3.2. 2014 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Bazar: Isuzu D-Max 2.5 Double Cab 4WD - Drsňák v obleku

 

Pick-upy v Česku plní roli spíše imageovou. Patří do této kategorie také Isuzu D-Max?

Když jsme k vozidlu přicházeli, zaujala nás kola z lehkých slitin. Je jasné, že nebyla originální, protože předním chyběly kvůli volnoběžkám kryty středů. Drobná piha na kráse nás neodradila a dvouletý automobil s extrémně nízkým nájezdem šesti tisíc kilometrů jsme vyzkoušeli.

Kříženec

D-Max není pick-up jako žádný jiný. Pokud se podíváte do rámu, najdete téměř neuvěřitelných sedm příčných vzpěr. Podvozek k nerozlámání také potvrzovaly masivní torzní tyče vpředu nahrazující vinuté pružiny. Navenek se však tento odolný pracant tvářil velmi společensky.

Šest tisíc

Je normální prodávat vůz po minimálním nájezdu? Vždyť cena po vyjetí od prodejce rapidně klesla a nový majitel s D-Maxem příliš parády nenadělal. Pokud bychom mu spočítali náklady na kilometr, těžko bychom se dostali pod padesátikorunu za pouhou amortizaci. Můžeme se tedy domýšlet, že první majitel si pořádně nerozmyslel, co vlastně kupoval. Očividně hodlal s japonským pick-upem honit vodu, místo toho si pořídil mimořádně robustní vozidlo, které však zároveň nabízí jen omezený komfort.

Po silnici

Isuzu si na silnici nebralo vůči nerovnostem žádné servítky. Do kabiny se sice přenášely otřesy z podvozku, ale masivní rám dodával posádce jistotu, že vozidlo nerozhází snad ani chybějící víko kanálu. To je sice řečeno s velkou nadsázkou, ale proč jednu z největších výhod D-Maxu nevyzdvihnout.

Zejména u ojetiny se cení předpoklad dlouhé životnosti. Spolu s robustními díly šla také ruku v ruce menší přesnost řízení. Svižné průjezdy zatáček jsme už předem vyloučili, protože značné světlá výška v kombinaci s listovými pery vzadu a torzními tyčemi vpředu varovaly před jakýmkoliv závoděním. Nenechali jsme si ujít jízdu po rychlostní silnici, která kvůli hlučnosti motoru při vysokých otáčkách potvrdila zejména pracovní přednosti japonského pick-upu.

Terén coby domov

Opět se potvrdilo, že D-Max míří spíše spíše do pracovního sektoru. Například v dolech či lesích by mnozí konkurenti mohli jen zdálky přihlížet, jak snadno zdolává nástrahy terénu. Právě do něj vozidlo obdrželo masivní krycí plech motoru a převodovky. To ještě nebylo vše, co D-Max standardně má.

Uprostřed přístrojové desky se nacházela tři nenápadná tlačítka, z nichž dvě funkce jsou v kategorii pick-upů běžné. Bylo jím přepínání mezi pohonem dvou či všech kol, což spoří pár deci nafty během jízdy po silnici. Třetí funkce – redukční převodovka – však předurčovala Isuzu do extrémně těžkých podmínek, aby netrpěla spojka a vozidlo poskytlo provozovateli maximální výdrž. Redukce měla opodstatnění rovněž proto, že základní přímo řazená převodovka disponovala pouze pěti stupni. Trápit pohonné ústrojí a zejména spojku dlouhou jedničkou bychom těžko snášeli my i auto.

Čtyřválcový agregát od světově proslulého výrobce motorů Isuzu podával 100 kW. Zkoušený D-Max byl vyroben před modernizací, která mu přinesla například 2,5litrový turbodiesel s dvěma turbodmychadly a výkonem 120 kW i delší stálý převod pro příjemnější jízdu po dálnici. Nový majitel se tedy bude muset smířit s předposledním vydáním, což ale v pracovním prostředí roli nehraje. V něm je důležitá odolnost vozidla, která u D-Maxu je příkladná včetně odolnosti robustního čtyřválce 2.5 D s jedním turbodmychadlem a výkonem 100 kW.

