reklama


BMW M4 Cabrio: Topless emko míří na trh

 

Poslední generace M3, pardon, M4 v otevřené verzi měla svou výstavní premiéru v New Yorku. Nyní se jí konečně dočkají první klienti a Mnichov se pochlubil opravdu hodně velkou galerií nových fotek.

Od dubnového debutu kabrioletu se svébytným kódem F83 (u emkových modelů na bázi F30 začíná osmičkou, i když některé zdroje tvrdí opak) uplynuly více než čtyři měsíce. Ale ostrou otevřenou verzi mohou objednávat první zákazníci. Ona je vlastně kupé-kabrioletem, má totiž skládací pevnou kovovou střechu, stejně jako předchůdce E93. Je třídílná a složí elektricky se za méně než dvacet vteřin. Nejen v klidu, ale i za jízdy, akorát jen do rychlosti 18 km/h.

Technika je pochopitelně shodná s ostatními verzemi aktuální řady M3/M4, tedy se sedanem a kabrioletem. Zážehový šestiválcový třílitr TwinPower Turbo poskytuje 317 kW/5500-7300 min-1, přeplňovaný motor má v téhle řadě svou třetí premiéru, dopují jej dvě jednokomorová dmychadla s mezichladičem stlačeného vzduchu. Nepostrádá vstřikování HPI, proměnný zdvih sacích ventilů Valvetronic, ani variabilní časování Double-VANOS a hořčíkovou olejovou vanu. Červené pole začíná v 7.600 min-1 550 N.m v širokém rozmezí 1850 až 5500 otáček přenášejí dozadu buď šestistupňový manuál, nebo příplatková dvouspojka M DCT se sedmičkou rychlostních stupňů a funkcí Launch Control. Ukazatele zařazeného převodu mají obě ústrojí. Hnací hřídel je vyroben z uhlíkových kompozitů.

Udávané průměrné spotřebě 9,1, respektive 8,7 l/100 km se při štědrém využití dynamických parametrů auta pochopitelně přiblížit nelze ani náhodou... Jenže do palivové nádrže se vejde jen 60 l drahocenné tekutiny. Pravda, konzumaci snižuje start-stop a rekuperace kinetické energie, která dobíjí v zavazadelníku uložený akumulátor, ale to jsou vcelku nedůležité věci. M4 bez střechy totiž dokáže zrychlit z klidu na 100 km/h za 4,4 s a rozjede se na obligátní dvěstěpadesátku, kdy ji v dalším rozletu přibrzdí omezovač. Údaj pro akceleraci platí pro DCT, s přímo řazenou skříní je ve stejné disciplíně o dvě desetinky horší.

Je jasné, že ani ona nepřišla o všechny technické vychytávky z divize M, tedy aktivní zadní diferenciál s elektronicky ovládanou lamelovou spojkou, ostřeji naladěný elektromechanický posilovač hřebenového řízení, brzdy mohou být za extra peníz i karbon-keramické, poznáme je podle zlatě lakovaných třmenů. Klasika v podobě čtyř plovoucích kotoučů z oceli a hliníku poslouží v běžném provozu dobře, má pevné třmeny se čtyřmi, respektive dvěma pístky, je odvrtávaná a disponuje vnitřním chlazením. Ty dražší s příměsí uhlíku přijdou vhod na okruhu. Deceleraci v krizových situacích pomáhají zvládat systémy CBC (Cornering Brake Control) a DBC (Dynamic Brake Control), o ABS a brzdovém asistentu pochopitelně nemluvě. Výfukový systém má dva páry koncovek, o zvuk se starají klapky, které řídí elektronika. Kdo chce, může si přiobjednat i adaptivní podvozek se třemi možnostmi nastavení: Comfort, Sport a Sport+. Utrácet se dá za další celkem praktické věci: head-up displej, samočinné přepínání dálkových diodových světel, funkci hlídající bdělost osoby za volantem a varování před kolizí. Nezapomínejme ani na navigací Professional s trojrozměrnou grafikou.

Jistě, M4 Cabrio přibralo oproti kupé i zhruba čtvrt tuny kvůli výztuhám 4671 mm dlouhé, 1870 mm široké 1386 mm vysoké karoserie, ale pořád je to blesk. Jednu karbonovou vzpěru o váze 1,5 kg najdeme v motorovém prostoru. V interiéru pak dohlíží skrytě na bezpečnost posádky osmička airbagů a dvojice ochranných oblouků za zadními sedačkami. Auto váží 1750, respektive 1790 kg. A to i přesto, že přední široké blatníky a kapota jsou z hliníku. Lehký kov najdeme také na nápravách, přední s dvojicí spodních ramen i zadní pětiprvkové. Kabriolet jezdí na dvojitých pětipaprskových kovaných kolech s průměrem 18 palců, za devatenáctipalcová v šedé či černé je nutné opět připlatit. Ta přední od sebe dělí 1578, zadní pro změnu 1603 mm. Čtyřicetiprocentní pneumatiky jsou široké 255, respektive 275 mm.

