BMW 6 Coupe: První jízdní dojmy

BMW 6 Coupe: První jízdní dojmy

 
 
11.7. 2011 Aleš Jungmann Aleš Jungmann - aj.png Google+ profil

Na silnicích kolem továrny BMW v Garchingu jsme vyzkoušeli novou řadu 6 Coupe v provedení 640i.

Na osmiválcový agregát se však netěšte, pod kapotou 640i je v této generaci osvědčený třílitrový přeplňovaný šestiválec TwinPower Turbo o výkonu 235 kW a s točivým momentem 450 Nm.

Proti předchůdci má nové velké kupé o 75 mm delší rozvor (nyní 2.855 mm), což uvolňuje prostor pro nohy zejména cestujícím vzadu. 4.894 mm dlouhý vůz je ale také o 5 mm nižší a 39 mm širší. To vše je celkem slušný základ pro působivé proporce. Zkrátka při tom nepřišel ani zavazadelník. V zádi je nově 460 l pro kufry (mezigeneračně +10 l), lidé od BMW slibují pohodlné vložení dvou klasických golfových bagů.

Design se vrací k před-Banglovské eleganci, detaily jako první diodové světlomety napovídají hodně o vysoké technické vyspělosti tohoto vozu, bi-xenonové světlomety jsou standardem. Řada 6 je v Dingolfingu vyráběna jak ve verzi Convertible, tak Coupe (píše se bez čárky nad e) spolu s řadami 5 a 7.

V nabídce jsou nyní tři motorizace. BMW 640i dostala již zmíněný řadový šestiválec s přeplňováním, 650i zůstává u osmiválcové konfigurace, ovšem taktéž dopované turbodmychadly. 640i posílilo mezigeneračně o 35 kW, 650i pak o 30 kW. Vznětové 640d Coupe spoléhá na sílu třílitrového vznětového agregátu o výkonu 230 kW a s točivým momentem 630 Nm. Dieselová verze je nejpomalejší (o desetinu sekundy) ve sprintu na 100 km/h, i tak je však hodnota 5,5 s velice příjemná.

BMW 6 Coupe (F13) - Přehled motorizací (červenec 2011)
Motor640i650i640d
Převodovka8A8A8A
Zdvihový objem [cm3]297943952993
Válce/ventily6/48/46/4
Největší výkon [kW/min-1]235/5800-6000300/5500-6400230/4400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]450/1300-4500600/1750-4500630/1500-2500
Max. rychlost [km/h]250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,44,95,5
Komb. spotřeba [l/100 km]7,810,65,5

Standardem pro všechny motory je sportovní osmistupňový automat. Opatření BMW EfficientDynamics zahrnují samočinné vypínání a startování motoru pro šestiválcové verze. V nabídce je kromě klasických zadokolek i 650i xDrive s pohonem všech kol.

Přední náprava používá dvojité lichoběžníky, zadní je typu Integral-V s pomocným rámem, její konstrukce zajišťuje důsledné oddělení radiálních a axiálních sil a vysokou úroveň akustického komfortu. Elektrický posilovač řízení lze na přání rozšířit o Integral Active Steering s funkcí natáčení kol zadní nápravy.

V seznamu příplatkové výbavy nalezneme mj. BMW Adaptive Drive, tedy adaptivní tlumiče Dynamic Damper Control a aktivní stabilizátory Dynamic Drive. Systém umožňuje na všech čtyřech kolech plně nezávislé nastavení charakteristiky jak stlačení tlumiče, tak odporu kola při pohybu ven z karoserie. Aktivní stabilizátory zase přispívají k lepší ovladatelnosti při rychlých průjezdech zatáčkou nebo náhlé změně směru. Díky elektromotorům systém rychle vyvine potřebnou protisílu a může i ovlivňovat rozložení odstředivých sil mezi nápravy.

Ovladač Dynamic Drive Control je dodáván v základní výbavě. Jeho pomocí je možné ve čtyřech režimech (Comfort, Normal, Sport, Sport+) měnit odpovídajícím způsobem charakteristiku vozu. Nastavením režimu Sport je navíc možné pomocí rozhraní iDrive konfigurovat dle přání řidiče. Novinkou je mód ECO PRO výrazněji šetřící pohonné hmoty – převodovka přeřazuje na vyšší stupeň už před dvěma tisíci, reakce motoru na sešlápnutí plynu je velmi vlažná a i proto se nám při jízdě po okreskách podařilo dosáhnout po zhruba třiceti kilometrech spotřeby 7,1 litru Naturalu na 100 km.

Náš vůz byl vybaven výše zmíněným systémem Dynamic Damper Control, přibyla možnost zvolit si ještě velmi komfortní režim Comfort+, hodící se zejména na rozbité silnice či do města. Sportovních módů se však bát nemusíte, vůz nerovnosti plavně a s elegancí překonává, jediný problém mu dělají (klasicky) krátké příčné nerovnosti či hluboké výtluky, kde tlumičům instalované devatenáctipalcové pneumatiky typu run-flat zrovna napomáhají. Standardem pro 650i jsou osmnáctky, šestiválce mají v základu litá kola sedmnáctipalcová. Dle přání vám však v BMW na vůz nabídnou i kola o velikosti dvacet palců.

Ostřejší jízda rychle zvedne spotřebu až ke dvaceti litrům Naturalu, motor má velmi příjemný zvukový projev – v nízkých otáčkách je výborně utlumen a v těch vyšších posádce nabídne charakterní sportovní árii.

Ještě více vytříbený zvuk dokáže poskytnout prémiový, na míru navržený zvukový systém Bang & Olufsen s hliníkovými kryty reproduktorů. Head-up displej byl vylepšen, je nyní barevný, čímž se ještě zlepší přehlednost údajů, jakož i širší možnost zobrazení údajů jako jsou například značky.

Na posádku čeká útulný a kvalitními materiály vybavený interiér, široký středový panel dopřává předním cestujícím pocit „sportovního obklopení“. Alespoň tak to prezentoval designér zodpovědný za vnitřek vozu. Výsledkem je sice příjemný pocit obklopenosti interiérem, levé koleno spolujezdce však je v kontaktu s vyoseným středovým tunelem možná až příliš.

Líbí se nám záda předních sedaček – ta jsou totiž uprostřed měkká a tak nebudou tlačit do kolen zadních cestujících. Velmi chválíme širokoúhlý displej uprostřed s 9,2palcovou uhlopříčkou, díky kterému jsou posádce poskytovány vpravdě přehledné údaje. S navigačním systémem Professional naroste úhlopříčka na nevídaných 10,2 palců.

BMW 6 Coupe jezdí přesně tak, jak bychom od velkého kupé, se kterými má BMW zkušenost po více než 70 let, očekávali. Oproti předchozí generaci je znát lehký posun od sportovnosti ke komfortu, elektrické řízení má sice ideální strmost i citlivost, zpětnou vazbu však nenabízí.

V zatáčkách vůz na širokých pneumatikách sedí jako přibitý, svou zásluhu v tom jistě má i relativně lehký šestiválec. Kotoučové brzdy o průměru 348 mm vpředu a 345 mm vzadu se starají o účinnou deceleraci s dobrou dávkovatelností, provozní hmotnost 1735 kilogramů se ale nezapře.

Osmistupňová převodovka s pádly pod volantem řadí velmi rychle a plynule, jinou volbu ostatně nemáte – BMW řady 6 se bude prodávat jen a pouze s automatem. Dobrou zprávou pro milovníky rychlých vozů z Mnichova je i (očekávaný) příchod verze M6 v příštích letech, bližší informace však lidé od BMW neposkytli.

U nás se 6 Coupe v showroomech objeví 15. října 2011, ceny zatím nebyly zveřejněny.

BMW 6 Coupe: První jízdní dojmy
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Vladimíra Handla: Merkelová mezi Bavory a Evropou Komentář Vladimíra Handla: Merkelová mezi Bavory a Evropou

Zhruba sto dnů po nástupu nové vlády je německá politika…

Stát rozjíždí podporu bydlení mladých, na půjčku dosáhnou letos jen stovky zájemců Stát rozjíždí podporu bydlení mladých, na půjčku dosáhnou letos jen stovky zájemců

Zhruba tři stovky zájemců by do konce roku v případě…

General Electric po více jak sto letech vypadne z předního akciového indexu Dow Jones General Electric po více jak sto letech vypadne z předního akciového indexu Dow Jones

Průmyslový konglomerát General Electric po více než sto…

Další změny. Ministr Milek odvolal šéfa budějovického výstaviště Další změny. Ministr Milek odvolal šéfa budějovického výstaviště

Podpůrný a garanční rolnický a lesnický fond, jehož…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé

Mladoboleslavská automobilka se momentálně chlubí…

Nové Suzuki Jimny na oficiálních fotkách. Je takové, jaké jej chceme mít Nové Suzuki Jimny na oficiálních fotkách. Je takové, jaké jej chceme mít

Po internetu už před časem kolovalo několik špionážních…

 



BMW řady 6 Coupé se již nevyrábí. Bude náhrada? BMW řady 6 Coupé se již nevyrábí. Bude náhrada?

Mnichovská automobilka v tichosti ukončila výrobu…

BMW řady 6 2015: Modernizace ve znamení diod BMW řady 6 2015: Modernizace ve znamení diod

Celá šestková řada automobilky BMW prošla lehkou…

 



 
Nová Audi A1 je stvořena pro digitální svět. Už jsme v ní seděli

Nová Audi A1 je stvořena pro digitální svět. Už jsme v ní seděli

Dnes 07:46

Nejmenší hatchback se čtyřmi kruhy ve znaku se představuje. Má dynamické proporce i odvážný design. Technika je ale poměrně standardní.




Blesk.cz

Rockeři z Iron Maiden rozproudí Prahu: Víme, které písně zazní!

Rockeři z Iron Maiden rozproudí Prahu: Víme, které…

Praha na začátku léta zažívá vyloženě smršť vystoupení hudebních legend. Tu odstartoval před polovinou června…

Svatba rozmazlené dcery miliardáře stála 300 milionů! Podívejte!

Svatba rozmazlené dcery miliardáře stála 300…

Svatba je výjimečnou událostí v životě, tak proč do toho nevrazit co nejvíc peněz? Zvlášť když jste ruský…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

Legenda Arsenalu Wilshere byl na pohovoru u nového kouče. A v klubu skončí...

Legenda Arsenalu Wilshere byl na pohovoru u nového…

Záložník Jack Wilshere po vypršení smlouvy na konci června opustí Arsenal, kde působil od roku 2001. Z jeho…

 

Reflex.cz

Spojené státy odcházejí z Rady OSN pro lidská práva. Rada si prý z lidských práv tropí posměch

Spojené státy odcházejí z Rady OSN pro lidská práva.…

Spojené státy dnes oficiálně oznámily, že odcházejí z Rady OSN pro lidská práva (UNHRC). Tento orgán, který má…

Kondomy už jsou i veganské a bezlepkové. Prospěje to ale někomu?

Kondomy už jsou i veganské a bezlepkové. Prospěje to…

Krom toho, že veganský trend notně poznamenal gastronomii a že není problém sehnat v drogerii šampón se značkou…