Bentley ve Frankfurtu 2007

Bentley ve Frankfurtu 2007

 
 

Před třemi lety zazářila hvězda luxusního segmentu pod křídly Volkswagenu. V Paříží byl tehdy představen Continental GT, který stále patří k populárním modelům značky. Nyní se ve Frankfurtu představuje silnější a rychlejší GT Speed.

Bentley Continental GT Speed

Bentley uvádí, že inspiraci při vývoji nové verze Continentalu GT našel ve zlatém věku automobilismu. Standardní Bentley 3-litre byl už sám o sobě v době své slávy etalonem pro ovladatelnost a dobré brzdy, ale W.O. Bentley si všiml, že existuje celkem početná skupina majetných gentlemanů, kteří by byli ochotni připlatit za ještě silnější provedení. Tak v roce 1923 vznikl 3-litre ‘Speed Model’ s dvojitými karburátory, zvýšeným kompresním poměrem a vyšším výkonem.

Při návrhu nové verze měl Dirk van Braeckel, šéfdesignér Bentley, za úkol ukázat exkluzivitu rychlejšího GT Speed, ale zachovat přitom typické znaky úspěšného modelu. Změn tak není mnoho. Bentley Continental GT Speed má nový nárazník se širšími vstupy pro chladící vzduch, chromované rámečky kolem světlometů, temně chromované mřížky na masce a vstupních otvorech, ale světlejší chrom je možno objednat bez příplatku. Sportovní charakter podrthují nové širší koncovky výfuků a dvacetipalcová kola na přání dodávaná také v temném finiši.

Interiér modelu GT Speed vychází ze sady Mulliner Driving Specification (za příplatek dostupná i pro GT). Zákazníci mohou vybírat ze 16 standardních barevných odstínů (z toho 2 nové) a ze 17 barev interiérů (2 nové).

Většina dílů podvozku je vyrobena z hliníkových slitin, vpředu je modifikovaná lichoběžníková konstrukce nápravy, vzadu víceprvková náprava. GT Speed má nový pomocný rám vpředu, tužší dorazy odpružení a zesílené stabilizátory na obou nápravách. Oproti standardním modelům je u GT Speed snížena světlá výška o 10 mm vpředu a o 15 mm vzadu, zesíleny jsou tlumiče i pružiny a změněn je software pneumatického odpružení. GT Speed obouvá na nová širší kola 9,5 x 20 palců pneumatiky Pirelli P Zero 275/35 R 20 (u GT je standard 275/40 R 19). Změn doznala také mechanika řízení a posilovač Servotronic s variabilním účinkem. Změny na podvozku se podle výrobce projevily na lepší ovladatelnosti a přesto, že GT Speed má tužší odpružení, zůstává jízdní komfort na úrovni předchozího běžného modelu 2007.

Přední brzdové kotouče mají průměr 405 mm a tloušťku 36 mm, vzadu je rozměr 355 x 22 mm. Na obou nápravách je použita konstrukce kotoučů s vnitřním chlazením. Za příplatek jsou dostupné ještě větší vrtané keramické kotouče (420 x 40 mm, resp. 356 x 28 mm) s osmipístkovými třmeny. I přes větší rozměry, podstatně stabilnější brzdný účinek, dlouhou životnost (kotouče mají vydržet po celou dobu životnosti auta, obložení asi dvakrát déle než u standardního) lze tímto nákladným způsobem ušetřit 20 kg neodpružených hmot, což zlepšuje odezvu řízení a ovladatelnost.

Celková úspora hmotnosti činí proti loňskému provedení asi 35 kg. Kilogramy se ušetřily na odpružení, systému chlazení a nápravách.

Pod kapotou modelu GT Speed je widlicový dvanáctiválec – člen rodiny modulárně zkonstruovaných motorů Volkswagen, které mají velmi úzké úhly mezi řadami válců a jsou tak velmi kompaktní a jednoduše zabudovatelné do automobilu. Čtyřventilový rozvod má plynule variabilní časování ventilů.

Continental GT Speed i standardní GT pro rok 2008 mají novou konstrukci klikové skříně snižující vnitřní ztráty, nový výfukový systém a účinnější systém čištění výfukových plynů, lehčí řetězový převod pohánějící vačkové hřídele, nový software řídící jednotky motoru a rychlejší odezvu snímačů na vačkových hřídelích.

Šestilitrová pohonná jednotka Continentalu GT Speed produkuje maximální výkon 449 kW (610 k) při 6000 ot./min. a točivý moment 750 Nm od 1750 ot./min. Oproti standardnímu provedení má GT Speed odlehčené ojnice pro rychlejší odezvu motoru, nové písty odolávající vyšším tlakům ve válcích a nový software řídící jednotky.

