BMW M4 Cabrio: Topless emko míří na trh

 

Poslední generace M3, pardon, M4 v otevřené verzi měla svou výstavní premiéru v New Yorku. Nyní se jí konečně dočkají první klienti a Mnichov se pochlubil opravdu hodně velkou galerií nových fotek.

Od dubnového debutu kabrioletu se svébytným kódem F83 (u emkových modelů na bázi F30 začíná osmičkou, i když některé zdroje tvrdí opak) uplynuly více než čtyři měsíce. Ale ostrou otevřenou verzi mohou objednávat první zákazníci. Ona je vlastně kupé-kabrioletem, má totiž skládací pevnou kovovou střechu, stejně jako předchůdce E93. Je třídílná a složí elektricky se za méně než dvacet vteřin. Nejen v klidu, ale i za jízdy, akorát jen do rychlosti 18 km/h.

Technika je pochopitelně shodná s ostatními verzemi aktuální řady M3/M4, tedy se sedanem a kabrioletem. Zážehový šestiválcový třílitr TwinPower Turbo poskytuje 317 kW/5500-7300 min-1, přeplňovaný motor má v téhle řadě svou třetí premiéru, dopují jej dvě jednokomorová dmychadla s mezichladičem stlačeného vzduchu. Nepostrádá vstřikování HPI, proměnný zdvih sacích ventilů Valvetronic, ani variabilní časování Double-VANOS a hořčíkovou olejovou vanu. Červené pole začíná v 7.600 min-1 550 N.m v širokém rozmezí 1850 až 5500 otáček přenášejí dozadu buď šestistupňový manuál, nebo příplatková dvouspojka M DCT se sedmičkou rychlostních stupňů a funkcí Launch Control. Ukazatele zařazeného převodu mají obě ústrojí. Hnací hřídel je vyroben z uhlíkových kompozitů.

Udávané průměrné spotřebě 9,1, respektive 8,7 l/100 km se při štědrém využití dynamických parametrů auta pochopitelně přiblížit nelze ani náhodou... Jenže do palivové nádrže se vejde jen 60 l drahocenné tekutiny. Pravda, konzumaci snižuje start-stop a rekuperace kinetické energie, která dobíjí v zavazadelníku uložený akumulátor, ale to jsou vcelku nedůležité věci. M4 bez střechy totiž dokáže zrychlit z klidu na 100 km/h za 4,4 s a rozjede se na obligátní dvěstěpadesátku, kdy ji v dalším rozletu přibrzdí omezovač. Údaj pro akceleraci platí pro DCT, s přímo řazenou skříní je ve stejné disciplíně o dvě desetinky horší.

Je jasné, že ani ona nepřišla o všechny technické vychytávky z divize M, tedy aktivní zadní diferenciál s elektronicky ovládanou lamelovou spojkou, ostřeji naladěný elektromechanický posilovač hřebenového řízení, brzdy mohou být za extra peníz i karbon-keramické, poznáme je podle zlatě lakovaných třmenů. Klasika v podobě čtyř plovoucích kotoučů z oceli a hliníku poslouží v běžném provozu dobře, má pevné třmeny se čtyřmi, respektive dvěma pístky, je odvrtávaná a disponuje vnitřním chlazením. Ty dražší s příměsí uhlíku přijdou vhod na okruhu. Deceleraci v krizových situacích pomáhají zvládat systémy CBC (Cornering Brake Control) a DBC (Dynamic Brake Control), o ABS a brzdovém asistentu pochopitelně nemluvě. Výfukový systém má dva páry koncovek, o zvuk se starají klapky, které řídí elektronika. Kdo chce, může si přiobjednat i adaptivní podvozek se třemi možnostmi nastavení: Comfort, Sport a Sport+. Utrácet se dá za další celkem praktické věci: head-up displej, samočinné přepínání dálkových diodových světel, funkci hlídající bdělost osoby za volantem a varování před kolizí. Nezapomínejme ani na navigací Professional s trojrozměrnou grafikou.

Jistě, M4 Cabrio přibralo oproti kupé i zhruba čtvrt tuny kvůli výztuhám 4671 mm dlouhé, 1870 mm široké 1386 mm vysoké karoserie, ale pořád je to blesk. Jednu karbonovou vzpěru o váze 1,5 kg najdeme v motorovém prostoru. V interiéru pak dohlíží skrytě na bezpečnost posádky osmička airbagů a dvojice ochranných oblouků za zadními sedačkami. Auto váží 1750, respektive 1790 kg. A to i přesto, že přední široké blatníky a kapota jsou z hliníku. Lehký kov najdeme také na nápravách, přední s dvojicí spodních ramen i zadní pětiprvkové. Kabriolet jezdí na dvojitých pětipaprskových kovaných kolech s průměrem 18 palců, za devatenáctipalcová v šedé či černé je nutné opět připlatit. Ta přední od sebe dělí 1578, zadní pro změnu 1603 mm. Čtyřicetiprocentní pneumatiky jsou široké 255, respektive 275 mm.

