BMW M4 Cabrio: Topless emko míří na trh

 

Poslední generace M3, pardon, M4 v otevřené verzi měla svou výstavní premiéru v New Yorku. Nyní se jí konečně dočkají první klienti a Mnichov se pochlubil opravdu hodně velkou galerií nových fotek.

Od dubnového debutu kabrioletu se svébytným kódem F83 (u emkových modelů na bázi F30 začíná osmičkou, i když některé zdroje tvrdí opak) uplynuly více než čtyři měsíce. Ale ostrou otevřenou verzi mohou objednávat první zákazníci. Ona je vlastně kupé-kabrioletem, má totiž skládací pevnou kovovou střechu, stejně jako předchůdce E93. Je třídílná a složí elektricky se za méně než dvacet vteřin. Nejen v klidu, ale i za jízdy, akorát jen do rychlosti 18 km/h.

Technika je pochopitelně shodná s ostatními verzemi aktuální řady M3/M4, tedy se sedanem a kabrioletem. Zážehový šestiválcový třílitr TwinPower Turbo poskytuje 317 kW/5500-7300 min-1, přeplňovaný motor má v téhle řadě svou třetí premiéru, dopují jej dvě jednokomorová dmychadla s mezichladičem stlačeného vzduchu. Nepostrádá vstřikování HPI, proměnný zdvih sacích ventilů Valvetronic, ani variabilní časování Double-VANOS a hořčíkovou olejovou vanu. Červené pole začíná v 7.600 min-1 550 N.m v širokém rozmezí 1850 až 5500 otáček přenášejí dozadu buď šestistupňový manuál, nebo příplatková dvouspojka M DCT se sedmičkou rychlostních stupňů a funkcí Launch Control. Ukazatele zařazeného převodu mají obě ústrojí. Hnací hřídel je vyroben z uhlíkových kompozitů.

Udávané průměrné spotřebě 9,1, respektive 8,7 l/100 km se při štědrém využití dynamických parametrů auta pochopitelně přiblížit nelze ani náhodou... Jenže do palivové nádrže se vejde jen 60 l drahocenné tekutiny. Pravda, konzumaci snižuje start-stop a rekuperace kinetické energie, která dobíjí v zavazadelníku uložený akumulátor, ale to jsou vcelku nedůležité věci. M4 bez střechy totiž dokáže zrychlit z klidu na 100 km/h za 4,4 s a rozjede se na obligátní dvěstěpadesátku, kdy ji v dalším rozletu přibrzdí omezovač. Údaj pro akceleraci platí pro DCT, s přímo řazenou skříní je ve stejné disciplíně o dvě desetinky horší.

Je jasné, že ani ona nepřišla o všechny technické vychytávky z divize M, tedy aktivní zadní diferenciál s elektronicky ovládanou lamelovou spojkou, ostřeji naladěný elektromechanický posilovač hřebenového řízení, brzdy mohou být za extra peníz i karbon-keramické, poznáme je podle zlatě lakovaných třmenů. Klasika v podobě čtyř plovoucích kotoučů z oceli a hliníku poslouží v běžném provozu dobře, má pevné třmeny se čtyřmi, respektive dvěma pístky, je odvrtávaná a disponuje vnitřním chlazením. Ty dražší s příměsí uhlíku přijdou vhod na okruhu. Deceleraci v krizových situacích pomáhají zvládat systémy CBC (Cornering Brake Control) a DBC (Dynamic Brake Control), o ABS a brzdovém asistentu pochopitelně nemluvě. Výfukový systém má dva páry koncovek, o zvuk se starají klapky, které řídí elektronika. Kdo chce, může si přiobjednat i adaptivní podvozek se třemi možnostmi nastavení: Comfort, Sport a Sport+. Utrácet se dá za další celkem praktické věci: head-up displej, samočinné přepínání dálkových diodových světel, funkci hlídající bdělost osoby za volantem a varování před kolizí. Nezapomínejme ani na navigací Professional s trojrozměrnou grafikou.

Jistě, M4 Cabrio přibralo oproti kupé i zhruba čtvrt tuny kvůli výztuhám 4671 mm dlouhé, 1870 mm široké 1386 mm vysoké karoserie, ale pořád je to blesk. Jednu karbonovou vzpěru o váze 1,5 kg najdeme v motorovém prostoru. V interiéru pak dohlíží skrytě na bezpečnost posádky osmička airbagů a dvojice ochranných oblouků za zadními sedačkami. Auto váží 1750, respektive 1790 kg. A to i přesto, že přední široké blatníky a kapota jsou z hliníku. Lehký kov najdeme také na nápravách, přední s dvojicí spodních ramen i zadní pětiprvkové. Kabriolet jezdí na dvojitých pětipaprskových kovaných kolech s průměrem 18 palců, za devatenáctipalcová v šedé či černé je nutné opět připlatit. Ta přední od sebe dělí 1578, zadní pro změnu 1603 mm. Čtyřicetiprocentní pneumatiky jsou široké 255, respektive 275 mm.

