Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW diskutovalo o elektromobilech s vedením Tesly: Rodí se nová spolupráce?

Ondřej Chamilla
Diskuze (6)
Manažeři BMW se nechali slyšet, že v uplynulých dnes hovořili s vedením automobilky Tesla. Jedním z hlavních bodů rozhovoru byly možné způsoby, jak podporovat elektromobilitu.

BMW i Tesla nyní hledají cesty, jak vzbudit větší zájem o elektromobily a zvýšit jejich prodeje. Většina potenciálních zákazníků je nakonec odrazena limitovaným dojezdem a časem potřebným k nabití akumulátorů, přestože jinak se jim daný koncept líbí. Můžeme tak očekávat důraz na větší množství rychlonabíjecích stanic ve městech a snahu získat lepší baterie.

BMW říká, že setkání proběhlo minulou středu, ale další detaily již odmítlo sdělit. Ve hře je taky možnost spolupráce, zejména nyní, kdy Tesla uvolnila své patenty i pro ostatní výrobce. Přitom v Tesle má 3,4 procentní podíl koncern Daimler, jeden z hlavních konkurentů BMW, který se rovněž angažuje v elektromobilech a chce prohlubovat spolupráci s americkou automobilkou nesoucí jméno vynálezce srbského původu Nikola Tesly.

Šéf Tesly, Elon Musk dodává, že brzy plánuje navštívit i další evropské výrobce. Jakožto výrobce nejkomplexnějšího elektromobilu se slušným dojezdem by se technologie Tesly mohly ostatním výrobcům hodit, uvidíme tedy, jestli z vědomostí Američanů budou čerpat i další.

Ondřej Chamilla
Diskuze (6)
18. 6. 2014 09:52
Re: snad
no heleďte
pravdou je že brambo i3 [odkaz] [odkaz] vlastně přifouklá 1dničková řada má mimozemský interiér s MALOU OBRAZOVKOU a CHLUPATOU PALUBOVKOU >:D >:D
a je to tak účelově protože brambo primárně nemá zájem o okamžitý nasazení elektromobilů i pro chudinu, na tom se dohodli šéfové s šéfkou [odkaz] to je politická linie. Tak proto ošklivý přepal i3
a
s TESLOU MODEL S [odkaz] [odkaz] se ten malej křáp uznejte sami nedá vůbec srovnávat to je snad jasný

SPOLUPRÁCÍ je mysleno že věčná německá 2jka zalezlá za zády většího bratříčka použije něco co TESLA nabízí ZADARMO jak jinak, když už to je zadarmo a to síť nabíječek SUPERCHARGER [odkaz] [odkaz] [odkaz]

>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
16. 6. 2014 22:04
Re: snad
Přesně tak. Klíčový problém elektromobility je dnes infrastruktura. Technologie baterií není to, na čem by elektromobilita nyní ztroskotala. Dobití na 100km během 10ti minut vyhovující. Cena poklesne sama s rostoucí produkcí. Dojezd okolo 300km je pro praktické užívání velké většiny řidičů dostatečný, za předpokladu, že dobíjecí stanice budou alespoň z poloviny tak husté jako dnes benzínky. Základní obava běžného zákazníka je, že s tím nikam nedojede. Tuto obavu může zlomit pouze infrastruktura. Infrastuktura dobíječek s jednotným standardem, jejich rozšíření po hlavních tazích v celé Evropě. A stejně důležitý je jednotný standard placení. To je to, co rozhodne o přijetí elektromobilů u široké obce zákazníků. A to musí automobilky odpracovat, nebo tomu alespoň položit základy, protože to za ně nikdo neudělá. Dnes si to uvědomuje pouze Tesla.
16. 6. 2014 16:43
Re: snad
Doufam, ze se u BMW dozvedeli najdulezitejsi informaci a to ze elektromobil nemusi vypadat jak vesmirna lod pro 10tilete deti.
16. 6. 2014 16:31
snad
krasne by bylo kdyby se dohodli na moznosti vyuzivani superchargeru a nebo konecne poradne vystavbe infrastruktury rychlejsich dobijecek, ona infrastruktura moznych dobijecek a za prijatelne ceny je proste mala a chtela by hodne rozsirit hlavne ve mestech a podel dalnic na odpocivadlech a obcerstvenich/pumpach, bejt kvalitni dobijecna s alespon 5-6 misty na kazde pumpe okolo dalnic a pak obdobne pocty dobijecek u obchodnich center (nekde maj jen 1-2 a taky ne vsude a navic pomale) tak o pristim aute uvazuju jen o elektromobilu :-)

pritom dnes ta cena za poradnou dobijeci stanici neni nijak zavratna, stejne jako za solarni farmu ktera by mohla bejt na strese kazde benzinky na te dalnici (30kWp komplet na klic dnes jde poridit za 800-900 tisic korun pro koncaka)