BMW M3 a M4 mají problém s kardanem, musí na inspekci
Aktuální BMW M3 a M4 mají problém s pohonným ústrojím a musí do servisu. Ne, nebojte se, není to nic tak vážného jako nějaká konstrukční nebo výrobní vada, jen důsledek lajdáctví při montáži. V uložení kardanové hřídele může chybět mazivo, což ale časem pochopitelně povede k jejímu zničení, takže úplná prkotina to taky není.
Možný problém se týká sedanů M3 modelového roku 2015 a 2016, vyrobených mezi 30. květnem a 2. zářím 2015 a kupé M4 MY2015 a 2016, vyrobených mezi 3. červencem a 11. zářím 2015. Problém se pochopitelně nevyhnul ani kabrioletu M4 s datem narození v intervalu 29.5. až 4.8. 2015. Pokud bude u daného auta problém odhalen, dojde k bezplatné výměně kardanu.
Někteří zákazníci ostrých bavoráků si se svými servisáky už nejspíš tykají, pokud mají M4 Cabrio, letos už musí do servisu neplánovaně potřetí, v březnu se objevil problém s airbagy a v dubnu byla M3 a M4 součástí svolávačky, týkající se palivového čerpadla.
A oslím můstkem z perexu se dostáváme ke druhé bavorácké aktualitě. Problematika označení ///M a jeho kombinace s jiným než zadním pohonem, se probírá už dlouho. Spekuluje se o tom, že BMW uvažuje o čtyřkolce, zatímco Mnichov se (zjevně marně) pokouší tyto zvěsti vyvracet. Nejnověji se objevily v souvislosti s příští generací sedanu M5, který by se měl v Evropě nabízet jak s pohonem zadních, tak všech čtyř kol. Jinak by si ale M5 mělo zachovat své kvality, tedy zejména přeplňovaný V8 4,4 l. Měl by být zkombinován se sedmistupňovou dvouspojkou a máme se těšit na snížení hmotnosti.