Nahlédněme i do interiéru, do kterého se dostaneme přes hliníkové prahové lišty s emblémem M4 a klasickou bavorskou trikolórou. Řidič usedne za tříramenný volant v kůži a chromu do kožené sedačky s integrovaným bezpečnostním pásem a může si ji všemožně nastavit. Spolujezdec také, ale ten nešlape na hliníkové pedály a nemá si kam levou nohu pohodlně opřít. V úvodu zmíněná střecha je odizolovaná, třístupňové vyhřívání zátylku najdeme opět v seznamu zvláštní výbavy, stejně jako větrnou clonu. Když je dole, vejde se do kufru 220 l zbytečností, pokud se kabriolet promění v kupé, lze naložit až 370 l zavazadel.

Německá cena začíná na 78.200 eurech, což v přepočtu znamená 2,17 milionu korun. Ta česká zatím odtajněna nebyla. V galerii se Mnichov chlubí kromě nových snímků všech předchůdců také vyšperkovanou M4 ve stříbrné metalíze Moonstone, s lesklými devatenáctipalcovými černými koly, hnědočerným koženým čalouněním a interiérem s prvky v klavírním laku. To aby řádně zazobaní zákazníci věděli, za co mají utrácet další peníze v programu Individual. Třeba i za matné laky, budou-li chtít. A co kdyby si náhodou pořídil stejnou M4 soused? Pak je tu ještě divize Manufactory...

JAKE.AUTO.CZ: BMW M4 (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Snímek orangutaní matky s umírajícím potomkem vyhrála soutěž o fotografii roku Snímek orangutaní matky s umírajícím potomkem vyhrála soutěž o fotografii roku

Vítězem soutěže Czech Press Photo v kategorii fotografie…

Justici za podporu vlády. Část ČSSD si před hlasováním o nedůvěře klade podmínky Justici za podporu vlády. Část ČSSD si před hlasováním o nedůvěře klade podmínky

Šéf KSČM Vojtěch Filip míní, že kauza údajného únosu…

Komentář Tomáše Prouzy: Brexit aneb pro vlastní moc uděláme cokoli Komentář Tomáše Prouzy: Brexit aneb pro vlastní moc uděláme cokoli

Britští lídři bojují hlavně o vlastní přežití. Bez ohledu…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Jeremy Clarkson otevřeně: Co si myslí o elektroautech? A co řekl o natáčení? Jeremy Clarkson otevřeně: Co si myslí o elektroautech? A co řekl o natáčení?

Premiéra třetí řady motoristického pořadu The Grand Tour…

Vedení FCA si sype popel na hlavu. Přiznává, že se v Maserati chybovalo Vedení FCA si sype popel na hlavu. Přiznává, že se v Maserati chybovalo

Nejnovější šéf koncernu FCA uvedl, že některé dřívější…

 



Mamba GT3 Street: Brutální přestavba BMW M4 Coupé. S výkonem 750 koní... Mamba GT3 Street: Brutální přestavba BMW M4 Coupé. S výkonem 750 koní...

Severoamerická společnost Hoffy Automobiles před pár lety…

BMW M4 Cabrio 30 Jahre Edition připomíná první M3 Cabrio BMW M4 Cabrio 30 Jahre Edition připomíná první M3 Cabrio

BMW M GmbH uvádí výroční edici modelu M4 Cabrio, jejímž…

 



 
Tohle podivné Bentley je na prodej. Jeho základ byste jen těžko odhadovali

Tohle podivné Bentley je na prodej. Jeho základ byste jen těžko odhadovali

Dnes 18:49

Nabízené červené kupé se znaky Bentley postavila karosárna Hooper & Company. Jeho základem byl luxusní sedan Turbo R.




Blesk.cz

Důchodkyně v Prostřeno! vychovává panenku jako dítě. Hosté jsou v šoku

Důchodkyně v Prostřeno! vychovává panenku jako dítě.…

Něco takového asi soutěžící v Prostřenu nečekali! Jejich soupeřka Eliška (75) je totiž zcela odzbrojila…

Ministři ČSSD jsou kvůli Babišovi rozdělení. Maláčová žádá odchod premiéra z vlády

Ministři ČSSD jsou kvůli Babišovi rozdělení.…

Zřejmě naposledy před hlasováním o nedůvěře vládě se dnes sešli ministři ke společnému zasedání vlády. Budíček…

 

iSport.cz

Liga mistrů ONLINE: Gulaš nasázel čtyři góly, Kometa prohrává ve Finsku

Liga mistrů ONLINE: Gulaš nasázel čtyři góly, Kometa…

Boj o evropský hokejový trůn pokračuje! Dnes je na programu všech osm odvetných zápasů osmifinále Ligy mistrů.…

Siegl: Slováci si hráli na svém písečku. Řekl, v čem je Šilhavého úspěch

Siegl: Slováci si hráli na svém písečku. Řekl, v čem…

Ostře sledovaný duel „bratrů“ mezi Českem a Slovenskem prožíval přímo na tribuně v Edenu. Horst Siegl po výhře…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: Miloš Zeman, úspěšný Číňan

Karel Steigerwald: Miloš Zeman, úspěšný Číňan

Díky čínským aktivitám prezidenta, jejichž podstatou je hlavně poklonkování, vzrostla česko-čínská obchodní…

Hrozí další útok? Islamistické skupiny v Evropě jsou pro bezpečnostní orgány těžší práce než bývali sovětští agenti

Hrozí další útok? Islamistické skupiny v Evropě jsou…

Jsou to již tři roky, kdy ve Francii provedlo komando islamistů rozsáhlé koordinované útoky, při kterých zemřelo…