Barum rallye v cíli: Kopeckého výhra s číslem 17

Barum rallye v cíli: Kopeckého výhra s číslem 17

Obhájce loňského prvenství na Barum rallye Jan Kopecký vyhrál s vozem Škoda Fabia R5 také letošní ročník zlínské soutěže s náskokem 55,5 sekundy před ruským pilotem Alexejenm Ljukaňukem na Fordu Fiesta R5.

Tovární jezdec týmu Škoda Motorsport vyhrál sedmnáctý podnik započítávaný do českého mistrovství v řadě: Kopecký zvítězil současně potřetí za sebou a pošesté celkově na Barum rallye. Jsou to jeho rekordní zápisy do dějin sedmačtyřiceti ročníků zlínské soutěže.

Předpověď, která neměla vyjít

V neděli bylo na programu šest rychlostních zkoušek v celkové délce 95 kilometrů a Kopecký do nich nastupoval s náskokem 16,6 sekundy na Ruse Alexeje Lukaňuka (Ford Fiesta R5). Loni tu sváděli souboj až do poslední rychlostní zkoušky, ale tentokrát český závodník žádné drama nepřipustil. Vyhrál pět měřených testů a zvýraznil svůj náskok před ruským soupeřem, který boj o prvenství zabalil. Vždyť na poslední zkoušce ztratil dokonce přes půl minuty a celkově měl manko na vítěze 55,5 sekundy.

V sobotu v podvečer řekl Václav Pech do novinářských mikrofonů, že by rád udržel třetí místo, což v té chvíli vypadalo reálně. Současně také prohlásil, že souboje jezdců jsou vyhrocené a každý jede na hranici defektu. Jeho slova se potvrdila v neděli dopoledne a on sám se stal bohužel jednou z obětí. „Udělali jsme dva defekty a ušlo nám kolo na přejezdu. Měli jsme jen jednu rezervu, takže bychom do servisu na čtyřech kolech nedojeli,“ vysvětlil Pech důvody svého odstoupení na přejezdu mezi jedenáctou a dvanáctou erzetou.

Barum rallye po 1. dnu: Kopecký si udělal náskok

Měřený test s číslem 12 se podepsal na ambicích Jana Černého (Škoda Fabia R5) a Martina Vlčka (Ford Fiesta R5). Prvně jmenovaný měnil poškozené pravé přední kolo, ztratil 2:23 minuty a propadl se ze 7. na 14. místo. Nakonec si ho do cíle vylepšil na dvanáctou příčku. Druhý jmenovaný dojel na defektu zadního kola, přišel o 2:02 minuty a spadl ze šestnáctého na devatenáctou pozici.

Dívat se nebude

Po odstoupení Pecha se rozehrála bitva o bronzový stupínek vítězů mezi Romanem Krestou a Tomášek Kostkou (oba Škoda Fabia R5). Oba jsou nejen domácími matadory, ale současně také švagry. Kostka předstihl Krestu na začátku posledního dne a udržoval si minimální náskok.

Před závěrečnou rychlostní zkouškou měl Kostka k dobru 3,1 sekundy, ale Kresta předvedl famózní finiš. Vyhrál dokonce závěrečný měřený test, ve kterém byl rychlejší o 6,1 sekundy než Kostka a odsunul svého příbuzného na čtvrté místo.

„Na konci soutěže už to bylo hodně rozbité a mě se bohužel podařilo trefit nějaký kámen. Dojížděl jsem na defektu a nebýt jeho, asi bych skončil třetí. Na druhou stranu, nebýt potíží Vaška Pecha, tak bylo třetí místo jeho. Takže mě nakonec „bramborová“ medaile na Barumce určitě nemrzí,“ prohlásil v cíli čtvrtý Kostka a se švagrem ochotně zapózovali pro objektivy fotoreportérů.

Třetí v cíli Roman Kresta nejprve přijímal zasloužené ovace od členů svého fan klubu. „:Proto jsem to jel, abych udělal lidem radost. Třetí místo je krásný dárek pro ně a pro všechny, kteří mi pomáhali,“ vysvětlil.

Přiznal, že před posledních rychlostní zkouškou se rozhodl k útoku. „V průběhu předchozích rychlostních zkoušek jsem se dvakrát zpotil při krizových, ale poslední erzetu jsem propotil celou. Nebylo to ovšem tím, že bych jel za hranicí svých možností, ale extrémním tempem a nasazením. Raději se nebudu na onboard (kamera ve voze) dívat teď, ani s odstupem,“ připomněl se širokým úsměvem.

