BMW M4 Cabrio: Topless emko míří na trh

 

Poslední generace M3, pardon, M4 v otevřené verzi měla svou výstavní premiéru v New Yorku. Nyní se jí konečně dočkají první klienti a Mnichov se pochlubil opravdu hodně velkou galerií nových fotek.

Od dubnového debutu kabrioletu se svébytným kódem F83 (u emkových modelů na bázi F30 začíná osmičkou, i když některé zdroje tvrdí opak) uplynuly více než čtyři měsíce. Ale ostrou otevřenou verzi mohou objednávat první zákazníci. Ona je vlastně kupé-kabrioletem, má totiž skládací pevnou kovovou střechu, stejně jako předchůdce E93. Je třídílná a složí elektricky se za méně než dvacet vteřin. Nejen v klidu, ale i za jízdy, akorát jen do rychlosti 18 km/h.

Technika je pochopitelně shodná s ostatními verzemi aktuální řady M3/M4, tedy se sedanem a kabrioletem. Zážehový šestiválcový třílitr TwinPower Turbo poskytuje 317 kW/5500-7300 min-1, přeplňovaný motor má v téhle řadě svou třetí premiéru, dopují jej dvě jednokomorová dmychadla s mezichladičem stlačeného vzduchu. Nepostrádá vstřikování HPI, proměnný zdvih sacích ventilů Valvetronic, ani variabilní časování Double-VANOS a hořčíkovou olejovou vanu. Červené pole začíná v 7.600 min-1 550 N.m v širokém rozmezí 1850 až 5500 otáček přenášejí dozadu buď šestistupňový manuál, nebo příplatková dvouspojka M DCT se sedmičkou rychlostních stupňů a funkcí Launch Control. Ukazatele zařazeného převodu mají obě ústrojí. Hnací hřídel je vyroben z uhlíkových kompozitů.

Udávané průměrné spotřebě 9,1, respektive 8,7 l/100 km se při štědrém využití dynamických parametrů auta pochopitelně přiblížit nelze ani náhodou... Jenže do palivové nádrže se vejde jen 60 l drahocenné tekutiny. Pravda, konzumaci snižuje start-stop a rekuperace kinetické energie, která dobíjí v zavazadelníku uložený akumulátor, ale to jsou vcelku nedůležité věci. M4 bez střechy totiž dokáže zrychlit z klidu na 100 km/h za 4,4 s a rozjede se na obligátní dvěstěpadesátku, kdy ji v dalším rozletu přibrzdí omezovač. Údaj pro akceleraci platí pro DCT, s přímo řazenou skříní je ve stejné disciplíně o dvě desetinky horší.

Je jasné, že ani ona nepřišla o všechny technické vychytávky z divize M, tedy aktivní zadní diferenciál s elektronicky ovládanou lamelovou spojkou, ostřeji naladěný elektromechanický posilovač hřebenového řízení, brzdy mohou být za extra peníz i karbon-keramické, poznáme je podle zlatě lakovaných třmenů. Klasika v podobě čtyř plovoucích kotoučů z oceli a hliníku poslouží v běžném provozu dobře, má pevné třmeny se čtyřmi, respektive dvěma pístky, je odvrtávaná a disponuje vnitřním chlazením. Ty dražší s příměsí uhlíku přijdou vhod na okruhu. Deceleraci v krizových situacích pomáhají zvládat systémy CBC (Cornering Brake Control) a DBC (Dynamic Brake Control), o ABS a brzdovém asistentu pochopitelně nemluvě. Výfukový systém má dva páry koncovek, o zvuk se starají klapky, které řídí elektronika. Kdo chce, může si přiobjednat i adaptivní podvozek se třemi možnostmi nastavení: Comfort, Sport a Sport+. Utrácet se dá za další celkem praktické věci: head-up displej, samočinné přepínání dálkových diodových světel, funkci hlídající bdělost osoby za volantem a varování před kolizí. Nezapomínejme ani na navigací Professional s trojrozměrnou grafikou.

Jistě, M4 Cabrio přibralo oproti kupé i zhruba čtvrt tuny kvůli výztuhám 4671 mm dlouhé, 1870 mm široké 1386 mm vysoké karoserie, ale pořád je to blesk. Jednu karbonovou vzpěru o váze 1,5 kg najdeme v motorovém prostoru. V interiéru pak dohlíží skrytě na bezpečnost posádky osmička airbagů a dvojice ochranných oblouků za zadními sedačkami. Auto váží 1750, respektive 1790 kg. A to i přesto, že přední široké blatníky a kapota jsou z hliníku. Lehký kov najdeme také na nápravách, přední s dvojicí spodních ramen i zadní pětiprvkové. Kabriolet jezdí na dvojitých pětipaprskových kovaných kolech s průměrem 18 palců, za devatenáctipalcová v šedé či černé je nutné opět připlatit. Ta přední od sebe dělí 1578, zadní pro změnu 1603 mm. Čtyřicetiprocentní pneumatiky jsou široké 255, respektive 275 mm.

