20.2. 2013 Michal Fokt

Bentley Flying Spur 2014: 625 koní, 322 km/h a wi-fi

 

Bentley oficiálně představuje druhou generaci sedanu Flying Spur odvozeného od kupé Continental GT. Návrat k britské klasice je nepřehlédnutelný.

Musím přiznat, že jsem nebyl velkým fandou designérského stylu, který vozům značky Bentley propůjčil designér Fabie Dirk van Braeckel a jediným štěstím automobilky z Crewe bylo asi to, že ještě méně sympatií ve mě vzbudovalo to, co provedlo BMW Rolls-Royceu. Topmodel Mulsanne už vypadá dobře, ale na Continental GT a Continetal Flying Spur jsem si musel spíše zvyknout, než aby se mi líbily. Teď ovšem přichází druhá generace sedanu Flying Spur, jenž se zbavil přídomku Continental a tím jako by dával najevo, že se, podobně jako jeho větší čtyřdveřový příbuzný, částečně navrací ke stylistickým hodnotám předvolkswagenovské éry.

Příď zůstává u čtyřokého designu, ovšem k poměrně radikální změně dochází z profilu, jenž působí mnohem svalnatějším dojmem, má jinak (mnohem lépe) vyřešené zakončení bočního prosklení a nechybí ani linka, zvýrazňující zadní blatník. Velmi stylově je pak ztvárněna celá záď, která zhmotňuje klasický styl Bentley ve velmi moderním pojetí, korunovaným použitím staromilských hranatých zadních svítilen. U mně teda fakt dobrý...

Jen velmi málo se toho vizuálně změnilo v interiéru a to i přesto, že je prý nových hned 600 dílů! To je naopak velmi správně, tahle typická klasika je naprosto v pořádku a osobně je mi trochu líto, že klasický čtyřramenný volant vystřídal hezčí, ale méně stylový tříramenný. Ještě zvážím, jestli si jej nechám vyměnit. ;-). Pod starosvětskou fasádou je ovšem to nejmodernější hi-tech, včetně bezdrátového wi-fi připojení k internetu, infotainmentového systému pro zadní sedadla, osmipalcové dotykovové obrazovky, chladícího boxu mezi zadními sedadly a byl by hřích si při specifikování výbavy nezaškrtnout osmikanálové audio Naim o výkonu 1100 W. O té nejlepší kůži, dřevu a dalších materiálech asi netřeba pochybovat.

Patří už nějaký ten pátek samozřejmě k bontonu, že takovéhle auto se kupuje výhradně v motorem W12 6.0, přeplňovaným dvěma turby, jenž z aktuálního Flying Spur dělá nejrychlejší sedan Bentley všech dob. Rozjede se totiž na 322 km/h a to díky parametrům 625 k (460 kW) při 6000 otáčkách a točivém momentu 800 Nm, jenž je k dispozici už od 2000/min. Síla motoru jde na všechna čtyři kola prostřednictvím osmistupňového automatu ZF, jenž změní kvalt za méně než 200 ms. Čtyřkolka posílá na zadek standardně 60 % točivého momentu, ale v závislosti na trakčních podmínkách tam může jít až 85 %, případně až 65 % na předek.

Elektronicky řízený podvozek zajistí optimální poměr jízdní agility a komfortu a v jeho kompetenci je i samočinná úprava světlé výšky v závislosti na rychlosti jízdy. Po překročení 195 km/h jde příď o 5 a záď o 100 mm níž a o dalších 8, respektive 13 mm dolů pro překonání rychlosti 240 km/h. Posilovač řízení je postaru hydraulický a mezi krajními polohami je rozumných 2,8 otáčky volantu.

Sluší se také zmínit, že přední blatníky a kapota jsou z hliníku, přičemž ke tvarování blatníků je použita metoda, převzatá z kosmického průmyslu, kdy více než 500 stupňů rozžhavený díl tvaruje stlačený vzduch. Hmotnost vozu se snížila o 50 kg při současném zvýšení tuhosti, ale to se dalo očekávat. Zlepšila se i aerodynamika, součinitel odporu vzduchu je nyní 0,29.

