Nový název, šest místo osmi válců a přeplňování. Aktuální generace mnichovského sporťáku prošla radikální přeměnou. Zavděčí se ortodoxním fanouškům?

BMW M3 patří mezi modely, k nimž se musí přistupovat velmi jemně, jakákoliv změna se totiž potýká s nevůlí zarytých konzervativců. Stejně tomu bylo u minulého provedení s osmiválcem a nejinak u současné generace, jež poprvé v historii dostala přeplňování. Ještě před oficiálním představením jsme si nemohli nevšimnout „zasvěcených“ komentářů na téma „tahle generace kvůli turbu nebude tou pravou M3“. V mnichovské divizi Motorsport ovšem pracují kouzelníci, kteří dokážou namíchat ten správný lektvar takřka s jakýmikoliv ingrediencemi.

Tolik diskutovaný motor S55B30 vychází z již známého třílitrového šestiválce (N55), s nímž má totožný například objem nebo vrtání a zdvih. Úprav nicméně bylo tolik (např. instalace druhého turbodmychadla), že jednotku můžeme považovat za samostatný „emkový“ výtvor.

Po nastartování se zpod kapoty M4 Coupé ozývá hutný zvuk, který dává alespoň na chvíli zapomenout na výtečný atmosférický osmiválec předchůdce. Po prvních kilometrech jsme si ani neuvědomili, že řídíme 431 koní, v nastavení Comfort a Efficient se totiž podvozek a motor chovaly jako ve velmi příjemném GT se spotřebou okolo osmi litrů na 100 km. Přepněte ovšem do módu Sport Plus a rázem je z auta náčiní na zdolávání alpských okresek. Poštěstilo se nám, že jsme nejnovější kreaci BMW Motorsport vyzkoušeli také v okolí Salcburku, kde o ně není nouze.

Mokrý povrch trochu zkrotil naše choutky, nicméně přilnavost byla i tak vynikající. Po lehkém sžití s autem jsme zvolili režim MDM, který omezuje zásahy stabilizace. Společnost nám dělala příplatková dvouspojková převodovka M DCT, díky které jsme se mohli plně soustředit na řízení. Našli jsme téměř dokonalý kus silnice, který kombinoval utaženější a rychlejší zatáčky s větším stoupáním. První úsek jsme jeli převážně na trojku, v pomalejších pasážích jsme pádly přeřadili na dvojku a nechali pracovat 550 N.m. Ty je ovšem nutné pouštět ze řetězu opatrně, zejména pokud není silnice úplně suchá. Občas jsme se nechali trochu unést a poslali záď auta bokem. Navzdory výkonu je BMW na řidiče „hodné“ a i ty méně zkušené nechá užít si zábavu. Díky nízkému posazu navíc hned cítíte začínající smyk a můžete na něj hbitě reagovat. U sedanu M3 sedíte jako v běžném autě, tedy výše a více vpředu, což tuto výhodu částečně eliminuje. Měli jsme však pocit, že čtyřdveřová karoserie byla o něco tužší a vůz byl celkově stabilnější. Kde M4 Coupé rozverně smýklo zádí, M3 se ani nehnulo.

Na rovinkách pak oba vozy ukázaly neskutečnou dynamiku. Výhoda dvojitého přeplňování s vysokým točivým momentem dostupným od nízkých otáček (v tomto případě od 1850/min) je pravděpodobně největším rozdílem mezi aktuálním provedením a předchůdci, kde jste si pro to nejlepší museli dojít až k omezovači. Abychom ovšem šestiválci nekřivdili, radost točit jej k červenému poli mu stále nechybí, jen nyní nabídne více než dostatek síly i v nižších otáčkách.