Nahlédněme i do interiéru, do kterého se dostaneme přes hliníkové prahové lišty s emblémem M4 a klasickou bavorskou trikolórou. Řidič usedne za tříramenný volant v kůži a chromu do kožené sedačky s integrovaným bezpečnostním pásem a může si ji všemožně nastavit. Spolujezdec také, ale ten nešlape na hliníkové pedály a nemá si kam levou nohu pohodlně opřít. V úvodu zmíněná střecha je odizolovaná, třístupňové vyhřívání zátylku najdeme opět v seznamu zvláštní výbavy, stejně jako větrnou clonu. Když je dole, vejde se do kufru 220 l zbytečností, pokud se kabriolet promění v kupé, lze naložit až 370 l zavazadel.

Německá cena začíná na 78.200 eurech, což v přepočtu znamená 2,17 milionu korun. Ta česká zatím odtajněna nebyla. V galerii se Mnichov chlubí kromě nových snímků všech předchůdců také vyšperkovanou M4 ve stříbrné metalíze Moonstone, s lesklými devatenáctipalcovými černými koly, hnědočerným koženým čalouněním a interiérem s prvky v klavírním laku. To aby řádně zazobaní zákazníci věděli, za co mají utrácet další peníze v programu Individual. Třeba i za matné laky, budou-li chtít. A co kdyby si náhodou pořídil stejnou M4 soused? Pak je tu ještě divize Manufactory...

JAKE.AUTO.CZ: BMW M4 (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8 Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8

Druhá generace Audi A7 Sportback s sebou přináší evoluční…

 



BMW M4 CS: Nový vrchol zrychlí na stovku za méně než 4 sekundy BMW M4 CS: Nový vrchol zrychlí na stovku za méně než 4 sekundy

BMW M4 GTS už se nevyrábí, ale nebuďte smutní, BMW díru…

Vstřikování vody se z M4 GTS rozšíří Vstřikování vody se z M4 GTS rozšíří

Bosch vidí ve svém systému vstřikování vody do sání…

 



 
Honda T360: Tohle bylo první auto Hondy. Skoro nikdo to ale neví...

Honda T360: Tohle bylo první auto Hondy. Skoro nikdo to ale neví...

Dnes 16:45

Malinký roadster S800 nebyl v rozporu se zažitým názorem tím úplně prvním automobilem japonské značky. Tato pocta náleží vozu z přesně opačného spektra nabídky, a sice drobnému pick-upu T360.




Blesk.cz

Zeman bez milosti: „Sobotko, sklapni!“ ČSSD přeje i po debaklu vládní účast

Zeman bez milosti: „Sobotko, sklapni!“ ČSSD přeje i…

Sociální demokracii sám jako předseda přebíral v době, kdy měla sedmiprocentní podporu. Teď si prezident Miloš…

Přiznání Matěje Hádka: Štvalo mě, že je brácha slavnější! Vzepřel jsem se

Přiznání Matěje Hádka: Štvalo mě, že je brácha…

Říká se o něm, že patří mezi nejlepší herce své generace. On sám se tomu směje, ale je fakt, že Matěj Hádek (41)…

 

iSport.cz

Kazaň vyprášila Magnitogorsk s Kovářem 4:0. Sekáč dal dva góly

Kazaň vyprášila Magnitogorsk s Kovářem 4:0. Sekáč…

Nejlepší český střelec v této sezoně Kontinentální hokejové ligy Jiří Sekáč se podepsal dvěma góly pod vítězství…

Plíšková vlétla do Turnaje mistryň, Venus Williamsovou jasně přehrála

Plíšková vlétla do Turnaje mistryň, Venus…

Česká tenistka Karolína Plíšková vstoupila do Turnaje mistryň v Singapuru jasným vítězstvím nad Venus…

 

Reflex.cz

Zeman pověří Babiše sestavením vlády. Chválil i Okamuru a Bartoše

Zeman pověří Babiše sestavením vlády. Chválil i…

Babišovo ANO ovládlo Česko, sněmovní volby vyhrálo ve všech krajích. Co na to Miloš Zeman? Pochválil šéfa ANO…

Karibská krize: Před 55 lety se svět ocitl na pokraji jaderné apokalypsy

Karibská krize: Před 55 lety se svět ocitl na…

Koncem padesátých let minulého století se první tajemník ústředního výboru Komunistické strany Sovětského svazu…