3.2. 2014 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Bazar: Isuzu D-Max 2.5 Double Cab 4WD - Drsňák v obleku

 

Pick-upy v Česku plní roli spíše imageovou. Patří do této kategorie také Isuzu D-Max?

Když jsme k vozidlu přicházeli, zaujala nás kola z lehkých slitin. Je jasné, že nebyla originální, protože předním chyběly kvůli volnoběžkám kryty středů. Drobná piha na kráse nás neodradila a dvouletý automobil s extrémně nízkým nájezdem šesti tisíc kilometrů jsme vyzkoušeli.

Kříženec

D-Max není pick-up jako žádný jiný. Pokud se podíváte do rámu, najdete téměř neuvěřitelných sedm příčných vzpěr. Podvozek k nerozlámání také potvrzovaly masivní torzní tyče vpředu nahrazující vinuté pružiny. Navenek se však tento odolný pracant tvářil velmi společensky.

Šest tisíc

Je normální prodávat vůz po minimálním nájezdu? Vždyť cena po vyjetí od prodejce rapidně klesla a nový majitel s D-Maxem příliš parády nenadělal. Pokud bychom mu spočítali náklady na kilometr, těžko bychom se dostali pod padesátikorunu za pouhou amortizaci. Můžeme se tedy domýšlet, že první majitel si pořádně nerozmyslel, co vlastně kupoval. Očividně hodlal s japonským pick-upem honit vodu, místo toho si pořídil mimořádně robustní vozidlo, které však zároveň nabízí jen omezený komfort.

Po silnici

Isuzu si na silnici nebralo vůči nerovnostem žádné servítky. Do kabiny se sice přenášely otřesy z podvozku, ale masivní rám dodával posádce jistotu, že vozidlo nerozhází snad ani chybějící víko kanálu. To je sice řečeno s velkou nadsázkou, ale proč jednu z největších výhod D-Maxu nevyzdvihnout.

Zejména u ojetiny se cení předpoklad dlouhé životnosti. Spolu s robustními díly šla také ruku v ruce menší přesnost řízení. Svižné průjezdy zatáček jsme už předem vyloučili, protože značné světlá výška v kombinaci s listovými pery vzadu a torzními tyčemi vpředu varovaly před jakýmkoliv závoděním. Nenechali jsme si ujít jízdu po rychlostní silnici, která kvůli hlučnosti motoru při vysokých otáčkách potvrdila zejména pracovní přednosti japonského pick-upu.

Terén coby domov

Opět se potvrdilo, že D-Max míří spíše spíše do pracovního sektoru. Například v dolech či lesích by mnozí konkurenti mohli jen zdálky přihlížet, jak snadno zdolává nástrahy terénu. Právě do něj vozidlo obdrželo masivní krycí plech motoru a převodovky. To ještě nebylo vše, co D-Max standardně má.

Uprostřed přístrojové desky se nacházela tři nenápadná tlačítka, z nichž dvě funkce jsou v kategorii pick-upů běžné. Bylo jím přepínání mezi pohonem dvou či všech kol, což spoří pár deci nafty během jízdy po silnici. Třetí funkce – redukční převodovka – však předurčovala Isuzu do extrémně těžkých podmínek, aby netrpěla spojka a vozidlo poskytlo provozovateli maximální výdrž. Redukce měla opodstatnění rovněž proto, že základní přímo řazená převodovka disponovala pouze pěti stupni. Trápit pohonné ústrojí a zejména spojku dlouhou jedničkou bychom těžko snášeli my i auto.

Čtyřválcový agregát od světově proslulého výrobce motorů Isuzu podával 100 kW. Zkoušený D-Max byl vyroben před modernizací, která mu přinesla například 2,5litrový turbodiesel s dvěma turbodmychadly a výkonem 120 kW i delší stálý převod pro příjemnější jízdu po dálnici. Nový majitel se tedy bude muset smířit s předposledním vydáním, což ale v pracovním prostředí roli nehraje. V něm je důležitá odolnost vozidla, která u D-Maxu je příkladná včetně odolnosti robustního čtyřválce 2.5 D s jedním turbodmychadlem a výkonem 100 kW.