Určitě se nemusíte být, že byste si nevybrali. V nabídce je více než 100 odstínů laku, několik typů litých kol ve velikostech 19-21“, nemůže chybět Mulliner Driving Specification, rozšiřující nabídku provedení interiéru na 17 variant, doplněných o pět druhů dřevěných dekorů, o různých možnostech prošívání včetně klasického kárování nemluvě.

Bentley Flying Spur má rozměry 5295 x 1976 x 1488 mm a rozvor 3065 mm, do nádrže se vejde 90 litrů benzinu, do kufru zase 475 l zavazadel a celé to váží 2475 kg. Jak už bylo řečeno, maximálka činí 322 km/h, přičemž na stovku tahle masa železa zrychlí za 4,6 s a stošedesátkou uhání po 9,5 s. Určitě vás (ne)bude zajímat, že ve městě spálí 22,4 l na 100 km, mimo město 10,2 l a v kombinaci 14,7 na 100 km.

Temperament a váhu zkrotí 405mm kotouče na přední nápravě a 335 mm disky na zadní nápravě, případně lze zvolit keramické brzdy s průměrem 420 mm, respektive 356 mm. Rozměry pneumatik činí v závislosti na použitých kolech 275/45 ZR 19, 275/40 ZR 20 nebo 275/35 ZR21. Do garáže si ho můžete postavit už letos v létě.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Světová banka: Argentina nedovoleně znárodnila aerolinky, musí zaplatit vysoké odškodné Světová banka: Argentina nedovoleně znárodnila aerolinky, musí zaplatit vysoké odškodné

Arbitrážní tribunál Světové banky nařídil Argentině…

Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci

Stejně jako každé letadlo nahrává letová data do černé…

V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek

Antimonopolní orgány Evropské unie dostaly zprávy o…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku? Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh…

Mitsubishi Evo z pekla. Tohle video vás dostane! Mitsubishi Evo z pekla. Tohle video vás dostane!

Evo je silné auto, to každý ví. Ale tenhle kus se vymyká…

 






 
Vozy Lada byly v 80. letech téměř nadpozemské. Létaly vzduchem a jezdily vodou!

Vozy Lada byly v 80. letech téměř nadpozemské. Létaly vzduchem a jezdily vodou!

Včera

Automobily ruské značky VAZ u nás dobře známe z let minulých. Rusové samozřejmě svá auta nabízeli také na západních trzích, o čemž mimo jiné svědčí dobová britská reklama na modelový rok 1980.




Blesk.cz

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Zvířata mají mnohem blíže k lidem, než si někteří myslí. Nejsou to sice žádní fotomodelové, i tak ale umí…

Prasečí mor má „vzít do kleští“ páchnoucí hranice z kelímků. Budují ji myslivci

Prasečí mor má „vzít do kleští“ páchnoucí hranice z…

Myslivci začali v sobotu ráno na Zlínsku budovat ochrannou linii složenou z 12.000 kelímků naplněných páchnoucí…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Fleury si užíval Pohár, Malkin v kšiltovce Bostonu

TOP zajímavosti z NHL: Fleury si užíval Pohár,…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Král Froome si pojistil triumf na Tour de France, o bronzu rozhodla vteřina

Král Froome si pojistil triumf na Tour de France, o…

Britský cyklista Chris Froome si v časovce prakticky pojistil čtvrtý triumf na Tour de France v kariéře, když…

 

Reflex.cz

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji zkopala a škrtila. Incident řeší policie

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji…

V úterý tu ještě nebyla ani noha, ve středu už bylo celkem plno. Řeč je o koupališti Divoká Šárka,v jehož…

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Uhlobaron Ptáček v Cimrmanově hře Vizionář přijímá informaci, že by mu někdo mohl vzít důl, s krajní nedůvěrou.…