BMW M5 Competition oficiálně nastupuje s výkonem 625 koní

 

BMW M GmbH prostřednictvím nového M5 Competition nabízí elegantní spojení extrémních jízdních výkonů s každodenní použitelností sedanu vyšší střední třídy.

BMW M5 bylo ve své nejnovější podobě odhaleno v srpnu roku 2017 a výstavní premiéra se odehrála na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

Podzim loňského roku přinesl mimo jiné i premiéru BMW M5 MotoGP Safety Car pro sezónu 2018. Tento vůz posloužil jako vývojová platforma pro nové BMW M5 Competition, které BMW M GmbH nyní představuje jako doposud nejvýkonnější a nejsportovnější verzi sedanu BMW M5.

Mnichovská automobilka v souvislosti s uvedením nového BMW M5 Competition nešetří superlativy a uvádí, že tento model představuje novou produktovou kategorii. BMW M GmbH totiž bude v budoucnu nabízet nejvýkonnější verze svých vysokovýkonných automobilů jako samostatné modely.

Restrukturalizaci M portfolia vyvolala značná obliba různých specifických modelů vybavených paketem M Competition se zvýšeným výkonem.

Paket M Competition se v nabídce poprvé objevil u BMW M5 předchozí generace a v současnosti je dostupný pro BMW M4 Coupé, BMW M4 Cabrio a BMW M3 Sedan.

Paketem M Competition bylo vybaveno přibližně 40 % všech BMW M5 předchozí generace. Vrcholným provedením se stalo BMW M5 Competition Edition, které vzniklo v počtu pouhých 200 kusů a kromě ultra exkluzivní standardní výbavou se vyznačovalo výkonem zvýšeným na 441 kW (600 k).

Poprvé za volantem BMW M5: Dálniční střela je zpět

BMW M5 Competition ve své nejnovější podobě nastupuje s přeplňovaným vidlicovým osmiválcem o objemu 4,4 litru naladěným na nejvyšší výkon 460 kW (625 k) při 6000 min-1 a maximem točivého momentu 750 N.m dostupným od 1800 do 5800 min-1, což je 200 otáček za minutu širší pásmo u výchozího BMW M5.

Výkonnější pohonná jednotka stojí za schopností akcelerovat z 0 na 100 km/h za pouhých 3,3 s, zatímco dvojnásobné rychlosti vůz z klidu dosáhne za 10,8 s. To je o 0,3 s rychleji než v případě standardní verze nového BMW M5.

Nové BMW M5 vstupuje na český trh. Cena je hodně lákává!

BMW M GmbH v souvislosti se zvýšením výkonu motoru vyzdvihuje speciální konfiguraci křížených výfukových svodů. Precizně usměrňované odvádění výfukových plynů má mít společně s optimalizovanou výměnou plynů v motoru za následek výjimečně rychlé reakce turbodmychadel. Pro ještě čistší výfukové plyny je nové BMW M5 Competition vybaveno i filtrem pevných částic.

BMW M5 Competition disponuje pro tento model specifickým M sportovním výfukovým systémem. Tato verze výfuku s dvojitými koncovkami výfuku a elektronicky ovládanými klapkami má stát za extrémně osobitým zvukem. Ten ovlivňují i různé režimy motoru, které lze volit stiskem tlačítka. Řidič může zvukový projev motoru měnit také pomocí tlačítka M Sound Control, které dovoluje rychlé přepnutí na mnohem tišší projev.

Rudé zjevení ve Frankfurtu: BMW M5 Frozen Red vás rozloží na atomy! Bude jich jenom 400

Nové BMW M5 Competition je vybaveno pro tento model specifickým uložením motoru, což má výrazný vliv na jeho jízdní vlastnosti. Uložení motoru má upravené silentbloky a zvýšenou pevnost – z 580 Nm, v případě standardního nového BMW M5, na 900 Nm.

Pevnější spojení pohonné jednotky s karoserií vozu je podle materiálů automobilky jasně patrné a má za následek rychlejší reakce motoru a okamžitý přenos výkonu. Vůz se má díky tužší charakteristice uložení motoru ochotněji a precizněji stáčet do zatáček.

BMW M5 Competition je stejně jako výchozí model M5 vybaveno osmistupňovou převodovkou M Steptronic s možností volby ze tří jízdních režimů, nabízejících hospodárnou, sportovní nebo ultra dynamickou jízdu. Manuální změny převodových stupňů je možné provádět pomocí voliče převodovky nebo páčkami na volantu.

Standardem je pro M5 Competition samozřejmě i pohon všech kol M xDrive s aktivním zadním M diferenciálem, který nabízí režimy 4WD, 4WD Sport a 2WD, u nějž roztáčí motor výhradně kola zadní nápravy.

BMW M5: Rychlý sedan v nové generaci poprvé se čtyřkolkou

BMW M5 Competition se vedle svého pohonného ústrojí může pochlubit i naladěním podvozku s aktivně řízenými tlumiči, u nichž lze volit nastavení Comfort, Sport a Sport Plus.

Pro tento model specificky naladěný podvozek zahrnuje kromě o 7 mm nižší světlé výšky také chytré úpravy v oblasti zavěšení kol, tuhosti pružin a tlumičů. Větší odklon kol na přední nápravě má zlepšovat schopnost vozu absorbovat boční síly během rychlých průjezdů zatáček.

