Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pamatujete na Isuzu VehiCROSS? Z podivína je dnes vzácná ojetina, zvlášť v této verzi

Isuzu VehiCROSS
Isuzu VehiCROSS
Isuzu VehiCROSS
Isuzu VehiCROSS
25 Fotogalerie
Diskuze (0)

Isuzu VehiCROSS je auto, které na silnici jen tak nepotkáte. Japonská značka jich totiž moc nevyrobila, zvláštní SUV se navíc v Evropě oficiálně neprodávalo.

VehiCROSS se jako produkční verze stejnojmenného konceptu z roku 1993 vyráběl v letech 1997 až 2001 - a za tu dobu vzniklo nejvíce 6140 aut, 1853 japonských a 4287 severoamerických specifikací. Tato čísla alespoň ve svém obsáhlém článku o výrazně vyhlížejícím "esúvéčku" s jedním párem dveří uvedl kolega Aleš.

Wikipedia zmiňuje  5958 exemplářů, z nichž 1805 bylo pro domácí trh, zbývajících 4153 pro Spojené státy. Internetová encyklopedie také tvrdí, že Isuzu s výrobou omezeného počtu kusů počítala od začátku, VehiCROSS totiž brala spíše jako exkluzivní specialitku. Nízký počet dodaných vozů tak vlastně nemá být neúspěchem, jako spíš záměrem.

V Isuzu i proto vymysleli netradiční způsob výroby. Zatímco obvykle díky karoserie vznikají díky ocelovým formám, které jsou ale velice drahé, pro VehiCROSS automobilka přišla s formami keramickými.Ty jsou levnější, ale na druhou stranu nemají takovou životnost. Pro auto, u něhož se s masivní produkcí nepočítá, však naprosto dostačuje.

VehiCROSS je 4,13 metru dlouhé, 1,79 metru široké a 1,7 metru vysoké kompaktní SUV s 2,33metrovým rozvorem. Podvozek využívá konvenční přední dvojitá ramena tvaru A a stabilizátor, vzadu pak vlečená ramena s panhardskou tyčí. Novinkou byly ale sportovní tlumiče Kayaba s expanzními komorami, které se používaly hlavně u terénních závodních motorek. Isuzu spoléhalo na tradiční rám, karoserie nebyla samonosná.

Na americkém trhu se vůz nabízel jen 3,5litrovým zážehovým šestiválcem o výkonu 160 kW a točivém momentu 312 N.m, standardem byl pohon všech kol. Převodovka byla automatická a se čtyřmi stupni.

Jestli se vám VehiCROSS líbí, v Evropě se dá občas nějaký kus dovezený z USA koupit. Nabídka samozřejmě není široká, ale jde to. Nás v inzerci zaujalo auto v limitované bílé edici Ironman, pojmenované podle známého triatlonového závodu, které zaujme terénními pneumatikami a zvýšeným podvozkem. Počet kusů spadajících do edice Ironman se podle zdrojů liší, a to dost výrazně. Původně snad mělo být v plánu 1000 exemplářů, ale nakonec jich zřejmě vzniklo podstatně méně.

Prodejce každopádně za třídveřové SUV žádá 25.000 eur, což je v přepočtu asi 647 tisíc korun. Obyčejnější VehiCROSS se dá koupit za částky okolo 15 tisíc eur, tedy 388 tisíc korun.

 

Začít diskuzi