20.2. 2013 Michal Fokt

Bentley Flying Spur 2014: 625 koní, 322 km/h a wi-fi

 

Bentley oficiálně představuje druhou generaci sedanu Flying Spur odvozeného od kupé Continental GT. Návrat k britské klasice je nepřehlédnutelný.

Musím přiznat, že jsem nebyl velkým fandou designérského stylu, který vozům značky Bentley propůjčil designér Fabie Dirk van Braeckel a jediným štěstím automobilky z Crewe bylo asi to, že ještě méně sympatií ve mě vzbudovalo to, co provedlo BMW Rolls-Royceu. Topmodel Mulsanne už vypadá dobře, ale na Continental GT a Continetal Flying Spur jsem si musel spíše zvyknout, než aby se mi líbily. Teď ovšem přichází druhá generace sedanu Flying Spur, jenž se zbavil přídomku Continental a tím jako by dával najevo, že se, podobně jako jeho větší čtyřdveřový příbuzný, částečně navrací ke stylistickým hodnotám předvolkswagenovské éry.

Příď zůstává u čtyřokého designu, ovšem k poměrně radikální změně dochází z profilu, jenž působí mnohem svalnatějším dojmem, má jinak (mnohem lépe) vyřešené zakončení bočního prosklení a nechybí ani linka, zvýrazňující zadní blatník. Velmi stylově je pak ztvárněna celá záď, která zhmotňuje klasický styl Bentley ve velmi moderním pojetí, korunovaným použitím staromilských hranatých zadních svítilen. U mně teda fakt dobrý...

Jen velmi málo se toho vizuálně změnilo v interiéru a to i přesto, že je prý nových hned 600 dílů! To je naopak velmi správně, tahle typická klasika je naprosto v pořádku a osobně je mi trochu líto, že klasický čtyřramenný volant vystřídal hezčí, ale méně stylový tříramenný. Ještě zvážím, jestli si jej nechám vyměnit. ;-). Pod starosvětskou fasádou je ovšem to nejmodernější hi-tech, včetně bezdrátového wi-fi připojení k internetu, infotainmentového systému pro zadní sedadla, osmipalcové dotykovové obrazovky, chladícího boxu mezi zadními sedadly a byl by hřích si při specifikování výbavy nezaškrtnout osmikanálové audio Naim o výkonu 1100 W. O té nejlepší kůži, dřevu a dalších materiálech asi netřeba pochybovat.

Patří už nějaký ten pátek samozřejmě k bontonu, že takovéhle auto se kupuje výhradně v motorem W12 6.0, přeplňovaným dvěma turby, jenž z aktuálního Flying Spur dělá nejrychlejší sedan Bentley všech dob. Rozjede se totiž na 322 km/h a to díky parametrům 625 k (460 kW) při 6000 otáčkách a točivém momentu 800 Nm, jenž je k dispozici už od 2000/min. Síla motoru jde na všechna čtyři kola prostřednictvím osmistupňového automatu ZF, jenž změní kvalt za méně než 200 ms. Čtyřkolka posílá na zadek standardně 60 % točivého momentu, ale v závislosti na trakčních podmínkách tam může jít až 85 %, případně až 65 % na předek.

Elektronicky řízený podvozek zajistí optimální poměr jízdní agility a komfortu a v jeho kompetenci je i samočinná úprava světlé výšky v závislosti na rychlosti jízdy. Po překročení 195 km/h jde příď o 5 a záď o 100 mm níž a o dalších 8, respektive 13 mm dolů pro překonání rychlosti 240 km/h. Posilovač řízení je postaru hydraulický a mezi krajními polohami je rozumných 2,8 otáčky volantu.

Sluší se také zmínit, že přední blatníky a kapota jsou z hliníku, přičemž ke tvarování blatníků je použita metoda, převzatá z kosmického průmyslu, kdy více než 500 stupňů rozžhavený díl tvaruje stlačený vzduch. Hmotnost vozu se snížila o 50 kg při současném zvýšení tuhosti, ale to se dalo očekávat. Zlepšila se i aerodynamika, součinitel odporu vzduchu je nyní 0,29.