Automatická převodovka ZF 6HP26 přemosťuje hydrodynamický měnič již brzy po rozjezdu, řidič může kdykoliv ovládnout vůz svou volbou převodového stupně. Pohon všech kol s centrálním mezinápravovým diferenciálem TorSen rozděluje točivý moment na základě zákonů mechaniky. Ze standardního rozdělení 50:50 se během zlomků sekundy stává nerovnoměrné přerozdělení hnací síly na kola v závislosti na aktuálních trakčních podmínkách.

Inovován byl také stabilizační systém ESP (8.1), který má mj. režim "Sport Traction", který mění reakce systému na skluzy v nízkých rychlostech a nechává tak řidiče více řídit. "Dynamic Mode" dovoluje skluzy i ve vyšších rychlostech, ale následný zásah systému je pak na kritické mezi o to nekompromisnější.

Přepracovaný a posílený Bentley Continental GT Speed je podle tiskových materiálů automobilky jejím nejrychlejším silničním automobilem všech dob a také jejím prvním vozem, který pokoří rychlost 200 mph (322 km/h). Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne velké kupé za 4,5 s a kombinovaná spotřeba se pohybuje okolo 16,6 litru paliva na 100 km.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Premiéři visegrádské čtyřky mají jasno: Chceme spořádaný brexit a přístup na britský trh Premiéři visegrádské čtyřky mají jasno: Chceme spořádaný brexit a přístup na britský trh

Budoucí právní postavení občanů Evropské unie v Británii…

Trump zrušil Obamův program na ochranu přírody, těžaři už slaví Trump zrušil Obamův program na ochranu přírody, těžaři už slaví

Americký prezident Donald Trump podepsal exekutivní…

VIDEO: Dopady Dieselgate - tisíce odstavených aut po celých Spojených státech VIDEO: Dopady Dieselgate - tisíce odstavených aut po celých Spojených státech

Vykoupené vozy z kauzy Dieselgate Volkswagen shromažďuje…

Česká exportní banka se vyhrabala ze ztráty, vykázala téměř půlmiliardový zisk Česká exportní banka se vyhrabala ze ztráty, vykázala téměř půlmiliardový zisk

Česká exportní banka (ČEB) loni poprvé za 12 let nežádala…

 
Zdroj: redakce
 

Přidat názorDiskuse: Bentley ve Frankfurtu 2007

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.













Blesk.cz

Umělec zvěčňuje nahé modelky na opuštěných místech: Najdete je všechny?

Umělec zvěčňuje nahé modelky na opuštěných místech:…

Americký fotograf Brian Cattelle procestoval každý stát USA, aby zvěčnil krásu tamních opuštěných míst. Fotí je…

Pomoc Čechů s uprchlíky: Chovanec dá 150 milionů, 40 na tábor v Jordánsku

Pomoc Čechů s uprchlíky: Chovanec dá 150 milionů, 40…

Na programu středečního jednání vlády je i bod týkající se koncepce ČR při pomoci s uprchlíky – a to především…

 

iSport.cz

Překvapení na úvod! Vary prohrály s Jihlavou 3:4, Motor dobyl Pardubice

Překvapení na úvod! Vary prohrály s Jihlavou 3:4,…

Velké překvapení nabídly úvodní zápasy baráže o Tipsport extraligu. Oba kluby, hájící příslušnost v elitní…

Šilhavý před derby: Trénovali jsme v osmi lidech, hovor s Radou vynechám

Šilhavý před derby: Trénovali jsme v osmi lidech,…

Po osmi letech jdou do derby zase z pozice favorita. Fotbalisté Slavie na jaře válí, svými výkony baví fanoušky…

 

Reflex.cz

Na kolena a nakupovat: V Bulharsku z nouze otevírali obchody ve sklepě, teď jsou fenoménem

Na kolena a nakupovat: V Bulharsku z nouze otevírali…

Po pádu komunismu chtělo mnoho Bulharů zahájit svoje vlastní podnikání. Zejména drobní obchodníci v Sofii ale v…

Herečka Doláková exkluzivně z Hollywoodu: Rodiče tu mají děti jen pro roztomilé fotky na Instagram

Herečka Doláková exkluzivně z Hollywoodu: Rodiče tu…

Alena Doláková mluví čtyřmi jazyky, vystudovala JAMU, hrála v Celetné i Svěrákových Třech bratrech, už rok žije…