Nový název, šest místo osmi válců a přeplňování. Aktuální generace mnichovského sporťáku prošla radikální přeměnou. Zavděčí se ortodoxním fanouškům?

BMW M3 patří mezi modely, k nimž se musí přistupovat velmi jemně, jakákoliv změna se totiž potýká s nevůlí zarytých konzervativců. Stejně tomu bylo u minulého provedení s osmiválcem a nejinak u současné generace, jež poprvé v historii dostala přeplňování. Ještě před oficiálním představením jsme si nemohli nevšimnout „zasvěcených“ komentářů na téma „tahle generace kvůli turbu nebude tou pravou M3“. V mnichovské divizi Motorsport ovšem pracují kouzelníci, kteří dokážou namíchat ten správný lektvar takřka s jakýmikoliv ingrediencemi.

Tolik diskutovaný motor S55B30 vychází z již známého třílitrového šestiválce (N55), s nímž má totožný například objem nebo vrtání a zdvih. Úprav nicméně bylo tolik (např. instalace druhého turbodmychadla), že jednotku můžeme považovat za samostatný „emkový“ výtvor.

Po nastartování se zpod kapoty M4 Coupé ozývá hutný zvuk, který dává alespoň na chvíli zapomenout na výtečný atmosférický osmiválec předchůdce. Po prvních kilometrech jsme si ani neuvědomili, že řídíme 431 koní, v nastavení Comfort a Efficient se totiž podvozek a motor chovaly jako ve velmi příjemném GT se spotřebou okolo osmi litrů na 100 km. Přepněte ovšem do módu Sport Plus a rázem je z auta náčiní na zdolávání alpských okresek. Poštěstilo se nám, že jsme nejnovější kreaci BMW Motorsport vyzkoušeli také v okolí Salcburku, kde o ně není nouze.

Mokrý povrch trochu zkrotil naše choutky, nicméně přilnavost byla i tak vynikající. Po lehkém sžití s autem jsme zvolili režim MDM, který omezuje zásahy stabilizace. Společnost nám dělala příplatková dvouspojková převodovka M DCT, díky které jsme se mohli plně soustředit na řízení. Našli jsme téměř dokonalý kus silnice, který kombinoval utaženější a rychlejší zatáčky s větším stoupáním. První úsek jsme jeli převážně na trojku, v pomalejších pasážích jsme pádly přeřadili na dvojku a nechali pracovat 550 N.m. Ty je ovšem nutné pouštět ze řetězu opatrně, zejména pokud není silnice úplně suchá. Občas jsme se nechali trochu unést a poslali záď auta bokem. Navzdory výkonu je BMW na řidiče „hodné“ a i ty méně zkušené nechá užít si zábavu. Díky nízkému posazu navíc hned cítíte začínající smyk a můžete na něj hbitě reagovat. U sedanu M3 sedíte jako v běžném autě, tedy výše a více vpředu, což tuto výhodu částečně eliminuje. Měli jsme však pocit, že čtyřdveřová karoserie byla o něco tužší a vůz byl celkově stabilnější. Kde M4 Coupé rozverně smýklo zádí, M3 se ani nehnulo.

Na rovinkách pak oba vozy ukázaly neskutečnou dynamiku. Výhoda dvojitého přeplňování s vysokým točivým momentem dostupným od nízkých otáček (v tomto případě od 1850/min) je pravděpodobně největším rozdílem mezi aktuálním provedením a předchůdci, kde jste si pro to nejlepší museli dojít až k omezovači. Abychom ovšem šestiválci nekřivdili, radost točit jej k červenému poli mu stále nechybí, jen nyní nabídne více než dostatek síly i v nižších otáčkách.