Určitě se nemusíte být, že byste si nevybrali. V nabídce je více než 100 odstínů laku, několik typů litých kol ve velikostech 19-21“, nemůže chybět Mulliner Driving Specification, rozšiřující nabídku provedení interiéru na 17 variant, doplněných o pět druhů dřevěných dekorů, o různých možnostech prošívání včetně klasického kárování nemluvě.

Bentley Flying Spur má rozměry 5295 x 1976 x 1488 mm a rozvor 3065 mm, do nádrže se vejde 90 litrů benzinu, do kufru zase 475 l zavazadel a celé to váží 2475 kg. Jak už bylo řečeno, maximálka činí 322 km/h, přičemž na stovku tahle masa železa zrychlí za 4,6 s a stošedesátkou uhání po 9,5 s. Určitě vás (ne)bude zajímat, že ve městě spálí 22,4 l na 100 km, mimo město 10,2 l a v kombinaci 14,7 na 100 km.

Temperament a váhu zkrotí 405mm kotouče na přední nápravě a 335 mm disky na zadní nápravě, případně lze zvolit keramické brzdy s průměrem 420 mm, respektive 356 mm. Rozměry pneumatik činí v závislosti na použitých kolech 275/45 ZR 19, 275/40 ZR 20 nebo 275/35 ZR21. Do garáže si ho můžete postavit už letos v létě.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com

Americký internetový prodejce Amazon se dohodl na koupi…

Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu

Německá automobilka Volkswagen chystá na čtvrtek dlouho…

VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad

Obrázků a dokumentů z legendární bitvy druhé světové…

Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou

Na pásu pouště, který vybíhá ze Sahary do Atlantiku,…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

 




Bentley Flying Spur W12 S: První limuzína z Crewe s rychlostí 325 km/h Bentley Flying Spur W12 S: První limuzína z Crewe s rychlostí 325 km/h

Bentley si pro autosalon v Paříži připravil novinku,…

Bentley Flying Spur musí do servisu. Může mu uletět skleněná střecha Bentley Flying Spur musí do servisu. Může mu uletět skleněná střecha

Jeden z nejluxusnějších sedanů planety má problém - za…

 



 
Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Včera

Není to tak dávno, co se media a internet hemžily články či videi s vozem Tesla model S a jeho autonomním systémem řízení Autopilot. Tragická nehoda z května 2016 však dohnala tvůrce se nad celou věcí zamyslet. Jak to celé zatím vypadá?




Blesk.cz

Obrazy za 2,5 miliardy se vrátily do muzea. 14 let ležely na záchodě mafiánského sídla

Obrazy za 2,5 miliardy se vrátily do muzea. 14 let…

Dva obrazy Vincenta Van Gogha v celkové hodnotě kolem 100 milionů dolarů (2,5 miliardy Kč), ukradené před 14…

Lidl se otevřel stravenkám: Už nebudou jen pro jejich zaměstnance

Lidl se otevřel stravenkám: Už nebudou jen pro…

Diskont Lidl se dává do obchodu se stravenkami. Ty původně nabídl svým 8000 zaměstnancům, nyní je začne nabízet…

 

iSport.cz

Německo porazilo Podolskiho gólem Anglii, Skotsko jen remizovalo s Kanadou

Německo porazilo Podolskiho gólem Anglii, Skotsko…

Fotbalisté Německa v domácí přípravě porazili 1:0 Anglii. Soupeři českého týmu v kvalifikaci o postup na…

VIDEO: Česko - Litva 3:0. Góly dali Hořava, Krmenčík a debutant Jankto

VIDEO: Česko - Litva 3:0. Góly dali Hořava, Krmenčík…

Po bídném prvním poločase přišla konečně gólová smršť. Trenér české reprezentace Karel Jarolím vyměnil o…

 

Reflex.cz

Krutost první světové války. Podívejte se, jak zachytili fotografové události na bojištích

Krutost první světové války. Podívejte se, jak…

Před sto lety probíhala 1. světová válka. Velká část bitev se odehrávala v zákopech, od bojů minulých století se…

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Vladimír Špidla, šéf premiérových poradců, znovu hájil – tentokrát v rozhovoru pro Info.cz - záměr ČSSD zavést…