Nový název, šest místo osmi válců a přeplňování. Aktuální generace mnichovského sporťáku prošla radikální přeměnou. Zavděčí se ortodoxním fanouškům?

BMW M3 patří mezi modely, k nimž se musí přistupovat velmi jemně, jakákoliv změna se totiž potýká s nevůlí zarytých konzervativců. Stejně tomu bylo u minulého provedení s osmiválcem a nejinak u současné generace, jež poprvé v historii dostala přeplňování. Ještě před oficiálním představením jsme si nemohli nevšimnout „zasvěcených“ komentářů na téma „tahle generace kvůli turbu nebude tou pravou M3“. V mnichovské divizi Motorsport ovšem pracují kouzelníci, kteří dokážou namíchat ten správný lektvar takřka s jakýmikoliv ingrediencemi.

Tolik diskutovaný motor S55B30 vychází z již známého třílitrového šestiválce (N55), s nímž má totožný například objem nebo vrtání a zdvih. Úprav nicméně bylo tolik (např. instalace druhého turbodmychadla), že jednotku můžeme považovat za samostatný „emkový“ výtvor.

Po nastartování se zpod kapoty M4 Coupé ozývá hutný zvuk, který dává alespoň na chvíli zapomenout na výtečný atmosférický osmiválec předchůdce. Po prvních kilometrech jsme si ani neuvědomili, že řídíme 431 koní, v nastavení Comfort a Efficient se totiž podvozek a motor chovaly jako ve velmi příjemném GT se spotřebou okolo osmi litrů na 100 km. Přepněte ovšem do módu Sport Plus a rázem je z auta náčiní na zdolávání alpských okresek. Poštěstilo se nám, že jsme nejnovější kreaci BMW Motorsport vyzkoušeli také v okolí Salcburku, kde o ně není nouze.

Mokrý povrch trochu zkrotil naše choutky, nicméně přilnavost byla i tak vynikající. Po lehkém sžití s autem jsme zvolili režim MDM, který omezuje zásahy stabilizace. Společnost nám dělala příplatková dvouspojková převodovka M DCT, díky které jsme se mohli plně soustředit na řízení. Našli jsme téměř dokonalý kus silnice, který kombinoval utaženější a rychlejší zatáčky s větším stoupáním. První úsek jsme jeli převážně na trojku, v pomalejších pasážích jsme pádly přeřadili na dvojku a nechali pracovat 550 N.m. Ty je ovšem nutné pouštět ze řetězu opatrně, zejména pokud není silnice úplně suchá. Občas jsme se nechali trochu unést a poslali záď auta bokem. Navzdory výkonu je BMW na řidiče „hodné“ a i ty méně zkušené nechá užít si zábavu. Díky nízkému posazu navíc hned cítíte začínající smyk a můžete na něj hbitě reagovat. U sedanu M3 sedíte jako v běžném autě, tedy výše a více vpředu, což tuto výhodu částečně eliminuje. Měli jsme však pocit, že čtyřdveřová karoserie byla o něco tužší a vůz byl celkově stabilnější. Kde M4 Coupé rozverně smýklo zádí, M3 se ani nehnulo.

Na rovinkách pak oba vozy ukázaly neskutečnou dynamiku. Výhoda dvojitého přeplňování s vysokým točivým momentem dostupným od nízkých otáček (v tomto případě od 1850/min) je pravděpodobně největším rozdílem mezi aktuálním provedením a předchůdci, kde jste si pro to nejlepší museli dojít až k omezovači. Abychom ovšem šestiválci nekřivdili, radost točit jej k červenému poli mu stále nechybí, jen nyní nabídne více než dostatek síly i v nižších otáčkách.

Technické údaje
MotorDvakrát přeplňovaný zážehový šestiválec DOHC
Objem 2979 cm3
Výkon 317 kW při 5500-7300/min
Točivý moment 550 N.m při 1850-5500/min
Převodovka Samočinná dvouspojková sedmistupňová
Pohon Zadních kol
Pneumatiky 255/35 R 19 vpředu, 275/35 R 19 vzadu
Nádrž 60 l
Rozvor 2812 mm
Vnější rozměry 4671 x 1870 x 1383 mm
Zavazadlový prostor 445 l
Pohotovostní/užitečná hmotnost 1572/468 kg
Největší rychlost 250 km/h
Zrychleni 0-100 km/h 4,1 s
Normovaná spotřeba 8,3 l na 100 km
Testovaný vůz s příplatky 2 708 056 Kč

Plusy

  • Výkonný motor
  • Jízdní vlastnosti
  • Pohodlný podvozek
  • Rychlá dvouspojková převodovka

