezdí? Četl jsem nějaké tvé problémy s novou koreou :-!