Použití spojovacích ramen s kulovými čepy namísto gumového uložení má mít za následek ještě přesnější vedení zadních kol. A tužší je také zadní příčný zkrutný stabilizátor, což má zajistit, že náklony karoserie při rychlých průjezdech zatáček budou v zadní části vozu menší.

Přední náprava nového BMW M5 Competition je vybavena nově navrženým uchycením stabilizátoru. O deset procent tužší pružiny vpředu i vzadu než v případě nového BMW M5 mají mít za následek tužší jízdu, což se pozitivně projevit na řízení. Navíc, kratší pomocné pružinky v tlumičích s nově nastavenou hydraulikou omezují pohyby kol při zatížení.

BMW M5: Připomeňte si historii ikonického sportovního sedanu v obrovské fotogalerii

Mezi standardní výbavu nového BMW M5 Competition patří exkluzivní dvoubarevná M kola z lehké slitiny Y-spoke. Tato 20palcová kovaná kola jsou obuta do pneumatik 275/35 R 20 vpředu a 285/35 R 20 vzadu. Za nimi se ukrývají plovoucí brzdové kotouče s vnitřním chlazením, které jsou vpředu doplněny o šestipístkové třmeny. V nabídce jsou také M karbon-keramické brzdy.

BMW M5 Competition se od výchozího provedení M5 vedle nových kol vizuálně odlišuje i klikami dveří v barvě karoserie a řadou leskle černých detailů.

Nové BMW M5 Competition bude k dispozici již od samého počátku výroby v červnu 2018. Hlavními trhy pro BMW M5 a BMW M5 Competition by měly být USA, Velká Británie, Německo, Japonsko a Kanada.

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Dušana Šrámka: Stát objedná, advokát zaplatí Komentář Dušana Šrámka: Stát objedná, advokát zaplatí

Politici mají i pro otrlé jedince vždy připravené nějaké…

Gillar: DPP by neměl ve společném podniku s Pentou zastupovat politik Gillar: DPP by neměl ve společném podniku s Pentou zastupovat politik

Čtyřicet miliard korun. Na tolik má vyjít stavba prvního…

Rozdělování peněz na péči vrcholí. Záchranky nepokryjí ani růst platů Rozdělování peněz na péči vrcholí. Záchranky nepokryjí ani růst platů

Většině zdravotnických zařízení porostou příští rok…

Analýza: Trh s bateriemi dál výrazně poroste, Češi se ale zatím mezi špičky oboru nezařadí Analýza: Trh s bateriemi dál výrazně poroste, Češi se ale zatím mezi špičky oboru nezařadí

Byznysu s bateriemi se daří, trh každoročně roste o více…

 
Zdroj: BMW Group

Štítky BMW Nové modely Vyšší střední třída

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Němci ujeli s Fabií 106.000 km. Pak ji v Česku nechali rozebrat do šroubku Němci ujeli s Fabií 106.000 km. Pak ji v Česku nechali rozebrat do šroubku

Zelená Škoda Fabia Combi prošla dlouhodobým testem Auto…

Chcete levně natankovat? Jeďte do Polska. Ceny paliv v ČR jsou rekordně vysoké Chcete levně natankovat? Jeďte do Polska. Ceny paliv v ČR jsou rekordně vysoké

Za poslední dva měsíce vzrostla cena paliv zhruba o dvě…

 



BMW připravuje posílené M5 Competition. V čem se odliší od výchozí verze? BMW připravuje posílené M5 Competition. V čem se odliší od výchozí verze?

Aktuální BMW M5 sice poskytuje neskutečný výkon 441 kW,…

Poprvé za volantem BMW M5: Dálniční střela je zpět Poprvé za volantem BMW M5: Dálniční střela je zpět

Na pár chvil jsme na Masarykově okruhu v Brně vyzkoušeli…

 



 
Lotus 79 (1978-1979): Poslední černozlatý mistr mistr světa

Lotus 79 (1978-1979): Poslední černozlatý mistr mistr světa

Včera

Lotus se stal ve formuli 1 průkopníkem monopostů s přísavným efektem. Typ 79 před čtyřiceti lety naprosto převálcoval veškerou konkurenci. Bohužel naposledy...




Blesk.cz

 

iSport.cz

Kvitová v Paříži: Načasování asi není nejlepší, ale měla bych být šťastná, ne?

Kvitová v Paříži: Načasování asi není nejlepší, ale…

Na začátku loňského roku se zdálo, že Petra Kvitová bude muset s tenisem skončit, ale v tomto roce už má na…

Co spojuje Limberského a Koláře? Nejen tituly s Plzní a svérázné povahy

Co spojuje Limberského a Koláře? Nejen tituly s…

Kdyby si na krk pověsili všechny medaile, pod tíhou zlata by se prohnuli v pase. David Limberský a Daniel Kolář.…

 

Reflex.cz

Advokátka Samková dostala pokutu za „prokletí“ velvyslance Turecka. A co svoboda projevu?

Advokátka Samková dostala pokutu za „prokletí“…

Česká advokátní komora potrestala advokátku Kláru Samkovou za slova, kterými „proklela“ tureckého velvyslance…

Tohle už dnes neuvidíte: Plakáty ze zlaté doby filmů pro dospělé. Podívejte se

Tohle už dnes neuvidíte: Plakáty ze zlaté doby filmů…

Zlatá éra pornofilmu, tak bývají nazývána 60. a 70. léta minulého století. Doba, kdy se filmy pro dospělé…