Nový název, šest místo osmi válců a přeplňování. Aktuální generace mnichovského sporťáku prošla radikální přeměnou. Zavděčí se ortodoxním fanouškům?

BMW M3 patří mezi modely, k nimž se musí přistupovat velmi jemně, jakákoliv změna se totiž potýká s nevůlí zarytých konzervativců. Stejně tomu bylo u minulého provedení s osmiválcem a nejinak u současné generace, jež poprvé v historii dostala přeplňování. Ještě před oficiálním představením jsme si nemohli nevšimnout „zasvěcených“ komentářů na téma „tahle generace kvůli turbu nebude tou pravou M3“. V mnichovské divizi Motorsport ovšem pracují kouzelníci, kteří dokážou namíchat ten správný lektvar takřka s jakýmikoliv ingrediencemi.

Tolik diskutovaný motor S55B30 vychází z již známého třílitrového šestiválce (N55), s nímž má totožný například objem nebo vrtání a zdvih. Úprav nicméně bylo tolik (např. instalace druhého turbodmychadla), že jednotku můžeme považovat za samostatný „emkový“ výtvor.

Po nastartování se zpod kapoty M4 Coupé ozývá hutný zvuk, který dává alespoň na chvíli zapomenout na výtečný atmosférický osmiválec předchůdce. Po prvních kilometrech jsme si ani neuvědomili, že řídíme 431 koní, v nastavení Comfort a Efficient se totiž podvozek a motor chovaly jako ve velmi příjemném GT se spotřebou okolo osmi litrů na 100 km. Přepněte ovšem do módu Sport Plus a rázem je z auta náčiní na zdolávání alpských okresek. Poštěstilo se nám, že jsme nejnovější kreaci BMW Motorsport vyzkoušeli také v okolí Salcburku, kde o ně není nouze.

Mokrý povrch trochu zkrotil naše choutky, nicméně přilnavost byla i tak vynikající. Po lehkém sžití s autem jsme zvolili režim MDM, který omezuje zásahy stabilizace. Společnost nám dělala příplatková dvouspojková převodovka M DCT, díky které jsme se mohli plně soustředit na řízení. Našli jsme téměř dokonalý kus silnice, který kombinoval utaženější a rychlejší zatáčky s větším stoupáním. První úsek jsme jeli převážně na trojku, v pomalejších pasážích jsme pádly přeřadili na dvojku a nechali pracovat 550 N.m. Ty je ovšem nutné pouštět ze řetězu opatrně, zejména pokud není silnice úplně suchá. Občas jsme se nechali trochu unést a poslali záď auta bokem. Navzdory výkonu je BMW na řidiče „hodné“ a i ty méně zkušené nechá užít si zábavu. Díky nízkému posazu navíc hned cítíte začínající smyk a můžete na něj hbitě reagovat. U sedanu M3 sedíte jako v běžném autě, tedy výše a více vpředu, což tuto výhodu částečně eliminuje. Měli jsme však pocit, že čtyřdveřová karoserie byla o něco tužší a vůz byl celkově stabilnější. Kde M4 Coupé rozverně smýklo zádí, M3 se ani nehnulo.

Na rovinkách pak oba vozy ukázaly neskutečnou dynamiku. Výhoda dvojitého přeplňování s vysokým točivým momentem dostupným od nízkých otáček (v tomto případě od 1850/min) je pravděpodobně největším rozdílem mezi aktuálním provedením a předchůdci, kde jste si pro to nejlepší museli dojít až k omezovači. Abychom ovšem šestiválci nekřivdili, radost točit jej k červenému poli mu stále nechybí, jen nyní nabídne více než dostatek síly i v nižších otáčkách.