Nahlédněme i do interiéru, do kterého se dostaneme přes hliníkové prahové lišty s emblémem M4 a klasickou bavorskou trikolórou. Řidič usedne za tříramenný volant v kůži a chromu do kožené sedačky s integrovaným bezpečnostním pásem a může si ji všemožně nastavit. Spolujezdec také, ale ten nešlape na hliníkové pedály a nemá si kam levou nohu pohodlně opřít. V úvodu zmíněná střecha je odizolovaná, třístupňové vyhřívání zátylku najdeme opět v seznamu zvláštní výbavy, stejně jako větrnou clonu. Když je dole, vejde se do kufru 220 l zbytečností, pokud se kabriolet promění v kupé, lze naložit až 370 l zavazadel.

Německá cena začíná na 78.200 eurech, což v přepočtu znamená 2,17 milionu korun. Ta česká zatím odtajněna nebyla. V galerii se Mnichov chlubí kromě nových snímků všech předchůdců také vyšperkovanou M4 ve stříbrné metalíze Moonstone, s lesklými devatenáctipalcovými černými koly, hnědočerným koženým čalouněním a interiérem s prvky v klavírním laku. To aby řádně zazobaní zákazníci věděli, za co mají utrácet další peníze v programu Individual. Třeba i za matné laky, budou-li chtít. A co kdyby si náhodou pořídil stejnou M4 soused? Pak je tu ještě divize Manufactory...

JAKE.AUTO.CZ: BMW M4 (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Maier: Škoda do roku 2025 zdvojnásobí prodej na dva miliony aut Maier: Škoda do roku 2025 zdvojnásobí prodej na dva miliony aut

Škoda Auto do roku 2025 zdvojnásobí počet prodaných vozů…

Státní podnik Diamo by mohl odkoupit OKD za korunu, navrhuje Mládek Státní podnik Diamo by mohl odkoupit OKD za korunu, navrhuje Mládek

Ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek (ČSSD) navrhne, aby…

Celoevropské silniční mýtné? Německá vláda je pro Celoevropské silniční mýtné? Německá vláda je pro

Německá vláda je připravena podpořit vytvoření…

Kovosvit odhadl ztrátu na 600 milionů, mzdy už posílá včas Kovosvit odhadl ztrátu na 600 milionů, mzdy už posílá včas

Strojírenská firma Kovosvit MAS Sezimovo Ústí na Táborsku…

 
Zdroj: BMW
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Vstřikování vody se z M4 GTS rozšíří Vstřikování vody se z M4 GTS rozšíří

Bosch vidí ve svém systému vstřikování vody do sání…

Video: BMW M4 driftuje v ulicích Moskvy Video: BMW M4 driftuje v ulicích Moskvy

Rusko je nekonečnou studnicí šílených videí. Tohle…

 



 
Idiot ve Škodovce neodhadnul vzdálenost. Od nehody jej dělily centimetry!

Idiot ve Škodovce neodhadnul vzdálenost. Od nehody jej dělily centimetry!

Dnes 14:56

Z některých situací na silnicích doslova mrazí. Jednu takovou zachytila kamera na silnici ve Skotsku - tady rozhodovaly centimetry!




Blesk.cz

Ledové ostří českých hvězd: Na bruslích se proháněly Vignerová, Perkausová nebo Stryková

Ledové ostří českých hvězd: Na bruslích se proháněly…

O víkendu se to v pražském Europarku hemžilo známými tvářemi, které se proháněly po ledovém ploše, která má…

Jen v EU voda poškodí až 100 tisíc smartphonů denně. Význam odolných zařízení bude narůstat

Jen v EU voda poškodí až 100 tisíc smartphonů denně.…

Agentura IDC vydala zajímavou studii, podle které se v evropských zemích poškodí vlivem kontaktu s vodou nebo…

 

iSport.cz

Ledecké výjimečnost ze mě dělá lepšího servisáka, říká kouč Kouřil

Ledecké výjimečnost ze mě dělá lepšího servisáka,…

Nachystal pro Ester Ledeckou jedny extra rychlé sjezdové lyže. Nejdříve na nich nechtěla jezdit, pak na nich…

Baráka chtělo Udine! Už jen to, že se ozvali, je výborné, říká Zápotočný

Baráka chtělo Udine! Už jen to, že se ozvali, je…

Byl to tajemný tweet předsedy slávistického představenstva. Psalo se v něm, že fotbalová Slavia odmítla nabídku…

 

Reflex.cz

Hnutí polonahých aktivistek Femen se rozpadlo, oznámila jedna z jeho zakladatelek

Hnutí polonahých aktivistek Femen se rozpadlo,…

Hnutí Femen, které proslulo skandálními akcemi polonahých aktivistek na Ukrajině, v Rusku i na západě Evropy, se…

Náměstek ministra financí Závodský: Hazardním webům bez licence hrozí pokuta až 50 milionů korun

Náměstek ministra financí Závodský: Hazardním webům…

Od 1. ledna letošního roku došlo ke zpřísnění podmínek pro provozování hazardu v České republice. Vybrané…

 
 
reklama