BMW M4 Cabrio: Topless emko míří na trh

 

Poslední generace M3, pardon, M4 v otevřené verzi měla svou výstavní premiéru v New Yorku. Nyní se jí konečně dočkají první klienti a Mnichov se pochlubil opravdu hodně velkou galerií nových fotek.

Od dubnového debutu kabrioletu se svébytným kódem F83 (u emkových modelů na bázi F30 začíná osmičkou, i když některé zdroje tvrdí opak) uplynuly více než čtyři měsíce. Ale ostrou otevřenou verzi mohou objednávat první zákazníci. Ona je vlastně kupé-kabrioletem, má totiž skládací pevnou kovovou střechu, stejně jako předchůdce E93. Je třídílná a složí elektricky se za méně než dvacet vteřin. Nejen v klidu, ale i za jízdy, akorát jen do rychlosti 18 km/h.

Technika je pochopitelně shodná s ostatními verzemi aktuální řady M3/M4, tedy se sedanem a kabrioletem. Zážehový šestiválcový třílitr TwinPower Turbo poskytuje 317 kW/5500-7300 min-1, přeplňovaný motor má v téhle řadě svou třetí premiéru, dopují jej dvě jednokomorová dmychadla s mezichladičem stlačeného vzduchu. Nepostrádá vstřikování HPI, proměnný zdvih sacích ventilů Valvetronic, ani variabilní časování Double-VANOS a hořčíkovou olejovou vanu. Červené pole začíná v 7.600 min-1 550 N.m v širokém rozmezí 1850 až 5500 otáček přenášejí dozadu buď šestistupňový manuál, nebo příplatková dvouspojka M DCT se sedmičkou rychlostních stupňů a funkcí Launch Control. Ukazatele zařazeného převodu mají obě ústrojí. Hnací hřídel je vyroben z uhlíkových kompozitů.

Udávané průměrné spotřebě 9,1, respektive 8,7 l/100 km se při štědrém využití dynamických parametrů auta pochopitelně přiblížit nelze ani náhodou... Jenže do palivové nádrže se vejde jen 60 l drahocenné tekutiny. Pravda, konzumaci snižuje start-stop a rekuperace kinetické energie, která dobíjí v zavazadelníku uložený akumulátor, ale to jsou vcelku nedůležité věci. M4 bez střechy totiž dokáže zrychlit z klidu na 100 km/h za 4,4 s a rozjede se na obligátní dvěstěpadesátku, kdy ji v dalším rozletu přibrzdí omezovač. Údaj pro akceleraci platí pro DCT, s přímo řazenou skříní je ve stejné disciplíně o dvě desetinky horší.

Je jasné, že ani ona nepřišla o všechny technické vychytávky z divize M, tedy aktivní zadní diferenciál s elektronicky ovládanou lamelovou spojkou, ostřeji naladěný elektromechanický posilovač hřebenového řízení, brzdy mohou být za extra peníz i karbon-keramické, poznáme je podle zlatě lakovaných třmenů. Klasika v podobě čtyř plovoucích kotoučů z oceli a hliníku poslouží v běžném provozu dobře, má pevné třmeny se čtyřmi, respektive dvěma pístky, je odvrtávaná a disponuje vnitřním chlazením. Ty dražší s příměsí uhlíku přijdou vhod na okruhu. Deceleraci v krizových situacích pomáhají zvládat systémy CBC (Cornering Brake Control) a DBC (Dynamic Brake Control), o ABS a brzdovém asistentu pochopitelně nemluvě. Výfukový systém má dva páry koncovek, o zvuk se starají klapky, které řídí elektronika. Kdo chce, může si přiobjednat i adaptivní podvozek se třemi možnostmi nastavení: Comfort, Sport a Sport+. Utrácet se dá za další celkem praktické věci: head-up displej, samočinné přepínání dálkových diodových světel, funkci hlídající bdělost osoby za volantem a varování před kolizí. Nezapomínejme ani na navigací Professional s trojrozměrnou grafikou.

Jistě, M4 Cabrio přibralo oproti kupé i zhruba čtvrt tuny kvůli výztuhám 4671 mm dlouhé, 1870 mm široké 1386 mm vysoké karoserie, ale pořád je to blesk. Jednu karbonovou vzpěru o váze 1,5 kg najdeme v motorovém prostoru. V interiéru pak dohlíží skrytě na bezpečnost posádky osmička airbagů a dvojice ochranných oblouků za zadními sedačkami. Auto váží 1750, respektive 1790 kg. A to i přesto, že přední široké blatníky a kapota jsou z hliníku. Lehký kov najdeme také na nápravách, přední s dvojicí spodních ramen i zadní pětiprvkové. Kabriolet jezdí na dvojitých pětipaprskových kovaných kolech s průměrem 18 palců, za devatenáctipalcová v šedé či černé je nutné opět připlatit. Ta přední od sebe dělí 1578, zadní pro změnu 1603 mm. Čtyřicetiprocentní pneumatiky jsou široké 255, respektive 275 mm.