Minusy

  • Cena příplatkové výbavy
  • Ztráta výjimečnosti motoru

Autor: Ondřej Šámal, Auto Tip

Spolupracujeme s TipCars.com
Počet státních zaměstnanců dál roste, stát dá příští rok na jejich platy 210 miliard Počet státních zaměstnanců dál roste, stát dá příští rok na jejich platy 210 miliard

Výdaje na platy zaměstnanců státu by měly v příštím roce…

O důvěru v další členy vedení strany by se hlasovat nemělo, tvrdí předseda ČSSD Hamáček O důvěru v další členy vedení strany by se hlasovat nemělo, tvrdí předseda ČSSD Hamáček

Předseda ČSSD a vicepremiér Jan Hamáček nechce, aby širší…

Uber se pouští do agenturního zaměstnávání Uber se pouští do agenturního zaměstnávání

Společnost Uber nechce nabízet jen levné svezení, ale i…

V Afghánistánu začaly odkládané volby, Tálibán hrozí útoky V Afghánistánu začaly odkládané volby, Tálibán hrozí útoky

V Afghánistánu začaly několikrát odložené parlamentní…

 
 

Přidat názorDiskuse: BMW M4 Coupé: Jízdní dojmy







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
V Česku dnes koupíte nové auto se zárukou už za 170.000 Kč. Co od něj čekat? V Česku dnes koupíte nové auto se zárukou už za 170.000 Kč. Co od něj čekat?

Pořídit dnes nové auto se zárukou za méně než 200.000…

Přísná pravidla pro STK se změní. Platila jenom pár týdnů Přísná pravidla pro STK se změní. Platila jenom pár týdnů

Deník E15 tento týden upozornil na velice přísná pravidla…

 



Mamba GT3 Street: Brutální přestavba BMW M4 Coupé. S výkonem 750 koní... Mamba GT3 Street: Brutální přestavba BMW M4 Coupé. S výkonem 750 koní...

Severoamerická společnost Hoffy Automobiles před pár lety…

BMW M4 Cabrio 30 Jahre Edition připomíná první M3 Cabrio BMW M4 Cabrio 30 Jahre Edition připomíná první M3 Cabrio

BMW M GmbH uvádí výroční edici modelu M4 Cabrio, jejímž…

 



 
Kvalifikace motocyklové VC Japonska 2018: Nejrychlejší Dovizioso,  Bagnaia a Rodrigo

Kvalifikace motocyklové VC Japonska: Dovizioso Nejrychlejší

Dnes 09:20

Kvalifikační souboje na VC Japonska silničních motocyklů vyhráli v jednotlivých kubaturách Andrea Dovizioso (MotoGP), Francesco Bagnaia (Moto2) a Gabriel Rodrigo (Moto3).




Blesk.cz

Šokující záběry: Dítě mačká hady a hrabe v jejich klubku!

Šokující záběry: Dítě mačká hady a hrabe v jejich klubku!

V Česku ještě doznívá panika po útěku smrtelně jedovaté mamby zelené, která v pražských Hlubočepích uštkla její…

Překvapení na premiéře: Vojta Dyk slavil triumf bez Vilhelmové! Proč zase chyběla?

Překvapení na premiéře: Vojta Dyk slavil triumf bez…

Tleskalo mu celé karlínské divadlo, svůj triumf si Vojta Dyk (33) ale vychutnal jen napůl. V hledišti mu drželi…

 

iSport.cz

Hašek odmítl střídat zraněného syna: Byl protivnej, ale nemohlo se to zhoršit

Hašek odmítl střídat zraněného syna: Byl protivnej,…

Konečně šel do zápasu v plné síle, během reprezentační pauzy dotrénoval kondiční manko. Martin Hašek ale vydržel…

Skuhravý o Opavě: Její trenér musí být génius. Přišlo mi nefér, co řekl

Skuhravý o Opavě: Její trenér musí být génius.…

Dukla vs. Opava jako jeden ze šlágrů kola FORTUNA:LIGY? Před sezonou by to znělo jako nepovedený vtip, v neděli…

 

Reflex.cz

Jak chutná veverka aneb Co se v současnosti vaří na televizní obrazovce

Jak chutná veverka aneb Co se v současnosti vaří na…

Pořady o vaření už nejsou takovou sázkou na jistotu. Samotný fakt, že se před kamerou bude vařit, není zárukou…

Devět z deseti vozů nemusí projít STK. Nová pravidla jsou příliš přísná

Devět z deseti vozů nemusí projít STK. Nová pravidla…

Nová metodika, kterou ministerstvo dopravy od října zavedlo pro stanice technické kontroly, vyvolala u mechaniků…