Na začátku soutěže inkasoval spornou penalizaci deset sekund za údajně pozdní příjezd do časové kontroly. „Naštěstí průběh soutěže neovlivnila a rozhodovalo se opravdu jenom na samotné trati,“ připomněl Kresta.

Bude se zkušený český soutěžní jezdec v jedenačtyřiceti letech vracet natrvalo do české rallye? „Neviděl bych to tak a nechci to ani plánovat. Bohemku jsem si užil a Barumka, která je pro mě svým způsobem domácí, protože jsem odtud, byla ještě něco víc. Konkurencí, rychlostí, jakou se jelo a krásným závoděním. Nakonec se k tomu povedl opravdu parádní výsledek.

Slovo má vítěz: Jan Kopecký

Ještě před příjezdem na cílovou rampu rozdával Jan Kopecký úsměvy, autogramy a přijímal gratulace k dalšímu vítězství v kariéře. Kromě jedné rychlostní zkoušky jezdil v průběhu celé Barum rallye na prvním místě.

Jaká byla letošní soutěž z vašeho pohledu?
Náročný víkend, jako vždy. Málo se tady spí, dlouho se závodí, ale myslím, že jsme to zvládli po všech stránkách skvěle. Neděle už byla klidnější, protože Lukjaňuk měl nějaké problémy a už nemohl pořádně brzdit, takže používal pravačku. Musel zvolnit a my nepotřebovali nikam pospíchat. Poslední vložku jsme už jen projeli.

Byla letošní výhra jednodušší než minulý rok?
Nebyla. Začalo se ve velkém tempu. Vloni to bylo přesně obráceně. Tam jsme začali všichni volněji, postupně přidávali a gradovalo to v neděli. Letos se začalo naplno na začátku a pak přišly nějaké chyby, tak se to zvolnilo

Můžete prozradit svůj další závodní program?
Myslím, že nepojedeme¨závěrečný podnik českého mistrovství v Příbrami. Možná se objevíme na soutěži mistrovství světa ve Španělsku, ale jisté to zatím není. Příští rok bych chtěl jet mistrovství světa WRC a děláme maximum pro to, aby se to podařilo. Samozřejmě v továrním týmu Škoda, protože v něm máme naprosto jedinečné zázemí a podporu.

Rallye Bohemia 2017: Posedmé vyhrál Jan Kopecký s Fabií R5

Víte, že je sedmnáct výher v řadě v podnicích domácího mistrovství zřejmě český rekord?
„Nezkoumal jsem to. Já na ty statistiky nejsem moc velký detailista. Je to díky týmu, štěstí, autu, Škodovce. Máme absolutní podporu továrního týmu a je to znát. Zúročujeme v Česku zkušenosti, které jsme nabrali tady i venku v Evropě, Asijsko-pacifickém šampionátu nebo v kategorii WRC2

Co říkáte výkonu Romana Kresty?
Musím říct, že mě hodně překvapil na té poslední rychlostce, spíše jsem to tipoval na Tomáše. V podmínkách, ve kterých se nacházela poslední erzeta, tak člověk musel i malinko vypnout mozek, když chtěl zajet absolutně nejrychlejší čas, protože to bylo opravdu hodně rozbité. Romanovi se to povedlo. Smál jsem se, když jsem četl jeho komentář v cíli, že to je blázinec a on je blázen.

Je to výhra na Barumce důstojnou náhradou za smolný defekt, který vás připravil v podniku mistrovství světa v Německu v kategorii WRC2 o vítězství?
Určitě není. Na to neexistuje vůbec nic. Německo je Německo, Barumka je Barumka, to musíme od sebe oddělit. Ten defekt mě mrzí ještě dnes.