Technické údaje
MotorDvakrát přeplňovaný zážehový šestiválec DOHC
Objem 2979 cm3
Výkon 317 kW při 5500-7300/min
Točivý moment 550 N.m při 1850-5500/min
Převodovka Samočinná dvouspojková sedmistupňová
Pohon Zadních kol
Pneumatiky 255/35 R 19 vpředu, 275/35 R 19 vzadu
Nádrž 60 l
Rozvor 2812 mm
Vnější rozměry 4671 x 1870 x 1383 mm
Zavazadlový prostor 445 l
Pohotovostní/užitečná hmotnost 1572/468 kg
Největší rychlost 250 km/h
Zrychleni 0-100 km/h 4,1 s
Normovaná spotřeba 8,3 l na 100 km
Testovaný vůz s příplatky 2 708 056 Kč

Plusy

  • Výkonný motor
  • Jízdní vlastnosti
  • Pohodlný podvozek
  • Rychlá dvouspojková převodovka

Minusy

  • Cena příplatkové výbavy
  • Ztráta výjimečnosti motoru

Autor: Ondřej Šámal, Auto Tip

Spolupracujeme s TipCars.com
Němci se naučili využívat českého pohřebnictví. Láká je nižší cenou i volnější regulací Němci se naučili využívat českého pohřebnictví. Láká je nižší cenou i volnější regulací

Stále více Němců se v posledních letech nechává pohřbít v…

G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump

Lídři nejvyspělejších zemí světa ze skupiny G7 se na úvod…

 
 

Přidat názorDiskuse: BMW M4 Coupé: Jízdní dojmy







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




BMW M4 CS: Nový vrchol zrychlí na stovku za méně než 4 sekundy BMW M4 CS: Nový vrchol zrychlí na stovku za méně než 4 sekundy

BMW M4 GTS už se nevyrábí, ale nebuďte smutní, BMW díru…

Vstřikování vody se z M4 GTS rozšíří Vstřikování vody se z M4 GTS rozšíří

Bosch vidí ve svém systému vstřikování vody do sání…

 



 
Technika Škody Karoq v porovnání s předchůdcem: Bude opravdu lepší než yeti?

Technika Škody Karoq: Bude opravdu lepší než yeti?

Dnes 08:00

I když se škodováci snaží tvrdit, že karoq není přímým nástupcem yetiho, bude srovnáván právě s ním. Kam se vlastnosti SUV posunou?




Blesk.cz

Egypt bombardoval tábory teroristů v Libyi. Vrací úder za mrtvé křesťany

Egypt bombardoval tábory teroristů v Libyi. Vrací…

Egyptské letectvo provedlo nálety v Libyi. Cílem byly tábory, ve kterých se cvičili teroristé, kteří v pátek…

Drsná místa Sobotkova sídla: Vězení i lazaret ve Strakově akademii

Drsná místa Sobotkova sídla: Vězení i lazaret ve…

Strakova akademie je sídlem české vlády, aktuálně kabinetu Bohuslava Sobotky (ČSSD), i proto je přístupná jen…

 

iSport.cz

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u Šuláka rozhodne kemp

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u…

Zámořská NHL zažívá nebývalý příliv hráčů z Evropy. Kluby tlačí na skauty a agenty, aby jim dohazovali ze…

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to poslední možnost, říká brankář

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to…

Získal třetí ligový titul v řadě, poprvé s klubem triumfoval ve Švýcarském poháru a v létě vyrazí jinam? Česká…

 

Reflex.cz

Proč mizí paní -ová aneb Prznění jazyka českého

Proč mizí paní -ová aneb Prznění jazyka českého

Vážený pane Höschle! Vážím si Vás jako odborníka v oboru psychiatrie, poslouchám Vás rád a Vaše názory jsou pro…

Chvíle osudového rozhodnutí lidovců je tady. Překročí strana pomyslný Rubikon?

Chvíle osudového rozhodnutí lidovců je tady.…

Tuto sobotu a neděli proběhne v Praze poměrně ostře sledovaný sjezd KDU-ČSL. Strana si na něm nejen zvolí své…