TECHNICKÉ PARAMETRY
Motor 2.5
Typ přeplňovaný vznětový čtyřválec
Počet válců/ventilů 4/16
Objem válců (cm3) 2499
Kompresní poměr 17,5 : 1
Chlazení kapalinou
Vstřik paliva common rail
Největší výkon (kW/min-1) 100/3600
Převodovka pětistupňová manuální
Pohon všech kol
Brzdy kotoučové/bubnové
Délka/šířka/výška (mm) 5035/1800/1735
Rozvor (mm) 3050
Rozchod P/Z kol (mm) 1520/1525
Světlá výška(mm) 205
Nájezdový úhel P/Z (°) 34,6/23,3
Průměr otáčení (m) 12,8
Provozní hmotnost (kg) 1950
Celková hmotnost (kg) 2950
Největší hmotnost soupravy (kg) 5950
D/š/v ložné plochy (mm) 1380/1460/480
Největší rychlost (km/h) 170
Objem nádrže paliva (l) 67
Pneumatiky 245/70 R16
Cena (Kč bez DPH) 372 000
Spolupracujeme s TipCars.com
Plzeňská Škoda Electric představila nový elektrobus Plzeňská Škoda Electric představila nový elektrobus

Plzeňská Škoda Electric představila na pražském veletrhu…

Babiše juniora nemůžeme nutit ke spolupráci, tvrdí policejní náměstek Babiše juniora nemůžeme nutit ke spolupráci, tvrdí policejní náměstek

Policie nemůže Andreje Babiše mladšího jako oznamovatele…

Jmenujte premiérem někoho jiného než Babiše, vyzývá prezidenta opozice Jmenujte premiérem někoho jiného než Babiše, vyzývá prezidenta opozice

Předsedové ODS, Pirátů, KDU-ČSL, TOP 09 a STAN v úterý ve…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Kia Optima po faceliftu má české ceny. Za super cenu nabízí úžasnou výbavu Kia Optima po faceliftu má české ceny. Za super cenu nabízí úžasnou výbavu

Omlazená Kia Optima dostala dva nové motory. Benzinová…

Vedení FCA si sype popel na hlavu. Přiznává, že se v Maserati chybovalo Vedení FCA si sype popel na hlavu. Přiznává, že se v Maserati chybovalo

Nejnovější šéf koncernu FCA uvedl, že některé dřívější…

 



Isuzu Concept X: Do terénu s 38palcovými pneumatikami Isuzu Concept X: Do terénu s 38palcovými pneumatikami

Isuzu na základech sériového pick-upu D-Max a od něj…

Isuzu D-Max Arctic Trucks AT35 je zpět s novým motorem Isuzu D-Max Arctic Trucks AT35 je zpět s novým motorem

Pick-up Isuzu D-Max se opět stal objektem zájmu…

 



 
Jak dopadla dekarbonizace motoru, který nejdřív neprošel na emisích?

Jak dopadla dekarbonizace motoru, který nejdřív neprošel na emisích?

Dnes 08:00

Pokud neprojede vaše vozidlo na STK z důvodu vysokých emisí, jednou z možností jak to řešit, je nechat udělat dekarbonizaci motoru. Jakým způsobem probíhá a co vše může změnit?




Blesk.cz

Znáte rýmovník? Pomůže s nachlazením a „očistí“ byt! Vyrobit si můžete sirup i mast

Znáte rýmovník? Pomůže s nachlazením a „očistí“ byt!…

Říká se mu také kubánské oregáno, mexický nebo řecký eukalypt. Silně aromatická bylina se v českých domácnostech…

Absolonová pár dnů po porodu zazdila svého snoubence! Co se stalo?!

Absolonová pár dnů po porodu zazdila svého…

Před více než týdnem se Monika Absolonová (42) stala dvojnásobnou matkou a naplno si to užívá. Každou chvíli se…

 

iSport.cz

SE SIMONOU: Ve školce se Sičákem a Beránkem. Proč nemohli říct pokřik?

SE SIMONOU: Ve školce se Sičákem a Beránkem. Proč…

Na jedné straně defenzivní zkušenost, na druhé dravé ofenzivní mládí. Vladimír Sičák a Ondřej Beránek, kteří…

Hapal prohrál a řeší Weisse. Nedostal šanci, tak odešel z lavičky!

Hapal prohrál a řeší Weisse. Nedostal šanci, tak…

Má za sebou první sraz u slovenského národního týmu, a hned aby řešil náladovost svých hráčů. Lavičku, které…

 

Reflex.cz

Vyměňte premiéra, nebo jděte z vlády, vyzvala ministry své strany pražská ČSSD, a přidala se tak k opozici

Vyměňte premiéra, nebo jděte z vlády, vyzvala…

Pražská ČSSD vyzvala grémium, aby usilovalo o výměnu premiéra a převedení ministerstva spravedlnosti pod ČSSD,…

100 let nezávislosti Polska: Poláci jsou jiní, než si většina Čechů myslí

100 let nezávislosti Polska: Poláci jsou jiní, než…

Přestože je Polsko náš důležitý soused, převládají o něm i jeho obyvatelích v Česku často zvláštní stereotypy.…