Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 1 Sport Cross/Xcite: Jednička jako crossover

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
BMW neustále rozšiřuje svůj výrobní program. Příští generace řady 1 se dočká i křížence do městské džungle.

Proč ne malý crossover, když kupříkladu současná série 2 obsahuje kromě kupé a kabrioletů též MPV, dokonce ve dvou velikostech? Nový model pro vyznavače aktivního životního stylu se samozřejmě musí odlišit od SUV X1, aby si oba příliš nekonkurovaly. Hrozba kanibalismu je zde velká. Což ale není problém, protože exteriér i interiér vzniknou na čistém papíře. Modrobílým leží v žaludku nový segment, kde se daří Nissanu, Citroënu, ale hlavně Peugeotu a Renaultu. Soupeř má tedy vypadat úplně jinak, svalnatě a neotřele, s širokým rozchodem, kompaktní kabinou a dlouhou kapotou.

Podle Automobile Magazine nekonvenční, avantgardní a agresivní městské auto pro mladší klientelu s potřebnou jiskrou Bavoři vyvíjejí pod kódovým názvem Xcite. Nečekejme tedy pouze oplastovanou jedničku, ani snížené X1, ale svébytný model. Ale nemůžeme počítat ani se zadním pohonem, nýbrž logicky s platformou UKL a tří- a čtyřválcovými motory. Vesměs přeplňovanými. Převodovky, ať už přímo řazené, či samočinné, budou mít výhradně šestici rychlostních stupňů. Čtyřkolka tedy zůstane nejspíš jen snem. Vzhled má kombinovat off-roadový balíček X-Line a sportovní M-Sport a určitě půjde dále doladit, jak je v Mnichově ostatně zvykem.

BMW 1 se zřejmě definitivním obchodním označením Sport Cross se objeví nejdříve na koni roku 2018, a to jak v Evropě, tak i v Severní Americe, na Blízkém východě a v Asii kromě Číny. To značí ještě více než tři roky času, které budou jistě na vývoj stačit. Ani design vozu nebyl ještě kompletně schválen, potrvá to minimálně několik měsíců. Většina zvažovaných návrhů je ale velmi progresivních.

Nejdříve přijde na trh praktičtější pětidveřová varianta, eventuálně by se mohla objevit i ještě sportovnější třídveřová, a to v roce 2019. Zaplatíme za ně nejméně zhruba 725 tisíc korun a nejpravděpodobnějšími místy výroby jsou německé závody v Dingolfingu a Řezně (Regensburgu). Jistě, cenově se podbízet nehodlají, BMW přece jen míří výše než v úvodu jmenovaní Francouzi a japonská značka. Kdyby se jej po celou dobu aktivní kariéry prodalo čtvrt milionu exemplářů, vedení by to pokládalo za komerční úspěch. Funky crossover má hrát roli imagemakeru bez ohledu na zisk a návratnosti investic, i když ztrátové projekty si v mnichovském „čtyřválci“ zase úplně dovolit nemohou...

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
26. 2. 2015 12:50
Spící věštec
Auto někdo namaloval od ruky na pivní tácek, ale tady už někdo ví, jaké budou motory, i kolik to bude za tři roky (což je při současných pohybech kurzu fakt prča) stát.

Hahaha >:D
Avatar - Ada je zase tady
26. 2. 2015 09:50
tyhle malůvky
4% menšiny - to je ale hnus! :no: