Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW Active Hybrid e-bike je elektrokolo s točivým momentem malého automobilu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (17)
BMW je jednou z automobilek, které mají pro své zákazníky připravenu širokou paletu jízdních kol. Nejnovějším přírůstkem je elektrokolo Active Hybrid e-bike, které zaujme designem i technikou.

Nabídka jízdních kol se značkou BMW je opravdu pestrá a vedle dětských či špičkových sportovních kol ji stále více rozšiřují i elektrokola, což dokazuje i čerstvá novinka v podobě modelu Active Hybrid e-bike.

Toto elektrokolo rozvíjí současný styl jízdních kol své značky a podobně jako u starších modelů i u něj je poznávacím znamením rám s rozšířenou přední částí horní rámové trubky, který je automobilkou pojmenován Bullneck.

Vedle dnes již tradičního designového řešení horní rámové trubky má nové elektrokolo zaujmout v případě svého vzhledu i spodní trubkou rámu z hliníkové slitiny. Do ní je totiž integrována vyjímatelná baterie i pohonný modul. BMW Active Hybrid e-bike se díky tomu může pochlubit elegantní a zároveň sportovně působí siluetou, kterou podtrhují nabízené laky Frozen Black a Arctic Silver.

Pohonný systém elektrokola využívá elektromotor Brose s výkonem 250 W a točivým momentem 90 N.m, jemuž potřebnou energii poskytuje baterie s kapacitou 504 Wh. Jezdec si může prostřednictvím displeje s ovladači u levé rukojeti řídítek jednoduše nastavit jeden ze čtyř režimů asistence elektromotoru od Eco (+50 %) až po Turbo (+275 %).

Maximální rychlost jízdy za využití elektromotoru je omezena na 25 km/h a dojezd se v závislosti na jízdních podmínkách může pohybovat až okolo 100 km.

Součástí výbavy BMW Active Hybrid e-bike je vedle blatníků a moderního LED osvětlení i zásuvka micro USB a rozhraní Bluetooth, umožňující propojení elektrokola s chytrým telefonem jezdce.

BMW si své nové elektrokolo cení na 3400 eur (zhruba 88.500 Kč) a jeho prodej spouští prostřednictvím svých obchodních zástupců i vlastního e-shopu s doplňky.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (17)
16. 10. 2017 20:25
Re: Specialized
Ortodoxní cyklista tu vyšší váhu určitě pozná, ale třeba pro mě - celý život brousícího terény na krosových motorkách - je i +20 kg elektrokolo stále jako lehoučké pírko
16. 10. 2017 20:11
Re: točivý moment malého automobilu
Bosch z těch dobrých brzdí asi nejvíc, ale přijde mi, že citelně brzdí i Yamaha a Shimano.
16. 10. 2017 19:55
Re: Specialized
Jo, na horských je to sranda. I když úplně nesouhlasím s tím, že by radost byla jen z kopce. Patřím k těm, kdo věčně neví, jestli XC, nebo trailové. Normálně by člověk potřeboval na sjezd jedno kolo a na výjezd a rovinky druhé a pořád by to nebyla taková sranda. Takhle ti elektromotor pomůže vytáhnout tu těžkou potvoru nahoru, na cestách do kopce pobiješ XC (a to na pluskových pneumatikách) a z kopce zvládneš držet krok s trailovými (je to trochu jiné, protože je to kolo citelně těžší, takže i potřebuješ spíš sjezdové brzdy a pořádnou vidlici). Neznám univerzálnější, kompletnější horská kola. Jen ty rovinky stojí za prd, pokud neodstřelíš omezovač.
16. 10. 2017 19:49
Re: točivý moment malého automobilu
Nenapsal jsi jaký máš pohon ale myslím že kvalitní pohon by nad 25 kmh určitě brzdit neměl. Je tam přece volnoběžka (tedy pokud nemáš bosch s vnitřním převodem)
16. 10. 2017 19:44
Re: Specialized
Souhlas, dokonce myslím že to je vyšší level cyklistiky minimálně při použití na horách. Protože na normálním kole máš radost jen pří jízde s kopce, zatímco s elektrikou je to zábava oběma směry