Avensis Verso - další MPV od Toyoty

Avensis Verso - další MPV od Toyoty

 
 
30.4. 2001

Všechny automobilky světa se snaží co nejrychleji a co nejlépe reagovat na rozmanité požadavky zákazníků. Tento neustálý boj o to být lepší než konkurence přináší ve světě automobilů nejen stále technicky a bezpečnostně dokonalejší vozy, ale i nové trendy v designu a nových kategoriích. Zejména v posledním desetiletí se rozšířily nabídky automobilek i o kategorii MPV (víceúčelových rodinných vozů), která se v posledních letech začíná rozrůstat do několika velikostí.

Na zájem zákazníků o tyto vozy reagovala i japonská automobilka Toyota. K již dříve představenému "mini MPV" s názvem Toyota Yaris Verso přibyly na Ženevském autosalonu hned dvě novinky. Zástupcem "klasického - velkého MPV" se tak stala nová generace Toyoty Previa a zcela nové "střední MPV" Toyoty bude zastupovat Avensis Verso.

Avensis Verso byl navržen ve stylistickém centru Toyoty v jižní Francii. Již podle názvu se dá usoudit, že novinka vychází z modelu Avensis a bude spojením dynamických jízdních vlastností tohoto vozu s všestranností a prostorností vozů MPV. Tomu odpovídají i jeho nezvyklé rozměry. Obzvláště zajímavá je malá výška vozu, která je pouhých 1660 mm. Ostatní rozměry jsou 4650 mm délka a 1760 mm šířka. Malá výška na vůz této kategorie je však kompenzována nízko položenou podlahou a větším rozvorem 2825 mm. Tímto rozložením je dosaženo hlavních trumfů Avensis Verso - prostorného interiéru a to při nadprůměrných jízdních vlastnostech a stabilitě vozu.

O prostornosti a variabilitě interiéru svědčí i možnost jeho vybavení pěti, šesti nebo dokonce sedmi samostatnými sedadly. Sedadla mohou být navíc podle počtu různě rozmístněna. Při sedmimístné konfiguraci je však zřejmé, že třetí řada sedadel neposkytuje zcela plnohodnotný cestovní komfort. Její využití je tak spíše na kratší cesty nebo pro obsazení dětmi. Druhou a třetí řadu sedadel lze sklopit nebo zcela vyjmout a získat tak dodatečný prostor pro zavazadla nebo pro rozměrnější předměty. Praktický je i odkládací prostor pod podlahou, který cestující ocení zejména při využití všech sedmi sedadel. Úložný prostor v Avensis Verso může dosáhnout až 1556 litrů.

Celková úroveň bezpečnosti Avensisu Verso je na velmi dobré úrovni. Toyota se dokonce vyjádřila, že Avensis Verso přináší vyšší standard bezpečnosti než který nabízí větší model Previa. Standardní vybavení Avensisu Verso zahrnuje čelní airbag pro řidiče i spolujezdce, tříbodové bezpečnostní pásy a opěrky hlavy na všech sedadlech, ale také systém ABS s děličem brzdné síly, aj. Za příplatek mohou být dodány i boční a okenní airbagy. Zajímavostí je i nejnižší pohotovostní hmotnost Avensisu Verso v dané třídě, aniž by byla jakkoliv snížena jeho pasivní bezpečnost.

Vnější část vozu je vytvořena v novém designérském stylu Toyoty s výraznou a mohutnou přední maskou chladiče a velkými světly. Toyotu Avensis Verso bude pohánět buď dvoulitrový zážehový motor s variabilním časováním ventilů VVT-i s výkonem 110 kW/6000 ot/min a maximálním točivým momentem 192 Nm/4000 ot/min nebo vznětový motor D4-D o objemu 2,0 litru s vysokotlakým vstřikováním Common-rail s výkonem 85 kW/4000 ot/min a maximálním točivým momentem 250 Nm/1800-3000 ot/min. Modely se zážehovým motorem mohou být i s automatickou převodovkou.

Prodej modelu Avensis Verso bude po celé Evropě zahájen v létě letošního roku.

Rallye Dakar 2019
Start-upu Spendee se podařil průlom. Jako první získal příslušnou licenci ČNB Start-upu Spendee se podařil průlom. Jako první získal příslušnou licenci ČNB

Česká národní banka vydala vůbec první licenci spojenou…

Evropská unie prodloužila hospodářské sankce proti Rusku. Lídři se shodli jednomyslně Evropská unie prodloužila hospodářské sankce proti Rusku. Lídři se shodli jednomyslně

Lídři zemí Evropské unie se ve čtvrtek na summitu v…

BMW a Porsche překonaly Teslu, jejich nabíječce stačí na sto kilometrů tři minuty BMW a Porsche překonaly Teslu, jejich nabíječce stačí na sto kilometrů tři minuty

Německé automobily BMW a Porsche představily nabíjecí…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana

Laurens van der Acker, šéf designu automobilky Renault,…

Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1 Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1

Zatímco Aston Martin stále pracuje na dokončení svého…

 





 
Mazda 3 se ukázala v Česku! Máme ceny všech verzí

Mazda 3 se ukázala v Česku! Máme ceny všech verzí

Dnes 16:43

Jsou to zhruba dva týdny, kdy se nová trojka poprvé představila světu v Los Angeles. A už dorazila i do Česka.




Blesk.cz

Jágrovu Veroniku už to zkrátka nebaví! Hokejista bude na Vánoce sám

Jágrovu Veroniku už to zkrátka nebaví! Hokejista…

Vztah Jaromíra Jágra (46) a jeho plavovlasé bohyně Veroniky Kopřivové (27) je čím dál podivnější. Přestože by…

Tipy na víkend: Andělé se snesou z nebe! Nalaďte se vánočně na výstavách betlémů

Tipy na víkend: Andělé se snesou z nebe! Nalaďte se…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

 

iSport.cz

Hemský o následcích otřesu mozku: Hokej miluju, ale už nechci trpět

Hemský o následcích otřesu mozku: Hokej miluju, ale…

Pouhých sto metrů od pardubické arény v moderním tréninkovém centru si denně dává do těla. Aleš Hemský ještě…

Plekanec pro Sport Magazín: O dojetí v kabině Canadiens i stesku po synech

Plekanec pro Sport Magazín: O dojetí v kabině…

Stíhá hrát za Kladno i za Kometu. A po návratu z NHL hned ukázal svou extratřídu. Hokejový útočník Tomáš…

 

Reflex.cz

Nesvádějme všechno jen na pomalé úřady. Za šíleným růstem cen bytů a domů stojí i hamižnost developerů

Nesvádějme všechno jen na pomalé úřady. Za šíleným…

14,4 roku. Tak dlouho musí vydělávat Pražan s průměrným platem 39.298 korun měsíčně na to, aby si v metropoli…

JXD vs. strašidloměr za 9 tisíc: Pokud za tohle opravdu vyhodíte peníze, dobře vám tak!

JXD vs. strašidloměr za 9 tisíc: Pokud za…

Do Tábora jsme jeli s podezřením, že jde o recesi. Jenže prodavači elektronických zařízení pro detekci strašidel…