Nahlédněme i do interiéru, do kterého se dostaneme přes hliníkové prahové lišty s emblémem M4 a klasickou bavorskou trikolórou. Řidič usedne za tříramenný volant v kůži a chromu do kožené sedačky s integrovaným bezpečnostním pásem a může si ji všemožně nastavit. Spolujezdec také, ale ten nešlape na hliníkové pedály a nemá si kam levou nohu pohodlně opřít. V úvodu zmíněná střecha je odizolovaná, třístupňové vyhřívání zátylku najdeme opět v seznamu zvláštní výbavy, stejně jako větrnou clonu. Když je dole, vejde se do kufru 220 l zbytečností, pokud se kabriolet promění v kupé, lze naložit až 370 l zavazadel.

Německá cena začíná na 78.200 eurech, což v přepočtu znamená 2,17 milionu korun. Ta česká zatím odtajněna nebyla. V galerii se Mnichov chlubí kromě nových snímků všech předchůdců také vyšperkovanou M4 ve stříbrné metalíze Moonstone, s lesklými devatenáctipalcovými černými koly, hnědočerným koženým čalouněním a interiérem s prvky v klavírním laku. To aby řádně zazobaní zákazníci věděli, za co mají utrácet další peníze v programu Individual. Třeba i za matné laky, budou-li chtít. A co kdyby si náhodou pořídil stejnou M4 soused? Pak je tu ještě divize Manufactory...

JAKE.AUTO.CZ: BMW M4 (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Čínská nákupní galerie Aliexpress dobývá Česko Čínská nákupní galerie Aliexpress dobývá Česko

Počet transakcí platební kartou mBank narostl na…

Škoda Vision-E poprvé naživo: Těšme se na exkluzivní budoucnost! Škoda Vision-E poprvé naživo: Těšme se na exkluzivní budoucnost!

Za čtrnáct dní se světem rozletí snímky konceptu…

Prohra Le Penové bude vzpruhou pro akcie Prohra Le Penové bude vzpruhou pro akcie

Výsledky prezidentských voleb ve Francii mohou významně…

Glosa Jany Havligerové: Ministerský kvapík Glosa Jany Havligerové: Ministerský kvapík

Honem honem, ať to máme pod střechou. Premiér dal členům…

 
Zdroj: BMW
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

 




Vstřikování vody se z M4 GTS rozšíří Vstřikování vody se z M4 GTS rozšíří

Bosch vidí ve svém systému vstřikování vody do sání…

Video: BMW M4 driftuje v ulicích Moskvy Video: BMW M4 driftuje v ulicích Moskvy

Rusko je nekonečnou studnicí šílených videí. Tohle…

 



 
Škoda Vision-E poprvé naživo: Těšme se na exkluzivní budoucnost! (+video)

Škoda Vision-E poprvé naživo: Těšme se na exkluzivní budoucnost! (+video)

Dnes 08:00

Za čtrnáct dní se světem rozletí snímky konceptu Vision-E. My jsme si ho včera dopoledne prohlédli přímo v Mladé Boleslavi.




Blesk.cz

Největší bolest zesnulé Špinarové (†65): Po vraždě bratra ochrnula!

Největší bolest zesnulé Špinarové (†65): Po vraždě…

Velkou ránu v srdci zanechaly Věře Špinarové (†65) nejen její nevydařené lásky, ale i tragická smrt bratra. Toho…

Uvařená rýže vás může otrávit. Doktor: Množí se na ní nebezpečné bakterie

Uvařená rýže vás může otrávit. Doktor: Množí se na…

Pokud si navaříte velké množství rýže a část si necháte „na potom“, může vás postihnout otrava jídlem. Je to…

 

iSport.cz

Brazílie jako první postoupila na MS 2018, Argentina je až pátá

Brazílie jako první postoupila na MS 2018, Argentina…

Fotbalisté Brazílie jako první tým postoupili na mistrovství světa 2018 a připojili se tak k pořádajícímu Rusku.…

Překvapení na úvod! Vary prohrály s Jihlavou 3:4, Motor dobyl Pardubice

Překvapení na úvod! Vary prohrály s Jihlavou 3:4,…

Velké překvapení nabídly úvodní zápasy baráže o Tipsport extraligu. Oba kluby, hájící příslušnost v elitní…

 

Reflex.cz

Meteorologové uznali nový typ mraku, pojmenovali ho „Drsňák“

Meteorologové uznali nový typ mraku, pojmenovali ho „Drsňák“

Je to jako když vzhlédnete do rozbouřeného moře. Shluky oblaků jsou malé a pravidelné a působí místy až děsivě.…

Kandidát na prezidenta Jiří Drahoš pro Reflex o svých prezidentských ambicích

Kandidát na prezidenta Jiří Drahoš pro Reflex o…

Profesor Jiří Drahoš dnes oficiálně oznámil svou kandidaturu na prezidenta. Jaké má odcházející předseda…