3.2. 2014 Ladislav Černý

Bazar: Isuzu D-Max 2.5 Double Cab 4WD - Drsňák v obleku

 

Pick-upy v Česku plní roli spíše imageovou. Patří do této kategorie také Isuzu D-Max?

Když jsme k vozidlu přicházeli, zaujala nás kola z lehkých slitin. Je jasné, že nebyla originální, protože předním chyběly kvůli volnoběžkám kryty středů. Drobná piha na kráse nás neodradila a dvouletý automobil s extrémně nízkým nájezdem šesti tisíc kilometrů jsme vyzkoušeli.

Kříženec

D-Max není pick-up jako žádný jiný. Pokud se podíváte do rámu, najdete téměř neuvěřitelných sedm příčných vzpěr. Podvozek k nerozlámání také potvrzovaly masivní torzní tyče vpředu nahrazující vinuté pružiny. Navenek se však tento odolný pracant tvářil velmi společensky.

Šest tisíc

Je normální prodávat vůz po minimálním nájezdu? Vždyť cena po vyjetí od prodejce rapidně klesla a nový majitel s D-Maxem příliš parády nenadělal. Pokud bychom mu spočítali náklady na kilometr, těžko bychom se dostali pod padesátikorunu za pouhou amortizaci. Můžeme se tedy domýšlet, že první majitel si pořádně nerozmyslel, co vlastně kupoval. Očividně hodlal s japonským pick-upem honit vodu, místo toho si pořídil mimořádně robustní vozidlo, které však zároveň nabízí jen omezený komfort.

Po silnici

Isuzu si na silnici nebralo vůči nerovnostem žádné servítky. Do kabiny se sice přenášely otřesy z podvozku, ale masivní rám dodával posádce jistotu, že vozidlo nerozhází snad ani chybějící víko kanálu. To je sice řečeno s velkou nadsázkou, ale proč jednu z největších výhod D-Maxu nevyzdvihnout.

Zejména u ojetiny se cení předpoklad dlouhé životnosti. Spolu s robustními díly šla také ruku v ruce menší přesnost řízení. Svižné průjezdy zatáček jsme už předem vyloučili, protože značné světlá výška v kombinaci s listovými pery vzadu a torzními tyčemi vpředu varovaly před jakýmkoliv závoděním. Nenechali jsme si ujít jízdu po rychlostní silnici, která kvůli hlučnosti motoru při vysokých otáčkách potvrdila zejména pracovní přednosti japonského pick-upu.

Terén coby domov

Opět se potvrdilo, že D-Max míří spíše spíše do pracovního sektoru. Například v dolech či lesích by mnozí konkurenti mohli jen zdálky přihlížet, jak snadno zdolává nástrahy terénu. Právě do něj vozidlo obdrželo masivní krycí plech motoru a převodovky. To ještě nebylo vše, co D-Max standardně má.

Uprostřed přístrojové desky se nacházela tři nenápadná tlačítka, z nichž dvě funkce jsou v kategorii pick-upů běžné. Bylo jím přepínání mezi pohonem dvou či všech kol, což spoří pár deci nafty během jízdy po silnici. Třetí funkce – redukční převodovka – však předurčovala Isuzu do extrémně těžkých podmínek, aby netrpěla spojka a vozidlo poskytlo provozovateli maximální výdrž. Redukce měla opodstatnění rovněž proto, že základní přímo řazená převodovka disponovala pouze pěti stupni. Trápit pohonné ústrojí a zejména spojku dlouhou jedničkou bychom těžko snášeli my i auto.

Čtyřválcový agregát od světově proslulého výrobce motorů Isuzu podával 100 kW. Zkoušený D-Max byl vyroben před modernizací, která mu přinesla například 2,5litrový turbodiesel s dvěma turbodmychadly a výkonem 120 kW i delší stálý převod pro příjemnější jízdu po dálnici. Nový majitel se tedy bude muset smířit s předposledním vydáním, což ale v pracovním prostředí roli nehraje. V něm je důležitá odolnost vozidla, která u D-Maxu je příkladná včetně odolnosti robustního čtyřválce 2.5 D s jedním turbodmychadlem a výkonem 100 kW.

TECHNICKÉ PARAMETRY
Motor 2.5
Typ přeplňovaný vznětový čtyřválec
Počet válců/ventilů 4/16
Objem válců (cm3) 2499
Kompresní poměr 17,5 : 1
Chlazení kapalinou
Vstřik paliva common rail
Největší výkon (kW/min-1) 100/3600
Převodovka pětistupňová manuální
Pohon všech kol
Brzdy kotoučové/bubnové
Délka/šířka/výška (mm) 5035/1800/1735
Rozvor (mm) 3050
Rozchod P/Z kol (mm) 1520/1525
Světlá výška(mm) 205
Nájezdový úhel P/Z (°) 34,6/23,3
Průměr otáčení (m) 12,8
Provozní hmotnost (kg) 1950
Celková hmotnost (kg) 2950
Největší hmotnost soupravy (kg) 5950
D/š/v ložné plochy (mm) 1380/1460/480
Největší rychlost (km/h) 170
Objem nádrže paliva (l) 67
Pneumatiky 245/70 R16
Cena (Kč bez DPH) 372 000
Spolupracujeme s TipCars.com
Uhlobaroni z MUS nakupovali na Starém Městě, postaví luxusní byty Uhlobaroni z MUS nakupovali na Starém Městě, postaví luxusní byty

Po pronájmu kancelářského centra americkému Amazonu…

Policie: Atentát v manchesterské hale si vyžádal 22 mrtvých Policie: Atentát v manchesterské hale si vyžádal 22 mrtvých

Počet mrtvých při pondělním výbuchu v multifunkční hale v…

Jawa prodala prvních padesát novinek a chce se znovu prosadit i v cizině Jawa prodala prvních padesát novinek a chce se znovu prosadit i v cizině

Nové modely Jawa 350 OHC a Jawa 660 Vintage jsou na trhu…

Do krize ve Venezuele začaly zasahovat i USA Do krize ve Venezuele začaly zasahovat i USA

Spojené státy uvalily sankce na členy venezuelského…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

 




Isuzu D-Max 2.5 Double Cab Premiun AT: Na práci i exhibici Isuzu D-Max 2.5 Double Cab Premiun AT: Na práci i exhibici

Nejvyšší verze pick-upu D-Max poslouží jako pracovní…

Isuzu D-Max AT35: Speciál do divočiny od Arctic Trucks Isuzu D-Max AT35: Speciál do divočiny od Arctic Trucks

Islandští Arctic Trucks jsou velmi známí extrémními…

 



 
Kompresní poměr spalovacího motoru: Je lepší vyšší, nebo nižší? Jak kdy!

Kompresní poměr spalovacího motoru: Je lepší vyšší, nebo nižší? Jak kdy!

Dnes 08:00

Kompresní poměr patří spolu se zdvihovým objemem, maximálním výkonem a točivým momentem k hlavním údajům o motoru. Víte ale, co udává a kdy je vyšší komprese výhodnější?




Blesk.cz

Chat s odborníkem: Jak skoncovat s kouřením?

Chat s odborníkem: Jak skoncovat s kouřením?

Lezou vám cigarety do peněz, trápí vás každé ráno úporný kašel nebo už máte vážnější zdravotní problémy? Jak…

V Praze se pohřešuje desetiletý chlapec: Nevrátil se domů ze školy

V Praze se pohřešuje desetiletý chlapec: Nevrátil se…

Pražští policisté pátrají po mladém chlapci s cizokrajným jménem Jamal S. (10), který se v pondělí 22. května…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: R jako Ritchie! Raubíř nechal na čele soupeři krvavou památku

TOP zajímavosti z NHL: R jako Ritchie! Raubíř nechal…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Sparta už má trenéra! Na vrchol ji má vrátit Ital Stramaccioni

Sparta už má trenéra! Na vrchol ji má vrátit Ital…

Letenský klub ukončil hledání nového trenéra. Petra Radu od příští sezony vystřídá Ital, který vedl Inter,…

 

Reflex.cz

Lidové milice jsou zpět! Šedý mor bude honit kuřáky!

Lidové milice jsou zpět! Šedý mor bude honit kuřáky!

Čistě buzerační charakter současného boje proti kouření podtrhla nová a v demokratické společnosti doslova…

Bujon z kamene: Vítejte v malebném městečku na řece Semois

Bujon z kamene: Vítejte v malebném městečku na řece Semois

Mysleli jste si, že bujon může být jen něco teplého do žaludku? Kdepak, vyjedete-li si na malý výlet na…