Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M5: Rychlý sedan v nové generaci poprvé se čtyřkolkou

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 21. 8. 2017
67
159
Zobrazit náhledy (67)
BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5
Mnichovská automobilka oficiálně odhalila novou generaci M5. Vůbec poprvé dostala pohon všech kol.

Superrychlý klasik s tříprostorovou karoserií pochopitelně vychází z nejnovější generace bavorské pětky a stylistické rozdíly jsou minimální. Síla musí být zdůrazněna, ale pouze decentně, tak je tomu už od první „čistokrevné“ M5, která byla přestavena v roce 1984. Manažerský a náležitě luxusní sedan vyšší střední třídy, který je možné prohnat i po okruhu: taková prý em-pětka zůstává stále. Větší jsou otvory v předním nárazníku a jedinečný pak zadní difuzor, který slabší a starší sourozenci nemají.

V8 a 4x4

Dvěma turby přeplňovaný vidlicový osmiválec 4,4 l z minulé generace prošel modifikacemi, má nová dmychadla, upravené chlazení a vstřikování pracuje při vyšším tlaku. Výsledkem je 441 kW, tedy rovných 600 koní. Stádo je dostupné v rozmezí 5600-6700 otáček. Točivý moment vrcholí monumentální hodnotou 750 N.m/1800-5600 min-1.

Návrat manuální převodovky se nekoná. Osmistupňový M Steptronic ale umožňuje i sekvenční řazení voličem na středové konzole, případně páčkami pod volantem. Elektronický systém pohonu všech kol, zde logicky značený M xDrive má centrální vícelamelovou spojku a distribuuje točivý moment dle potřeby. Aktivní zadní diferenciál lze uzamknout v rozmezí 0-100 %. Elektronická stabilizace DSC je vypínatelná, deaktivace se doporučuje pouze na závodní trati. V módu M Dynamics lze jezdit bokem, umožňuje kontrolovaný drift. Čtyřkolka má dále režimy 4WD, 4WD Sport a 2WD, auto tedy může být i tradicionalistou a fanoušci modrobílých si jistě přijdou na své...

Dvoustovkou za 11 sekund

Adaptivní hliníkové šasi s dvojitými lichoběžníky vpředu a pětiprvkovými závěsy vzadu nepostrádá VDC (Variable Damper Control), která disponuje módy Comfort, Sport a Sport Plus, stejně jako elektrický posilovač řízení, samotný motor místo prvního nabízí režim Efficient. S nastaveními si lze hrát donekonečna pomocí dvou tlačítek na koženém volantu, dokonce se mění i setup head-up displeje. Kabina je čalouněna jak jinak než kůží Merino a řidič se spolujezdcem si hoví v sedačkách s elektrickým ovládáním, v „extras“ najdeme multifunkční anatomy s ještě lepším bočním vedením. Čtyři koncovky výfuku mají klapky pro zmírnění linoucí se „muziky“ například ve městech...

Není divu, že nová M5 zrychluje z klidu na stovku za 3,4 s, na dvojnásobek se dostane během 11,1 s. Továrně nastavenou elektronicky omezenou dvěstěpadesátku lze za příplatek posunout až na 305 km/h. Moc míst, kde byste takhle rychle mohli legálně jet, ale není už ani v Německu... BMW uvádí kombinovanou spotřebu 10,5 l/100 km, té se ale v reálném provozu šťastní majitelé přiblíží asi jen těžko.

Karbonová střecha

Karoserie byla odlehčena třeba hliníkovou kapotou a standardní střechou z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny, takže novinka je i přes pohon všech kol lehčí než předchůdce, váží 1855 kg. Standardní vrtané kotouče s modrými třmeny mohou nahradit karbon-keramické pro změnu se zlatými, ušetří dalších 23 kilo. Nezapomínejme, že jde opravdu o velké auto, do pětimetrové hranice na délku mu chybí jen tři a půl centimetru! Pětka obecně řádně narostla, i když také zkrásněla. Nejostřejší model standardně jezdí na devatenáctipalcových kolech, za příplatek jsou dvacítky. Žádných jiných karosářských variant se určitě nedočkáme, kombi Touring zůstane vyhrazen levnějším a slabším specifikacím.

Sedan M5 bude k mání v sousedním Německu od září za 117.900 eur (3,076 milionu korun). Hned od startu se začne nabízet i čtyřsetkusová limitka First Edition s lepší výbavou v tmavě červené metalíze za 137.400 eur, tedy bezmála 3,6 milionu. První zákazníci se svých nových aut dočkají ale až na jaře příštího roku.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - white label
600 koní!
| 23. 8. 2017
Jo, je to přesně tak.
Avatar - Barrichello
600 koní!
| 23. 8. 2017
Jestli si hodláš kupovat 600 konový sedan na jízdu v zimě v horách nebo zavátých okreskách tak to asi pravděpodobně nemáš v pořádku v kebuli..

Jistě že je to sezonní auto na léto, na zimu k tomu má ten kdo bydlí někde v horách nebo zapadákově kde ani nprohrnují v zimě cesty něký offroad či SUV.
Avatar - Barrichello
600 koní!
| 23. 8. 2017
PS: Alero už rok nemam, jestli ti to neuniklo vašnosto >:D
Avatar - Barrichello
600 koní!
| 23. 8. 2017
Webpaja psal o mokru....

Jestli si hodláš kupovat 600 konový sedan na jízdu v zimě v horách nebo zavátých okreskách tak to asi pravděpodobně nemáš v pořádku v hlavince.
Avatar - Dinar
Co si přát víc?
| 23. 8. 2017
Ano, známosti.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku