BMW 6 Coupe: První jízdní dojmy

BMW 6 Coupe: První jízdní dojmy

 
 

Na silnicích kolem továrny BMW v Garchingu jsme vyzkoušeli novou řadu 6 Coupe v provedení 640i.

Na osmiválcový agregát se však netěšte, pod kapotou 640i je v této generaci osvědčený třílitrový přeplňovaný šestiválec TwinPower Turbo o výkonu 235 kW a s točivým momentem 450 Nm.

Proti předchůdci má nové velké kupé o 75 mm delší rozvor (nyní 2.855 mm), což uvolňuje prostor pro nohy zejména cestujícím vzadu. 4.894 mm dlouhý vůz je ale také o 5 mm nižší a 39 mm širší. To vše je celkem slušný základ pro působivé proporce. Zkrátka při tom nepřišel ani zavazadelník. V zádi je nově 460 l pro kufry (mezigeneračně +10 l), lidé od BMW slibují pohodlné vložení dvou klasických golfových bagů.

Design se vrací k před-Banglovské eleganci, detaily jako první diodové světlomety napovídají hodně o vysoké technické vyspělosti tohoto vozu, bi-xenonové světlomety jsou standardem. Řada 6 je v Dingolfingu vyráběna jak ve verzi Convertible, tak Coupe (píše se bez čárky nad e) spolu s řadami 5 a 7.

V nabídce jsou nyní tři motorizace. BMW 640i dostala již zmíněný řadový šestiválec s přeplňováním, 650i zůstává u osmiválcové konfigurace, ovšem taktéž dopované turbodmychadly. 640i posílilo mezigeneračně o 35 kW, 650i pak o 30 kW. Vznětové 640d Coupe spoléhá na sílu třílitrového vznětového agregátu o výkonu 230 kW a s točivým momentem 630 Nm. Dieselová verze je nejpomalejší (o desetinu sekundy) ve sprintu na 100 km/h, i tak je však hodnota 5,5 s velice příjemná.

BMW 6 Coupe (F13) - Přehled motorizací (červenec 2011)
Motor640i650i640d
Převodovka8A8A8A
Zdvihový objem [cm3]297943952993
Válce/ventily6/48/46/4
Největší výkon [kW/min-1]235/5800-6000300/5500-6400230/4400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]450/1300-4500600/1750-4500630/1500-2500
Max. rychlost [km/h]250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,44,95,5
Komb. spotřeba [l/100 km]7,810,65,5

Standardem pro všechny motory je sportovní osmistupňový automat. Opatření BMW EfficientDynamics zahrnují samočinné vypínání a startování motoru pro šestiválcové verze. V nabídce je kromě klasických zadokolek i 650i xDrive s pohonem všech kol.

Přední náprava používá dvojité lichoběžníky, zadní je typu Integral-V s pomocným rámem, její konstrukce zajišťuje důsledné oddělení radiálních a axiálních sil a vysokou úroveň akustického komfortu. Elektrický posilovač řízení lze na přání rozšířit o Integral Active Steering s funkcí natáčení kol zadní nápravy.

V seznamu příplatkové výbavy nalezneme mj. BMW Adaptive Drive, tedy adaptivní tlumiče Dynamic Damper Control a aktivní stabilizátory Dynamic Drive. Systém umožňuje na všech čtyřech kolech plně nezávislé nastavení charakteristiky jak stlačení tlumiče, tak odporu kola při pohybu ven z karoserie. Aktivní stabilizátory zase přispívají k lepší ovladatelnosti při rychlých průjezdech zatáčkou nebo náhlé změně směru. Díky elektromotorům systém rychle vyvine potřebnou protisílu a může i ovlivňovat rozložení odstředivých sil mezi nápravy.

Ovladač Dynamic Drive Control je dodáván v základní výbavě. Jeho pomocí je možné ve čtyřech režimech (Comfort, Normal, Sport, Sport+) měnit odpovídajícím způsobem charakteristiku vozu. Nastavením režimu Sport je navíc možné pomocí rozhraní iDrive konfigurovat dle přání řidiče. Novinkou je mód ECO PRO výrazněji šetřící pohonné hmoty – převodovka přeřazuje na vyšší stupeň už před dvěma tisíci, reakce motoru na sešlápnutí plynu je velmi vlažná a i proto se nám při jízdě po okreskách podařilo dosáhnout po zhruba třiceti kilometrech spotřeby 7,1 litru Naturalu na 100 km.

Náš vůz byl vybaven výše zmíněným systémem Dynamic Damper Control, přibyla možnost zvolit si ještě velmi komfortní režim Comfort+, hodící se zejména na rozbité silnice či do města. Sportovních módů se však bát nemusíte, vůz nerovnosti plavně a s elegancí překonává, jediný problém mu dělají (klasicky) krátké příčné nerovnosti či hluboké výtluky, kde tlumičům instalované devatenáctipalcové pneumatiky typu run-flat zrovna napomáhají. Standardem pro 650i jsou osmnáctky, šestiválce mají v základu litá kola sedmnáctipalcová. Dle přání vám však v BMW na vůz nabídnou i kola o velikosti dvacet palců.

Ostřejší jízda rychle zvedne spotřebu až ke dvaceti litrům Naturalu, motor má velmi příjemný zvukový projev – v nízkých otáčkách je výborně utlumen a v těch vyšších posádce nabídne charakterní sportovní árii.

Ještě více vytříbený zvuk dokáže poskytnout prémiový, na míru navržený zvukový systém Bang & Olufsen s hliníkovými kryty reproduktorů. Head-up displej byl vylepšen, je nyní barevný, čímž se ještě zlepší přehlednost údajů, jakož i širší možnost zobrazení údajů jako jsou například značky.

Na posádku čeká útulný a kvalitními materiály vybavený interiér, široký středový panel dopřává předním cestujícím pocit „sportovního obklopení“. Alespoň tak to prezentoval designér zodpovědný za vnitřek vozu. Výsledkem je sice příjemný pocit obklopenosti interiérem, levé koleno spolujezdce však je v kontaktu s vyoseným středovým tunelem možná až příliš.

Líbí se nám záda předních sedaček – ta jsou totiž uprostřed měkká a tak nebudou tlačit do kolen zadních cestujících. Velmi chválíme širokoúhlý displej uprostřed s 9,2palcovou uhlopříčkou, díky kterému jsou posádce poskytovány vpravdě přehledné údaje. S navigačním systémem Professional naroste úhlopříčka na nevídaných 10,2 palců.

BMW 6 Coupe jezdí přesně tak, jak bychom od velkého kupé, se kterými má BMW zkušenost po více než 70 let, očekávali. Oproti předchozí generaci je znát lehký posun od sportovnosti ke komfortu, elektrické řízení má sice ideální strmost i citlivost, zpětnou vazbu však nenabízí.

V zatáčkách vůz na širokých pneumatikách sedí jako přibitý, svou zásluhu v tom jistě má i relativně lehký šestiválec. Kotoučové brzdy o průměru 348 mm vpředu a 345 mm vzadu se starají o účinnou deceleraci s dobrou dávkovatelností, provozní hmotnost 1735 kilogramů se ale nezapře.

Osmistupňová převodovka s pádly pod volantem řadí velmi rychle a plynule, jinou volbu ostatně nemáte – BMW řady 6 se bude prodávat jen a pouze s automatem. Dobrou zprávou pro milovníky rychlých vozů z Mnichova je i (očekávaný) příchod verze M6 v příštích letech, bližší informace však lidé od BMW neposkytli.

U nás se 6 Coupe v showroomech objeví 15. října 2011, ceny zatím nebyly zveřejněny.

BMW 6 Coupe: První jízdní dojmy
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Industriální krása, kterou zadusila válka. Nahlédněte do donbaských sléváren Industriální krása, kterou zadusila válka. Nahlédněte do donbaských sléváren

Focením vlaků, letadel či krajiny se zabývá hodně lidí, o…

Průzkum: Většina Britů si nepřeje, aby došlo k brexitu Průzkum: Většina Britů si nepřeje, aby došlo k brexitu

Téměř rok a půl po referendu o vystoupení Británie z…

Svrhněme Unii zevnitř, vyzvala v Praze nacionalistka Le Penová Svrhněme Unii zevnitř, vyzvala v Praze nacionalistka Le Penová

Evropská unie v současné podobě je podle šéfky…

Ve zpracování halal masa se točí téměř půl bilionu dolarů Ve zpracování halal masa se točí téměř půl bilionu dolarů

Průmysl zpracování masa podle arabského práva má hodnotu…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano

Wards Auto vyhlašuje anketu Motor roku už více než dvacet…

VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru

Nový šestiválec vůz posune na úplně novou úroveň.…

 



BMW řady 6 Coupé se již nevyrábí. Bude náhrada? BMW řady 6 Coupé se již nevyrábí. Bude náhrada?

Mnichovská automobilka v tichosti ukončila výrobu…

BMW řady 6 2015: Modernizace ve znamení diod BMW řady 6 2015: Modernizace ve znamení diod

Celá šestková řada automobilky BMW prošla lehkou…

 



 
Ojeté diesely z Německa: Čeká nás ráj levných naftových ojetin?

Ojeté diesely z Německa: Čeká nás ráj levných naftových ojetin?

Dnes 08:00

Podle německých médií se blíží konec dieselu. Lidé prý udělají nejlépe, když svůj hned prodají. Bazary by tedy měly přetékat auty za hubičku. Jenže věřte německým novinám a televizi.




Blesk.cz

Matouš Ruml alias Lexa z Comebacku: Obě děti se narodily doma, sex byl až po svatbě!

Matouš Ruml alias Lexa z Comebacku: Obě děti se…

Herec Matouš Ruml (32) se ve dvaceti letech oženil s herečkou Terezou a vychovávají spolu syna Nathanaela (8) a…

Exmanžel vyhrožoval Blance (†71) smrtí: Před popravou jí dělal ze života peklo

Exmanžel vyhrožoval Blance (†71) smrtí: Před…

S nožem pod krkem musela už údajně začátkem prosince čelit výhrůžkám svého exmanžela podnikatelka Blanka D.…

 

iSport.cz

Další český sudí blízko NHL: Pískám i ženy. Za měsíc stihnu 60 zápasů

Další český sudí blízko NHL: Pískám i ženy. Za měsíc…

Sekl s hokejem, sbalil si tašku a odletěl do Ameriky. Petr Hejna měl jako hráč za cíl prosadit se v NHL.…

SESTŘIHY: Kadeřábek nahrál na gól, Hoffenheim ale padl. Bayern zvýšil náskok

SESTŘIHY: Kadeřábek nahrál na gól, Hoffenheim ale…

Fotbalisté Dortmundu v 17. kole německé ligy porazili 2:1 Hoffenheim a po pěti zápasech se dočkali domácí výhry.…

 

Reflex.cz

Hrůzný případ v Indii: Doktoři omylem prohlásili za mrtvé novorozeně, které ještě žilo

Hrůzný případ v Indii: Doktoři omylem prohlásili za…

V hlavním indickém městě Dillí se odehrál velmi neobvyklý a tragický případ: lékaři označili novorozená dvojčata…

Proč vlastně kandidují béčkoví kandidáti?

Proč vlastně kandidují béčkoví kandidáti?

Ač vyučen psychologem, ani v nejmenším nechápu pohnutky prezidentských kandidátů, kteří do klání vstupují, aniž…