Nahlédněme i do interiéru, do kterého se dostaneme přes hliníkové prahové lišty s emblémem M4 a klasickou bavorskou trikolórou. Řidič usedne za tříramenný volant v kůži a chromu do kožené sedačky s integrovaným bezpečnostním pásem a může si ji všemožně nastavit. Spolujezdec také, ale ten nešlape na hliníkové pedály a nemá si kam levou nohu pohodlně opřít. V úvodu zmíněná střecha je odizolovaná, třístupňové vyhřívání zátylku najdeme opět v seznamu zvláštní výbavy, stejně jako větrnou clonu. Když je dole, vejde se do kufru 220 l zbytečností, pokud se kabriolet promění v kupé, lze naložit až 370 l zavazadel.

Německá cena začíná na 78.200 eurech, což v přepočtu znamená 2,17 milionu korun. Ta česká zatím odtajněna nebyla. V galerii se Mnichov chlubí kromě nových snímků všech předchůdců také vyšperkovanou M4 ve stříbrné metalíze Moonstone, s lesklými devatenáctipalcovými černými koly, hnědočerným koženým čalouněním a interiérem s prvky v klavírním laku. To aby řádně zazobaní zákazníci věděli, za co mají utrácet další peníze v programu Individual. Třeba i za matné laky, budou-li chtít. A co kdyby si náhodou pořídil stejnou M4 soused? Pak je tu ještě divize Manufactory...

JAKE.AUTO.CZ: BMW M4 (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Orbán nehodlá Sorosovi dopřát klid ani po odchodu jeho nadace Orbán nehodlá Sorosovi dopřát klid ani po odchodu jeho nadace

Maďarský premiér Viktor Orbán uvedl, že boj proti…

Státní dluh v prvním čtvrtletí vzrostl o desítky miliard Státní dluh v prvním čtvrtletí vzrostl o desítky miliard

Státní dluh v letošním 1. čtvrtletí vzrostl proti konci…

Metrostavu klesl zisk o více než pětinu Metrostavu klesl zisk o více než pětinu

Stavební firmě Metrostav loni klesl čistý zisk meziročně…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu

Audi vám tuto část své historie nejspíše připomínat…

Nový VW Golf na prvních snímcích. Projde největší změnou v historii Nový VW Golf na prvních snímcích. Projde největší změnou v historii

Osmá generace Volkswagenu Golf již pomalu klepe na dveře.…

 



BMW M4 Cabrio 30 Jahre Edition připomíná první M3 Cabrio BMW M4 Cabrio 30 Jahre Edition připomíná první M3 Cabrio

BMW M GmbH uvádí výroční edici modelu M4 Cabrio, jejímž…

BMW M4 CS: Nový vrchol zrychlí na stovku za méně než 4 sekundy BMW M4 CS: Nový vrchol zrychlí na stovku za méně než 4 sekundy

BMW M4 GTS už se nevyrábí, ale nebuďte smutní, BMW díru…

 



 
Koncept luxusního SUV Maybachu unikl na veřejnost. Není to už trochu moc?

Koncept luxusního SUV Maybachu unikl na veřejnost

Dnes 12:50

Do oficiální premiéry automobilu na pekingském výstavišti zbývá méně než týden, koncept SUV si však díky uniklým fotografiím můžeme prohlédnout již nyní.




Blesk.cz

Tragédie v Jinonicích: Chlapce (†13) srazilo auto, na místě zemřel

Tragédie v Jinonicích: Chlapce (†13) srazilo auto,…

K obrovské tragédii došlo v pátek odpoledne v pražských Jinonicích na ulici Butovická. Teprve třináctiletého…

Tři hodiny denně mu rodiče odlupují kůži. Nemocnému Martínkovi (7) hrozí, že ho „zaroste“

Tři hodiny denně mu rodiče odlupují kůži. Nemocnému…

Martínek (7) nechodí do školy, učí se doma. Má totiž vrozené genetické onemocnění kůže, která roste mnohem…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Antuková bouře Nadal! V Monte Carlu vyprovodil Thiema kanárem

Antuková bouře Nadal! V Monte Carlu vyprovodil…

Španělský tenista Rafael Nadal si nečekaně snadno poradil se čtvrtfinálovou překážkou na cestě za jedenáctým…

 

Reflex.cz

Očima libertariána: Většině Čechů prý nevadí zákaz kouření. Kolika Němcům vadily norimberské zákony?

Očima libertariána: Většině Čechů prý nevadí zákaz…

Tak si prý naše ministerstvo zdravotnictví zadalo průzkum u agentury STEM, z něhož vyšlo, že 68 procentům lidí…

Václav Klaus ml.: Více dotací za běžence? Strčte si je za klobouk!

Václav Klaus ml.: Více dotací za běžence? Strčte si…

Bombardováním Sýrie, zákazem kouření v restauracích, divadelní hrou o Ježíšovi znásilňujícím muslimku i…