Technické údaje
MotorDvakrát přeplňovaný zážehový šestiválec DOHC
Objem 2979 cm3
Výkon 317 kW při 5500-7300/min
Točivý moment 550 N.m při 1850-5500/min
Převodovka Samočinná dvouspojková sedmistupňová
Pohon Zadních kol
Pneumatiky 255/35 R 19 vpředu, 275/35 R 19 vzadu
Nádrž 60 l
Rozvor 2812 mm
Vnější rozměry 4671 x 1870 x 1383 mm
Zavazadlový prostor 445 l
Pohotovostní/užitečná hmotnost 1572/468 kg
Největší rychlost 250 km/h
Zrychleni 0-100 km/h 4,1 s
Normovaná spotřeba 8,3 l na 100 km
Testovaný vůz s příplatky 2 708 056 Kč

Plusy

  • Výkonný motor
  • Jízdní vlastnosti
  • Pohodlný podvozek
  • Rychlá dvouspojková převodovka

Minusy

  • Cena příplatkové výbavy
  • Ztráta výjimečnosti motoru

Autor: Ondřej Šámal, Auto Tip

Spolupracujeme s TipCars.com
Česko patří mezi deset zemí na světě s nejnižšími životními náklady Česko patří mezi deset zemí na světě s nejnižšími životními náklady

Kde nejlaciněji žít? Se sílícím dolarem radí…

Zeman: Sociální demokracii jsem dlouhodobě upozorňoval, že se Sobotkou nemůže vyhrát Zeman: Sociální demokracii jsem dlouhodobě upozorňoval, že se Sobotkou nemůže vyhrát

Prezident Miloš Zeman pověří sestavením vlády vítěze…

 
 

Přidat názorDiskuse: BMW M4 Coupé: Jízdní dojmy







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8 Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8

Druhá generace Audi A7 Sportback s sebou přináší evoluční…

 



BMW M4 CS: Nový vrchol zrychlí na stovku za méně než 4 sekundy BMW M4 CS: Nový vrchol zrychlí na stovku za méně než 4 sekundy

BMW M4 GTS už se nevyrábí, ale nebuďte smutní, BMW díru…

Vstřikování vody se z M4 GTS rozšíří Vstřikování vody se z M4 GTS rozšíří

Bosch vidí ve svém systému vstřikování vody do sání…

 



 
Honda T360: Tohle bylo první auto Hondy. Skoro nikdo to ale neví...

Honda T360: Tohle bylo první auto Hondy. Skoro nikdo to ale neví...

Dnes 16:45

Malinký roadster S800 nebyl v rozporu se zažitým názorem tím úplně prvním automobilem japonské značky. Tato pocta náleží vozu z přesně opačného spektra nabídky, a sice drobnému pick-upu T360.




Blesk.cz

Páreček naháčů šokuje internet: Po světě cestují bez šatů a nemohou si to vynachválit!

Páreček naháčů šokuje internet: Po světě cestují bez…

Tenhle pár je senzací internetu! Nicka a Lins z Belgie cestují kolem světa a své poznatky z cest sdílí s lidmi…

Adrianek měl žít jeden den, už je tu 18 měsíců. Rodině ale chybí peníze na léčbu

Adrianek měl žít jeden den, už je tu 18 měsíců.…

Malý Adrianek (1,5 roku) spolu s maminkou (29) bojuje, aby se mohl vůbec kdy postavit na nožičky. Jeho zdravotní…

 

iSport.cz

Slavia ztrácí na Plzeň už 11 bodů. Těžko se to bude dohánět, ví Šilhavý

Slavia ztrácí na Plzeň už 11 bodů. Těžko se to bude…

Rekordní ligová série bez prohry je u konce – Slavii po 36 zápasech, v nichž sešívaní v domácí soutěži bodovali,…

SESTŘIHY: Plzeň vede ligu už o 11 bodů, pád Slavie a tři hattricky

SESTŘIHY: Plzeň vede ligu už o 11 bodů, pád Slavie a…

Jedenáct kol, jedenáct vítězství a 11 bodů náskok. Fotbalisté Plzně si připsali v HET lize další triumf, když…

 

Reflex.cz

Zeman pověří Babiše sestavením vlády. Chválil i Okamuru a Bartoše

Zeman pověří Babiše sestavením vlády. Chválil i…

Babišovo ANO ovládlo Česko, sněmovní volby vyhrálo ve všech krajích. Co na to Miloš Zeman? Pochválil šéfa ANO…

Karibská krize: Před 55 lety se svět ocitl na pokraji jaderné apokalypsy

Karibská krize: Před 55 lety se svět ocitl na…

Koncem padesátých let minulého století se první tajemník ústředního výboru Komunistické strany Sovětského svazu…