BMW 6 Coupe: První jízdní dojmy

BMW 6 Coupe: První jízdní dojmy

 
 

Na silnicích kolem továrny BMW v Garchingu jsme vyzkoušeli novou řadu 6 Coupe v provedení 640i.

Na osmiválcový agregát se však netěšte, pod kapotou 640i je v této generaci osvědčený třílitrový přeplňovaný šestiválec TwinPower Turbo o výkonu 235 kW a s točivým momentem 450 Nm.

Proti předchůdci má nové velké kupé o 75 mm delší rozvor (nyní 2.855 mm), což uvolňuje prostor pro nohy zejména cestujícím vzadu. 4.894 mm dlouhý vůz je ale také o 5 mm nižší a 39 mm širší. To vše je celkem slušný základ pro působivé proporce. Zkrátka při tom nepřišel ani zavazadelník. V zádi je nově 460 l pro kufry (mezigeneračně +10 l), lidé od BMW slibují pohodlné vložení dvou klasických golfových bagů.

Design se vrací k před-Banglovské eleganci, detaily jako první diodové světlomety napovídají hodně o vysoké technické vyspělosti tohoto vozu, bi-xenonové světlomety jsou standardem. Řada 6 je v Dingolfingu vyráběna jak ve verzi Convertible, tak Coupe (píše se bez čárky nad e) spolu s řadami 5 a 7.

V nabídce jsou nyní tři motorizace. BMW 640i dostala již zmíněný řadový šestiválec s přeplňováním, 650i zůstává u osmiválcové konfigurace, ovšem taktéž dopované turbodmychadly. 640i posílilo mezigeneračně o 35 kW, 650i pak o 30 kW. Vznětové 640d Coupe spoléhá na sílu třílitrového vznětového agregátu o výkonu 230 kW a s točivým momentem 630 Nm. Dieselová verze je nejpomalejší (o desetinu sekundy) ve sprintu na 100 km/h, i tak je však hodnota 5,5 s velice příjemná.

BMW 6 Coupe (F13) - Přehled motorizací (červenec 2011)
Motor640i650i640d
Převodovka8A8A8A
Zdvihový objem [cm3]297943952993
Válce/ventily6/48/46/4
Největší výkon [kW/min-1]235/5800-6000300/5500-6400230/4400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]450/1300-4500600/1750-4500630/1500-2500
Max. rychlost [km/h]250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,44,95,5
Komb. spotřeba [l/100 km]7,810,65,5

Standardem pro všechny motory je sportovní osmistupňový automat. Opatření BMW EfficientDynamics zahrnují samočinné vypínání a startování motoru pro šestiválcové verze. V nabídce je kromě klasických zadokolek i 650i xDrive s pohonem všech kol.

Přední náprava používá dvojité lichoběžníky, zadní je typu Integral-V s pomocným rámem, její konstrukce zajišťuje důsledné oddělení radiálních a axiálních sil a vysokou úroveň akustického komfortu. Elektrický posilovač řízení lze na přání rozšířit o Integral Active Steering s funkcí natáčení kol zadní nápravy.

V seznamu příplatkové výbavy nalezneme mj. BMW Adaptive Drive, tedy adaptivní tlumiče Dynamic Damper Control a aktivní stabilizátory Dynamic Drive. Systém umožňuje na všech čtyřech kolech plně nezávislé nastavení charakteristiky jak stlačení tlumiče, tak odporu kola při pohybu ven z karoserie. Aktivní stabilizátory zase přispívají k lepší ovladatelnosti při rychlých průjezdech zatáčkou nebo náhlé změně směru. Díky elektromotorům systém rychle vyvine potřebnou protisílu a může i ovlivňovat rozložení odstředivých sil mezi nápravy.

Ovladač Dynamic Drive Control je dodáván v základní výbavě. Jeho pomocí je možné ve čtyřech režimech (Comfort, Normal, Sport, Sport+) měnit odpovídajícím způsobem charakteristiku vozu. Nastavením režimu Sport je navíc možné pomocí rozhraní iDrive konfigurovat dle přání řidiče. Novinkou je mód ECO PRO výrazněji šetřící pohonné hmoty – převodovka přeřazuje na vyšší stupeň už před dvěma tisíci, reakce motoru na sešlápnutí plynu je velmi vlažná a i proto se nám při jízdě po okreskách podařilo dosáhnout po zhruba třiceti kilometrech spotřeby 7,1 litru Naturalu na 100 km.

Náš vůz byl vybaven výše zmíněným systémem Dynamic Damper Control, přibyla možnost zvolit si ještě velmi komfortní režim Comfort+, hodící se zejména na rozbité silnice či do města. Sportovních módů se však bát nemusíte, vůz nerovnosti plavně a s elegancí překonává, jediný problém mu dělají (klasicky) krátké příčné nerovnosti či hluboké výtluky, kde tlumičům instalované devatenáctipalcové pneumatiky typu run-flat zrovna napomáhají. Standardem pro 650i jsou osmnáctky, šestiválce mají v základu litá kola sedmnáctipalcová. Dle přání vám však v BMW na vůz nabídnou i kola o velikosti dvacet palců.

Ostřejší jízda rychle zvedne spotřebu až ke dvaceti litrům Naturalu, motor má velmi příjemný zvukový projev – v nízkých otáčkách je výborně utlumen a v těch vyšších posádce nabídne charakterní sportovní árii.

Ještě více vytříbený zvuk dokáže poskytnout prémiový, na míru navržený zvukový systém Bang & Olufsen s hliníkovými kryty reproduktorů. Head-up displej byl vylepšen, je nyní barevný, čímž se ještě zlepší přehlednost údajů, jakož i širší možnost zobrazení údajů jako jsou například značky.

Na posádku čeká útulný a kvalitními materiály vybavený interiér, široký středový panel dopřává předním cestujícím pocit „sportovního obklopení“. Alespoň tak to prezentoval designér zodpovědný za vnitřek vozu. Výsledkem je sice příjemný pocit obklopenosti interiérem, levé koleno spolujezdce však je v kontaktu s vyoseným středovým tunelem možná až příliš.

Líbí se nám záda předních sedaček – ta jsou totiž uprostřed měkká a tak nebudou tlačit do kolen zadních cestujících. Velmi chválíme širokoúhlý displej uprostřed s 9,2palcovou uhlopříčkou, díky kterému jsou posádce poskytovány vpravdě přehledné údaje. S navigačním systémem Professional naroste úhlopříčka na nevídaných 10,2 palců.

BMW 6 Coupe jezdí přesně tak, jak bychom od velkého kupé, se kterými má BMW zkušenost po více než 70 let, očekávali. Oproti předchozí generaci je znát lehký posun od sportovnosti ke komfortu, elektrické řízení má sice ideální strmost i citlivost, zpětnou vazbu však nenabízí.

V zatáčkách vůz na širokých pneumatikách sedí jako přibitý, svou zásluhu v tom jistě má i relativně lehký šestiválec. Kotoučové brzdy o průměru 348 mm vpředu a 345 mm vzadu se starají o účinnou deceleraci s dobrou dávkovatelností, provozní hmotnost 1735 kilogramů se ale nezapře.

Osmistupňová převodovka s pádly pod volantem řadí velmi rychle a plynule, jinou volbu ostatně nemáte – BMW řady 6 se bude prodávat jen a pouze s automatem. Dobrou zprávou pro milovníky rychlých vozů z Mnichova je i (očekávaný) příchod verze M6 v příštích letech, bližší informace však lidé od BMW neposkytli.

U nás se 6 Coupe v showroomech objeví 15. října 2011, ceny zatím nebyly zveřejněny.

BMW 6 Coupe: První jízdní dojmy
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

Glosa Jaroslava Bukovského: Koruna rzí vývozu Glosa Jaroslava Bukovského: Koruna rzí vývozu

Politika slabé koruny pomalu ztrácí jeden ze svých…

Ceny ropy rostou, Kuvajt prodloužil dohodu o těžbě Ceny ropy rostou, Kuvajt prodloužil dohodu o těžbě

Ceny ropy na světových trzích dnes rostly třetí den po…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




BMW řady 6 2015: Modernizace ve znamení diod BMW řady 6 2015: Modernizace ve znamení diod

Celá šestková řada automobilky BMW prošla lehkou…

BMW 6 Gran Tourer: Chystají v Mnichově velký shooting brake? BMW 6 Gran Tourer: Chystají v Mnichově velký shooting brake?

Nabídka BMW 6 se každou generaci rozšířila o novou…

 



 
Praga S5T: Silniční sestra slavné „Vejtřasky“ slaví výročí

Praga S5T: Silniční sestra slavné „Vejtřasky“ slaví výročí

Dnes 18:45

Praga S5T byla původně nouzovým řešením nedostatku silničních nákladních vozidel s užitečnou hmotností pět tun, ale nakonec se udržela ve výrobě téměř patnáct let.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Nenalíčená manželka Hejlíka šokovala! Nejdřív strachem o syna, pak obličejem

Nenalíčená manželka Hejlíka šokovala! Nejdřív…

Otevření největšího obchodu s luxusní módou si nenechali ujít Lukáš (37) a Veronika (34) Hejlíkovi. Pár, který…

 

iSport.cz

Jak si žije kouč tenisových hvězd? Hotel zdarma a odměna je jen začátek

Jak si žije kouč tenisových hvězd? Hotel zdarma a…

Je to začarovaný kruh. Pokud chcete být špičkovým tenistou, prakticky nemáte na výběr. Musíte mít špičkového…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…