TECHNICKÉ PARAMETRY
Motor 2.5
Typ přeplňovaný vznětový čtyřválec
Počet válců/ventilů 4/16
Objem válců (cm3) 2499
Kompresní poměr 17,5 : 1
Chlazení kapalinou
Vstřik paliva common rail
Největší výkon (kW/min-1) 100/3600
Převodovka pětistupňová manuální
Pohon všech kol
Brzdy kotoučové/bubnové
Délka/šířka/výška (mm) 5035/1800/1735
Rozvor (mm) 3050
Rozchod P/Z kol (mm) 1520/1525
Světlá výška(mm) 205
Nájezdový úhel P/Z (°) 34,6/23,3
Průměr otáčení (m) 12,8
Provozní hmotnost (kg) 1950
Celková hmotnost (kg) 2950
Největší hmotnost soupravy (kg) 5950
D/š/v ložné plochy (mm) 1380/1460/480
Největší rychlost (km/h) 170
Objem nádrže paliva (l) 67
Pneumatiky 245/70 R16
Cena (Kč bez DPH) 372 000

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Spolupracujeme s TipCars.com
Edenred: Malé firmy objevují důležitost stravenek a dalších benefitů Edenred: Malé firmy objevují důležitost stravenek a dalších benefitů

Čím dál tím více malých firem pořizuje podle údajů…

Bulharský premiér nařídil prověření prodeje majetku firmy ČEZ Bulharský premiér nařídil prověření prodeje majetku firmy ČEZ

Bulharský premiér Bojko Borisov nařídil o víkendu úřadům,…

Trendem v architektuře je luxusní studentské bydlení, říká architekt Martin Berry Trendem v architektuře je luxusní studentské bydlení, říká architekt Martin Berry

Dostupnost a kvalita městského bydlení se stává jedním z…

Rozjeli válku miliardářů. Kdo je Marek Čmejla a Jiří Diviš? Rozjeli válku miliardářů. Kdo je Marek Čmejla a Jiří Diviš?

Miliardáři Marek Čmejla a Jiří Diviš minulý týden…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Kolem republiky šrotem za 3 tisíce? Těchto pět nadšenců právě odstartovalo Kolem republiky šrotem za 3 tisíce? Těchto pět nadšenců právě odstartovalo

Jako hledání hranic automobilového nepohodlí se dá…

Nepoctiví bazarníci mají utrum. Chytrá aplikace ukáže správnou cenu ojetiny Nepoctiví bazarníci mají utrum. Chytrá aplikace ukáže správnou cenu ojetiny

Společnost Cebia umožňuje stažení aplikace Carolina…

 



Isuzu D-Max Arctic Trucks AT35 je zpět s novým motorem Isuzu D-Max Arctic Trucks AT35 je zpět s novým motorem

Pick-up Isuzu D-Max se opět stal objektem zájmu…

Isuzu D-Max 2.5 Double Cab Premiun AT: Na práci i exhibici Isuzu D-Max 2.5 Double Cab Premiun AT: Na práci i exhibici

Nejvyšší verze pick-upu D-Max poslouží jako pracovní…

 



 
Nadměrný kouř z výfuku: Poznáte závadu motoru podle jeho barvy?

Nadměrný kouř z výfuku: Poznáte závadu motoru podle jeho barvy?

Včera

Pokud motor auta nadměrně kouří, určitě se nejedná o normální stav. Příčin může být celá řada, přičemž leccos může napovědět už pouhá barva dýmu. Ta může být od černé, přes modrou až po bílou. Víte co může signalizovat?




Blesk.cz

Seznam ruší Pošťáka. Jednoduchý e-mailový klient ztratil význam

Seznam ruší Pošťáka. Jednoduchý e-mailový klient…

Seznam ke 30. březnu 2018 zcela ukončí provoz aplikace Pošťák pro Windows. Jedná se o již trochu zapomenutou…

České hry prorážejí do světa, učí se i na vysokých školách. Vývojáři chtějí podporu státu

České hry prorážejí do světa, učí se i na vysokých…

Mimořádný zájem o českou videohru z období před husitskými válkami Kingdome Come: Deliverance, která vzbudila…

 

iSport.cz

Jak Ledecká zbláznila svět: tiskovka naruby i v brýlích či výraz za milion

Jak Ledecká zbláznila svět: tiskovka naruby i v…

Až Janek Ledecký složí své dceři slíbenou písničku, bude mít skladba potenciál stát se světovým hitem.…

Přijďte přivítat Ester Ledeckou na Staromák s lyžařskými brýlemi

Přijďte přivítat Ester Ledeckou na Staromák s…

Staroměstské náměstí v Praze se v pondělí odpoledne stane centrem českého sportu. Ester Ledecká a další…

 

Reflex.cz

Proč se mocní muži sápou po ženách? Protože soudí, že přece mohou

Proč se mocní muži sápou po ženách? Protože soudí,…

Mocní a bohatí se nejen dopouštějí řady sexuálních deliktů, ale navíc se zdá, že upřímně věří, že na to mají…

OSR vyhráli v ledním hokeji, trenérovi vzápětí volal sám velký Vladimir

OSR vyhráli v ledním hokeji, trenérovi vzápětí volal…

Ruští hokejisté vyhráli olympijský turnaj v Pchjongčchangu, ve finále porazili Německo po dramatické bitvě 4:3 v…