Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M5 Competition oficiálně nastupuje s výkonem 625 koní

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (14)

BMW M GmbH prostřednictvím nového M5 Competition nabízí elegantní spojení extrémních jízdních výkonů s každodenní použitelností sedanu vyšší střední třídy.

BMW M5 bylo ve své nejnovější podobě odhaleno v srpnu roku 2017 a výstavní premiéra se odehrála na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

Podzim loňského roku přinesl mimo jiné i premiéru BMW M5 MotoGP Safety Car pro sezónu 2018. Tento vůz posloužil jako vývojová platforma pro nové BMW M5 Competition, které BMW M GmbH nyní představuje jako doposud nejvýkonnější a nejsportovnější verzi sedanu BMW M5.

Mnichovská automobilka v souvislosti s uvedením nového BMW M5 Competition nešetří superlativy a uvádí, že tento model představuje novou produktovou kategorii. BMW M GmbH totiž bude v budoucnu nabízet nejvýkonnější verze svých vysokovýkonných automobilů jako samostatné modely.

Restrukturalizaci M portfolia vyvolala značná obliba různých specifických modelů vybavených paketem M Competition se zvýšeným výkonem.

Paket M Competition se v nabídce poprvé objevil u BMW M5 předchozí generace a v současnosti je dostupný pro BMW M4 Coupé, BMW M4 Cabrio a BMW M3 Sedan.

Paketem M Competition bylo vybaveno přibližně 40 % všech BMW M5 předchozí generace. Vrcholným provedením se stalo BMW M5 Competition Edition, které vzniklo v počtu pouhých 200 kusů a kromě ultra exkluzivní standardní výbavou se vyznačovalo výkonem zvýšeným na 441 kW (600 k).

BMW M5 Competition ve své nejnovější podobě nastupuje s přeplňovaným vidlicovým osmiválcem o objemu 4,4 litru naladěným na nejvyšší výkon 460 kW (625 k) při 6000 min-1 a maximem točivého momentu 750 N.m dostupným od 1800 do 5800 min-1, což je 200 otáček za minutu širší pásmo u výchozího BMW M5.

Výkonnější pohonná jednotka stojí za schopností akcelerovat z 0 na 100 km/h za pouhých 3,3 s, zatímco dvojnásobné rychlosti vůz z klidu dosáhne za 10,8 s. To je o 0,3 s rychleji než v případě standardní verze nového BMW M5.

BMW M GmbH v souvislosti se zvýšením výkonu motoru vyzdvihuje speciální konfiguraci křížených výfukových svodů. Precizně usměrňované odvádění výfukových plynů má mít společně s optimalizovanou výměnou plynů v motoru za následek výjimečně rychlé reakce turbodmychadel. Pro ještě čistší výfukové plyny je nové BMW M5 Competition vybaveno i filtrem pevných částic.

BMW M5 Competition disponuje pro tento model specifickým M sportovním výfukovým systémem. Tato verze výfuku s dvojitými koncovkami výfuku a elektronicky ovládanými klapkami má stát za extrémně osobitým zvukem. Ten ovlivňují i různé režimy motoru, které lze volit stiskem tlačítka. Řidič může zvukový projev motoru měnit také pomocí tlačítka M Sound Control, které dovoluje rychlé přepnutí na mnohem tišší projev.

Nové BMW M5 Competition je vybaveno pro tento model specifickým uložením motoru, což má výrazný vliv na jeho jízdní vlastnosti. Uložení motoru má upravené silentbloky a zvýšenou pevnost – z 580 Nm, v případě standardního nového BMW M5, na 900 Nm.

Pevnější spojení pohonné jednotky s karoserií vozu je podle materiálů automobilky jasně patrné a má za následek rychlejší reakce motoru a okamžitý přenos výkonu. Vůz se má díky tužší charakteristice uložení motoru ochotněji a precizněji stáčet do zatáček.

BMW M5 Competition je stejně jako výchozí model M5 vybaveno osmistupňovou převodovkou M Steptronic s možností volby ze tří jízdních režimů, nabízejících hospodárnou, sportovní nebo ultra dynamickou jízdu. Manuální změny převodových stupňů je možné provádět pomocí voliče převodovky nebo páčkami na volantu.

Standardem je pro M5 Competition samozřejmě i pohon všech kol M xDrive s aktivním zadním M diferenciálem, který nabízí režimy 4WD, 4WD Sport a 2WD, u nějž roztáčí motor výhradně kola zadní nápravy.

BMW M5 Competition se vedle svého pohonného ústrojí může pochlubit i naladěním podvozku s aktivně řízenými tlumiči, u nichž lze volit nastavení Comfort, Sport a Sport Plus.

Pro tento model specificky naladěný podvozek zahrnuje kromě o 7 mm nižší světlé výšky také chytré úpravy v oblasti zavěšení kol, tuhosti pružin a tlumičů. Větší odklon kol na přední nápravě má zlepšovat schopnost vozu absorbovat boční síly během rychlých průjezdů zatáček.

Použití spojovacích ramen s kulovými čepy namísto gumového uložení má mít za následek ještě přesnější vedení zadních kol. A tužší je také zadní příčný zkrutný stabilizátor, což má zajistit, že náklony karoserie při rychlých průjezdech zatáček budou v zadní části vozu menší.

Přední náprava nového BMW M5 Competition je vybavena nově navrženým uchycením stabilizátoru. O deset procent tužší pružiny vpředu i vzadu než v případě nového BMW M5 mají mít za následek tužší jízdu, což se pozitivně projevit na řízení. Navíc, kratší pomocné pružinky v tlumičích s nově nastavenou hydraulikou omezují pohyby kol při zatížení.

Mezi standardní výbavu nového BMW M5 Competition patří exkluzivní dvoubarevná M kola z lehké slitiny Y-spoke. Tato 20palcová kovaná kola jsou obuta do pneumatik 275/35 R 20 vpředu a 285/35 R 20 vzadu. Za nimi se ukrývají plovoucí brzdové kotouče s vnitřním chlazením, které jsou vpředu doplněny o šestipístkové třmeny. V nabídce jsou také M karbon-keramické brzdy.

BMW M5 Competition se od výchozího provedení M5 vedle nových kol vizuálně odlišuje i klikami dveří v barvě karoserie a řadou leskle černých detailů.

Nové BMW M5 Competition bude k dispozici již od samého počátku výroby v červnu 2018. Hlavními trhy pro BMW M5 a BMW M5 Competition by měly být USA, Velká Británie, Německo, Japonsko a Kanada.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (14)
Avatar - Hammunasakra
10. 5. 2018 09:42
Re: Nová maska
Už über 400 PS [odkaz] :-)
Avatar - speedfred
10. 5. 2018 05:19
Re: Nová maska
však práve ,osobná skúsenosť.
Koní nikdy nie je dosť,ale odtiaľ-potiaľ som zistil.
Avatar - praděda7
9. 5. 2018 23:44
Re: Nová maska
No, taky jsem si to před časem myslel. Ale teď jsem toho názoru, že je to jediná cesta na přežití v době, kdy čtyřválce už atakují cca 400koní...... :-!
Avatar - white label
9. 5. 2018 22:35
Re: Nová maska
No, to píše ten pravý..., jak to má víc jak 510 cavallo vapore, tak je to "už nejako moc". >:D ;-)
Avatar - speedfred
9. 5. 2018 19:01
Re: Nová maska
čo maska ,ale toho výkonu už nie nejako moc ?