Technické údaje
MotorDvakrát přeplňovaný zážehový šestiválec DOHC
Objem 2979 cm3
Výkon 317 kW při 5500-7300/min
Točivý moment 550 N.m při 1850-5500/min
Převodovka Samočinná dvouspojková sedmistupňová
Pohon Zadních kol
Pneumatiky 255/35 R 19 vpředu, 275/35 R 19 vzadu
Nádrž 60 l
Rozvor 2812 mm
Vnější rozměry 4671 x 1870 x 1383 mm
Zavazadlový prostor 445 l
Pohotovostní/užitečná hmotnost 1572/468 kg
Největší rychlost 250 km/h
Zrychleni 0-100 km/h 4,1 s
Normovaná spotřeba 8,3 l na 100 km
Testovaný vůz s příplatky 2 708 056 Kč

Plusy

  • Výkonný motor
  • Jízdní vlastnosti
  • Pohodlný podvozek
  • Rychlá dvouspojková převodovka

Minusy

  • Cena příplatkové výbavy
  • Ztráta výjimečnosti motoru

Autor: Ondřej Šámal, Auto Tip

Spolupracujeme s TipCars.com
Napětí v Asii: korejská Hyundai zavřela svoji továrnu v Číně Napětí v Asii: korejská Hyundai zavřela svoji továrnu v Číně

Jihokorejská automobilka Hyundai na týden uzavřela jednu…

Internet používají tři čtvrtiny Čechů, tvrdí statistici Internet používají tři čtvrtiny Čechů, tvrdí statistici

nternet v Česku loni používalo 76,5 procenta lidí ve věku…

Výzkum trhu loni vynášel. Agentury si polepšily Výzkum trhu loni vynášel. Agentury si polepšily

Tržby agentur, které se zabývají výzkumem trhu a…

Zápisník Jany Havligerové: Vítězí realita, mýty padají Zápisník Jany Havligerové: Vítězí realita, mýty padají

Zkušený diplomat, bývalý český velvyslanec Petr Kolář…

 
 

Přidat názorDiskuse: BMW M4 Coupé: Jízdní dojmy







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní

V ČR vyráběný Hyundai ix20 se nabízí od roku 2010.…

 




Vstřikování vody se z M4 GTS rozšíří Vstřikování vody se z M4 GTS rozšíří

Bosch vidí ve svém systému vstřikování vody do sání…

Video: BMW M4 driftuje v ulicích Moskvy Video: BMW M4 driftuje v ulicích Moskvy

Rusko je nekonečnou studnicí šílených videí. Tohle…

 



 
Honda Civic 1.0 VTEC Turbo – Všechno je jednou poprvé

TEST: Honda Civic 1.0 VTEC Turbo – Všechno je jednou poprvé

Dnes 11:52

V pořadí již desátá generace Hondy Civic po letech sjednocuje techniku pro trhy na obou stranách Atlantiku. Spolu s ní přicházejí také přeplňované zážehové motory pro běžné verze. Vyzkoušeli jsme menší z nich, přeplňovaný litrový tříválec.




Blesk.cz

Nechala i posmrtný vzkaz. Amber věřila navigaci, uvízla pět dní v poušti

Nechala i posmrtný vzkaz. Amber věřila navigaci,…

Studentka Amber VanHecke (24) na svůj výlet ze South Rimu v Arizoně už nikdy nezapomene. Poté, co se snažila…

Drastické záběry: Ochranáři zvířat politikům ukázali, jak se zabíjí kožešinová zvířata

Drastické záběry: Ochranáři zvířat politikům…

Kožich byl vždy známkou bohatství a luxusu. Dnes se stává synonymem utrpení. Lišky, mývalové nebo například…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: To byla pecka! Za ránu pěstí jde před disciplinárku

TOP zajímavosti z NHL: To byla pecka! Za ránu pěstí…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Češi nesouhlasí s Müllerem: Zbytečný zápas? San Marino zaslouží obdiv

Češi nesouhlasí s Müllerem: Zbytečný zápas? San…

Když Německo porazilo San Marino v kvalifikaci na mistrovství světa 2018 vysoko 8:0, prohlásil útočník Thomas…

 

Reflex.cz

Karel z pořadu Prostřeno! v exkluzivním rozhovoru:

Karel z pořadu Prostřeno! v exkluzivním rozhovoru:…

Pozornost na sebe v Česku momentálně poutá jen málokdo. 28letý Karel Ondrka se v pořadu Prostřeno! na TV Prima…

Zemřela Věra Špinarová, malá velká rockerka

Zemřela Věra Špinarová, malá velká rockerka

Ve věku 65 let zemřela v neděli v pražské motolské nemocnici zpěvačka Věra Špinarová. ČTK to dnes oznámil její…