Výsledky

Barum rallye Zlín – konečné pořadí: 1. Kopecký, Dresler (Škoda Fabia R5) 1:04:07,6; 2. Lukjaňuk, Amautov (Rus./Ford Fiesta R5) +55,5; 3. Kresta, Starý (Škoda Fabia R5) +1:22,8; 4. Kostka, Kučera (Škoda Fabia R5) +1:25,8; 5. Kajetanowicz, Baram (Pol./Ford Fiesta R5) +2:06,4; 6. Griebel, Kopczyk (Něm./Škoda Fabia R5) +2:08,3; 7. Koči, Schovánek (Slov., ČR/Škoda Fabia R5) +2:31,4; 8. Valoušek, Havelková (Škoda Fabia R5) +2:51,6; 9. Bruno a Hugo Magalhaesové (Port./Škoda Fabia R5) +3:24,5; 10. Boufier, Panseri (Fr./Ford Fiesta R5) +3:30,6; 11. Odložilík, Tureček (Ford Fiesta R5) +4:26,2; 12. Černý, Černohorský (Škoda Fabia R5) +4:26,6; 13. Habaj, Dymurski (Pol./Ford Fiesta R5) +4:27,5; 14. Grjazin, Fedorov (Lotyš., Rus./Škoda Fabia R5) +5:25,1; 15. Suarez, Carrera (Šp./Peugeot 208 T16) +5:26,7; 16. Tarabus, Machů (Škoda Fabia S2000) +5:34,3; 17. Tlusťák, Vybíral (Škoda Fabia R5) +6:16,2; 18. Moffet, Fulton (Irl./Ford Fiesta R5) +6:25,1; 19. Vlček, Žáková (Ford Fiesta R5) +7:54,6; 20. Lopez, Rozada (Šp./Peugeot 208 T16) +8:13,0.

Spolupracujeme s TipCars.com
Maturitní zkoušku z matematiky nezvládl téměř každý čtvrtý student Maturitní zkoušku z matematiky nezvládl téměř každý čtvrtý student

U maturity z češtiny i matematiky uspělo letos méně…

Největšího českého výrobce pražců kupují Němci Největšího českého výrobce pražců kupují Němci

Český výrobce pražců ŽPSV z Uherského Ostrohu na…

Jak to vidí Martin Lobotka: Chlad ze západu Jak to vidí Martin Lobotka: Chlad ze západu

Německý růst se začátkem roku sesunul k italskému tempu.…

 

Štítky WRC

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně

Aktuální vydání týdeníku Škodovácký odborář informovalo o…

EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete

Rozšíření povinné výbavy o dalších dvanáct prvků vstoupí…

 





 
Renault Talisman Grandtour dCi 130 Intens – Zlatá střední cesta

TEST: Renault Talisman Grandtour dCi 130 Intens – Zlatá střední cesta

Dnes 13:03

Vlajkovou lodí Renaultu je od roku 2015 model Talisman. Po vrcholných verzích Initiale Paris s motorem dCi 160 jsme po určité době usedli za volant verze dCi 130 Intens.




Blesk.cz

Slavná kaplička v Louce má novou malérečku: Tetičku (†90) nahradila neteř a ornamenty kreslí jinak

Slavná kaplička v Louce má novou malérečku: Tetičku…

Sláva, unikátní tradice nezaniká! Kapličku v Louce zdobí po padesáti letech o něco jiné vzory než obvykle.…

Zemřela Patrasové láska a opora! Rodina už nikdy nebude stejná!

Zemřela Patrasové láska a opora! Rodina už nikdy…

Bolestné chvíle prožívají Dáda Patrasová (62) s dcerou Annou Slováčkovou (22). Přišly o milovaného člena jejich…

 

iSport.cz

Šéf IIHF: Příští MS? Češi v Bratislavě, domácí v Košicích! A řeší brankáře

Šéf IIHF: Příští MS? Češi v Bratislavě, domácí v…

Čeští hokejisté po sedmém místě na MS v Kodani a Herningu klesli v žebříčku IIHF z páté příčky na šestou. Proč…

Přestupy v extralize ONLINE: Chomutov získal tvrďáka z Kladna!

Přestupy v extralize ONLINE: Chomutov získal tvrďáka…

ONLINE | Hokejová Tipsport extraliga zná šampiona, sestupující, i nováčky, a začínají vycházet na povrch nové…

 

Reflex.cz

Záhada jménem yetti. Rozlouskli ji vědci definitivně, nebo ne?

Záhada jménem yetti. Rozlouskli ji vědci…

Slyšel o něm každý, ale nikdo ho neviděl. Alespoň ne tak, aby věrohodně potvrdil jeho existenci. Jaký tajemný…

Německá zkušenost s alternativními zdroji: Bez jádra jsme v troubě

Německá zkušenost s alternativními zdroji: Bez jádra…

Civilizaci žene kupředu energie. Kdyby došly cenově přijatelné a únosné zdroje energie, tak se naše civilizace…